Er du nybagt mor? Få formen tilbage med efterfødselstræning

Skrevet af: Redaktionen

At blive mor er det største i hele verden.

Men det er hårdt for kroppen på mange måder at gennemgå en graviditet.

Er du en af dem, der ønsker at komme i gang med træningen her på den anden side af fødslen ‒ men er du samtidig i tvivl om, hvordan du helt præcist skal gribe den opgave an? 

Vi skal her i artiklen se nærmere på, hvad efterfødselstræning er, og hvordan det kan gøre en forskel for dig ‒ for det kan det helt sikkert. 

Hvad er efterfødselstræning ‒ og hvilken forskel kan det gøre for dig? 

Når din krop har gennemgået en graviditet, er det vigtigt at starte stille og roligt op på din træning, så din krop kan nå at følge med.

Det er for eksempel en god ide at vente 5-6 uger efter fødslen, før du starter op på træning, så din krop kan nå at blive mest muligt klar. 

Hvis du ønsker at give din krop den bedste træningsstart, kan det være en god ide at melde dig til noget, der konkret er fokuseret på efterfødselstræning. 

Til efterfødselstræning bliver der nemlig taget hensyn til lige præcis din krop.

Med efterfødselstræning kan du blandt andet se frem til at få: 

  • BBC workouts
  • Efterfødsels-HIIT
  • Efterfødselsyoga
  • Adgang til træningsvideoer 

Og så får du med efterfødselstræning oven i købet mulighed for at blive en del lukket gruppe med andre mødre, der er det samme sted som dig. Bedre bliver det da ikke, hvis du ønsker at komme i gang med efterfødselstræning!

Derfor er HIIT en idéel form for efterfødselstræning

Den skarpe læser har måske allerede set, at efterfødselstræning involverer HIIT ‒ men hvad er det for en type træning, og hvorfor er det godt for dig, der som nybagt mor ønsker at komme godt i gang med efterfødselstræning? 

HIIT står for højintensitet intervaltræning, og det er en træningsform, der bruges både inden for konditions- og styrketræning. HIIT er en af de hurtigste måder at forbrænde fedt på, uden at det går ud over muskelmassen.

Og så er det en træningsform, der kan bruges af både nybegyndere og garvede træningskvinder. 

Hvis efterfødselstræning derfor er dit første møde med et træningscenter, er der ingen grund til at blive nervøs. HIIT-træning er helt sikkert noget for dig, og du vil uden tvivl komme til at elske både det og resultaterne af din efterfødselstræning.