Er blevet festens must-have: Derfor er Myselfie Photo Booth så populær

Skrevet af: Stine Kjølby Christensen
PR-foto Myselfie
PR-foto Myselfie

Engang var det nærmest en selvfølge, at der til bryllupper, privatfester og andre sjove arrangementer stod engangskameraer rundt omkring på bordene.

I husker måske de der billige Kodak-kameraer, hvor man så samlede alle filmrullerne og fyrede dem ind i fotobutikken og fik dem fremkaldt.

I dag har de fleste en smartphone med et godt kamera, så engangskameraerne er lige så uddøde som dinosaurerne.

Men hvem står lige i spidsen for at få samlet alle gæsternes billeder fra gårsdagens fest sammen og  så får uploadet dem i en digital mappe, og så….Nej vel.

Det er her, at den fremadstormende danske virksomhed MySelfie virkelig ramte et hul i markedet. De stod klar til at gribe stafetten.

Myselfie Photo Booth bestilles let online

MySelfie er kort fortalt en photo booth, der nemt bestilles online, hvorefter modtageren får tilsendt en kasse indeholdende kamera, stativ, returlabel samt 31 sjove rekvisitter på pinde.

MySelfie er nem at sætte op, hvor end du ønsker den, og så er det altså ellers bare at gå fotoamok. Billederne tages i skarp HD-kvalitet og uden begrænsning på, hvor mange billeder man kan tage.

… så måske ender det endelige album endda med at være mere skarpt end dine egne minder fra aftenen.

Især i Aalborg og i øvrige Nordjylland har Myselfie mærket, at deres photo booth er utrolig populær. Den bliver bestilt til bryllupper, konfirmationer, julefrokoster eller andre særlige begivenheder, som man ønsker at forevige.

Oftest bliver Myselfie Photo Booth festens midtpunkt, fordi det er skønt at forevige minder, med dem man holder af og har det sjovt med.

Cafeministeriet tog fedt billede til AALBORG AWARDS

MigogAalborg havde selv booket en til vores store galla-show AALBORG AWARDS i marts.

Her viste det sig faktisk, at aftenens bedste billede var Cafeministerets team, der tog en Myselfie med deres pris for Aalborgs bedste café.

Folk finder ganske enkelt sammen med Myselfie Photo Booth.

“Vores vision er at skabe glæder og minder mellem mennesker.

Ét er glæden over det endelige produkt, men vores maskine er lige så meget en gimmick, hvor folk har det sjovt sammen og finder sammen på tværs af generationer og tilhørsforhold,” fortæller direktør, Thomas Bennedsen, der driver myselfie sammen med Peter Lynggaard Petersen.

Cafeministeriet vandt Årets Café – og fandt Myselfie Booth til afterparty

Fra iPad til MySelfie

Thomas og Peter kender hinanden tilbage fra barnsben.

Idéen til virksomheden opstod, da Thomas for år tilbage arbejdede som DJ, og i den forbindelse delte billeder fra nattelivet på hans hjemmeside.

“Vi fandt jo ud af, at vi skulle have folks skriftlige accept for at måtte dele billederne. Det var et problem, for siden havde brug for trafikken.

Så kom jeg til at tænke på, om løsningen kunne være, at folk tog billeder af sig selv?” fortæller Thomas til MigogAalborg.

“Vi besluttede os for at prøve for sjov og satte en iPad op til festen, som folk kunne tage selfies med – og det gik helt amok! Den første aften tog enheden 1200 billeder, hvilket var helt exceptionelt i forhold til de 200 billeder, vi selv plejede at tage.”

Og dermed var grobunden for MySelfie altså lagt.

I 2011 besluttede Thomas sig for at satse benhårdt på udvikling af virksomheden, før en eventuel konkurrent bød ind med en kopi – og det lykkedes.

I 2015 var MySelfie officielt kommet til verden, hvilket passede perfekt med, at Thomas’ ven Peter trængte til at komme på nye eventyr – og så var drømmeduoen skabt.

“Jeg har før set Peters kæmpe passion for det, han laver, og han går altid kompromisløst ind i projekter.

Vi har også siden fundet ud af, at vi supplerer hinanden enormt godt, og i 2016 blev han derfor også medejer af virksomheden,” fortæller Thomas.

Stifterne af Myselfie

Skrev historie i Løvens Hule

I 2018 blev MySelfie-familien dog endnu engang udvidet, da Thomas og Peter kastede sig selv for løverne i DR’s tv-succes Løvens Hule.

For blot anden gang i programmets historie valgte alle fem pengestærke serie-investorer i DR1 programmet Løvens Hule at hive 200.000 kroner op ad lommen og samlet investere 1 million kroner i myselfie.

I dag består MySelfie af 9 fuldtidsansatte og 5 deltidsansatte, hvoraf en andel af dem i øjeblikket arbejder intensivt på at indtage det tyske marked.

“Det bliver en kæmpe udfordring, men vi har besluttet, at det skal lykkes,” siger Thomas med et grin.

“Nu går vi all-in med ansættelse af tyske medarbejdere, og så er det ellers bare med at klø på. Planen er selvfølgelig, at landegrænserne skal udvides yderligere i fremtiden.”

“Myselfie var det første produkt af sin slags på markedet og er i dag markedsledende.

Vi har allerede stærke partnerskaber i Norge, Tyskland, England, Spanien og på Færøerne, men vi vil gerne være større og et kendt brand i hele verden. Det kræver investeringer i udstyr og markedsføring og masser af knowhow”, fortæller direktør, Thomas Bennedsen.

Løvens Hule investorerne

Udvikler løbende på Myselfie Photo Booth

Han forklarer, at man løbende hele tiden forbedrer produktet og tilpasser det tidens trends.

“Vi udvikler hele tiden på MySelfie’s teknik, og det skal først og fremmest gå stærkt, så alle kan nå at få prøvet boksen på sådan en aften.

Men med tiden har vi også erfaret, at oplevelsen bagefter er vigtig for kunden. De får naturligvis tilsendt alle billederne digitalt, men vi tilbyder også, at billederne kan printes som fotobog.

Det er blevet enormt populært at få billederne fysisk, og det bekræfter os endnu engang i, at vi har succes med det allervigtigste:

At vi kan være med til at skabe uforglemmelige minder mellem mennesker – og det er det allervigtigste for os,” slutter Thomas.

Du kan booke en Myselfie Photo Booth til måske de kommende julefrokoster eller nytårsfesten her