ANNONCE
Tilmeld dig MigogAalborg Nyt

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få weekendguiden samt alle ugens populære nyheder direkte i din indboks.

Ved tilmelding til MigogAalborg Nyt accepterer du vores samtidig vores vilkår og betingelser for nyhedbrevet.

Eatlow-konceptet er solgt: SushiMania-kæden skal brede det ud

Af Stine Kjølby Christensen

I 2013 åbnede Aalborgs første sunde takeaway-koncept op i Reberbansgade.

Madgaden har ellers i årtier bugnet af pizza, burger og tunge kalorier – men det skulle siden vise sig, at aalborgenserne var mere end klar til at tage imod Eatlow.

Det var i sin tid teamet bag SushiMania Aalborgder startede konceptet op.

Et års tid senere valgte SushiMania dog at fokusere på den eksplosive vækst i kerneforretningen – og overleverede derfor Eatlow til Linda Bruun, som succesfuldt har drevet det lige siden.

I dag – 5 år senere – er der sket endnu en overlevering af butikken. Men det er langt fra i fremmede i hænder, at Eatlow fremover skal drives. Efter længere tids dialog er Eatlow nemlig tilbage i SushiMania-familien.

Eatlow-konceptet er solgt: SushiMania-kæden skal brede det ud

Så kan man måske fristes til at tænke, hvad baggrunden for dette salg er – men her er der ikke meget dramatik at hente.

Eatlow har stort potentiale

Forhandlingsforløbet forløb exceptionelt ukompliceret, og både Linda Bruun (tidligere indehaver af Eatlow) og Nathalie Ina Kühl (direktør i Eatlow samt COO i SushiMania Aalborg), var mere end tilfredse med de nye rollefordelinger, da vi mødte dem til en snak om fremtiden i Reberbansgade.

Eatlow-konceptet er solgt: SushiMania-kæden skal brede det ud

“Jeg føler, at my job is done,” fortæller Linda, som fremover indtræder som PR/grafisk chef for både SushiMania Aalborg og Eatlow.

“Jeg har ikke modet på at udvikle væksten alene længere. Den størrelse af virksomhed, som Eatlow har fået nu, fortjener nogle større muskler. Det er noget, som SushiMania har kapaciteten til at bringe videre, og jeg glæder mig til at følge med på sidelinjen.” siger Linda, og Nathalie stemmer i:

“Linda har arbejdet umådeligt hårdt og gjort konceptet og brandet til sit eget – nu er det tid til at udnytte dét potentiale.

Hos SushiMania er vi gode til at få spredt tingene ud, udvide koncepter og få virksomheder til at vokse. Så det bliver vores opgave fremover.”

Eatlow-konceptet er solgt: SushiMania-kæden skal brede det ud

Men betyder den nye familiesammenføring så, at Eatlow også kan se frem til nogle søstre i fremtiden?

“Det kan meget vel være.” siger Nathalie hemmelighedsfuldt.

Den perfekte synergi i fremtiden

For Linda Bruun har Eatlow i de sidste 4 år været hendes hjertebarn, og de mange arbejdstimer har i den grad båret frugt. Selvom konceptet ikke længere er byens eneste – så har Eatlow alligevel formået at bibeholde sin popularitet.

En rejse, som Linda bestemt ikke ville have været foruden.

“Jeg kan stadig huske, at jeg gik forbi hernede i 2013, da vinduerne var plastret til – og tænkte Øv!” siger Linda med et grin. Hun havde nemlig selv gået med en spirende drøm om at skabe Aalborgs første, sunde takeaway – hvilket hun jo senere hen fik rig mulighed for.

Eatlow-konceptet er solgt: SushiMania-kæden skal brede det ud

Nu er drømmen kørt i hus, og Linda kan trække sig tilbage og fremover fokusere på de ting, som hun ikke har haft tid til og mulighed for i de sidste par år.

“Jeg er jo oprindeligt uddannet grafiker, og det savner jeg helt vildt.

Så jeg er glad for den synergi, som vi forhåbentlig kan skabe i fremtiden – hvor jeg kan fortsætte mit arbejde inden for grafik og PR i samarbejde med både SushiMania og Eatlow.” forklarer hun.

Eatlow-konceptet er solgt: SushiMania-kæden skal brede det ud

Også SushiMania er glad for den nye synergi.

“Vi synes, det er genialt, at vi fortsat kan gøre brug af Lindas kompetencer i SushiMania-regi!

Hun er sindssygt god til det visuelle, så hun kan noget på den front, som vi ikke kan. Det bliver et fantastisk samarbejde, hvor vi kan udnytte lige præcis, hvad vi begge er bedst til.” slutter Nathalie begejstret.

Del artikel