Annonce
Tilmeld dig MigogAalborg Nyt

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få weekendguiden samt alle ugens populære nyheder direkte i din indboks.

Ved tilmelding til MigogAalborg Nyt accepterer du vores samtidig vores vilkår og betingelser for nyhedbrevet.

Dansk sneakers-fænomen: KarlsKicks laver Pop Up i Friis Shoppingcenter

Af Michael Qureshi
Foto: KarlsKicks
Foto: KarlsKicks

Lørdag den 2. november kl. 10-17 kommer KarlsKicks til Aalborg, hvor der åbnes en pop-up shop i Friis Shoppingcenter i stueetagen.

Her giver Karl gode tips og råd til sneakerspleje samt en gratis sneakersrens.

KarlsKicks fremstiller sko ud af gamle brugte sneakers og forvandler dem til speciallavede high-end limited sneakers.

Der vil være mulighed for at se og købe mange af de værdifulde, speciallavede sneakers som Karl har kreeret.

Han medbringer sneakers, der koster op mod 40.000 kroner og andre redesignede sneakers, som befinder sig i en noget lavere prisklasse.

Med en aktuel vision om at skabe en bæredygtig fremtid, tager KarlsKicks i den grad et stort skridt hen mod at skabe en bæredygtig modebranche, som i de seneste år er blevet et stort fokusområde på verdensplan.

Dansk sneakers-fænomen: KarlsKicks laver Pop Up i Friis Shoppingcenter

Startskuddet for KarlsKicks

KarlsKicks opstod, da Karl som teenager havde et ønske om at gendanne et par af sine egne yndlings sneakers, der var gået i stykker.

Han reparerede og redesignede skoene, delte resultatet på de sociale medier og blev mødt med en overvældende positiv respons i form af flere hundrede likes og kommentarer.

‘Siden da besluttede han sig for at starte sin egen virksomhed, og det blev altså startskuddet for det succesfulde brand, som i dag er kendt som KarlsKicks.

KarlsKicks har siden hen åbnet en forretning i centrum af København, hvor de sælger alt lige fra produkter til de kreative sjæle og sneakers elskere, som selv kan give sig i kast med redesigns på egne sko, til de mest omtalte high-end sneakers.

Seneste årsregnskab gav en bruttofortjeneste på mere end en halv million kroner og med et overskud på knap 200.000 kroner kan KarlsKicks siges at have indtaget det danske marked for bæredygtige sneakers.

Del artikel

Andre læser også