Tilmeld dig MigogAalborg Nyt

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få weekendguiden samt alle ugens populære nyheder direkte i din indboks.

Ved tilmelding til MigogAalborg Nyt accepterer du vores samtidig vores vilkår og betingelser for nyhedbrevet.

Få en bedre kommunikation på arbejdspladsen

Af Annoncør

Vil du gerne have en bedre kommunikation på arbejdet? Kommunikation er vigtig generel og den skal der så absolut være styr på, hvis du gerne vil have at tingene kører godt og effektivt på arbejdet. Læs med her hvis du gerne vil have lidt bedre styr på kommunikationen.

Fra dig til arbejderne

Det er først og fremmest vigtigt at man kigger sig selv i øjnene og sørger for, at man selv har en god kommunikation til arbejderne. Hvis du er i en lederposition, så er det så absolut dit ansvar at tage kontrollen omkring den kommunikation du har til dine egne arbejdere. Hvordan synes du selv at denne fungerer lige for tiden? Er den effektiv eller er der nogle ting som der kunne rettes op på?

Det handler for eksempel om at sørge for at arbejdsopgaverne altid er åbenlyse og nemme at gå til. Du skal derfor sørge for at arbejderne for eksempel har alt den nødvendige viden de skal bruge, for at de netop kan gå i gang med denne opgave. Hvis de skal lede efter informationen forskellige steder, så kan det forhindre deres arbejdsrutine. Og det er også frustrerende for dig, hvis du har op til flere arbejdere der rækker ud efter dig fordi de ikke har nok information omkring arbejdsopgaven.

Derudover handler det også om at gøre noget ude at skabe en god tone. Nogle gange kan tingene være lidt hektiske på en arbejdsplads og det kan være meget stressende for alle parter. Tingene bliver kun gjort værre hvis tonen samtidig er hård. Prøv derfor at gøre en ekstra indsats i hverdagen på at sørge for at tonen altid er god, så både du og arbejderne kan arbejde effektivt.

Mellem arbejderne

Som leder er det også dit ansvar at sørge for, at der generelt er en god tone på arbejdspladsen og der for eksempel er en god kommunikation mellem arbejderne også. Det handler om for eksempel at sætte et godt eksempel så dine arbejdere bedre får en fornemmelse af, hvad du forventer af dem.

Men hvis du fornemmer at tonen og selve kommunikationen generelt er et problem på arbejdspladsen mellem dine arbejdere, så er det vigtigt at sætte proaktivt ind. Her kan du for eksempel samle alle dine arbejdere og holde en snak med dem samlet, hvor du fortæller dem hvad du forventer af dem. Dernæst kan du tage fat i individer, som ikke lige har fået rettet ind efter dine ordre.