Annonce
Tilmeld dig MigogAalborg Nyt

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få weekendguiden samt alle ugens populære nyheder direkte i din indboks.

Ved tilmelding til MigogAalborg Nyt accepterer du vores samtidig vores vilkår og betingelser for nyhedbrevet.

Ejner kendte intet til online-salg: Nu slår hans webshops rekorder i Nordjylland

Af Michael Qureshi

Af Stine Kjølby Christensen

2trendy, Trendlovers og Hardcasa. Tre virksomheder, der alle sælger tøj til unge fyre. Umiddelbart kunne man tro, at de tre websider er konkurrenter.

Det har de også været. Engang.

I dag er alle tre virksomheder ejet af selv samme mand, Ejner Nielsen, og hører alle ind under ”E-handel 9000”.

Sidste år fik virksomheden en Gazellepris fra Børsen for ”Nordjyllands højst vækstende virksomhed” med en vækst på 721% i 2016.

”Et kæmpe skulderklap!” jubler Ejner.

Det hele startede med Boxen

Ejners rejse som selvstændig har rod helt tilbage i 1996, hvor han sammen med hans kammerat åbnede tøjbutikken ”Boxen” på Nytorv i Aalborg.

Ejner fortæller til migogaalborg.dk, at de havde nogle fantastisk gode år med en god butik, der kunne give dem mad på bordet – og mere til.

I 2003 blev Ejner eneejer af Boxen, hvilket viste sig at være en fornuftig beslutning. Herefter kom der virkelig skub i væksten, og butikken udviklede sig for hvert år, der gik.

Men Ejner kunne selvfølgelig ikke at undgå at bemærke, at aldersforskellen mellem ham og hans kunder også blev større, hvilket skabte spekulationer om fremtiden.

”Jeg nåede en alder, hvor jeg havde gode folk i butikken – og blev enig med mig selv om, at det måske var på tide at kaste mig ud i noget nyt.

Jeg solgte tøj til meget unge knægte, så når de stod derinde med deres mor, og jeg som sælger sagde: ”Du skal have sådan et par bukser, som jeg har på!”, så stod han selvfølgelig og tænkte ”Nej, det skal jeg satme ikke…” fortæller Ejner leende, imens han fortsætter:

”Jeg havde læst skriften på væggen: Enten skulle jeg starte forfra, f. eks. med en voksen herretøjsbutik – eller også skulle jeg kaste mig ud i det her med internettet, som mange snakkede om.”

En helt ny verden åbnede sig

I 2011 tog Ejner beslutningen: Han ville online! Det blev med webshoppen www.2trendy.dk, hvor konceptet lød på at sælge moderigtigt tøj til unge mænd til en fornuftig pris.

Han fortalte sine ansatte i Boxen, at han ikke kom mere.

Han havde lejet et 200 kvadratmeter stort lokale i Aalborg, installeret et par computere og gik så småt i gang med at opbygge et varelager.

En helt ny verden for Ejner, som aldrig havde interesseret sig for internettet eller den teknik, som det kræver at opbygge en webshop.

Med god support fra hans dygtige ansatte gik det stille og roligt fremad med hjemmesiden. Og en dag tikkede den første ordre ind.



”Der gik rigtig lang tid, før vi begyndte at sælge noget. Men en dag rullede der en ordre ind på en t-shirt til 299 kr., og jeg tænkte straks ”Nej, nej, nej – hvad gør jeg lige her?! Jeg blev helt stresset, for jeg ville jo gøre det hele helt rigtigt, men jeg havde jo aldrig prøvet det før! Jeg fik skrevet en personlig seddel til kunden med ”1000 tak for ordren!” og fik da heldigvis også sendt varen rigtigt af sted.” fortæller Ejner.

Ejner kendte intet til online-salg: Nu slår hans webshops rekorder i Nordjylland
I dag beskæftiger virksomheden mere end 20 aalborgensere og der kommer hele tiden flere til.

Herefter gik det stødt fremad, og i slutningen af 2012 var de sikre på mindst én ordre om dagen. Lageret voksede dog stadig hurtigere end kundekartoteket, men det bekymrede ikke Ejner: ”Hvis der ikke er mange varer, så sælger vi ingen varer. Kunderne vil have et udvalg!” forklarede han sin bekymrede revisor.

Læs også: Amerikansk fænomen hitter: Bo har Aalborgs første foodtruck

Og Ejner fik ret, for i 2013 havde 2trendy.dk efterhånden udviklet sig til noget, som man kunne leve af.

”Vi havde fået friheden til at ansætte en ny, når vi skulle bruge en ny. Ofte arbejder nye virksomheder ud fra en struktur, som er bestemt fra start. Men vi lod i stedet strukturen blive bygget op ud fra de erfaringer, vi fik, og den udvikling vi hele tiden oplevede.”, forklarer Ejner.

Konkurrenterne gav op

På daværende tidspunkt blev der også holdt godt øje med de konkurrerende sider, heriblandt www.trendlovers.dk og www.hardcasa.dk, som begge var ejet af et par unge fyre fra hhv. Randers og København.

”Vi hørte mest til Mathias bag Hardcasa.dk. Han gjorde det ekstremt godt, men havde måske lidt svært ved at drive forretningen og ville gerne ud af den. Han havde sået nogle gode frø for virksomheden – især i Sverige – så jeg greb muligheden og overtog.” fortæller Ejner.

Skæbnen ville, at fyren bag Trendlovers.dk havde de samme problemer med at drive forretningen og også gerne ville sælge til Ejner.

Ejner kendte intet til online-salg: Nu slår hans webshops rekorder i Nordjylland

I dag er Trendlovers.dk og Hardcasa.dk begge to sunde forretninger uden røde tal på bundlinjen. Den flotte vending skyldes i høj grad virksomhedens evne og fokus på hele tiden at udvikle sig inden for e-handel.

I dag ejer Ejner både 2trendy.dk, Trendlovers.dk og Hardcasa.dk. Han er medejer i Boxen, hvor det hele startede, og i webshoppen Lykkebylykke.dk, der sælger modetøj til kvinder.

2trendy og Hardcasa er allerede godt i gang i Sverige, og inden længe bliver det også muligt for hollænderne at købe lækkert modetøj fra det store lager i Aalborg Øst.

Ejner kendte intet til online-salg: Nu slår hans webshops rekorder i Nordjylland
Virksomheden har netop udvidet deres lager betragteligt. Lager og kontor udgør nu 1700 kvm.
Hemmeligheden bag succesen: Pas din egen have

Der er slet ingen tvivl om, at Ejner er meget stolt af sin virksomhed og den succeshistorie, der hele tiden vokser sig større og større.

Sidste års rekordvækst på 721% ser også ud til at slå sig selv igen i 2017. Men hvad er hemmeligheden bag succesen?

Ejner mener selv, at det for det første skyldes alle hans kompetente og dygtige medarbejdere og derudover det faktum, at virksomheden hele tiden sørger for at udvikle sig og følge med tiden.

“Der er mange, som bruger meget krudt på at holde øje med andre end sig selv. Her har vi været gode til at passe vores egen have. Selvfølgelig kan vi godt lure lidt hos naboen og lige se, hvor meget ukrudt de har – eller hvordan de får deres kål til at vokse.

Men generelt går vi meget op i at lave vores egen DNA. Det ser vi også ofte, at vores konkurrenter bliver inspirerede af, og det kan vi jo kun se som et kompliment.” afslutter Ejner.

Har du hørt om migogaalborg.dk’s nye fordelsklub Club Aalborg?

Få tilsendt en online Goodiebag hver måned med fordele og fantastiske tilbud til nogle af Aalborgs bedste spisesteder og butikker.

Marts måned byder bl.a. på;

  • En kaffe på ClubAalborgs regning på lækre We Feat
  • Brunch og kaffe til 100 kr. på Penny Lane
  • 50 pct. på en superlækker Vigga Lounge Stol hos Sinnerup
  • En cocktail på husets regning på Applaus
  • Club Aalborg aften på Mortens Kro til 298 kr.
Tilmeld dig nu for at se alle dine fordele i din goodiebag for marts måned. Tilmelder du dig, inden vi runder de første 1000 medlemmer, så får du første måned gratis (normalpris 35 kr.) – der er ingen binding – tilmeld dig på det her link
Ejner kendte intet til online-salg: Nu slår hans webshops rekorder i Nordjylland
Sådan ser din goodiebag ud på mobilen hos Club Aalborg

Del artikel

Andre læser også