Efter otte måneder på Boulevarden: We Feat er klar til at udvide

Skrevet af: Stine Kjølby Christensen

Der er kun gået otte måneder, siden We Feat slog dørene op til et helt unikt koncept i byen.

Alligevel føles det nærmest, som om at de har ligget der altid.

Da Frederik og Benjamin d. 1. december 2016 præsenterede os for et helt nyt koncept i byen – sund take-away med 100% økologiske råvarer – var det ikke til at vide på forhånd, om Aalborg var klar til det.

I dag er der ingen tvivl: Det var vi!

Et menukort med fart på

Men trods den store succes og det stærke koncept, som fra dag 1 blev godt modtaget, har drengene ikke hvilet på laurbærrene.

Allerede i marts måned blev menukortet udvidet med et shakes- og juicekort. Noget som lå Frederik og Benjamin meget nært, da de begge har en fortid hos Joe and Juice.

De gjorde det dog allerede klart dengang, at deres primære fokus var og fortsat ville være på maden.

Sidenhen er udviklingen fortsat, og senest med den såkaldte ”blogger-bowl”, som den farverige acai-bowl også omtales som bag disken.

Der er nemlig tænkt meget over æstetikken, så efterhånden er den blevet caféens mest fotograferede motiv.

Inspirationen til den sommerlige bowl hentede drengene i Barcelona, hvor markedet for økologiske restauranter og caféer er langt større end det, vi ser i Danmark.

”Bærret stammer oprindeligt fra Amazones, hvor de vokser i regnskoven. Det er i sig selv propfyldt med antioxidanter – og når man så blender det med frosne bananer, bær, soyamælk og topper det med müsli og frisk frugt, så har man altså et måltid, der sprudler af sundhed!” fortæller Frederik.

Kødfrie retter er et hit

We Feat er især blevet budt hjerteligt velkommen af byens vegetarer og veganere, som inden åbningen savnede et sted, hvor menukortet bød på flere kødfrie alternativer.

Det fortæller Simone på 21 år, som lever som vegetar:

”We Feat har været en døråbner til et langt mere futuristisk madunivers! Som vegetar og superfood-entusiast kan det være en udfordring at finde spisesteder, hvor der findes et fornuftigt udvalg af vegetariske retter på menukortet.

Men det har det aldrig været på We Feat. Jeg kan altid få det præcis, som jeg vil,” forklarer Simone begejstret, imens hun sipper til sin matcha-latte.

Sammensat af ernæringscoach

”Jo, selvfølgelig kan du dét!” er efterhånden blevet standardsvaret, når Frederik og Benjamin igen og igen bliver spurgt, om man overhovedet kan få kød hos We Feat.

For det kan man. Og også her er udvalget stort nok til at kunne mætte selv den mest sultne mand.

”Mange har stadig en idé om, at vi kun har veganske retter – men det er langt fra tilfældet. Vi har både kylling og oksekød på kortet.” siger Benjamin, og Frederik tilføjer:

”Alle blandinger er lavet efter den bedste overbevisning i samarbejde med vores ernæringscoach Pernille Stenberg. Ifølge eksperter skal man have 20% fedt, 25% protein og 55% kulhydrat – og det er også de råd, vi blander efter.”

Én som også sætter pris på We Feat, og deres sammensætning af råvarer er AaB-spilleren Rasmus Thellufsen.

”We Feat er anderledes i forhold til så mange andre grundet deres ekstreme fokus omkring sunde madvarer og økologi. Jeg bliver i godt humør af at komme der, og samtidig er det en god hjælp til min kost, nu hvor jeg er fodboldspiller, og selv har fokus på dette område,” fortæller Rasmus.

Vil man virkelig have smæk på proteinerne, så foreslår Frederik, at man vælger ”The Farmer” og måske endda bestiller en ”The Johnny B” on the side.

Planer om at udvide

Ambitionerne for We Feat er og har hele tiden været store.

Drømmen er en landsdækkende kæde, som med tiden kan udvikle sig til at blive europæisk.

”Vi har allerede haft flere møder med investorer, og generelt bliver vi mødt af en stor interesse for projektet både i og udenfor Danmark.

Første mål bliver at fortsætte i Århus.” siger Frederik, og makkeren Benjamin er enig:

”Selvom vi hele tiden udvikler os, så føler vi alligevel nu, at vi ligger 85% fast på vores endelige koncept og ved, hvor vi vil hen med det. Det er et ret godt udgangspunkt, når man planlægger at udvide.” afslutter han.

Så hvor og hvornår vi kommer til at se den næste We Feat i bybilledet er endnu ikke sikkert.

Men det er én ting: Vi glæder os!

Se eller gense den sjove video, hvor Akari er på besøg i We Feat👇🏼

Har flere lækre mærker: CC Woman har skabt et skønt kvindeunivers

Skrevet af: Frederikke Hougaard Hansen

Dametøjsafdelingen CC Woman har i nu fem år delt lokaler med herretøjsforretningen, CC Christensen i Algade 13.

I første omgang blev der kun forhandlet brandet Esprit i afdelingen, og det er også stadig det brand, der vægtes højest i butikken.

Faktisk er CC Woman den eneste forhandler af Esprit i Aalborg.

For at skabe en bedre sammenhæng mellem kvinde- og herreafdelingen, blev der senere indført flere brands i afdelingen – herunder Tommy Hilfiger og Levete Room.

Inden CC Christensen overtog lokalerne i Algade, tilhørte de Vagn Larsen, som udelukkende solgte herretøj.

Mange forbinder derfor stadig lokalerne med herretøj og ved ikke, at der gemmer sig et lille, feminint univers i underetagen.

Nøje udvalgte brands og overskuelig shopping

I afdelingen har leder, Diana, Janne og Anne et godt indblik i, hvem deres kunder er, og hvad de søger.

Derfor har de valgt at skære helt ind til benet i forhold til de brands, de forhandler.

”Vores primære kunde er den lidt mere voksne pige, som tit mangler noget i kategorien mellem ung pige og dame.

Der kan vi mærke, at vi rammer et godt segment. Jeg tror der er mange kvinder derude, som søger det, vi har, men ikke har fundet os hernede endnu,” fortæller pigerne.

I mange forretninger kan man ofte bliver forvirret, hvis der er en masse forskellige brands i en forretning, og især hvis de hænger blandet.

Det er bestemt ikke tilfældet i CC Woman, hvor der fire nøje udvalgte brands.

De er placeret i hver deres område i afdelingen. Det gør shopping-oplevelsen overskuelig og ligetil.

 Disse brands er: Esprit, Tommy Hilfiger, Levete Room og Ichi.

”Vi har løbende sorteret lidt ud i nogle mærker, fordi vi ikke synes det passede ind, og ligeledes taget noget andre ind.

Jeg tænker, at vi er ved at være i mål med det udtryk, vi gerne vil give folk, og den stil, vi oplever, vores kunder efterspørger” fortæller Anne og tilføjer:

”Vi har gode mærker, som supplerer hinanden rigtig fint, hvor den samme ting ikke går igen, og hvor vi dækker forskellige prisklasser.

Her har vi Esprit og Ichi i den lidt billigere ende, hvor Tommy Hilfiger er det dyreste mærke vi har. Vores nye brand, Levete Room, placerer sig fint derimellem.”

Levete Room er nyt og unikt

Det økologiske og naturlige brand, Levete Room, er det nyeste brand i butikken. Faktisk er selve brandet helt nyt, og blev lanceret for under et år siden. Tøjet fra Levete Room skiller sig ud i butikken, med dets unikke boheme-inspirerede stil.

CC Woman var den allerførste fysiske butik i Aalborg til at få buddet om at forhandle det eksklusive brand.

I butikken kan man blandt andet finde en strikketrøje, hvor garnet er produceres af en lille italiensk familie og en nederdel, der er produceret af genbrugsflasker.

Det er en indikation på, at man med god samvittighed overfor miljøet kan bruge sine penge på Levete Room.

”Det fortæller lidt om, hvor unikke de enkelte styles er, og det må siges at være nogle specielle stykker tøj, som man ikke finder mange steder.

Ofte kan man ved andre brands godt finde de samme metervarer, men det er altså ikke tilfældet ved Levete Room – her er kvaliteterne og deres styles helt unikke,” fortæller Diana.

Instagram og Facebook kan du følge CC Womans dejlige kvinder og være de første til at se nye varer, opdage gode tilbud og deltage i konkurrencer.

CC Woman fejrer Black Friday på fredag med 25% på alle varer undtaget Tommy Hilfiger!

Som sendt fra himlen: Nu kan du få bragt Burger King ud i Aalborg

Skrevet af: Emil Kjær Jørgensen
Foto: Burger King PR
Foto: Burger King PR

Det er ikke valgmuligheder, der mangler, når vi her i byen har lyst til burger.

Aalborg er ramt af en decideret burger-epidemi, og nu melder en af byens helt store spillere sig ind med et ekstraordinært tiltag.

Burger King er nemlig gået sammen med Just Eat om at levere burgere til de sultne aalborgensere.

“Vores kunder har længe haft et brændende ønske om at få vores burgere leveret til døren, så det føles rigtig godt at kunne give danskerne en tidlig julegave.

Med Just Eat-samarbejdet mener vi, at vi har fundet en samarbejdspartner, der kan sikre, at de burgersultne danskere får levering af højeste kvalitet,” siger Sofie Navardsen, markedschef hos Burger King Danmark, i en pressemeddelelse.

Plej tømmermændende uden at forlade hjemmet

Konkurrenten McDonald’s leverer indtil videre kun i København, men Burger King har altså valgt at flere af Danmarks største byer skal have muligheden for at få leveret en Whopper ved døren.

Det gælder fra i morgen onsdag den 21. november i både Århus, Odense og altså her i Aalborg.

Just Eat er meget glade for det nye unikke samarbejde:

“Vi er enormt glade for at byde Burger King velkommen i Just Eat-familien. Burger King er mange danskeres go-to sted, når de vil spise en god burger, og vi er glade for nu at kunne bringe en af danskernes favoritter hjem i stuerne.

Nu går vi ind i en festlig højtid, og mon ikke der er nogle, der især vil glæde sig over at kunne klikke deres favorit burger hjem dagen efter en julefrokost eller 1. januar«,” siger Carsten Boldt, administrerende direktør i Just Eat.

Burger King kan bestilles direkte hjem til dig fra i morgen. Du kan bestille direkte hos Just Eat eller på Burger Kings hjemmeside.

International hæder: Nordjysk øl modtager fornem pris

Skrevet af: Emil Kjær Jørgensen
Foto: https://www.flickr.com/photos/cyclonebill/
Foto: https://www.flickr.com/photos/cyclonebill/

I folkemunde går den blandt andet under navnet “Øllets Gentleman”. Her er der selvfølgelig tale om hele Nordjyllands Limfjordsporter.

Selvom den ikke er for de sarte sjæle med smage af både både røg og tjære, har den opnået kultstatus blandt danske ølentusiaster.

Den er faktisk så populær, at der eksisterer et Limfjordsporter Laug, der selv beskriver sig som “Danmarks mest velsmagende laug, der er sat i verden for at fremme og bevare Limfjords-porteren.”

Limfjordsporter bliver mere og mere populær som årene går, og den undergærede øl med den cremede lysebrune skumtop har nu også høstet international hæder.

Bedste deltagende øl

I øl-landet over dem alle, Belgien, blev to øl fra Thisted Bryghus nemlig hædret ved Brussels Beer Challenge.

Det er en international smagekonkurrence, hvor de deltagende øl bedømmes af inviterede øl-dommere fra hele verden, blandt dem den danske øl-ekspert Carsten Bertelsen.

“Vi fik en sølvmedalje for Limfjordsporter i kategorien Baltic Porter, og Bronze for Jack & Beer i kategorien fadlagret øl under 10% ABV, og det er vi utroligt stolte af,” siger Brygmester Antoni Aagaard Madsen fra Thisted Bryghus i en pressemeddelelse.

Han fortæller, at der ikke blev uddelt guldmedalje i kategorien Baltic Porter, så den kendte nordvestjyske porter var bedste deltagende øl i denne kategori.

“Da vi hidtil ikke har solgt meget øl i udlandet, har vi ikke tidligere fået sendt øl til de internationale bedømmelser, men resultatet fra Bruxelles giver bestemt mod på at få vores øl bedømt internationalt igen,” fortæller Antoni Aagaard Madsen.

I konkurrencen deltog der øl fra ikke mindre end 29 lande fra fem kontinenter.

Et ikon i ølverdenen

Limfjordporterens smag beskrives af Thisted Bryghus som kompleks og er desuden domineret af lakrids, røg, ristet byg og maltsødme, og flot afstemt med en markant bitterhed fra humlen.

Thisted Bryghus købte ved lukningen af Urban Bryggeriet, Aalborg i 1986 rettighederne til navnet og den karakteristiske blå/orange etiket.

I 1989 kom Limfjordsporteren så på markedet fra Thisted Bryghus, men tidligere brygmester Peter Klemensen fortsatte med at udvikle på opskriften indtil 1997, hvor han ikke mente, at den kunne forbedres yderligere.

Sidenhen er denne øl blevet et ikon i ølverdenen, og det er et af de relativt få produkter fra Thisted Bryghus, der findes udenfor landets grænser – senest USA, hvor den fås på fad i adskillige velassorterede ølbarer.