Fra MGP-darling til M!-babe: Det laver Sisse Marie i dag

Skrevet af: Frederikke Hougaard Hansen

Der er sket meget, siden den nordjyske pige stod på scenen til MGP og optrådte med ”Du har brug for mig”.

De lyse lokker er blevet kortere og livet mere kulørt for den nu 31-årige Sisse, som i dag bor i Los Angeles, hvor hun er sangerinde og skuespiller.

Trods en travl hverdag med skuespil i dagstimerne og sangskrivning om aftenen, fandt Sisse Marie i sidste uge tid til en snak med MigogAalborg.

”Status på mit liv lige nu er, at jeg har en sang på trapperne, hvor jeg er featuring på en kendt DJ – og så er jeg lige kommet hjem fra Atlanta, hvor jeg har skudt film. Til september fortsætter jeg på skuespilskole,” fortæller hun i korte træk.

Samarbejder med store stjerner

Hvilken stor DJ det er, som vi meget snart kommer til at høre hende sammen med, kan hun ikke afsløre noget om endnu. ”I finder ud af det lige om lidt,” siger hun med et lille grin.

Hun vil dog gerne fortælle, at hun for nyligt har skudt en tv-reklame med den canadiske sanger og rapper Drake for hans nye whisky: Virginia Black.

Show på Supperclub i LA

En af de første store DJ’s Sisse Marie lavede musik med var Morten Breum, og hendes single, ’Every Time’, som hun lavede med ham, blev et stort højdepunkt i hendes karriere.

”Faktisk gik ’Every Time’ nr. 1 på hitlisterne i Danmark, og var den 8. mest sete musikvideo i verden da den kom ud. Herefter var jeg meget på tour med ham, og det var helt vildt sjovt. Vi kendte hinanden lidt i forvejen, så det var bare hyggeligt,” fortæller Sisse og tilføjer:

”Når man har lavet noget som MGP, så er det tit dét, som folk husker. Men jeg vil sige, at ’Every Time’ tog mig i en lidt anden retning. Det var ligesom her, folk opdagede, hvad jeg ellers kan.”

Fra MGP-darling til M!-babe

Hun har siden MGP levet et liv med masser af fart på og flyttede allerede som 17-årig til Istanbul for at arbejde som model. Herfra flyttede hun videre til London og derefter Milano, og havde i et par år mere fokus på sin modelkarriere end musikken.

I’m On My Way…. #blueeyes #passion #working #dreaming #onmyway

Et opslag delt af Sisse Marie (@sissemarie) den

Der gik dog ikke længe, før hun vendte tilbage til Danmark igen, for at lave musik.

”Da jeg boede i Milano, blev jeg en dag ringet op af Remee, som ville have mig tilbage til Danmark for at lave ’Boom’. Den strøg ind på hitlisterne, så herefter fortsatte jeg på tour i Danmark i noget tid.”

Som 18-årig røg Sisse Marie på forsiden af det danske magasin M! Dette blev især et vendepunkt, da mange af hendes danske fans nu pludselig kunne se forvandlingen: Fra hele Danmarks MGP-darling til sexet M!-babe.

Passion for skuespil

Da vi snakkede med Sisse Marie, var hun netop vendt hjem til Los Angeles efter at have filmet i Atlanta.

Man kan godt kalde hende lidt af et multitalent, for foruden sin model- og sangkarriere beskæftiger hun sig nu også med skuespil.

”Da jeg boede i Atlanta fik jeg muligheden for at være med i nogle film. Når jeg går ind i noget så gør jeg det 100%, så jeg begyndte at studere en masse skuespil og kom ind på en skole i Atlanta. Jeg har så været med i nogle forskellige film da jeg boede i Atlanta,” fortæller Sisse Marie og tilføjer:

”I januar kom jeg så ind på en skole i Los Angeles, hvor jeg nu bor og studerer skuespil.”

Selvom Sisse Marie har mange bolde i luften, som er og vil det altid være musikken, der er fundamentet i hendes liv.

Udover at spille rundt omkring på store klubber i USA, har hun blandt andet været på tour i Kina 3-4 gange og storhittet med ’Dirty Hands’ i lande som Brasilien.

Show i Kina

Et stort savn til Aalborg

Selvom drømmen udleves i USA, så er Sisse Marie ikke et sekund i tvivl om, at Aalborg er hendes sande “hjem”.

”Når jeg tager hjem på besøg i Danmark, så føler jeg også, at det er Aalborg, som er “mit Danmark”. Jeg boede i København de sidste par år, før jeg flyttede til udlandet, men Aalborg er mit hjem – selvom jeg ikke har boet der i mange år,” fortæller den smukke nordjyde, som stadig ikke helt har smidt sin Aalborg-dialekt.

Back in my old hood! 🌇 9270 KLARUP #home #family #mycity #klarup

Et opslag delt af Sisse Marie (@sissemarie) den

Kan du nævne 3 ting, du savner ved Aalborg?
Nr. 1 er selvfølgelig min familie, for de bor stadig hjemme i Aalborg, og dem savner jeg helt sindssygt meget.

Nr. 2 er trygheden og det at føle sig hjemme. Jeg har rejst rigtig meget siden jeg boede i Aalborg, så jeg vil nok altid have følelsen af at dét er mit hjem. Selvfølgelig føler jeg mig også hjemme i LA, men den der følelse af at høre til et sted, den havde jeg, da jeg boede i Aalborg.

Nr. 3 er kendte ansigter. Selvom man ikke kender alle og enhver i Aalborg, så ser man ofte de samme ansigter, og det er bare rart.”

Sisse Marie har nu boet i USA i over 3 år og har ikke været hjemme i Danmark siden julen 2015. Hun ser derfor meget frem til at komme ”hjem” igen, hvilket hun håber på at kunne i sensommeren.

Kan du huske Sisses nationale debut som sangerinde? Gense hendes optræden her:

Har flere lækre mærker: CC Woman har skabt et skønt kvindeunivers

Skrevet af: Frederikke Hougaard Hansen

Dametøjsafdelingen CC Woman har i nu fem år delt lokaler med herretøjsforretningen, CC Christensen i Algade 13.

I første omgang blev der kun forhandlet brandet Esprit i afdelingen, og det er også stadig det brand, der vægtes højest i butikken.

Faktisk er CC Woman den eneste forhandler af Esprit i Aalborg.

For at skabe en bedre sammenhæng mellem kvinde- og herreafdelingen, blev der senere indført flere brands i afdelingen – herunder Tommy Hilfiger og Levete Room.

Inden CC Christensen overtog lokalerne i Algade, tilhørte de Vagn Larsen, som udelukkende solgte herretøj.

Mange forbinder derfor stadig lokalerne med herretøj og ved ikke, at der gemmer sig et lille, feminint univers i underetagen.

Nøje udvalgte brands og overskuelig shopping

I afdelingen har leder, Diana, Janne og Anne et godt indblik i, hvem deres kunder er, og hvad de søger.

Derfor har de valgt at skære helt ind til benet i forhold til de brands, de forhandler.

”Vores primære kunde er den lidt mere voksne pige, som tit mangler noget i kategorien mellem ung pige og dame.

Der kan vi mærke, at vi rammer et godt segment. Jeg tror der er mange kvinder derude, som søger det, vi har, men ikke har fundet os hernede endnu,” fortæller pigerne.

I mange forretninger kan man ofte bliver forvirret, hvis der er en masse forskellige brands i en forretning, og især hvis de hænger blandet.

Det er bestemt ikke tilfældet i CC Woman, hvor der fire nøje udvalgte brands.

De er placeret i hver deres område i afdelingen. Det gør shopping-oplevelsen overskuelig og ligetil.

 Disse brands er: Esprit, Tommy Hilfiger, Levete Room og Ichi.

”Vi har løbende sorteret lidt ud i nogle mærker, fordi vi ikke synes det passede ind, og ligeledes taget noget andre ind.

Jeg tænker, at vi er ved at være i mål med det udtryk, vi gerne vil give folk, og den stil, vi oplever, vores kunder efterspørger” fortæller Anne og tilføjer:

”Vi har gode mærker, som supplerer hinanden rigtig fint, hvor den samme ting ikke går igen, og hvor vi dækker forskellige prisklasser.

Her har vi Esprit og Ichi i den lidt billigere ende, hvor Tommy Hilfiger er det dyreste mærke vi har. Vores nye brand, Levete Room, placerer sig fint derimellem.”

Levete Room er nyt og unikt

Det økologiske og naturlige brand, Levete Room, er det nyeste brand i butikken. Faktisk er selve brandet helt nyt, og blev lanceret for under et år siden. Tøjet fra Levete Room skiller sig ud i butikken, med dets unikke boheme-inspirerede stil.

CC Woman var den allerførste fysiske butik i Aalborg til at få buddet om at forhandle det eksklusive brand.

I butikken kan man blandt andet finde en strikketrøje, hvor garnet er produceres af en lille italiensk familie og en nederdel, der er produceret af genbrugsflasker.

Det er en indikation på, at man med god samvittighed overfor miljøet kan bruge sine penge på Levete Room.

”Det fortæller lidt om, hvor unikke de enkelte styles er, og det må siges at være nogle specielle stykker tøj, som man ikke finder mange steder.

Ofte kan man ved andre brands godt finde de samme metervarer, men det er altså ikke tilfældet ved Levete Room – her er kvaliteterne og deres styles helt unikke,” fortæller Diana.

Instagram og Facebook kan du følge CC Womans dejlige kvinder og være de første til at se nye varer, opdage gode tilbud og deltage i konkurrencer.

CC Woman fejrer Black Friday på fredag med 25% på alle varer undtaget Tommy Hilfiger!

Som sendt fra himlen: Nu kan du få bragt Burger King ud i Aalborg

Skrevet af: Emil Kjær Jørgensen
Foto: Burger King PR
Foto: Burger King PR

Det er ikke valgmuligheder, der mangler, når vi her i byen har lyst til burger.

Aalborg er ramt af en decideret burger-epidemi, og nu melder en af byens helt store spillere sig ind med et ekstraordinært tiltag.

Burger King er nemlig gået sammen med Just Eat om at levere burgere til de sultne aalborgensere.

“Vores kunder har længe haft et brændende ønske om at få vores burgere leveret til døren, så det føles rigtig godt at kunne give danskerne en tidlig julegave.

Med Just Eat-samarbejdet mener vi, at vi har fundet en samarbejdspartner, der kan sikre, at de burgersultne danskere får levering af højeste kvalitet,” siger Sofie Navardsen, markedschef hos Burger King Danmark, i en pressemeddelelse.

Plej tømmermændende uden at forlade hjemmet

Konkurrenten McDonald’s leverer indtil videre kun i København, men Burger King har altså valgt at flere af Danmarks største byer skal have muligheden for at få leveret en Whopper ved døren.

Det gælder fra i morgen onsdag den 21. november i både Århus, Odense og altså her i Aalborg.

Just Eat er meget glade for det nye unikke samarbejde:

“Vi er enormt glade for at byde Burger King velkommen i Just Eat-familien. Burger King er mange danskeres go-to sted, når de vil spise en god burger, og vi er glade for nu at kunne bringe en af danskernes favoritter hjem i stuerne.

Nu går vi ind i en festlig højtid, og mon ikke der er nogle, der især vil glæde sig over at kunne klikke deres favorit burger hjem dagen efter en julefrokost eller 1. januar«,” siger Carsten Boldt, administrerende direktør i Just Eat.

Burger King kan bestilles direkte hjem til dig fra i morgen. Du kan bestille direkte hos Just Eat eller på Burger Kings hjemmeside.

International hæder: Nordjysk øl modtager fornem pris

Skrevet af: Emil Kjær Jørgensen
Foto: https://www.flickr.com/photos/cyclonebill/
Foto: https://www.flickr.com/photos/cyclonebill/

I folkemunde går den blandt andet under navnet “Øllets Gentleman”. Her er der selvfølgelig tale om hele Nordjyllands Limfjordsporter.

Selvom den ikke er for de sarte sjæle med smage af både både røg og tjære, har den opnået kultstatus blandt danske ølentusiaster.

Den er faktisk så populær, at der eksisterer et Limfjordsporter Laug, der selv beskriver sig som “Danmarks mest velsmagende laug, der er sat i verden for at fremme og bevare Limfjords-porteren.”

Limfjordsporter bliver mere og mere populær som årene går, og den undergærede øl med den cremede lysebrune skumtop har nu også høstet international hæder.

Bedste deltagende øl

I øl-landet over dem alle, Belgien, blev to øl fra Thisted Bryghus nemlig hædret ved Brussels Beer Challenge.

Det er en international smagekonkurrence, hvor de deltagende øl bedømmes af inviterede øl-dommere fra hele verden, blandt dem den danske øl-ekspert Carsten Bertelsen.

“Vi fik en sølvmedalje for Limfjordsporter i kategorien Baltic Porter, og Bronze for Jack & Beer i kategorien fadlagret øl under 10% ABV, og det er vi utroligt stolte af,” siger Brygmester Antoni Aagaard Madsen fra Thisted Bryghus i en pressemeddelelse.

Han fortæller, at der ikke blev uddelt guldmedalje i kategorien Baltic Porter, så den kendte nordvestjyske porter var bedste deltagende øl i denne kategori.

“Da vi hidtil ikke har solgt meget øl i udlandet, har vi ikke tidligere fået sendt øl til de internationale bedømmelser, men resultatet fra Bruxelles giver bestemt mod på at få vores øl bedømt internationalt igen,” fortæller Antoni Aagaard Madsen.

I konkurrencen deltog der øl fra ikke mindre end 29 lande fra fem kontinenter.

Et ikon i ølverdenen

Limfjordporterens smag beskrives af Thisted Bryghus som kompleks og er desuden domineret af lakrids, røg, ristet byg og maltsødme, og flot afstemt med en markant bitterhed fra humlen.

Thisted Bryghus købte ved lukningen af Urban Bryggeriet, Aalborg i 1986 rettighederne til navnet og den karakteristiske blå/orange etiket.

I 1989 kom Limfjordsporteren så på markedet fra Thisted Bryghus, men tidligere brygmester Peter Klemensen fortsatte med at udvikle på opskriften indtil 1997, hvor han ikke mente, at den kunne forbedres yderligere.

Sidenhen er denne øl blevet et ikon i ølverdenen, og det er et af de relativt få produkter fra Thisted Bryghus, der findes udenfor landets grænser – senest USA, hvor den fås på fad i adskillige velassorterede ølbarer.