Ejner kendte intet til online-salg: Nu slår hans webshops rekorder i Nordjylland

Skrevet af: Michael Qureshi

Af Stine Kjølby Christensen

2trendy, Trendlovers og Hardcasa. Tre virksomheder, der alle sælger tøj til unge fyre. Umiddelbart kunne man tro, at de tre websider er konkurrenter.

Det har de også været. Engang.

I dag er alle tre virksomheder ejet af selv samme mand, Ejner Nielsen, og hører alle ind under ”E-handel 9000”.

Sidste år fik virksomheden en Gazellepris fra Børsen for ”Nordjyllands højst vækstende virksomhed” med en vækst på 721% i 2016.

”Et kæmpe skulderklap!” jubler Ejner.

Det hele startede med Boxen

Ejners rejse som selvstændig har rod helt tilbage i 1996, hvor han sammen med hans kammerat åbnede tøjbutikken ”Boxen” på Nytorv i Aalborg.

Ejner fortæller til migogaalborg.dk, at de havde nogle fantastisk gode år med en god butik, der kunne give dem mad på bordet – og mere til.

I 2003 blev Ejner eneejer af Boxen, hvilket viste sig at være en fornuftig beslutning. Herefter kom der virkelig skub i væksten, og butikken udviklede sig for hvert år, der gik.

Men Ejner kunne selvfølgelig ikke at undgå at bemærke, at aldersforskellen mellem ham og hans kunder også blev større, hvilket skabte spekulationer om fremtiden.

”Jeg nåede en alder, hvor jeg havde gode folk i butikken – og blev enig med mig selv om, at det måske var på tide at kaste mig ud i noget nyt.

Jeg solgte tøj til meget unge knægte, så når de stod derinde med deres mor, og jeg som sælger sagde: ”Du skal have sådan et par bukser, som jeg har på!”, så stod han selvfølgelig og tænkte ”Nej, det skal jeg satme ikke…” fortæller Ejner leende, imens han fortsætter:

”Jeg havde læst skriften på væggen: Enten skulle jeg starte forfra, f. eks. med en voksen herretøjsbutik – eller også skulle jeg kaste mig ud i det her med internettet, som mange snakkede om.”

En helt ny verden åbnede sig

I 2011 tog Ejner beslutningen: Han ville online! Det blev med webshoppen www.2trendy.dk, hvor konceptet lød på at sælge moderigtigt tøj til unge mænd til en fornuftig pris.

Han fortalte sine ansatte i Boxen, at han ikke kom mere.

Han havde lejet et 200 kvadratmeter stort lokale i Aalborg, installeret et par computere og gik så småt i gang med at opbygge et varelager.

En helt ny verden for Ejner, som aldrig havde interesseret sig for internettet eller den teknik, som det kræver at opbygge en webshop.

Med god support fra hans dygtige ansatte gik det stille og roligt fremad med hjemmesiden. Og en dag tikkede den første ordre ind.



”Der gik rigtig lang tid, før vi begyndte at sælge noget. Men en dag rullede der en ordre ind på en t-shirt til 299 kr., og jeg tænkte straks ”Nej, nej, nej – hvad gør jeg lige her?! Jeg blev helt stresset, for jeg ville jo gøre det hele helt rigtigt, men jeg havde jo aldrig prøvet det før! Jeg fik skrevet en personlig seddel til kunden med ”1000 tak for ordren!” og fik da heldigvis også sendt varen rigtigt af sted.” fortæller Ejner.

I dag beskæftiger virksomheden mere end 20 aalborgensere og der kommer hele tiden flere til.

Herefter gik det stødt fremad, og i slutningen af 2012 var de sikre på mindst én ordre om dagen. Lageret voksede dog stadig hurtigere end kundekartoteket, men det bekymrede ikke Ejner: ”Hvis der ikke er mange varer, så sælger vi ingen varer. Kunderne vil have et udvalg!” forklarede han sin bekymrede revisor.

Læs også: Amerikansk fænomen hitter: Bo har Aalborgs første foodtruck

Og Ejner fik ret, for i 2013 havde 2trendy.dk efterhånden udviklet sig til noget, som man kunne leve af.

”Vi havde fået friheden til at ansætte en ny, når vi skulle bruge en ny. Ofte arbejder nye virksomheder ud fra en struktur, som er bestemt fra start. Men vi lod i stedet strukturen blive bygget op ud fra de erfaringer, vi fik, og den udvikling vi hele tiden oplevede.”, forklarer Ejner.

Konkurrenterne gav op

På daværende tidspunkt blev der også holdt godt øje med de konkurrerende sider, heriblandt www.trendlovers.dk og www.hardcasa.dk, som begge var ejet af et par unge fyre fra hhv. Randers og København.

”Vi hørte mest til Mathias bag Hardcasa.dk. Han gjorde det ekstremt godt, men havde måske lidt svært ved at drive forretningen og ville gerne ud af den. Han havde sået nogle gode frø for virksomheden – især i Sverige – så jeg greb muligheden og overtog.” fortæller Ejner.

Skæbnen ville, at fyren bag Trendlovers.dk havde de samme problemer med at drive forretningen og også gerne ville sælge til Ejner.

I dag er Trendlovers.dk og Hardcasa.dk begge to sunde forretninger uden røde tal på bundlinjen. Den flotte vending skyldes i høj grad virksomhedens evne og fokus på hele tiden at udvikle sig inden for e-handel.

I dag ejer Ejner både 2trendy.dk, Trendlovers.dk og Hardcasa.dk. Han er medejer i Boxen, hvor det hele startede, og i webshoppen Lykkebylykke.dk, der sælger modetøj til kvinder.

2trendy og Hardcasa er allerede godt i gang i Sverige, og inden længe bliver det også muligt for hollænderne at købe lækkert modetøj fra det store lager i Aalborg Øst.

Virksomheden har netop udvidet deres lager betragteligt. Lager og kontor udgør nu 1700 kvm.
Hemmeligheden bag succesen: Pas din egen have

Der er slet ingen tvivl om, at Ejner er meget stolt af sin virksomhed og den succeshistorie, der hele tiden vokser sig større og større.

Sidste års rekordvækst på 721% ser også ud til at slå sig selv igen i 2017. Men hvad er hemmeligheden bag succesen?

Ejner mener selv, at det for det første skyldes alle hans kompetente og dygtige medarbejdere og derudover det faktum, at virksomheden hele tiden sørger for at udvikle sig og følge med tiden.

“Der er mange, som bruger meget krudt på at holde øje med andre end sig selv. Her har vi været gode til at passe vores egen have. Selvfølgelig kan vi godt lure lidt hos naboen og lige se, hvor meget ukrudt de har – eller hvordan de får deres kål til at vokse.

Men generelt går vi meget op i at lave vores egen DNA. Det ser vi også ofte, at vores konkurrenter bliver inspirerede af, og det kan vi jo kun se som et kompliment.” afslutter Ejner.

Har du hørt om migogaalborg.dk’s nye fordelsklub Club Aalborg?

Få tilsendt en online Goodiebag hver måned med fordele og fantastiske tilbud til nogle af Aalborgs bedste spisesteder og butikker.

Marts måned byder bl.a. på;

  • En kaffe på ClubAalborgs regning på lækre We Feat
  • Brunch og kaffe til 100 kr. på Penny Lane
  • 50 pct. på en superlækker Vigga Lounge Stol hos Sinnerup
  • En cocktail på husets regning på Applaus
  • Club Aalborg aften på Mortens Kro til 298 kr.
Tilmeld dig nu for at se alle dine fordele i din goodiebag for marts måned. Tilmelder du dig, inden vi runder de første 1000 medlemmer, så får du første måned gratis (normalpris 35 kr.) – der er ingen binding – tilmeld dig på det her link
Sådan ser din goodiebag ud på mobilen hos Club Aalborg

Skallerup Seaside Resort er blevet en oase for familier

Skrevet af: Stine Kjølby Christensen

Annonce

Der er slet ingen tvivl: Skallerup Seaside Resort er blandt nordjydernes foretrukne destinationer, når de trænger til at komme lidt væk fra de vante rammer  – om end det så bare er for en enkelt weekend.

Og hvor meget vi på MigogAalborg-redaktionen end elsker Aalborg og alt, hvad der hører med, så var det uden tvivl en mindeværdig og ikke mindst fantastisk oplevelse, da vi i en blæsende efterårsweekend besluttede os for at trække stikket ud og i stedet besøge Skallerup.

På en lille køretur på tre kvarter kan du skifte Aalborgs pulserende byliv ud med frisk havluft og ikke mindst et væld af muligheder for, at både børn og voksne kan få den helt perfekte ferie.

Med intet mindre end 282 feriehuse er Skallerup Seaside Resort nærmest en lille by i sig selv. Her er kysten din nærmeste nabo, og det er ikke svært at overgive sig til den idylliske placering midt i den smukke, nordjyske natur.

 

Om morgenen kan du vågne op til lyden af bølgebrus, inden feriecenteret for alvor begynder at ose af liv og glade dage. Her cirkulerer både familier og par bekymringsfrit i mellem hinanden fra den ene gode oplevelse til den anden.

Et anderledes feriecenter

Selvom Skallerup i de seneste år har kastet store summer i renovering af feriecenteret for at kunne gøre rammerne endnu mere attraktive for gæsterne – så ved alle, som har besøgt feriecenteret, at der altså bare sidder en helt særlig stemning i væggene, der ikke kan købes for penge.

Om det er placeringen, stedet eller medarbejderne er svært at afgøre – for måske er det i virkeligheden en blanding af det hele fortæller Mette Green Clausen, som er salgs- og marketingchef i feriecenteret.

”Skallerup adskiller sig fra andre feriecentre på så mange områder. Vi har denne her helt unikke kystnærhed, som ikke findes andre steder, og vores feriehuse er også markant anderledes,” forklarer Mette og uddyber:

”De ligger som separate sommerhuse, hvor man har mulighed for at trække sig tilbage og være sig selv med sin familie. Men samtidigt har man også alle muligheder for at kunne være aktiv uden for feriehuset, uanset vind og vejr.”

Man kunne måske hurtigt få den tanke, at en aktiv ferie ved vandet i Skallerup ville være mest ideel at tage på i sommerhalvåret. Men det er langt fra tilfældet.

”I et land som Danmark, hvor vejret er så ustabilt, har vi valgt størstedelen af vores aktiviteter foregår indendørs eller under tag. Man er altså på ingen måde begrænset af, hvordan vejret arter sig – og har man lyst til en tur i havet, så er vinterbadning også en del af vores aktiviteter,” siger Mette.

Af populære indendørsaktiviteter kan blandt andet nævnes et stort legeland, kreative værksteder, badmintonbaner, bowling, badelandland og wellness. Alt sammen under samme tag.

En kort gåtur fra feriecenteret finder man også den hyggelige Klithusegaarden. Her arrangeres der hver eneste dag en lang række aktiviteter, hvor børnene i den grad kan komme helt tæt på næsten alle slags husdyr.

Kvalitetstid som familie

Fra medarbejdernes side bliver der i den grad gjort en indsats for at kunne skabe de perfekte rammer for gæsterne – uanset om man bare er på besøg for en weekend eller en hel uge.

”For os er én af kerneværdierne, at den gode gæsteservice er printet ind i hjertet på vores medarbejdere. Vi har ingen manualer, men i stedet en hel kultur omkring værtsskab, og hvordan vi skal agere ud fra den enkelte gæsts behov,” forklarer Mette.

Og det er en stor opgave at bære – især fordi at Skallerup holder åbent 365 dage om året. Om sommeren er strandene fyldt med badebolde og glade familier, imens der i stedet er juleand og kransekage på menuen i december.

Det er nemlig også muligt både at holde jul og nytår i klitrækkerne.

”Skallerup skal være en helårsdestination, man vil aldrig opleve at komme til et center på halvt blus. Aktiviteterne har åbent alle dage, og udbuddet bliver heller ikke mindre, fordi det er vinter,” forklarer Mette.

Skallerup er især en populær destination for børnefamilier fra Aalborg og omegn, og netop derfor er der også et stort fokus på at tilbyde nogle faciliteter, hvor både børn og voksne kan hygge sig i hinandens selskab.

”Modsat andre steder, så tilbyder vi ikke børnepasning. I dagens Danmark er vores børn meget i institution, så vi fokuserer i stedet på, at familierne skal have tid med hinanden.

Derfor har vi mange aktiviteter, som forældrene kan lave sammen med sine børn. På den måde får de nogle unikke oplevelser og minder, som vi håber, at familierne tager med sig herfra, når ferien er slut,” siger Mette.

Læs om deres familietilbud her

Trænger du også til at komme lidt væk fra juleræset? Så tag et kig på vores 2. adventskonkurrence på Instagram – som også netop foregår i Skallerup:

Burgerkæde på vej ud af Aalborg: Stor restaurant sat på markedet

Skrevet af: Michael Qureshi

Hvis du drømmer om at drive restaurant i Aalborg, men mangler den perfekte placering, så er det værd at læse videre.

For nu har man chancen for at leje 458 m2 med plads til 150 gæster på centrale C.W. Obels Plads lige i smørhullet af andre lækre caféer og restauranter.

Det er burgerkæden Highway 66, der ser ud til at forlade Aalborg. I forvejen ligger den amerikansk inspirerede familierestaurant også i Hjørring, Sæby, Blokhus og Løkken.

Foto: EDC Erhverv

Mange lækre spisesteder som naboer

Highway 66 har ligget på den attraktive beliggenhed siden 2014 ved siden af blandt andre Søgaards Bryghus og La Locanda med Brdr. Price som genboer.

På C.W. Obels Plads ligger også hyggelige spisesteder som Klostertorvet og Café Vi2.

Men der er i den grad også kommet konkurrence på burgermarkedet med kæder som WeDoBurgers og Grillen Burgerbar. Nu har Aarhus bedste burgerbar The Burger Schack også meldt deres ankomst med lokaler i Østerågade.

Derfor er det også sandsynligt, at Highway 66 har haft svære betingelser, og nu er på vej væk fra Aalborg.

Afståelse på 2,5 mio. kr.

Det er EDC Erhverv som står for lejemålet af lokalerne på C.W. Obels Plads som er fordelt på tre etager i ejendommen med bindingsværk.

Der skal dog påregnes en såkaldt afståelse på 2,5 mio. kr. for at overtage stedet. Derudover er den årlige husleje beregnet til 1.391.568 kr., altså omkring de 116.000 kr. om måneden i ren husleje.

Det er dog også værd at bemærke, at der følger et stort udendørs-areal med, som kan bruges til udeservering om sommeren, hvilket er ret attraktivt for potentielle nye restaurantejere.

Ifølge EDC Erhverv kan man også drive hotel fra adressen, men det har primært været restaurant på adressen. Først var det Jensens Bøfhus, og for tre år siden kom Highway 66 så til.

Du kan se hele opslaget hos EDC Erhverv lige her 

Det har ikke været muligt at få en kommentar fra ejeren af Highway 66 til denne artikel.

En perle blandt de mange store kæder: Butik Gejst skiller sig ud

Skrevet af: Stine Kjølby Christensen

På en ellers anonym vej i Øgaden skyder Butik Gejst som en sommerblomst op igennem asfalten.

I to år og syv måneder har Sofie Ellegaard drevet den lille specialbutik i Fyensgade 18, som i den grad har fokus på forkælelse – i alle dens former og farver.

I Butik Gejst finder man alt fra beklædning, smykker, interiør fra upcoming designere og ikke mindst flere forskellige slags lækre specialkaffer, som kan nydes i de farverige lokaler såvel som to-go.

Der er altså virkelig noget for enhver smag i det stilfulde univers, og Sofies ønske er at kunne glæde og inspirere alle, som kigger forbi.

Kreativiteten oser virkelig ud af væggene, og det er nærmest umuligt ikke at blive betaget af de mange smukke fund.

Drømmen om at skabe sit eget univers

At Sofie skulle ende bag disken i den charmerede butik, var ikke umiddelbart en del af planen. Men drømmen om at være selvstændig har alligevel altid fulgt hende.

”Jeg er uddannet socialrådgiver og har arbejdet med det altid. Jeg har dog altid haft drømmen om at have mit eget – først troede jeg, at det skulle være et badehotel, men det blev det som bekendt ikke alligevel,” siger Sofie med et grin. I stedet voksede drømmen om Butik Gejst i maven, og da først idéerne begyndte at blomstre, tog det hurtigt fart.

”Jeg drømte om at skabe et lille univers, hvor de enkelte ting kunne fortælle en historie.

Jeg vil gerne have, at folk reflekterer over det, de kan finde her, som f.eks. kunne stamme fra en upcoming designer eller måske et unikt retrofund – som også er en fed måde at få en historie med i sin boligindretning,” forklarer Sofie.

Derudover er det mindst ligeså vigtigt for Sofie, at Butik Gejst også fortæller hendes egen historie.

Så selvom hylderne er spækket med anerkendte såvel som skæve designs, så er alt nøje udvalgt til at passe ind i lige præcis det univers, som Sofie har skabt – uden kompromis.

”Boligindretning har altid været min passion, så selvfølgelig skulle jeg sælge en masse ting til hjemmet. Men butikken har også ændret sig meget siden åbningen,” siger Sofie og uddyber:

”Jeg kunne godt tænke mig en butik, hvor man havde lyst til at blive hængende lidt længere. Så det har jeg arbejdet meget på, hvordan skulle gøres.”

Det hele skal have en historie

I dag emmer Butik Gejst af liv på en måde, som er sjældent set i Aalborg.

Der er enkelte steder placeret små caféborde, som virkelig lægger op til, at man som kunde kan læne sig tilbage og bare nyde de inspirerende omgivelser med hjemmebrygget kaffe og lækkerier dertil.

”Jeg har et lille sortiment af sødt til kaffen, som også er meget nøje udvalgt. De håndlavede flødeboller er – ligesom jeg selv – fra Thy. Det er ikke helt nemt at få dem herop, men jeg ville have dem!” siger Sofie med et insisterende smil.

Derudover byder kageskabet også på lækkert dadelkonfekt, som er lavet af psykisk sårbare fra Aalborg Kommune – endnu en ting, som står Sofie nært.

Og det er meget vigtigt for hende, at alt der serveres, sælges eller bare foregår i Butik Gejst, har en historie bag sig.

”Jeg prøver altid at træffe et valg, hvor jeg tænker over valget. Gejst skal være et sted, hvor man kan gå ind og finde en gave til sin kæreste, veninde eller familie, få den pænt pakket ind og gå ud igen – men samtidigt vil jeg også gerne kunne byde ind med noget andet,” siger Sofie.

Derfor afholder Sofie også løbende events, foredrag eller musikalske aftener, hvor Gejst kan være vært ved nogle helt anderledes oplevelser for aalborgenserne – på den uformelle og meget hyggelige måde.

”Generelt er mine kunder rigtig gode til at bruge butikken lige præcist, som de har lyst til – og det var jo dét, der var min drøm,” afslutter Sofie.

Du kan besøge Sofie og Butik Gejst i Fyensgade 18, 9000 Aalborg.

Aalborgs nye Food Market: Se billederne af det nye BoxTown

Skrevet af: Christine Luca Hornemann

To år har projektet været på tegnebrættet.

I dag var så dagen, hvor dørene til container-byen med et lokalt fødevaremarked og oplevelsescenter åbnede.

Aalborgs borgmester Thomas Kastrup-Larsen stod for den formelle åbning, hvor han klippede snoren over.

“Man har genbrugt en masse gamle containere, og lavet ny måde til få tingene til at hænge sammen. Man har også brugt praktikcenter ude fra Tech College, og mange lærlinge for at få det her op at stå. Jeg synes, det en rigtig flot indsats, de har lavet,” lagde Borgmester Thomas Kastrup-Larsen ud med at sige i åbningstalen.

Fokus på lokalt fødevaremarked

BoxTown er Aalborgs nye Food Market- og Oplevelsescenter, hvor der bliver fokus på et lokalt fødevaremarked fra “jord til bord” koncept. Her kan man købe nordjyske råvarer som friske grøntsager og lækkert kød. Derudover er der små boder til den lille sult.

Læs mere om BoxTown her

“Aalborg udvikler sig rigtig meget i disse år, og der er brug for nogle nye koncepter, og nye måder hvordan man kan handle på, og få nogle oplevelser på rundt omkring i byen. Boxtown bliver et nyt sted, hvor der bliver mulighed for det,” fortæller Thomas Kastrup-Larsen.

Starten på udviklingen af Spritten

“Det her er starten på udviklingen af Spritten. Der er blevet revet nogle forskellige ting ned, og der skal også bygges en masse op. De gamle bygninger skal bruges på en ny måde.

Det her bliver det første, som der bliver taget fat på, og jeg glæder mig så meget til at se visionen omkring Spritten blive realiseret,” slutter Thomas Kastrup Larsen

BoxTown holder forskellige events i løbet af december. Følg med her

Læste du afsløringen af hotel-planerne for Spritten?

Aalborg får et StarRoom-hotel og en Skybar – læs med her

Smag på flere end 30: Salling inviterer til Portvinsfestival

Skrevet af: Michael Qureshi

Det har været vin, gin og rom.

Nu er turen så kommet til den ædle drik, portvin.

På onsdag den 13. december er det tid til den store portvinsfestival. Det foregår i Salling Super fra 13-18.

Du kan blive klogere på portvine, og du kan få lov til at smage på flere end 30 forskellige slags. Det skriver Salling i en pressemeddelelse.

For at få adgang til en af de kun 200 pladser til portvinsfestivalen skal du købe et portvinsglas fra Luigi Bormioli til 100 kr.

Så er glasset dit, og du får mulighed for at smage på et bredt udvalg af portvine samt høre historien bag hver eneste portvin.

Find den perfekte portvin til julegaven

Foruden prøvesmagninger og ekspertviden, er portvinsfestivalen også en god mulighed for at finde den perfekte portvin til julefrokosten, herreaftenen eller julegaven.

Stormagasinet har et spændende og bredt sortiment. Der vil hele dagen være 20% på alle portvine (minus kioskvarer) i Salling Super.