Efter knivstikkeri: Politiet efterlyser 27-årig mand

Natten igennem har patruljer og efterforskere fra Nordjyllands Politi arbejdet med at afdække hændelsesforløbet i forhold til torsdagens knivstikkeri i Bispensgade, hvor en 19-årig mand blev stukket på en restauration efter et kort slagsmål længere oppe ad gaden.
De foreløbige efterforskningsskridt bringer nu Nordjyllands Politi til at efterlyse en 27-årig mand, som man på nuværende tidspunkt anser som hovedmistænkt i sagen.
Læs også: Efter knivstikkeri: Politiet efterlyser 27-årig mand Det skriver politiet i en pressemeddelelse.
Efterforskningsleder Kenneth Rodam fortæller:
”Vi har en del spor at gå efter, og det arbejde pågår i øjeblikket. Vi har nu en central mistænkt i sagen – en 27-årig mand og her har vi en klar opfordring til vedkommende:
“Meld dig selv til os – straks!”
Næste skridt fra politiets side vil være at undersøge muligheden for at offentliggøre mistænktes fulde identitet.
”Det er en dybt alvorlig sag, vi står med, og den ansvarlige skal stilles til regnskab for sine handlinger hurtigst muligt,” understreger politikommissæren.
Ikke en del af bandekonflikten
Hvad angår baggrunden for hændelsen, uddyber Kenneth Rodam:
”Vi vurderer ikke, at knivstikkeriet i Bispensgade er en del af den verserende bandekonflikt. Vores foreløbige efterforskning viser, at de involverede ikke er registrerede bandemedlemmer. De er dog en del af det kriminelle miljø i Aalborg.”
Her fredag formiddag er den 19-åriges tilstand fortsat alvorlig, men han er uden for livsfare.