Tilmeld dig MigogAalborg Nyt

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få weekendguiden samt alle ugens populære nyheder direkte i din indboks.

Ved tilmelding til MigogAalborg Nyt accepterer du vores samtidig vores vilkår og betingelser for nyhedbrevet.

Digital marketing – vejen til vækst

Af Annoncør

Står du som virksomhed og synes, I godt kunne tænke jer lidt mere digital vækst? Så skal I kigge på at forberede jeres digitale markedsførelse. Med internettets voksende rolle i samfundet, forbrugerkulturen og erhvervslivet, er det vigtigt som virksomhed at kunne følge lige så meget med online, som I kan offline. 

Annoncørbetalt indhold leveret af Makeitmedia.dk

Digital marketing er indbegrebet af din virksomheds digitale fylde. Det dækker over enhver markedsføring, der foregår over internetbaseret kanaler. Det er en marketingsform, der har en absolut afgørende betydning for moderne virksomheder. Digital marketing spiller i dag en central rolle i en virksomheds salg, vækst og udvikling. Det er med andre ord ekstrem vigtigt som virksomhed at kunne anvende digitale kanaler til at promovere hvilket produkter, ydelser eller brands, der udbydes.

Digital marketing og dets mange tilbud

Det er i dag mange forskellige løsninger på at forbedre sin digitale markedsføring. Som for eksempel er annoncering på sociale medier et af de mest effektive. Det er skræddersyet annoncer på medier, der når ud til absolut flest mennesker på kortest tid. Der er mulighed for at nå ud til en bred målgruppe, alt efter hvad virksomheden ønsker at annoncere. Det forholder sig oftest sådan, at de forskellige sociale medier appellerer til forholdsvis specifikke målgrupper, f.eks. baseret på alder. Selvfølgelig med undtagelsen af nogle platforme, der er bredere end andre. 

De sociale mediers brede variation af målgrupper, gør det således meget nemt for jer som virksomhed at tilpasse jer de platforme, der vil gavne jeres firma bedst. Det er gennem sociale medier jeres ydelser eller produkter kan konverteres hurtigt og effektivt til annoncer spredt dagligt ud over flere tusinde menneskers tidslinjer. Det er effektivt. Det er en sikker vej til at skabe vækst.

Overvej Google Ads og andre platforme

Udover sociale medier, kan I som virksomhed også med fordel benytte jer af det såkaldte Google Ads. Gennem Google Ads kan en virksomhed sørge for at placere sig selv som de første på Googles søgeresultater, og herved komme konkurrenterne i forkøbet, når mulige købere foretager sig en hurtig googlesøgning. Det kan betale sig blot at være på første side af Google, men det kan betale sig endnu mere at være den første i rækken af uendelige links. Størstedelen af kunder, der foretager sig en kvik googlesøgning, allerede med et specifikt produkt i tankeren, klikker sig ind på det første og bedste, de ser. Så hvorfor ikke jeres virksomhed. 

Yderligere, er sådan noget som YouTube annoncering også en del af Google Ads. YouTube er endnu et medie, der har et ekstremt bredt sortiment af forbrugere, og herved også mange potentielle nye kunder.

Der er mange nye områder indenfor digital marketing, der kan nå langt og skabe opmærksomhed. Men en god gammeldags metode, der mere end ofte virker, er E-mail marketing. E-mail marketing er stadig en af de mest effektive kanaler til salg og trafik. Det er en marketingsform, der henvender sig direkte til dem, der allerede har sagt ja tak til at modtage virksomheden e-mails. 

Med andre ord, henvender den sig til en meget modtagebar målgruppe. Kunder, der allerede har handlet ved virksomheden en gang, er mere tilbøjelige til at henvende sig til virksomheden igen. Endnu et plus ved E-mail-marketing er, at virksomheden selv ejer mediet og derved ikke er underlagt yderligere betaling andetsteds for annoncering.

Kig på makeitmedia aps for at læse mere om forskellige former for digital marketing og undersøge de mange gode tilbud.