Tilmeld dig MigogAalborg Nyt

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få weekendguiden samt alle ugens populære nyheder direkte i din indboks.

Ved tilmelding til MigogAalborg Nyt accepterer du vores samtidig vores vilkår og betingelser for nyhedbrevet.

Største forandring i 20 år: Burger King får en total makeover

Af Michael Qureshi
PR-foto Burger King
PR-foto Burger King

Burger King træder snart ind i en ny æra.

Den store verdensomspændende restaurantkæde får nyt udseende for første gang i 20 år.

Nyt logo, indpakning, merchandise, uniformer og ikke mindst et nyt look i restauranterne.

På selve menukortet er der også nyheder på vej, og det er ikke tilfældigt, at det er netop nu, Burger King går nye veje.

“Vi skal populært sagt tilbage til fremtiden,” siger Daniel Schröder, Marketing Direktør i Danmark og Sverige for Burger King, til MigogAalborg.

Burger King går helt tilbage til rødderne både visuelt og på madfronten, men til gengæld blander det nye setup både nutid og fremtid på bedste vis.

“Burgere er mere populært end nogensinde før, og det har skubbet til forbrugernes krav om udvalg, kvalitet og lækre omgivelser at nyde den i. De krav møder vi med vores rebranding,” fortæller Daniel Schröder.

Foto: PR Burger King

Tilbage til rødderne

Siden 1954 har Burger King serveret velsmagende burgere.

Det er man stolte af, og derfor har de igangsat hele denne rebranding.

“Vi har sat burgeren i fokus, og bygget vores nye menukort op efter kærligheden til netop den og vores gode gamle værdier.

I stedet for at gå i andre retninger for at møde nutidens forbruger, har vi haft fokus på at møde den globale og især danske trend om meget høj kvalitet, friske råvarer som er oppe i tiden og et lækkert miljø at nyde den i,” forklarer Marketing-direktøren.

Han fortsætter;

“Fast Food behøver ikke være usundt eller dårligere kvalitet.

Det vidner eksempelvis vores World Gourmet linje om. Her møder du både Angus kød og Florantal ost fra Frankrig.

Dette er et glimrende eksempel på, hvordan vi både møder den forbruger, som vil have noget ekstra, og den forbruger som vil have vores velkendte Whopper – Burger King er for alle.

Vores gæster må gerne forvente en gourmet-burger som er til at betale, for det er det vi giver dem,” lyder det fra Daniel Schröder.

Logo i datid – Oplevelse i nutid

 Kernen i Burger King har altid været forkælelse, gode råvarer og velsmagende mad. Det er det fortsat, men nu bliver det hele pakket ind i et nyt logo.

Det leder både tankerne tilbage til 1954, men skal også signalere det som er i centrum, nemlig den velsmagende, flammegrillede burger.

“Det Burger King du kan møde lige om lidt er ”Playful, Easy Going og Fun and Positive. Du møder en stil, som både er moderne og klassisk med fremtrædende farver og mønstre.

Det fortæller hvem vi er og giver folk lyst til komme igen, både fysisk og digitalt,” fortæller Raphael Abreu, som er International Head of Design hos Burger King.

Netop den digitale oplevelse er også blevet løftet en hel del.

“Burger King er for alle.

Både når de har lyst til at besøge os fysisk eller digitalt. Derfor har vi løftet vores digitale oplevelse, så du også her møder vores verden og har nem adgang til at få din yndlingsburger hjem til dig.

Både når de har lyst til at besøge os fysisk eller digitalt. Derfor har vi løftet vores digitale oplevelse, så du også her møder vores verden og har nem adgang til at få din yndlingsburger hjem til dig,” slutter Daniel Schrøder.

Udrulningen af det nye Burger King er allerede i gang og indenfor de næste 2 år, vil du møde det nye retro logo i hele verden heriblandt selvfølgelig Danmark.