Ejner kendte intet til online-salg: Nu slår hans webshops rekorder i Nordjylland

Skrevet af: Michael Qureshi

Af Stine Kjølby Christensen

2trendy, Trendlovers og Hardcasa. Tre virksomheder, der alle sælger tøj til unge fyre. Umiddelbart kunne man tro, at de tre websider er konkurrenter.

Det har de også været. Engang.

I dag er alle tre virksomheder ejet af selv samme mand, Ejner Nielsen, og hører alle ind under ”E-handel 9000”.

Sidste år fik virksomheden en Gazellepris fra Børsen for ”Nordjyllands højst vækstende virksomhed” med en vækst på 721% i 2016.

”Et kæmpe skulderklap!” jubler Ejner.

Det hele startede med Boxen

Ejners rejse som selvstændig har rod helt tilbage i 1996, hvor han sammen med hans kammerat åbnede tøjbutikken ”Boxen” på Nytorv i Aalborg.

Ejner fortæller til migogaalborg.dk, at de havde nogle fantastisk gode år med en god butik, der kunne give dem mad på bordet – og mere til.

I 2003 blev Ejner eneejer af Boxen, hvilket viste sig at være en fornuftig beslutning. Herefter kom der virkelig skub i væksten, og butikken udviklede sig for hvert år, der gik.

Men Ejner kunne selvfølgelig ikke at undgå at bemærke, at aldersforskellen mellem ham og hans kunder også blev større, hvilket skabte spekulationer om fremtiden.

”Jeg nåede en alder, hvor jeg havde gode folk i butikken – og blev enig med mig selv om, at det måske var på tide at kaste mig ud i noget nyt.

Jeg solgte tøj til meget unge knægte, så når de stod derinde med deres mor, og jeg som sælger sagde: ”Du skal have sådan et par bukser, som jeg har på!”, så stod han selvfølgelig og tænkte ”Nej, det skal jeg satme ikke…” fortæller Ejner leende, imens han fortsætter:

”Jeg havde læst skriften på væggen: Enten skulle jeg starte forfra, f. eks. med en voksen herretøjsbutik – eller også skulle jeg kaste mig ud i det her med internettet, som mange snakkede om.”

En helt ny verden åbnede sig

I 2011 tog Ejner beslutningen: Han ville online! Det blev med webshoppen www.2trendy.dk, hvor konceptet lød på at sælge moderigtigt tøj til unge mænd til en fornuftig pris.

Han fortalte sine ansatte i Boxen, at han ikke kom mere.

Han havde lejet et 200 kvadratmeter stort lokale i Aalborg, installeret et par computere og gik så småt i gang med at opbygge et varelager.

En helt ny verden for Ejner, som aldrig havde interesseret sig for internettet eller den teknik, som det kræver at opbygge en webshop.

Med god support fra hans dygtige ansatte gik det stille og roligt fremad med hjemmesiden. Og en dag tikkede den første ordre ind.



”Der gik rigtig lang tid, før vi begyndte at sælge noget. Men en dag rullede der en ordre ind på en t-shirt til 299 kr., og jeg tænkte straks ”Nej, nej, nej – hvad gør jeg lige her?! Jeg blev helt stresset, for jeg ville jo gøre det hele helt rigtigt, men jeg havde jo aldrig prøvet det før! Jeg fik skrevet en personlig seddel til kunden med ”1000 tak for ordren!” og fik da heldigvis også sendt varen rigtigt af sted.” fortæller Ejner.

I dag beskæftiger virksomheden mere end 20 aalborgensere og der kommer hele tiden flere til.

Herefter gik det stødt fremad, og i slutningen af 2012 var de sikre på mindst én ordre om dagen. Lageret voksede dog stadig hurtigere end kundekartoteket, men det bekymrede ikke Ejner: ”Hvis der ikke er mange varer, så sælger vi ingen varer. Kunderne vil have et udvalg!” forklarede han sin bekymrede revisor.

Læs også: Amerikansk fænomen hitter: Bo har Aalborgs første foodtruck

Og Ejner fik ret, for i 2013 havde 2trendy.dk efterhånden udviklet sig til noget, som man kunne leve af.

”Vi havde fået friheden til at ansætte en ny, når vi skulle bruge en ny. Ofte arbejder nye virksomheder ud fra en struktur, som er bestemt fra start. Men vi lod i stedet strukturen blive bygget op ud fra de erfaringer, vi fik, og den udvikling vi hele tiden oplevede.”, forklarer Ejner.

Konkurrenterne gav op

På daværende tidspunkt blev der også holdt godt øje med de konkurrerende sider, heriblandt www.trendlovers.dk og www.hardcasa.dk, som begge var ejet af et par unge fyre fra hhv. Randers og København.

”Vi hørte mest til Mathias bag Hardcasa.dk. Han gjorde det ekstremt godt, men havde måske lidt svært ved at drive forretningen og ville gerne ud af den. Han havde sået nogle gode frø for virksomheden – især i Sverige – så jeg greb muligheden og overtog.” fortæller Ejner.

Skæbnen ville, at fyren bag Trendlovers.dk havde de samme problemer med at drive forretningen og også gerne ville sælge til Ejner.

I dag er Trendlovers.dk og Hardcasa.dk begge to sunde forretninger uden røde tal på bundlinjen. Den flotte vending skyldes i høj grad virksomhedens evne og fokus på hele tiden at udvikle sig inden for e-handel.

I dag ejer Ejner både 2trendy.dk, Trendlovers.dk og Hardcasa.dk. Han er medejer i Boxen, hvor det hele startede, og i webshoppen Lykkebylykke.dk, der sælger modetøj til kvinder.

2trendy og Hardcasa er allerede godt i gang i Sverige, og inden længe bliver det også muligt for hollænderne at købe lækkert modetøj fra det store lager i Aalborg Øst.

Virksomheden har netop udvidet deres lager betragteligt. Lager og kontor udgør nu 1700 kvm.
Hemmeligheden bag succesen: Pas din egen have

Der er slet ingen tvivl om, at Ejner er meget stolt af sin virksomhed og den succeshistorie, der hele tiden vokser sig større og større.

Sidste års rekordvækst på 721% ser også ud til at slå sig selv igen i 2017. Men hvad er hemmeligheden bag succesen?

Ejner mener selv, at det for det første skyldes alle hans kompetente og dygtige medarbejdere og derudover det faktum, at virksomheden hele tiden sørger for at udvikle sig og følge med tiden.

“Der er mange, som bruger meget krudt på at holde øje med andre end sig selv. Her har vi været gode til at passe vores egen have. Selvfølgelig kan vi godt lure lidt hos naboen og lige se, hvor meget ukrudt de har – eller hvordan de får deres kål til at vokse.

Men generelt går vi meget op i at lave vores egen DNA. Det ser vi også ofte, at vores konkurrenter bliver inspirerede af, og det kan vi jo kun se som et kompliment.” afslutter Ejner.

Har du hørt om migogaalborg.dk’s nye fordelsklub Club Aalborg?

Få tilsendt en online Goodiebag hver måned med fordele og fantastiske tilbud til nogle af Aalborgs bedste spisesteder og butikker.

Marts måned byder bl.a. på;

  • En kaffe på ClubAalborgs regning på lækre We Feat
  • Brunch og kaffe til 100 kr. på Penny Lane
  • 50 pct. på en superlækker Vigga Lounge Stol hos Sinnerup
  • En cocktail på husets regning på Applaus
  • Club Aalborg aften på Mortens Kro til 298 kr.
Tilmeld dig nu for at se alle dine fordele i din goodiebag for marts måned. Tilmelder du dig, inden vi runder de første 1000 medlemmer, så får du første måned gratis (normalpris 35 kr.) – der er ingen binding – tilmeld dig på det her link
Sådan ser din goodiebag ud på mobilen hos Club Aalborg

Brandvarme boliger: 5 fede lejligheder over 100 kvadratmeter

Skrevet af: Christine Luca Hornemann
nybolig.dk, Kridtsløjfen 23 3. 3., 9000 Aalborg
nybolig.dk, Kridtsløjfen 23 3. 3., 9000 Aalborg

Der er masser af lejligheder til salg i øjeblikket, men de færreste er over 100 kvadratmeter.

På redaktionen har vi nogle gode bud på nogle af de lækreste lejligheder på over 100 kvadratmeter i det centrale Aalborg.

Boulevarden 35, 2. 9000 Aalborg – kr. 2.698.000

dmbolig.dk, Boulevarden 35 2., 9000 Aalborg

Midt i hjertet af Aalborg ligger denne skønne citylejlighed. Lejligheden har ikke mindre end 6 værelser, er 145 kvadratmeter og er i to etager. Køkkenet har tilhørerende spisestue med altandøre ud til et fælles grønt areal. Se boligen her.

Kridtsløjfen 23 3. 3., 9000 Aalborg – kr. 2.995.000

nybolig.dk, Kridtsløjfen 23 3. 3., 9000 Aalborg

Ved Eternitten finder du denne lækre udsigtslejlighed, som blev bygget i 2015. Lejligheden er 103 kvadratmeter. Lejligheden har store vinduer, så udsigten kan nydes fra flere vinkler. Stuen og køkkenalrummet forenes, og den minimalistiske stil går gennem hele lejligheden. Fra stuen er der udgang til en stor altan. I ejendommen er der elevator. Se boligen her.

Vendelbogade 17 st. tv., 9000 Aalborg – kr. 2.645.000 

edc.dk, Vendelbogade 17 st. tv., 9000 Aalborg

Denne lejlighed blev totalrenoveret i sommeren 2017. Lejligheden er 114 kvadratmeter og har to gode værelser foruden stuen. Køkkenet er i åben forbindelse med den store stue. Køkkenet og badeværelset er i samme stil, og på badeværelset er der store 60×60 klinker. Lejligheden har en vestvendt altan. Se boligen her.

Helgolandsgade 50A, st., 9000 Aalborg – kr. 1.998.000

edc.dk, Helgolandsgade 50A st., 9000 Aalborg

I Vestbyen finder man en renoveret lejlighed med masser af sjæl. Lejligheden er 108 kvadratmeter og er lavet til en stor to værelses, men der er mulighed for at implementere et ekstra værelse i stuen. Badeværelset er stort, har vaskestation og væghængt toilet. Se boligen her.

Østerbro 31A 3. 1., 9000 Aalborg – kr. 2.698.000

home.dk, Østerbro 31A 3. 1, 9000. Aalborg

På Østerbro finder man denne lejlighed på 108 kvadratmeter og med to altaner. Lejligheden har et stort køkkenalrum og stue i et. Lejligheden har to regulære værelser. Ejendommen har elevator, hvor man skal benytte brik så det er kun beboer i ejendommen der kan komme ind. Se boligen her.

Prøv Aalborgs helt nye søgeportal på ejer- og lejebolig

MigogAalborg Bolig har lanceret Boligswipe som er en ny og meget lettere måde at søge boliger på. Find de boliger der matcher dig inden for location og søgekrav – og nærstuder så de rigtige

Følg vores nye boligmedie MigogAalborg Bolig her – alt med ejendomme og de fedeste boliger i Aalborg

INFO:

På MigogAalborg Bolig skriver vi om de spændende boliger i Aalborg og omegn, som skiller sig ud på den ene eller anden måde. Vores artikler er ikke sponsoreret, medmindre det står tydeligt markeret.

Er du ejendomsmægler eller har en bolig til salg og mener MigogAalborg Bolig bør omtale en bolig eller projekt, så skriv til christine@migogaalborg.dk eller direkte på vores Facebook.

 

Hvem skal vinde Coolshop-prisen? Nominer en cool person

Skrevet af: Michael Qureshi
Jacob Risgaards motto er vild, vildere
Foto: Coolshop.com
Jacob Risgaards motto er vild, vildere Foto: Coolshop.com

Kender du en, som er en cool person for det han/hun gør på arbejdet eller i fritiden?

Det kan være en af hverdagens helte, som gør en stor forskel på den ene eller anden måde. Det kan være en, som gør noget ekstraordinært godt for andre eksempelvis i form af velgørenhed.

Så er det tid til at få denne person frem i rampelyset til noget fortjent anerkendelse.

Hvem skal løbe med Coolshop-prisen til vores store prisuddelings-fest AALBORG AWARDS i Aalborg Kongres & Kultur Center?

Motto er vild, vildere

Her hylder vi byen på alle måder. Både med at kåre i kategorier som Årets Restaurant, Årets Café, Årets Eventsted, Årets Arbejdsplads m.fl (stem i bunden af artiklen).

Men Coolshop-prisen er lidt anderledes. Her indstiller I de cool personer I kender, og finder vores jury feltet af slutnominerede.

“Vores motto på Coolshop er vild, vildere. Så vinderen af Coolshop-prisen skal være en vild person. En der har reddet to børn ud af et brændende hus, en der gør en kæmpeforskel for andre mennesker eller bare er ekstrem på en anden måde. Bryder nogle limits.

Vi vil rigtig gerne have, at det er MigogAalborgs læsere, der er med til at bestemme, så nominer en cool person. Intet er for småt eller for stort,” siger Jacob Risgaard, medejer af Coolshop med hovedkontor i Nørresundby.

Vind et gavekort på 500 kr

Hvis du mener, at du kender Aalborgs cooleste person (skulle person bo lidt uden for kommunen går det nok også), så skriv navnet med en begrundelse i kommentarfeltet på Facebook-opslaget på MigogAalborgs Facebook-side

Vi trækker lod om et gavekort på 500 kr. til Coolshop blandt alle dem, der nominerer en kandidat.

Vi lukker for indstillinger på lørdag den 24. februar.

Derefter får de fem finalister i kategorien besked om, at de er i spil til Coolshop-prisen.

Vil du med til en af årets fedeste fester i Aalborg? Så book din billet til 319 kr. her – du får rød løber, prisuddeling, show, kæmpe afterparty og to drinks med i prisen

powered by Typeform

Kæmpe event: Dansk Powerboat-babe skal race på Limfjorden

Skrevet af: Michael Qureshi
Mette Bjerknæs
Mette Bjerknæs

Når Aalborg Regatta skydes i gang i juni, så kan vi glæde os til et kæmpe show midt på Limfjorden.

På Havnefronten kan tusindvis af tilskuere opleve en afdeling af F2 Powerboat World Championship.

Formula2 Powerboats har tophastigheder tæt mod 200 km/t, og runder hurtigere 100 km/t end en Lamborghini Murcielago LP640.

En af de helt store profiler ved løbet bliver den dansk-norske Mette Brandt Bjerknæs. Ud over hun er kvinde i en ekstremt mandedomineret sportsgren, så har hun i den grad også udseendet med sig.

På Instagram hedder hun ThePowerBoatprincess, og hun laver også modelarbejde, når hun ikke giver den gas på vandet.

Had the most amazing weekend in London – turning 29 isn’t too bad 🥂🇬🇧

Et opslag delt af Mette Brandt Bjerknæs (@thepowerboatprincess) den

Powerboat Denmark i Vodskov arrangerer løbet

Mette Bjerknæs startede med at race Powerboats som 19-årig i 2008, og i 2014 blev hun verdensmester med teamet Navikart Racing.

Hun har ikke racergenet fra fremmede, da både hendes mor og far har udøvet bådrace.

Det er Powerboat Denmark med kontor i Vodskov, der har sikret, at Powerboat F2 kommer til Aalborg under Regatta i juni måned.

Samarbejde med Aalborg Event

MigogAalborg har taget en snak med Promotor Anders Bak Rasmussen omkring race på Limfjorden.

Hvem er arrangørerne bag Aalborg-løbet?

“Vi er nogle gamle racerbådsfolk i firmaet. Jeg har selv kørt i 1990erne, hvor jeg var nordisk mester. Jeg er gået sammen med en tidligere racerbådskører, Svend. Det er på tide, der kommer race tilbage til Aalborg.

Vi rettede henvendelse til Søren Thorst, som er eventchef hos Aalborg Event, da vi så muligheder for at udvide Regatta med noget, der var helt vildt spændende.

Det var Søren Thorst med på, men de ville have en leverandør, hvor den sportslige del og internationale krav levede op til forventningerne. Til det formål har de hyret Powerboat Danmark.

Grundlæggende er vi egentlig bare to gamle racerbådskørere, der føler der skal ske noget i havnen, og det lover vi, der kommer til.”

Sidste år var der P1 Powerboat Race. Hvad er forskellen på det sidste år og så i år?

”Vi skal have noget med noget mere rabalder på. Det er den store forskel. Sidste år var der seks både ad gangen, og så forsvandt de ud i horisonten.

I år har vi 20 både, der racer side om side foran den gamle Rosdahls restaurant, langs fjordsiden og bare 40 meter fra publikum. De vender ved musikkens hus, racer lidt tilbage og drejer mod Nørresundby-siden og vender ned mod Limfjordsbroen og på tværs.

Det betyder, at du kan stå på Limfjordsbroen og have en fantastisk udsigt. Hvis du står på kajen, så vender bådene 20-30 meter fra dig. De kører altså 200 km/t og de vil alle sammen først, for det er verdensmesterskabet, der køres om.”

Hvad kan vi virkelig glæde os til at opleve langs havnefronten?

“Jeg lover, at det bliver noget af det, som folk vil huske allerbedst fra Aalborg Regatta. Det er noget af det vildeste, som man har set i Aalborg Havn.

Bådene kører hele tiden på grænsen mellem at lette og ikke at lette. Kommer der en lille bølge eller lille vindpust, så kommer der til at ske spektakulære ting.

Der kommer mellem 25-35 både til Aalborg fra hele verden. De skal køre tidskørsel om 20 startpladser. Det vil undre mig meget, hvis ikke fire-fem både vælter eller flipper i løbet af weekenden. Der kommer til at være en masse action på Limfjorden, som vi ikke er vant til at se,” slutter Anders Bak Rasmussen.

Nordjyllands Politi: Ulven kom til Aalborg i går

Skrevet af: Emil Kjær Jørgensen

Det har været diskuteret vidt og bredt om ulven har sin plads i den danske natur.

Men i går aftes tog sagen en helt ny drejning, da en forklædt ulvemand indtog skøjtebanen i Aalborg. Det skriver Nordjyllands Politi i døgnrapporten fra i går.

“Det var bekymrede borgere der klokken 18.30 kontaktede politiet, da en mand iført ulvekostume jagtede børnene på skøjtebanen på C.W.Obels Plads i Aalborg, medens han råbte og skreg,” skriver Nordjyllands Politi i døgnrapporten.

De fortæller endvidere, at han derefter fortsatte den noget absurde adfærd ved at køre frem og tilbage i gågaden på en knallert uden nummerplader.

Der plejer at herske fred og ro på skøjtebanen i hjertet af Aalborg.

“Da politiet kom tilstede, stak han i høj fart af på sin knallert ad C.W.Obels Plads, gennem gågaden og videre ad Maren Turis Gade. Patruljen spottede dog ulven igen og fik sig en kort løbetur frem til Jomfru Ane Gård, hvor de fik ulven standset – og anholdt for en kort bemærkning,” skriver politiet i døgnrapporten.

“Ulven blev sigtet for overtrædelse af ordensbekendtgørelsen – og blev kørt hjem af patruljen. Og så var den ulvetime slut!” slutter Nordjyllands Politi i Døgnrapporten.

Fik du læst vores artikel om politiets sjoveste tweets?

Nordjysk duo vandt million-ordre foran store konkurrenter

Skrevet af: Michael Qureshi

Tre bureauer fra København og Aalborg stod til sidst tilbage i kampen om Væksthus Nordjyllands knap fire millioner kroner store EU-udbud over kommunikationsrådgivning og markedsføring de næste fire år.

Efter en omfattende finalerunde sikrede den sammenbragte duo Lange PR og Gotcha i fællesskab kontrakten.

Kombinationen af Lange PR og Gotcha sikrer Væksthus Nordjylland en helhedsorienteret løsning inden for kommunikation, PR, reklame og SoMe.

I kraft af Lange PRs mangeårige arbejde for Væksthuset får den regionale specialist inden for vækst, udvikling og internationalisering derfor en bureau-konstellation, der i høj grad skal bidrage til den udvikling, Væksthuset står over for.

Det betyder blandt andet, at Væksthuset nu skal i gang med et stort kommunikationsarbejde, der skal sikre en endnu større synlighed over for målgruppen af små og mellemstore virksomheder i Nordjylland.

“Set med nordjyske briller er det en kæmpe sejr for Lange PR og Gotcha, at vi sammen har kunnet feje nogle af de store bureauer fra København af banen. Plus at det bestemt ikke har været nogen nem hjemmebanesejr, da det hele blev kørt af Steen Jensen (EU udbudsekspert), som udelukkende var sat i verden for at sikre en fair og objektiv proces,” siger Jacob Lange til MigogAalborg.

Jacob Lange fra Lange PR

Har kontakt til flere tusinde virksomheder i Nordjylland

Her i februar er arbejdet med Væksthus Nordjyllands strategi de kommende år igangsat.

“Væksthuset har hvert år kontakt til flere tusinde små og mellemstore virksomheder, og i gamle dage var det sådan, at Væksthuset mest af alt var et sted, hvor man kunne få en pose EU-penge til forskellige formål.

I dag har Væksthuset ansat en række meget dygtige og erfarne medarbejdere, der selv vejleder virksomhederne langt mere end tidligere – i et tæt samspil med de lokale erhvervskontorer og private rådgivere. Det sikrer virksomhederne en mere kvalificeret sparring, og alle analyser viser da også, at de virksomheder, som har fået vejledning af Væksthuset, klarer sig bedre end tilsvarende virksomheder, når det gælder omsætning, eksport og skabelsen af arbejdspladser,” forklarer Jacob Lange.

Kendskabet til Væksthuset skal styrkes

Rasmus Brostrøm, adm. direktør og markedsføringsspecialist i reklamebureauet Gotcha supplerer:

“Visionen for vores samarbejde med Væksthuset er meget klar. Vi skal arbejde på at styrke kendskabet til Væksthus Nordjylland og deres mange kompetencer, som primært små- og mellemstore virksomheder har brug for i bestræbelserne på at vækste deres forretninger.

Det skal vi sammen med Væksthuset realisere ved at styrke kommunikations- og brandingindsatsen med et stærkt fokus på strategisk velfunderede PR- og kommunikationsløsninger, som er indsigtsfulde i kernen samt kreative og effektfulde i eksekveringen.

Med andre ord handler det for os om at løfte brandet til nye højder og indfri Væksthus Nordjyllands forretningsmæssige potentiale, således at væksten i region Nordjylland får det absolut bedste afsæt for at lykkes,” forklarer han.

Rasmus Brostrøm fra Gotcha

Var ikke hjemmebanefordel i udbuddet

Hos Væksthus Nordjylland understreger man, at der ikke var tale om hjemmebanefordel. Men Lange PR og Gotcha leverede ganske enkelt det bedste materiale i udbudsprocessen.

“Som et offentligt EU-støttet væksthus med et stort budget udbyder vi hvert fjerde år hele markedsføringsindsatsen i et udbud med en eksternt tilknyttet udbudsekspert. Det er en omfattende proces, men det er også et sundt forløb, der sikrer, at vi har den bedste partner på kommunikationsområdet.

Lange PR og Gotcha scorede højest på kvalitet og pris blandt de deltagende bureauer, og vi ser derfor frem til de næste års samarbejde,” kommenterer Heidi Stubberup Ebeling, kommunikationsansvarlig i Væksthus Nordjylland.