Efter akut situation: Spærring af central vej fortsætter

Aalborg Kommune meddeler, at Gugvej mod syd, i strækningen hvor vejen passerer over Ådalsmotorvejen, fortsat er midlertidigt spærret.
Vejlukningen, der skyldes en akut opstået situation, forventes at vare frem til mandag den 7. oktober, hvor vejen forventes at genåbne senest kl. 15.00.
Afslutning af weekendens reparationsarbejde
De nødvendige arbejder, som blev igangsat hen over weekenden, er nu afsluttet. Skaden på de bærende konstruktioner er udbedret, og bæreevnen er igen intakt, hvilket betyder, at vejen snart kan åbnes for trafik.
Spærringen blev indført som en sikkerhedsforanstaltning efter mistanke om et muligt svigt i vejens bæreevne.
Trafikanterne har i mellemtiden været henvist til omkørsler via Sohngårdsholmsvej, Th. Sauers Vej samt Hobrovej og Over Kæret.
Aalborg Kommune beklager ulejligheden
Aalborg Kommune beklager de gener, som vejlukningen har medført for byens trafikanter, og takker for tålmodigheden. Kommunen understreger, at spærringen blev iværksat ud fra et sikkerhedsmæssigt hensyn til trafikanterne.
Forventningen er, at Gugvej mod syd igen vil være farbar i løbet af mandagen.