Eatlow-konceptet er solgt: SushiMania-kæden skal brede det ud

Skrevet af: Stine Kjølby Christensen

I 2013 åbnede Aalborgs første sunde takeaway-koncept op i Reberbansgade.

Madgaden har ellers i årtier bugnet af pizza, burger og tunge kalorier – men det skulle siden vise sig, at aalborgenserne var mere end klar til at tage imod Eatlow.

Det var i sin tid teamet bag SushiMania Aalborgder startede konceptet op.

Et års tid senere valgte SushiMania dog at fokusere på den eksplosive vækst i kerneforretningen – og overleverede derfor Eatlow til Linda Bruun, som succesfuldt har drevet det lige siden.

I dag – 5 år senere – er der sket endnu en overlevering af butikken. Men det er langt fra i fremmede i hænder, at Eatlow fremover skal drives. Efter længere tids dialog er Eatlow nemlig tilbage i SushiMania-familien.

Så kan man måske fristes til at tænke, hvad baggrunden for dette salg er – men her er der ikke meget dramatik at hente.

Eatlow har stort potentiale

Forhandlingsforløbet forløb exceptionelt ukompliceret, og både Linda Bruun (tidligere indehaver af Eatlow) og Nathalie Ina Kühl (direktør i Eatlow samt COO i SushiMania Aalborg), var mere end tilfredse med de nye rollefordelinger, da vi mødte dem til en snak om fremtiden i Reberbansgade.

“Jeg føler, at my job is done,” fortæller Linda, som fremover indtræder som PR/grafisk chef for både SushiMania Aalborg og Eatlow.

“Jeg har ikke modet på at udvikle væksten alene længere. Den størrelse af virksomhed, som Eatlow har fået nu, fortjener nogle større muskler. Det er noget, som SushiMania har kapaciteten til at bringe videre, og jeg glæder mig til at følge med på sidelinjen.” siger Linda, og Nathalie stemmer i:

“Linda har arbejdet umådeligt hårdt og gjort konceptet og brandet til sit eget – nu er det tid til at udnytte dét potentiale.

Hos SushiMania er vi gode til at få spredt tingene ud, udvide koncepter og få virksomheder til at vokse. Så det bliver vores opgave fremover.”

Men betyder den nye familiesammenføring så, at Eatlow også kan se frem til nogle søstre i fremtiden?

“Det kan meget vel være.” siger Nathalie hemmelighedsfuldt.

Den perfekte synergi i fremtiden

For Linda Bruun har Eatlow i de sidste 4 år været hendes hjertebarn, og de mange arbejdstimer har i den grad båret frugt. Selvom konceptet ikke længere er byens eneste – så har Eatlow alligevel formået at bibeholde sin popularitet.

En rejse, som Linda bestemt ikke ville have været foruden.

“Jeg kan stadig huske, at jeg gik forbi hernede i 2013, da vinduerne var plastret til – og tænkte Øv!” siger Linda med et grin. Hun havde nemlig selv gået med en spirende drøm om at skabe Aalborgs første, sunde takeaway – hvilket hun jo senere hen fik rig mulighed for.

Nu er drømmen kørt i hus, og Linda kan trække sig tilbage og fremover fokusere på de ting, som hun ikke har haft tid til og mulighed for i de sidste par år.

“Jeg er jo oprindeligt uddannet grafiker, og det savner jeg helt vildt.

Så jeg er glad for den synergi, som vi forhåbentlig kan skabe i fremtiden – hvor jeg kan fortsætte mit arbejde inden for grafik og PR i samarbejde med både SushiMania og Eatlow.” forklarer hun.

Også SushiMania er glad for den nye synergi.

“Vi synes, det er genialt, at vi fortsat kan gøre brug af Lindas kompetencer i SushiMania-regi!

Hun er sindssygt god til det visuelle, så hun kan noget på den front, som vi ikke kan. Det bliver et fantastisk samarbejde, hvor vi kan udnytte lige præcis, hvad vi begge er bedst til.” slutter Nathalie begejstret.

Tidsplanen holder: Snart åbner Carl’s Jr i midtbyen

Skrevet af: Emil Kjær Jørgensen

I juni kunne vi fortælle, at den store store amerikanske burgerrestaurant-kæde Carl’s Jr.  åbner på Boulevarden 8 i hjertet af Aalborg. Læs mere her.

Hvis man er gået forbi bygningen på Boulevarden på det seneste kan man se, at håndværkerne arbejder på højtryk i byggerod og støv i lange baner.

De har nemlig en stram deadline. MigogAalborg har været i kontakt med Carl’s Jr. og de fortæller, at de åbner i slutningen af november.

De fortæller videre, at de lige nu er i fuld gang med at ansætte det personale, som skal servicere aalborgenserne med burgere.

Sådan så Boulevarden 8 ud, inden renoveringen.

Optakt til endnu større burgerkrig

Hvis man følger med på MigogAalborg, er man vist ikke i tvivl om, at vi er ramt af en decideret burger-epidemi i midtbyen.

Foruden de mange caféer og restauranter, der serverer burgere, ligger her i forvejen følgende burgerkæder:

  • The Burger Shack
  • Burger Boom
  • Grillen Burgerbar
  • WeDoBurgers
  • McDonalds
  • Burger King.

Nu bliver der endnu vildere kamp om de burgerglade aalborgensere inde i byen. Carl’s Jr. er et populært spisested i Aalborg Storcenter i City Syd, hvor de trækker mange kunder, der blandt andet har været inde og handle i Bilka.

Carl’s Jr. er blandt verdens 50 største fastfoodkæder, og blev stiftet i 1940 af Carl Karcher.

Carl’s Jr. har mere end 3900 restauranter på verdensplan, heraf 12 i Danmark: Næstved, Hundige, Rødovre, Odense, Sønderborg, Kolding, Vejle, Aalborg, Aarhus, Tilst, Viborg, Holstebro.

Foto: Gastromand.dk

Burgere – chicken tenders og lækre milkshakes

Carl’s Jr. er kendt for sine autentiske amerikanske burgere fremstillet af 100% oksekød, hvor bøffen grilles over åben ild for at bevare saft og smag. En anden stor favorit – de sprøde Chicken Tenders – tilberedes af ferske stykker kvalitets kyllingebryst, der paneres og tilberedes i restauranten.

Derudover er Carl’s Jr. berømte for de lækre milkshakes, rørt af kugler på en base af vaniljeis.

Carl’s Jr. forsøger at differentiere sig fra konkurrenterne på mange områder.

Blandt andet tilberedes maden først i det øjeblik, gæsten bestiller og serveres efterfølgende ved bordet. Derudover er der gratis ”refill” på sodavand.

Kendt fashionkæde udvider i Aalborg: Kings & Queens åbner ny kæmpe butik

Skrevet af: Simone Vestergaard
Foto: Kings & Queens i Shoppen
Foto: Kings & Queens i Shoppen

Det er kun lidt over et år siden, at den store kæde Kings & Queens slog dørene op til deres første butik i Nordjylland; nærmere betegnet i Shoppen i City Syd.

Nordjyderne har taget ekstraordinært godt imod fashionkæden, hvilket nu har medført, at de åbner endnu en nordjysk afdeling i november.

Valget er faldet på Aalborg midtby og den nye version af Friis Shoppingcenter. Her har de taget hele fire lokaler på første sal og lagt dem sammen.

Det bliver så til en kæmpe butik, som aalborgenserne kan glæde sig til at se.

Åbner i november

“Vi har haft et fuldstændig fantastisk år i Shoppen, og vi er blevet meget overrasket over, hvor godt aalborgenserne har taget imod vores koncept, som jo i mange år var forbeholdt sjællænderne.

Shoppen har for os været et rigtig godt springbræt, hvilket nu har medført, at vi også kan udvide til midtbyen.

Jeg tror, at vores koncept tiltaler en bred målgruppe, fordi vi gør et stort arbejde ud af at skille os ud fra andre kæder,” fortæller butikschef, Michael Pedersen, til MigogAalborg.

Foto: Kings & Queens i Shoppen

Selvom blækket på lejekontrakten knap nok er tørt, er opbygningen af butikken allerede i fuld gang.

“Vi underskrev kontrakten med Friis i går (tirsdag red.), så vores mål er at åbne til Black Friday d. 23. november.

Håndværkerne er godt i gang, og vi har allerede et godt team klar til den nye butik,” fortæller Michael.

Vil skabe endnu en succes

Multibrand-butikken Kings & Queens har noget for enhver smag, og henvender sig primært til målgruppen 15-30 år.

Butikken har blandt andre mærker som Calvin Klein, Levis, Hilfiger og Minimum.

Butikschef Michael Pedersen ser en stor fremtid i midtbyens nyeste shoppingcenter.

Derfor er det med vilje, at valget for den nye butik er faldet på lokalerne i Friis.

Fra Kings and Queens i Shoppen

“Vi har valgt at åbne i Friis, fordi vi tror på, at den primære trafik kommer fra shoppingcenteret. Det er nemt for kunderne at parkere, og det gør shoppingmulighederne langt bredere.

Vi tror også på, at vi kan skabe en lige så stor succes i Friis, som vi har formået i Shoppen. Derudover har vi bevist, at vi godt kan følge med markedet, selvom vi er en fysisk butik,” forklarer Michael.

Åbningsdagen af det nye Kings & Queens kommer til at byde på mange spændende aktiviteter og gode åbningstilbud – med efterfølgende afterparty i Jomfru Ane Gade.

Åbningsfest på fredag: Populær butik udvider med kaffebar

Skrevet af: Emil Kjær Jørgensen

Her på MigogAalborg har vi tidligere skrevet om den lille perle, Butik Gejst.

Her finder man alt fra beklædning, smykker, interiør fra upcoming designere og ikke mindst flere forskellige slags lækre specialkaffer, som kan nydes i de farverige lokaler såvel som to-go.

Det kan du læse meget mere om her.

Stort udvalg af egne lækkerier

Men i dag er Butik Gejst genåbnet med en helt nyindrettet butik og kaffebar, hvor der især vil være fokus på kaffeoplevelsen og syndige lækkerier.

“Jeg har fået de skønneste kaffer, theer og sirupper som både kan nydes i kaffebaren såvel som to-go eller købes med hjem,” fortæller indehaver Sofie Ellegaard i en pressemeddelelse.

I kaffebaren kan man desuden nyde de berømte håndlavede flødeboller fra Thy, p-tærter og andre søde lækkerier.

Med ombygningen har Butik Gejst fået ekstra fokus på kaffe i den nye og større kaffebar der inviterer til kaffeoplevelser.

“Jeg maler selv kaffebønnerne, som jeg bruger i kaffebaren. Derfor er det nærliggende at tilbyde, at man foruden hele bønner også kan købe friskmalet kaffe, så man kan nyde den skønne smagsoplevelse derhjemme,” forklarer Sofie.

En butiksoplevelse med Gejst i centrum

Butikken er en blanding af alle de ting, som Sofie Ellegaard selv finder spændende. Der er forkælelse i alle former lige fra finurligt design og kunst, retro og second hand, til delikatesser og lækkerier.

“Jeg elsker at finde nye spændende designere, gå på opdagelse på loppemarkeder, kombinere nyt og gammelt, opsnuse lækre delikatesser og specialiteter,” siger Sofie.

Kæmpe åbningsfest fredag

Butikken er hele tiden under forandring, hvor nyt kommer til og andet ryger ud.

“Jeg justerer hele tiden konceptet og prøver ting af for at se, om det virker. Jeg har oplevet stor interesse for kaffebaren og derfor vælger jeg nu at udvide med flere siddepladser og et spændende udvalg af egne kaffer og theer,” fortæller hun.

Det er allerede fra i dag, at man komme indenfor og se den den nyindrettede butik og kaffebar.

Fredag holder Butik Gejst den helt store åbningsfest.

“Fredag den 19. oktober fejrer vi genåbningen og Butik Gejsts tre et halvt års fødselsdag. Der er gratis kaffe foran butikken mellem 10-12, i butikken vil der hele dagen være 20% rabat på de nye Butik Gejst kaffebønner, theer og sirupper, samt en konkurrence hvor du kan vinde en lækker gavekurv,” siger Sofie.