Det hele ruller: Nibe Festival slår rekorder igen

Skrevet af: Stine Kjølby Christensen

I onsdags startede Danmarks nok hyggeligste festival i Skalskoven i Nibe.

Nibe Festival kører på 34. år og hvert år lover festivalholdet bag både guld og grønne skove; og igen og igen lykkes det også teamet at leve op til løfterne.

Igen i år var forventningerne store med både nationale og internationale navne, såsom The Script, Big Boi, Rasmus Seebach, Thomas Helmig og Dizzy Mizz Lizzy.

Allerede nu kan de første tre krydses af, og Nibe Fesitval er som forventet meget tilfredse med præstationerne – og dét på trods af at nogle trak flere publikummer end andre.

“Selvom øl og burgere fylder meget, så er og skal musikken være det centrale på en festival. Vi er ikke bange for at tage musikalske chancer, og ikke altid gå den lige vej – hvilket vi for eksempel viste med Big Boi,” siger festivalleder Peter Møller Madsen.

Musikken skal udover scenekanten

Den amerikanske rapper Big Boi, bedst kendt som ét af medlemmerne af hiphop-duoen Outkast, havde æren af Stor Scene kl. 19.15 om onsdagen, og det var ret hurtigt tydeligt, at den amerikanske rapper ikke var blandt dagens helt store trækplastre.

Det forhindrede dog ikke de opmødte i at have en fest, og holdet bag Big Boi fortalte da også efterfølgende, at de havde været meget tilfredse og glade for at være der.

Det begrænsede publikum er bestemt heller ikke noget, der afskrækker Nibe for at booke modige navne en anden gang.

“Vi fortsætter helt klart med den internationale musik. Nogle gange slår vi en skævert – and so what.” siger Peter.

Senere på aftenen overtog ét af årets allerstørste navne scenen: The Script.

Modsat aftenens tidligere koncert var Hestepladsen fyldt til randen med musikelskere i alle aldre, køn og former. Der blev sunget med på alle sange, og hele koncerten eksekverede, da forsangeren Danny O’Donoghue flere gange kastede sig direkte ud i menneskemængden.

“Efter koncerten kom folk i en lind strøm og sagde tak. Vores ønske er jo at kunne give udadvendte, musikalske oplevelser, så det var en stor succes at kunne præsentere et så veloplagt band, som skabte en dybt involverende koncert,” forklarer Peter Møller Madsen veltilfreds.

“Musik handler om at komme udover scenekanten, og selvom verdensnavnet The Script er vant til langt større rammer, så performerede de alligevel helt sublimt, og krediterede vores publikum for at være, som de er Det var ikke bare another day at the office.”

The Script ved hvad de skal 🤩🎉🎶 #migogaalborg #aalborg #migognibe

Et opslag delt af MigogAalborg (@migogaalborg) den

Budgettet slog rekord – igen

Det er ikke kun de musikalske forventninger, der er gået lige hjem.

Også budgettet, der sidste år slog rekorder under silende regn, har vist sig at holde stik.

“Onsdag havde vi budgetteret med en omsætning på 3.000.000 kr., men endte med et slutresultat på 3.328.000 kr. – hvilket vi er meget tilfredse med.” fortæller festivalformand, Thomas Larsen og uddyber:

“Vi havde i forvejen sat barren virkelig højt, da budgettet var magen til det, vi omsatte for på årets første festivaldag sidste år – hvor vi havde en stor Bryan Adams-koncert med væsentligt flere gæster. Så alt i alt har det været en fantastisk start på festivalen!”

Nyt system viser sjove tal

Selvom kontanterne flyver i kassen overalt på festivalen, så er det på trods af at Nibe Festival for første gang i år er fuldstændig cashless. Det betyder, at det ikke længere er muligt at betalte med kontanter i barer og boder.

Et tiltag, som indtil nu også har vist sig at være succesfuldt og uden nogle former for nedbrud.

Thomas fortæller, at én af de store fordele ved systemet er, at de kan trække tal ud og se, hvad der sker i de forskellige barer og boder.

Disse tal viser bl.a. at der på årets første dag blev solgt 13.007 dåseøl, 3518 kildevand, 4051 festivalburgere og én salat.

Tal der vidner om, at festivalen huser nogle glade og veltilpasse gæster, der – modsat sidste år – kan være taknemmelige for vejret.

“Vi ser hvert år, hvordan handlemønstrene ændrer sig efter vejret – men I år har vi et rigtigt fadølsvejr! Der er ikke umenneskelige temperaturer, der tærer på både gæster, telt og skoven – men vi drukner heller ikke i vand og blæst. Så vi er meget tilfredse.” siger Peter.

Alt i alt er starten på årets Nibe Festival altså startet fuldstændig perfekt.

“Det hele ruller som sædvanligt.” afslutter Peter Møller Madsen.

Har flere lækre mærker: CC Woman har skabt et skønt kvindeunivers

Skrevet af: Frederikke Hougaard Hansen

Dametøjsafdelingen CC Woman har i nu fem år delt lokaler med herretøjsforretningen, CC Christensen i Algade 13.

I første omgang blev der kun forhandlet brandet Esprit i afdelingen, og det er også stadig det brand, der vægtes højest i butikken.

Faktisk er CC Woman den eneste forhandler af Esprit i Aalborg.

For at skabe en bedre sammenhæng mellem kvinde- og herreafdelingen, blev der senere indført flere brands i afdelingen – herunder Tommy Hilfiger og Levete Room.

Inden CC Christensen overtog lokalerne i Algade, tilhørte de Vagn Larsen, som udelukkende solgte herretøj.

Mange forbinder derfor stadig lokalerne med herretøj og ved ikke, at der gemmer sig et lille, feminint univers i underetagen.

Nøje udvalgte brands og overskuelig shopping

I afdelingen har leder, Diana, Janne og Anne et godt indblik i, hvem deres kunder er, og hvad de søger.

Derfor har de valgt at skære helt ind til benet i forhold til de brands, de forhandler.

”Vores primære kunde er den lidt mere voksne pige, som tit mangler noget i kategorien mellem ung pige og dame.

Der kan vi mærke, at vi rammer et godt segment. Jeg tror der er mange kvinder derude, som søger det, vi har, men ikke har fundet os hernede endnu,” fortæller pigerne.

I mange forretninger kan man ofte bliver forvirret, hvis der er en masse forskellige brands i en forretning, og især hvis de hænger blandet.

Det er bestemt ikke tilfældet i CC Woman, hvor der fire nøje udvalgte brands.

De er placeret i hver deres område i afdelingen. Det gør shopping-oplevelsen overskuelig og ligetil.

 Disse brands er: Esprit, Tommy Hilfiger, Levete Room og Ichi.

”Vi har løbende sorteret lidt ud i nogle mærker, fordi vi ikke synes det passede ind, og ligeledes taget noget andre ind.

Jeg tænker, at vi er ved at være i mål med det udtryk, vi gerne vil give folk, og den stil, vi oplever, vores kunder efterspørger” fortæller Anne og tilføjer:

”Vi har gode mærker, som supplerer hinanden rigtig fint, hvor den samme ting ikke går igen, og hvor vi dækker forskellige prisklasser.

Her har vi Esprit og Ichi i den lidt billigere ende, hvor Tommy Hilfiger er det dyreste mærke vi har. Vores nye brand, Levete Room, placerer sig fint derimellem.”

Levete Room er nyt og unikt

Det økologiske og naturlige brand, Levete Room, er det nyeste brand i butikken. Faktisk er selve brandet helt nyt, og blev lanceret for under et år siden. Tøjet fra Levete Room skiller sig ud i butikken, med dets unikke boheme-inspirerede stil.

CC Woman var den allerførste fysiske butik i Aalborg til at få buddet om at forhandle det eksklusive brand.

I butikken kan man blandt andet finde en strikketrøje, hvor garnet er produceres af en lille italiensk familie og en nederdel, der er produceret af genbrugsflasker.

Det er en indikation på, at man med god samvittighed overfor miljøet kan bruge sine penge på Levete Room.

”Det fortæller lidt om, hvor unikke de enkelte styles er, og det må siges at være nogle specielle stykker tøj, som man ikke finder mange steder.

Ofte kan man ved andre brands godt finde de samme metervarer, men det er altså ikke tilfældet ved Levete Room – her er kvaliteterne og deres styles helt unikke,” fortæller Diana.

Instagram og Facebook kan du følge CC Womans dejlige kvinder og være de første til at se nye varer, opdage gode tilbud og deltage i konkurrencer.

CC Woman fejrer Black Friday på fredag med 25% på alle varer undtaget Tommy Hilfiger!

Som sendt fra himlen: Nu kan du få bragt Burger King ud i Aalborg

Skrevet af: Emil Kjær Jørgensen
Foto: Burger King PR
Foto: Burger King PR

Det er ikke valgmuligheder, der mangler, når vi her i byen har lyst til burger.

Aalborg er ramt af en decideret burger-epidemi, og nu melder en af byens helt store spillere sig ind med et ekstraordinært tiltag.

Burger King er nemlig gået sammen med Just Eat om at levere burgere til de sultne aalborgensere.

“Vores kunder har længe haft et brændende ønske om at få vores burgere leveret til døren, så det føles rigtig godt at kunne give danskerne en tidlig julegave.

Med Just Eat-samarbejdet mener vi, at vi har fundet en samarbejdspartner, der kan sikre, at de burgersultne danskere får levering af højeste kvalitet,” siger Sofie Navardsen, markedschef hos Burger King Danmark, i en pressemeddelelse.

Plej tømmermændende uden at forlade hjemmet

Konkurrenten McDonald’s leverer indtil videre kun i København, men Burger King har altså valgt at flere af Danmarks største byer skal have muligheden for at få leveret en Whopper ved døren.

Det gælder fra i morgen onsdag den 21. november i både Århus, Odense og altså her i Aalborg.

Just Eat er meget glade for det nye unikke samarbejde:

“Vi er enormt glade for at byde Burger King velkommen i Just Eat-familien. Burger King er mange danskeres go-to sted, når de vil spise en god burger, og vi er glade for nu at kunne bringe en af danskernes favoritter hjem i stuerne.

Nu går vi ind i en festlig højtid, og mon ikke der er nogle, der især vil glæde sig over at kunne klikke deres favorit burger hjem dagen efter en julefrokost eller 1. januar«,” siger Carsten Boldt, administrerende direktør i Just Eat.

Burger King kan bestilles direkte hjem til dig fra i morgen. Du kan bestille direkte hos Just Eat eller på Burger Kings hjemmeside.

International hæder: Nordjysk øl modtager fornem pris

Skrevet af: Emil Kjær Jørgensen
Foto: https://www.flickr.com/photos/cyclonebill/
Foto: https://www.flickr.com/photos/cyclonebill/

I folkemunde går den blandt andet under navnet “Øllets Gentleman”. Her er der selvfølgelig tale om hele Nordjyllands Limfjordsporter.

Selvom den ikke er for de sarte sjæle med smage af både både røg og tjære, har den opnået kultstatus blandt danske ølentusiaster.

Den er faktisk så populær, at der eksisterer et Limfjordsporter Laug, der selv beskriver sig som “Danmarks mest velsmagende laug, der er sat i verden for at fremme og bevare Limfjords-porteren.”

Limfjordsporter bliver mere og mere populær som årene går, og den undergærede øl med den cremede lysebrune skumtop har nu også høstet international hæder.

Bedste deltagende øl

I øl-landet over dem alle, Belgien, blev to øl fra Thisted Bryghus nemlig hædret ved Brussels Beer Challenge.

Det er en international smagekonkurrence, hvor de deltagende øl bedømmes af inviterede øl-dommere fra hele verden, blandt dem den danske øl-ekspert Carsten Bertelsen.

“Vi fik en sølvmedalje for Limfjordsporter i kategorien Baltic Porter, og Bronze for Jack & Beer i kategorien fadlagret øl under 10% ABV, og det er vi utroligt stolte af,” siger Brygmester Antoni Aagaard Madsen fra Thisted Bryghus i en pressemeddelelse.

Han fortæller, at der ikke blev uddelt guldmedalje i kategorien Baltic Porter, så den kendte nordvestjyske porter var bedste deltagende øl i denne kategori.

“Da vi hidtil ikke har solgt meget øl i udlandet, har vi ikke tidligere fået sendt øl til de internationale bedømmelser, men resultatet fra Bruxelles giver bestemt mod på at få vores øl bedømt internationalt igen,” fortæller Antoni Aagaard Madsen.

I konkurrencen deltog der øl fra ikke mindre end 29 lande fra fem kontinenter.

Et ikon i ølverdenen

Limfjordporterens smag beskrives af Thisted Bryghus som kompleks og er desuden domineret af lakrids, røg, ristet byg og maltsødme, og flot afstemt med en markant bitterhed fra humlen.

Thisted Bryghus købte ved lukningen af Urban Bryggeriet, Aalborg i 1986 rettighederne til navnet og den karakteristiske blå/orange etiket.

I 1989 kom Limfjordsporteren så på markedet fra Thisted Bryghus, men tidligere brygmester Peter Klemensen fortsatte med at udvikle på opskriften indtil 1997, hvor han ikke mente, at den kunne forbedres yderligere.

Sidenhen er denne øl blevet et ikon i ølverdenen, og det er et af de relativt få produkter fra Thisted Bryghus, der findes udenfor landets grænser – senest USA, hvor den fås på fad i adskillige velassorterede ølbarer.