ANNONCE
Tilmeld dig MigogAalborg Nyt

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få weekendguiden samt alle ugens populære nyheder direkte i din indboks.

Ved tilmelding til MigogAalborg Nyt accepterer du vores samtidig vores vilkår og betingelser for nyhedbrevet.

Derfor er julesweateren blevet et kæmpe hit

Af Annoncør

Dette indhold er sponsoreret

Den har fundet sin vej til danskernes hjerter, og er blevet utrolig populær gennem de seneste år, nemlig julesweateren. Den er på én og samme tid både kikset og moderne. Denne kombination kan noget helt specielt, og er blevet en stor trend, ikke bare i Danmark, men over hele verden. Der findes julesweatre til mænd, kvinder og børn, og du kan endda få en julesweater med lys i. Det er en verden fyldt med glæde og julestemning, som man kan bære med sig overalt.

Julesweaterens historie

Den julesweater, som vi kender i dag, har faktisk en ret lang historie bag sig. Den ses i en masse film og serier, som har været med til at sætte ekstra gang i den store popularitet, blandt unge, såvel som gamle. Ved du, hvem der startede julesweatertrenden? Det er en ret spændende udvikling, som julesweateren har været igennem. Hele trenden startede nemlig i US og UK og har hurtigt spredt sig, så næsten alle lande i Europa nu har taget trenden til sig. Dermed er det også en af de hurtigst voksende juletrends. Det understøttes af at Julesweater.dk startede i Danmark, og siden har udvidet til Tyskland, Skandinavien, Italien, Holland, Frankrig og Spanien (CEO Christoffer Sloth). Selvom den har spredt sig til rigtig mange lande, så er der nok ikke nogle, der slår entusiasmen i England. Mere end halvdelen af den britiske befolkning ejer nemlig mindst én julesweater. 

Hvor får man fingrene i en julesweater?

I 2016 startede Julesweather.dk med at bringe julesweateren til Danmark, og det er kun gået fremad siden, da danskerne har taget konceptet til sig. CEO Christoffer Sloth udtaler: “Vi startede med at lave 1000 julesweatre i 2016 – i 2019 producerer vi over 400.000.” og CEO Jesper Ahm følger op med, at deres indtægter er gået fra 280.000 euro i år 2016 til 30.500.000 euro i år 2021. Man kan altså se på tallene, at salget og efterspørgslen er eksploderet indenfor de seneste år. Du kan få fingrene i en sweater, som passer lige præcis til dig, da alle designs er originale, og udvalget er rigtig stort. Du kan vælge alt fra en klassisk sweater, eller julepyjamas, til julekjoler og jakkesæt. Hele familien kan være med, og få sit helt eget jule-outfit i et unikt design. Der bliver lagt meget energi i udviklingsprocessen hos virksomheden, hvilket CEO Jesper Ahm også pointerer: “Vi bruger meget tid på at forberede nye designs, kvaliteter og indhold, for at fange og levere julestemningen. Vi kan godt lide vores job – og at være med til at skabe juleglæde rundt i Europa med din bedste ven er en drøm”. Så du kan trygt glæde dig til at modtage en pakke, som er fyldt med juleglæde og god energi i de kolde måneder.

Der findes en julesweater til alle

Der findes ingen undskyldning, der er en julesweater til alle og enhver, uanset køn, alder, tøjstil, højde og drøjde. Det hele handler bare om at finde den helt rigtige, som passer præcis til den enkelte, og så er det godt, at der findes så stort et udvalg. Hos Julesweater.dk har de derfor også mange forskellige kundetyper, hvilket har ført til endnu flere forskellige designs: “Vi laver alle vores designs selv, og derfor kan de ikke kopieres – og vi har patent på vores designs. Siden vi har mange forskellige kunder, så har vi både sweatre til gamere, hundeelskere, bæredygtige sweatre, fedtmule-sweatre og komfortabelt juletøj,” udtaler Christoffer Sloth (CEO). Det gør det også oplagt som gave, til en person, man kender rigtig godt, og man kan derfor glæde med en gave, som er meget personlig. Måske har du en tante, som elsker hunde overalt på jorden, og gerne vil inkorporere det i en julegave, så kunne en sweater være en god løsning. 

Bæredygtighed

De kan hos julesweater.dk være stolte af, at være det mest bæredygtige juletøjs-brand på markedet. Om det bæredygtige fokus pointerer Christoffer Sloth (CEO), at de startede med at lave pyjamaser til hele familien, og laver dem udelukkende i bæredygtige materialer. De går altså meget op i bæredygtige julesweatere, og du kan med god samvittighed anskaffe dig dem til hele familien. Bæredygtighed er blevet ekstremt populært blandt forbrugerne, og det gælder i den grad også med hensyn til beklædning. Det ses nemlig som et kvalitetsstempel, at tænke på bæredygtighed før fortjeneste, hvilket de gør hos Julesweater.dk. En julesweater er måske heller ikke den beklædningsgenstand, som man forbinder med den højeste kvalitet, men som CEO Jesper Ahm understreger, så er deres hovedformål at levere julebeklædning af høj kvalitet, hvor du vil blive positivt overrasket, når du åbner pakken. Selvom bæredygtigt tøj har tendens til at være en smule dyrere end andet tøj, så er deres julesweatre, som er GOTS (The Global Organic Textile Standard) certificeret, blandt verdens billigste. De er faktisk de eneste, som laver julebeklædning, der er GOTS certificeret. Bæredygtighed handler heller ikke kun om selve tøjet, men også om alt det udenom. Derfor er alle mærker, forsendelses- og plastposer mm. også certificeret bæredygtige.

Del artikel