Annonce
Tilmeld dig MigogAalborg Nyt

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få weekendguiden samt alle ugens populære nyheder direkte i din indboks.

Ved tilmelding til MigogAalborg Nyt accepterer du vores samtidig vores vilkår og betingelser for nyhedbrevet.

Facadeskiltning – det skal du tænke over

Af Annoncør

Vi kender det vist alle sammen. Vi ankommer til en virksomhed. Hvis deres facadeskiltning er dårlig er det lig med et dårligt førstehåndsindtryk.

Annoncør betalt indhold leveret af Kellmann.dk

Dermed er virksomheden allerede bagud på point og vil de sælge dig noget, kan det være du ender med at vælge konkurrenten. Det kan lyde voldsomt, men ikke desto mindre er et uprofessionelt førstehåndsindtryk med til at du ser dårligere på virksomheden. Dårlig eller mangelfuld skiltning kan være skyld i det.

Trend i at signalere det rigtige

Det har de danske virksomheder heldigvis fanget. Vi har talt med nogle af de førende skilte firmaer i København og de bekræfter alle, at nu handler det ikke kun om at signalere det rigtige for kunden eller den besøgende, når de ER kommet indenfor, men det starter når man ankommer. Det er nemlig her at besøget starter.

Facadeskiltet er typisk det første man lægger mærke til, måske er det ligefrem det som man er kørt efter, det som har fanget opmærksomheden. Facadeskiltet skal udover at fortælle dit navn, på en professionel måde vise hvem du er som virksomhed, og hvordan så det?

Kvalitet og det rigtige look.

Vores allierede fra branchen starter med kvaliteten, det vigtigste er at dit skilt er lavet i det rigtige materiale, både så det matcher facade med også hvor det sidder på facaden og hvis det er meget udsat i forhold til vind og regn, skal det kunne holde til det. Er du en virksomhed som går meget op i miljø, skal materialet måske være genanvendeligt mens, at hvis du er håndværker, må det gerne være lidt robust og udvise styrke.

Det næste er det rigtige look. Farver og udtryk skal matche logo og hvad virksomheden vil signalere. Mange ved at blå symboliserer kvalitet, så vil du gerne associeres med det, kan det være et oplagt valg at have den blå farve på dit skilte. Hertil kan du tænke i mønstre og eks. Om det skal være med eller uden lys. Mønstrene kan være med til at fortælle at du er moderne tænkende, mens lys på din facade udviser god service og omtanke – nu kan dine besøgende også finde dig i mørke.

Vælg rådgivning og kvalitet

Uanset hvad dit formål og ønske måtte være, så benyt dig af en rådgiver – det melder alle de branchefolk vi taler med. En god rådgiver indenfor skilte kan hurtigt hjælpe dig i retning af det rigtige look og ikke mindst sikre dig den bedste kvalitet, især dette er afgørende for, at du selv føler at investeringen har været god, når det også hænger dig om 2 år eller efter en slem vinterstorm.

Det bedste ved det hele er, at alle os som færdes i byerne kan se frem til pænere facader, hvis altså trenden fortsætter.

Del artikel

Andre læser også