Dansk webshop vil erobre Sverige: “Det oplagte valg” 

Skrevet af: Martin M. Jørgensen

Kids-world er en af Danmarks største online sko- og børnetøjsbutikker, ønsker at overtage det svenske marked. Den svenske børneshop blev lanceret tilbage i april i år, og er nu i fuld gang med at vække interessen hos svenskerne. 

Kids-world sælger alt fra børnetøj til legetøj, børnemøbler og meget andet til børn, babyer og teenagers, og udover at lancere den svenske shop, har de også haft tid til at lancere et engelsk site. 

Hvorfor valgte I at udvide til Sverige? 

“Sverige var for os et naturligt valg. Vi kan se mange ligheder i båden svenskerne shopper på og kulturen i landet. Derudover passer vores udvalg af mærker, rigtig godt ind hos de svenske børnefamilier. På nuværende tidspunkt har vi mere end 400 mærker på shoppen.” fortæller Patrick Lønne Hoffmann fra Kids-world.  

“lille børnebutik på et stort marked” 

Der findes allerede rigtig mange online børnebutikker, så Kids-world forventer en hård konkurrence i Sverige. Dog er Kids-world overbevist om, at de nok skal finde en plads på markedet i Sverige. 

“Det er alfa omega, at alle vores kunder får en rigtig god oplevelse, når de handler hos os. For os er kunden i centrum. Kommer en kunde med en ønske til et specifikt mærke, gør vi alt hvad vi kan, for at kunne præsentere mærket på shoppen. Det gør os konkurrencedygtige. Det er også derfor, at vi i dag har mere end 400 mærker og 45.000 aktivite produkter, og kan tilbyde alt fra tøj, sko til udstyr, legetøj og møbler.” fortsætter Patrick Lønne Hoffmann. 

“Vi kigger på betalingsløsninger” 

“For os er det vigtigt, at vi fortsat bliver ved med at gøre vores shop endnu bedre for vores kunder – både i indland og udland. I forhold til Sverige sker dette i flere trin. Planen har fra starten været at få lanceret den svenske shop, som vi løbende optimerer på, i takt med at flere og flere kunder kommer til. På nuværnede tidspunkt er vi i gang med at undersøge andre betalingsløsninger, end dem vi tilbyder i Danmark, da dette har en stor interesse hos svenskerne.” slutter Patrick Lønne Hoffmann.