Donut Factory har ændret i opskriften: Derfor kan du spise flere af dem nu

Skrevet af: Michael Qureshi
Donut Factory
Donut Factory

Af Kathrine Larsen

I 2016 åbnede Donut Factory deres butik i Aalborg.

Butikken ligger helt ideelt placeret i gågaden på Bredegade, hvor der hver dag går massevis af mennesker forbi, og bliver fristet af det store og spændende udvalg af donuts.

Interessen var enorm lige fra starten, og det virkede som om, Aalborg ikke kunne få nok af de søde kager.

Men hvordan er det gået donut-butikken siden starten?

Det har vi taget en snak med partner, Danny Axelsen om.

”Nyhedsværdien var ekstrem i starten og spillede en stor rolle, men nu er det mere fristen for at komme ind og prøve produktet. I starten var det fedt, men på den hårde måde. Det var næsten for meget; vi pyntede donuts fra vi åbnede, til vi lukkede butikken.

I dag har vi fundet en bedre rutine, nu ved man hvad, man skal lave”, fortæller Danny Axelsen om den hektiske start af Donut Factory.

Konceptet i Aalborg var ikke nyt. Donut Factory startede deres eventyr i Aarhus i sommeren 2015, hvor deres butik ligger i Maren Smeds Gyde nær Magasin.

Donuts i Aalborg
Hver eneste dag er samtlige donuts i butikken friskbagte

Nyheden om, at de lækre donuts fra Aarhus skulle komme til Aalborg, spredte sig hurtigt og skabte den enorme interesse, da butikken åbnede i Aalborg.

Da Donut Factory åbnede i Aalborg fik butikken en del hug for at lukke før tid, da der simpelthen ikke var nok donuts. Det betød at flere kagesultne måtte gå forgæves. Det har man i dag forsøgt at rette op på.

”Vi er ved at lære dagligdagen heroppe. Tidligere havde vi ofte udsolgt før tid, men vi har lært at tilpasse os, og vi har fået lettere ved at følge med efterspørgelsen, forklarer Danny.

Hos Donut Factory forsøger man hele tiden at give kunderne en bedre oplevelse. Det har resulteret i, man har ændret i opskriften og forsøgt sig med en ny dej.

”Vi er gået over til at lave en cake dough, som er en mere sød og luftig dej. Den, vi brugte tidligere, var mere en brøddej. Den nye dej er super lækker i alle 24 timer.

Folk har taget rigtig godt imod den, selvom de lige har skulle vænne sig til den. Vores stamkunder synes faktisk bedre om det nye produkt. Med den tidligere brøddej kunne man ikke engang spise tre donuts, nu kan man sagtens”, fortæller Danny og smiler.

Det kan godt være dejen er ændret, men donutsene er stadig pyntet lige så overdådigt, som de altid har været.

”Der er helt klart den her wow-effekt, når folk træder ind ad døren. Flere folk er sådan: hold da op, kan man gøre det ved en donut? Det gør også, at der er en del betænkningstid, når folk skal vælge hvilke donuts, de ønsker at tage med hjem.

Oreo, Ferrero Rocher og den med syrlige vingummier er tre klare favoritter blandt vores kunder”, fortæller Danny Axelsen.

Donuts i Aalborg

Hos Donut Factory forsøger man også at udvide forretningen ved at sælge gennem andre butikker. Blandt andet hos forretningen MUMS på Gugvej kan man finde Donut Factorys lækre donuts. På den måde når man ud til flere kunder.

Man forsøger sig også med andre metoder. Lige nu er man meget interesseret i pop-up konceptet hos Donut Factory.

”Lige nu er vi ved at kigge på nye lokationer omkring Vejle. Vi har talt om at åbne flere pop-up butikker rundt om i landet, så vi på den måde kan ramme omkring tre store byer på et år. Vi ville så være i f.eks. Vejle i tre-fire måneder, for så at rykke videre til den næste store by”, fortæller Danny om de tanker, de har gjort sig.

Det er bestemt ikke ambitioner, man mangler hos Donut Factory.

”Den overordnede plan er, at vi godt kunne tænke os at være i landets fem største byer i fremtiden”, fortæller Danny.

Aarhus og Aalborg er allerede krydset af listen, og det bliver spændende at se, Donut Factorys videre færd med at udbrede deres donut-koncept til den danske befolkning.

Fik du læst?

Topper i hele Nordjylland: Rositas og den Bette Kro har de gladeste gæster

Rositas
Rositas Bistro

Ny ejendomsmægler i Aalborg: Jysk Mægler vil gøre boligsalget billigere for kunderne

Skrevet af: Christine Luca Hornemann
Fra venstre: Kenneth Laustsen og Mikkel Gullach
Fra venstre: Kenneth Laustsen og Mikkel Gullach

At sælge sit hjem er noget de fleste kun gør et fåtal af gange i livet, og det kan tilmed blive til en dyr fornøjelse, hvis man ønsker at skifte bopæl.

Jysk Mægler er en ny ejendomsmægler på boligmarkedet i Aalborg, som vil gøre op med de høje omkostninger, der kan være i forbindelse med salg af bolig.

Jysk Mægler er en online digital mægler, der tilpasser sin markedsføring efter hvert enkelt bolig – og ifølge mæglervirksomheden er det måden, du som sælger kan spare penge.

Støtter lokalforeninger

Jysk Mægler slog officielt dørene op d. 1 Maj, men ikke fysisk. Jysk Mægler er nemlig ikke en fysisk ejendomsmæglerbutik, men en online mægler, som du kan besøge via deres hjemmeside.

Idemanden bag firmaet er Kenneth Laustsen, der også er ejendomsmægler, og han styrer forretningen fra sit kontor på hjemmeadressen.

“Selvom Jysk Mægler ikke er en fysisk butik, så yder jeg samme service som en ejendomsmægler i en fysisk butik.

Jeg holder enten møder hjemme hos kunden, så de ikke skal bekymre sig om parkering eller børnepasning. Ellers er jeg fan af at afholde mine møder på Ulla T i Vestbyen,” fortæller Kenneth.

Udover Kenneth, er der allerede ansat endnu en ejendomsmægler, Mikkel Gullach, i virksomheden hos Jysk Mægler.

“Vi skal arbejde i forskellige områder, hvor vi hver især kender hvert hjørne i lokalområdet.

Jeg arbejder primært i Aalborg, Nørresundby og byerne omkring. Mikkel Gullach er ansvarlig for Svenstrup og omegn, som er hans spidskompetencer.”

Fra venstre: Mikkel Gullach, Kenneth Laustsen

Den nyoprettede mæglervirksomhed har en helt særlig vision; foruden at sælge boliger med den største kundetilfredshed, vil de også værne om det lokale ved at bakke lokalforeningerne op i de byer, hvor boligerne bliver solgt.

“Vi skal bygge det lokale samfund op. En mægler arbejder i lokalområdet, og man skal værne om sin arbejdsplads. Derfor bakker vi op om lokalforeningerne hver gang der bliver solgt en bolig.

Når jeg sælger en bolig i Aalborg, så bakker vi eksempelvis en sportsforening i området op med en pose penge,” fortæller Kenneth.

Tilpasser markedsføringen til den enkelte bolig

En ting ejendomsmæglervirksomheden differentierer sig på, er at al markedsføringen på boligerne, der er til salg, foregår digitalt, og det er der en helt særlig årsag til.

Ifølge Kenneth, så er flere af ejendomsmæglernes markedsføringspakker standardpakker. Det er én af de ting, som de gør anderledes ved Jysk Mægler.

“Et eksempel er, at hvis en lignende ejendom, som den jeg får til salg i samme område, blev solgt på 92 dage, så skal markedsføringen passe til den pågældende bolig og til de 92 dage. Ikke mindre dage og ikke over.

På den måde betaler sælgerne ikke mere end hvad der er nødvendigt,” forklarer Kenneth.

Fra venstre: Kenneth Laustsen og Mikkel Gullach

Der er store planer for fremtiden hos Jysk Mægler.

Kenneth går nemlig med drømmen om at åbne Jysk Mægler i hele Jylland. Både nord og syd for Limfjorden.

Der er allerede planer om nye mæglere i 2020 – og det fortsat uden en fysisk butik – men du kan besøge Jysk Mæglers hjemmeside her.

 

Oplev de sejeste superbiler: Cool Car Race slutter i Aalborg i år

Skrevet af: Michael Qureshi

Hvis du er til vilde biler som Ferrari, Lamborghini, Porsche og mange flere dyre bilmærker, så er Cool Car Race noget for dig.

Cool Car Race begyndte i 2010 som et løb for velhavende erhvervsfolk, der gerne ville støtte børn med behov for en ekstra håndsrækning.

Det blev startet af Aalborg-virksomheden Coolshop med stifterne Jacob Risgaard og Mark Nielsen i front. I 2012 rykkede løbet ud af Flyvestation Aalborg og ud på de rigtige veje i stedet.

Aalborg bliver ikke forbigået i år

Siden har Cool Car Race været rundt i hele Danmark samt i mange udenlandske byer. Sidste år var dog frygteligt for bilentusiaster i Aalborg, som var vant til, at løbet de fleste år startede i den nordjyske hovedstad.

For her blev Aalborg helt forbigået på ruten. Men nu er vi tilbage til det normale. Ruten er netop i dag blevet offentliggjort, og det er fedt at se, at man slutter af på hjemmebanen i Aalborg.

Starter på Rådhuspladsen

Løbet køres fra 23-25 august. Det hele starter på selve Rådhuspladsen i København.

“Vi er glade for igen at slutte turen i Aalborg. For første gang bliver det muligt at se alle stop og følge turen real time på et kort.

Det er også værd at bemærke, at det er en ren Danmarks-Tour i år,” siger Jacob Risgaard til MigogAalborg.

Har samlet over 4 mio. kr. ind til velgørenhed

Cool Car Race har gennem årene samlet over fire mio. kr. ind til velgørenhed. Sidste år slog man rekorden og fik samlet over 1,5 mio. kr. ind, som blev doneret via Coolunite til syge børn.

Der er 40 superbiler med i løbet som stort set alle har to kørere med. Så handler det om at få samlet så mange penge ind via netværk, sociale medier og forskellige stunts langs ruten.

Vi kan i hvert fald godt skrive under på, at vi glæder os til at se nogle af verdens fedeste biler komme rullende ind i Aalborgs gader, hvor de højest sandsynligt slutter nede ved Havnefronten.

Du kan tjekke ruten og årets løb ud her

Bliver vildt og vådt: Aalborgs store vandfestival Waater vender retur

Skrevet af: Stine Kjølby Christensen

Det var en sprøjtende succes, da Waater Festival sidste år fik premiere i Østre Havn.

I august måned fik Aalborg sin allerførste vandfestival, og efter en næsten ulidelig varm sommer kunne timingen vist ikke have været bedre.

Mod alle odds formåede Waater alligevel at ramme ind i de to dage på sommeren, hvor vandet flød fra oven.

Dette afskrækkede heldigvis ikke aalborgenserne fra at springe ombord, så festivalen alligevel fik den bedste start, de kunne forestille sig.

Derfor vender Waater selvfølgelig også tilbage i år. Denne gang den sidste weekend i august, 31. august – 1. september.

Igen i år kan erfarne og uerfarne vandhunde prøve kræfter med almindelige og ualmindelige vandaktiviteter i både sikre og trygge rammer.

Festivalen byder på alt fra et spring på Danmarks største Waater Blob, leg med SUP boards, mega SUP board, flydende trampolin, dyk på land, ture i kanoer og kajakker, adgang til Kabelparken og GoBoats – og meget, meget mere.

Igen i år er alle aktiviteter helt gratis. 

Over overfladen vil der ose af ægte festivalstemning og kunne købes måde mad, is og kølige drikke.

Programmet vil blive offentliggjort løbende, men allerede nu står det klart, at årets festival bliver endnu større og vildere end den sidste.

Et vådt og vildt firmarrangement

Udover at underholde festivalens publikum med de mange vandaktiviteter, har Waater også gjort en aktiv indsats for at få inkluderet byens virksomheder og de ansatte, der er friske på en van(d)vittig oplevelse, og samtidig opnå en stor og anderledes eksponering under festivalen.

Dette sker primært i festivalens hovedkonkurrence, hvor tilmeldte virksomheder dyster mod hinanden på den store, oppustelige luftpude.

Waater ønsker nemlig også at festivalen skal være et oplagt firmaarrangement, hvor lokale virksomheder kan konkurrere mod andre, imens flere tusinde publikummer kigger på.

”For det første er aktiviteten enormt sjov i sig selv, hvor man som kollegaer kan være sammen på en helt anderledes måde, end hvis man fx går ud og tager et spil bowling,” forklarer Nichlas Tougaard, som til dagligt er Partner og kreativ Direktør i reklamebureauet Det nye Sort – og derudover idémanden bag Waater.

”Som deltagere i konkurrencen har man både mulighed for at lege med udklædning og gadgets – mens man samtidigt eksponerer virksomheden og dens image på en helt ny måde.”

Bliv eksponeret på en anderledes måde

A. Enggaard og Handelsbanken har allerede skrevet sig på deltagerlisten, hvoraf op til 9 ansatte kan danne et hold.

Tre af de 9 får lov at vise sine talenter på Blobben, der bedømmes ud fra henholdsvis flotteste udklædning, bedste moves, højden på springet og den vildeste landing i vandet.

“Mens virksomheder får lov at slå sig løs, så kan publikummerne jo samtidigt få lov at opleve virksomhederne i helt andre roller, end de er vant til at se dem i.

Man bliver knyttet sammen med en positiv oplevelse, og der ligger nogle rigtig gode værdier i at turde være med i noget anderledes og vise sig fra en sjovere side, end man måske normalt forbinder bankdirektører eller revisorer med.

Og så er man jo også bare med til at støtte op om et sjovt og lokalt arrangement,” forklarer Nichlas.

Den store Blob-konkurrence finder sted på festivalens åbningsdag og har plads til 10 deltagende virksomheder.

Så kunne du og din virksomhed tænke sig at tage del i festlighederne, så læs mere eller tilmeld jer lige her.