Brygges i restauranten: MEAT har stor succes med egne øl

Skrevet af: Jens Erik Møller

Det skal være en oplevelse at gå ud at spise. Ikke bare på tallerkenen, men hele vejen rundt.

Det mener i hvert fald Niclas Jensen, der er daglig manager og medejer af Restaurant MEAT i Vesterå.

”Hos os er oplevelsen den røde tråd. At man går herfra med noget udover selve madoplevelsen,” fortæller han.

Det er en del af forklaringen på, at Restaurant MEAT i begyndelsen af marts lancerede sine egne øl i samarbejde med Gourmetbryggeriet. Øllet brygges i et skab i selve restauranten, så gæsterne kan følge med på tætteste hold. Og får man lyst til at smage, så løber øllet direkte fra skabet via en rørledning til ølhanen i baren, hvor den skænkes til gæsten.

”Vi gør meget ud af show-værdien i at gå ud at spise. Der er åbent til køkkenet, og nu har vi et ølskab,” siger Niclas Jensen.

Gæsterne har taget de nye øl til sig

Processen med at skabe egne unikke øl til MEAT har været i gang i et halvt års tid.

”Det var Gourmetbryggeriet, der tog fat i os. De er i gang med et nyt koncept, hvor de laver specialøl til udvalgte restauranter. Og det er en stor ære, at de har tænkt på os,” fortæller Niclas Jensen.

Hos MEAT var de ikke i tvivl om at se skulle være med i projektet.

”Vi kan lide at skubbe til vores koncept og ikke gå død i den samme mølle. Der er efterspørgsel på det lokale og personlige fra vores kunder, så vi har savnet en øl.”

Og ifølge Niclas har gæsterne har taget rigtig godt imod de tre nye MEAT øl.

”Det er en kæmpe succes. Vi har et bredt menukort, derfor er det vigtigt med gode øl, der kan supplere kortet. Det er blevet en sport for os at snakke øl med gæsterne, det er næsten som med vin. Mange gæster har den holdning, at de drikker øl fra Carlsberg, så jeg er faktisk lidt overrasket over, hvor nemt vi kan sælge vores egen øl, at den går så godt, som den gør. Så snart vi nævner vores øl, så vælger folk dem,” fortæller Niclas og fortsætter:

”Kunderne kan selvfølgelig stadig købe traditionelle øl fra Carlsberg, men de tre nye øl er gode klassikere at starte med. Og det bliver fedt, når vi rigtig begynder at kunne lege med vores egne øl. Det er en mulighed for udvikling.”

Øl med smag

Indtil videre er MEAT dog startet forsigtigt ud med tre varianter.

En MEAT Pilsner med smag af humle, der kan drikkes til næsten alt, men som især egner sig til de lettere retter som for eksempel en forret eller et stjerneskud. En MEAT Classic, hvor malt og sødme spiller sammen med humlens aroma og bitterhed. Det er en øl, som Niclas anbefaler til for eksempel burgere, barbecue og spareribs. Og endelig er der MEAT Brown Ale, som er brygget efter engelsk tradition. Her er tale om en øl med noter af chokolade og ristet malt. Den går især godt til ribeeye steaks og kød fra amerikansk kvæg, forklarer Niclas.

Det allervigtigste er, ifølge Niclas, at øllene har en god, rund eftersmag.

”Det er ikke lækkert med en sprittet smag, hvis man er ude at spise. Man skal kunne nyde øllen og maden. Det skal passe sammen. Og det gør vores nye øl,” siger han.

Vigtigt at have dialog med gæsterne

Ølskabet med de tre nye øl er den seneste tilføjelse af show-værdi på Restaurant MEAT, som Niclas kalder det. I fremtiden vil man også gerne have et såkaldt grovmodningsskab, hvor kødet kan hænge og modne, inden det er klar til at blive tilberedt og spist. Som det ses hos flere steakhousekæder.

”Det har vi længe villet gøre, men det skal gøres smagfuldt,” understreger han.

”Der er mange måder at skabe dialog med gæsterne på, og vi kan godt lide at snakke med vores gæster. Vi kan også godt lide, at gæsterne går herfra med noget ekstra viden.”

Det kan blandt ske ved at bestille en MEAT symfoni med fem forskellige kødudskæringer. Planen er også at tjenerne skal have særlige forklæder, hvor udskæringerne er aftegnet, som de rent faktisk sidder på dyret.

”Så er det nemt at vise vores gæster, hvor deres kød sidder på kvæget.”

Tag MEAT med hjem i dit eget køkken

Alt handler dog ikke om show-værdi og en god atmosfære i restauranten. Nogle gange vil man bare gerne have et nemt, men lækkert aftensmåltid hjemme i sit eget køkken. Og det er der også råd for hos MEAT.

MEAT at Home er, som navnet antyder, en mulighed for at få Restaurant MEAT hjem til en selv.

Man bestiller ganske enkelt de kødudskæringer, man gerne vil have – præcis som hvis man købte ind i en gammeldags slagterbutik – og derefter tilbereder man selv kødet derhjemme efter den medfølgende guide.

”Det er kødet, som du kender det fra vores restaurant. Og så følger der sideorders som kartofler og sovs med. Det hele kan varmes op og være klar på få minutter,” forklarer Niclas.

MEAT at Home er især henvendt mod de mindre selskaber derhjemme, og det er muligt at bestille kød helt ned til to personer. Man bestiller enten via app’en Waiteer, på restaurantens hjemmeside eller ringer derind, og så kan man afhente sit kød fra kl. 17.30 – klar til at blive tilberedt hjemme ved en selv.

Og man kan naturligvis også bestille MEAT’s nye øl med hjem. Restauranten sælger nemlig øllene i specielle kander, hvor de kan holde sig friske i op til fire dage i køleskab. Kanderne har eget MEAT-logo og er lavet til netop det formål, og som en sidegevinst får kunderne lov at beholde dem efter følgende.

Så selvom man spiser og drikker hjemme, så kommer MEAT’s show-værdi alligevel med bordet.

MUMS har succes med nyt menukort: En smagsoplevelse udover det sædvanlige

Skrevet af: Jens Erik Møller
Den lækre steg fra Gug
Den lækre steg fra Gug

Måske har du allerede været forbi MUMS på Gugvej og sat tænderne i deres populære sandwich eller prøvet den ligeså populære nordiske tapas. Et er i hvert fald sikkert: Kunderne har taget godt imod menuerne fra MUMS deli.

Men hvad skyldes denne succes? Ifølge Allan og Charlotte, som står bag MUMS, handler det først og fremmest om den gode smag. Den er altafgørende, og de har megen fokus på netop at sammensætte de rigtige smagsnuancer, der sammen giver den allerbedste smag.

”Vi har altid haft en passion for mad og at arbejde med gode råvarer. Vi sætter en ære i at lave god mad,” forklarer Allan og fortsætter:

”Men vi sætter ikke tusind ting sammen, vi holder det enkelt. For eksempel er der i kyllingesalaten kun fire ingredienser, som bærer smagen. Det er enkelt og lækkert.”

MUMS har mere end ti år på bagen som specialvarebutik, og det har i en del år været drømmen at udvide med en deli afdeling med kvalitets take away. Derfor valgte Allan og Charlotte også for 2½ år siden at flytte i nye lokaler på Gugvej for at give plads til at lave take away.

”Vi tvister det på vores måde”

Selvom der laves traditionelle og klassiske retter i MUMS’ køkken, så har Allan og Charlotte givet dem et moderne tvist, så de adskiller sig fra det, man får andre steder. Det betyder, at også noget så traditionelt som smørrebrød fås i en ”MUMS edition”.

”Vi elsker smørrebrød. Men vi ville gerne tviste det på vores måde og lave dem ud fra vores egen smagssammensætninger, siger Charlotte.

Kamstegen fås derfor med MUMS´s egen jordskokke creme, roastbeefen med råsyltet porrer og rulledrengen er med hjemmelavet sennepsmayo og sylt. Det tvistede ses ikke bare i smagssammensætningen, men også i selve smørrebrødsnavnene. Kamstegen er derfor ”den lækre steg fra Gug”, og en roastbeef er naturligvis en ”Cimbrertyr med pynt”.

”Vi kan også godt lide at lege med ordene,” som Charlotte formulerer det.

Også den føromtalte nordiske tapas er tvistet. Den består blandt andet af sprøde MUMS mega kartoffelchips med Læsøsalt og dip med Unika Gammelknas, røget laks med råsyltet løg og dild creme, røget okseinderlår med flager af Unika Havgus, råsyltet porre og krydderurte-mayo og hjemmelavet gammeldags æblekage med flødeskum.

Royal filet af tender pork, svøbt i ramsløg

Ramsløg fra nabolaget

En anden vigtig del af MUMS’ identitet er lokale råvarer. Faktisk så lokale, at de ramsløg, som den Royale filet fra den nordiske tapasmenu er svøbt i, er håndplukket i et naturområde meget tæt ved butikken på Gugvej.

”De er plukket her i nærområdet og tørret bagefter. I det omfang det er muligt, bruger vi gerne af naturens spisekammer i vores egenproduktioner,” forklarer Allan.

Udover de håndplukkede ramsløg, findes der et hav af hjemmelavede produkter og en del lokale råvarer i den nordiske tapas. Blandt andet røget hjortekød fra Rævhede, tørsaltet bacon fra Bødker i Nørresundby og ikke at forglemme oste fra Arla Unika. Blot for at nævne nogle af de mange lokale leverandører.

Men selvom det lokale er vigtigt, så er smagen trods alt vigtigere, fastslår Allan.

”Det vi laver, er vores hjertebarn. Vi vælger de gode producenter, fordi smagen er altafgørende.”

Burger menu

Nyt menukort med et utal af kombinationer

Udover den gode smag og de lokale råvarer er det, ifølge Allan og Charlotte, også særdeles vigtigt, at kunderne har valgmuligheder. Her i foråret har MUMS lanceret et nyt og udvidet menukort, som har fokus på dette.

Antallet af retter i den populære nordiske tapas er eksempelvis udvidet, så der nu er 25 forskellige retter at vælge imellem. Det kan kombineres på utallige måder, og dermed kan tapassen gøres personlig og unik i forhold til den enkelte kunde. ”Valget er dit”, som der står skrevet på menukortet.

Også den populære jubilæumsburger, der kom i en limited edtion sidste efterår, da Mums fyldte ti, er blevet en fast del af burgermenuen. Den består blandt andet af en bøf af Himmerlandskød, spicy chili cheese tops og hjemmesyltet rødløg.

Udover at lave hverdags-take away til den almindelige kunde, så leverer MUMS også mad ud af huset til møder, receptioner og fester.

Se det nye menukort på www. mumsshop.dk eller kom og oplev den hyggelige stemning i butikken, som byder på The Spirit of taste.

Plads i solen med den gode udsigt: Bistro V er sommerklar

Skrevet af: Jens Erik Møller

Selvom foråret har været længe undervejs, så har vejret vist sig fra sin helt rigtige side i denne uge.

Det har man i den grad også mærket hos Bistro V ved springvandet på Toldbod Plads.

De har meldt sig klar til udendørssæsonen, hvor du som gæst får første parket til en smuk udsigt ud over Limfjorden.

Udover nye stole udenfor, så er Bistro V også ved at lægge sidste hånd på et nyt – og lettere – sommer menukort, som restaurantchef Pernille Nørgaard Bertelsen formulerer det.

“Vi går væk fra de tunge retter og giver det lidt mere sommer. Og på vinkortet har vi lettere og mere forfriskende vine,” forklarer Pernille.

Normalt består vinkortet hos Bistro V hovedsageligt af europæiske vine, men denne sommer har flere amerikanske og en enkelt new zealandsk vin fundet vej til Bistro V.

Blandt andet den californiske Zinfandel, som Pernille vil anbefale sammen med en god bøf.

Limfjorden lokker

Udover god mad og velvalgte vine, så har Bistro V et andet trækplaster, som lokker gæster til: Limfjorden.

“Udsigten tiltrækker aalborgenserne, den vil de gerne ned og nye hos os. Når vejret er godt er det helt fantastisk, og der skal ikke megen sol til, før vores gæster rykker udenfor. De er ret glade for at sidde udenfor. Og vi vil gerne være med til at skabe liv på havnen,” siger Pernille Nørgaard Bertelsen.

I alt er der plads til 110 gæster ved de mange borde udenfor på Toldbod Plads. En plads, som altså udover det gamle toldkammer og det let genkendelige springvand har en formidabel udsigt ud over vandet.

Fælles front på havnen

Udsigten over Limfjorden deles med flere andre restauranter, men det betyder ikke, at de er benhårde konkurrenter. Faktisk samarbejder Bistro V med fire andre restauranter langs havnen under navnet Spis på Havnefronten.

Det sker ifølge Pernille Nørgaard Bertelsen for sammen at trække flere gæster ned mod vandet, også i de lidt mere stille perioder uden for sommersæsonen.

“Vi er alle unikke restauranter, og vi har et godt samarbejde, hvor vi hjælper hinanden, sparrer med hinanden og får små fif,” fortæller Pernille.

Og samarbejdet har allerede kastet et helt nyt arrangement af sig – en såkaldt food Walk, hvor man får en lille let anretning på de fem restauranter langs havnefronten. Man starter ved Prinses Juliana og tager derefter turen forbi Restaurant Fusion, Bistro V og Restaurant JØRN for til sidst at ende hos Musikkens Spisehus i den østlige ende.

“Og udover mad, kommer vi til at byde på en lille øl,” afslører Pernille Nørgaard Bertelsen.

For som V’et i navnet antyder, så er Bistro V oprindeligt udsprunget af Bryghuset Vendia i Hjørring.

Food Walk’en langs den aalborgensiske havnefront finder sted i juni måned.

Ny app: Med Waiteer bestiller du Take Away fra Aalborgs bedste steder

Skrevet af: Jens Erik Møller
Søren Møller (venstre) og Ricky Thygesen står bag Aalborg-firmaet Waiteer
Søren Møller (venstre) og Ricky Thygesen står bag Aalborg-firmaet Waiteer

Når sulten melder sig ved frokosttid eller henad aften, og man ikke lige har tid eller overskud til selv at gå i køkkenet, hvad gør man så, hvis man er træt af pizza?

Det spørgsmål stillede Søren Møller fra Aalborg også sig selv, og svaret var ikke helt let at finde.

“For mig kunne det være lidt ligegyldigt, om jeg bestilte en nummer 18 på Kastetvej eller en nummer 19 på Østerbro. Jeg manglede et sted, hvor jeg kunne finde den bedre take away.

Derfor opfandt vi appen Waiteer, hvor man har muligheden for at bestille fra de bedste take away steder i byen,” fortæller idémand og medejer af Waiteer, Søren Møller.

Og på Waiteers menukort finder man derfor ingen af de traditionelle og lidt anonyme pizzeriaer, men derimod eksklusive steder som Mortens Kro, MEAT, Nam, Café Vi2, Penny Lane og Cafeministeriet for blot at nævne nogle af de mange caféer og restauranter, som findes på den nye app.

Man kan bestille luksus smørrebrød som Take Away fra Mortens Kro

Fordel for kunderne

Hos Penny Lane på Boulevarden, som også leverer mad ud af huset som take away, ser man Waiteer som en klar fordel for kunderne.

“Vores kunder skulle gerne føle, at det er nemt og fleksibelt i forhold til, hvornår man lige har lejlighed til at bestille. Man kan stadig ringe til os, men man slipper for at sidde på hold i en telefonkø, og der opstår ingen misforståelser,” forklarer indehaver af Penny Lane, Lisa Søgaard og fortsætter:

“Og det er nyt for os, at kunderne kan bestille online.”

Du finder alt slags mad

For Søren Møller og holdet bag Waiter er det helt centralt, at spisestederne i appen er i den bedre ende, og passer ind i Waiteers koncept med high end take away.

Derfor er caféer og restauranter i appen også nøje udvalgt, og de er kendetegnet ved, at de har gode råvarer og et egentligt koncept.

“Vi har sat en overligger, som der ikke umiddelbart kan rykkes ved, for ellers ryger vores high end koncept. Vi har for eksempel sagt nej til nogle pizzeriaer, som gerne ville være med,” forklarer Søren Møller.

“Og så lægger vi vægt på, at der er nogle gode billeder, så det også bliver en visuel oplevelse for brugerne af appen.”

Men bortset fra traditionelle pizzaer, så er stort set alle køkkener repræsenteret. Lige fra thaimad og asiatisk mad til italiensk stenovnspizza.

“Appen er udviklet til dem, der ikke lige vil ud og spise den dag, men som gerne vil have lækker mad med hjem. Og her har man et samlet overblik over menukortet på en lang række restauranter og caféer på én platform,” siger Søren Møller.

Bestil øl til pausen

Appen er dog langt mere end kvalitets take away. Med Waiteer er det nemlig også muligt at bestille mad og drikke der, hvor man befinder sig. Det gælder for eksempel på Café Vi2, som har udeservering via Waiteer.

“Man kan sætte sig ved for eksempel bord 18 og på app’en se menukortet, bestille og betale uden at skulle vente på en tjener. Så kommer de ud med bestillingen til bordet. Man spiller ikke sin tid i en kø og kan være social med resten af selskabet ved ens bord,” siger Søren Møller.

Og Waiteer er ikke kun for restauranter og caféer. Også barer, koncertsteder og Superligaklubber er med i appen.

“Vi har fem Superligaklubber med, Det vil sige, at du kan sidde på din plads og bestille og derefter hente drikkevarerne uden at stå i kø. Det er en enorm fordel, når alle skal op og bestille på samme tid i pausen,” fortæller Søren Møller.

I det hele taget er det, ifølge Søren Møller, et stort plus for brugerne, at de forskellige brancher findes samme sted.

”Der er en app, og det er her man bestiller,” som han formulerer det.

Er et ægte Aalborg-firma

Waiteer blev lanceret i december, og den er i første omgang udviklet med Aalborg i fokus. Men ifølge Søren Møller varer det ikke længe, før den klar til at blive udrullet i byer som Aarhus, Odense og København.

Fokus er stadig på high end take away, mens udeservering og bestilling af drikkevarer til eksempelvis koncerter er godt på vej. Men idéudviklingen til Waiteer version 2 er allerede i fuld gang, afslører Søren Møller.

“Vi arbejder blandt andet på, at man i fremtiden kan få leveret mad fra byens cafér og restauranter lige til døren.”

Idéen til appen blev født af Søren Møller sammen med Ricky Thygesen, der i dag er direktør for Waiteer, mens selve den tekniske udførelse har været lagt i hænderne på det aalborgensiske app-udvikler firma Snapp.

Er du blevet sulten efter den lidt bedre take away, eller vil du bare gerne springe køen over på din favoritbar, så kan du downloade Waiteer her:

Iphone – http://bit.ly/waiteer-app-iphone

Android – http://bit.ly/waiteer-app-android

Her er Aalborg-stederne hvor du kan bestille mad fra med Waiteer

Cafe Vi2

Cafe Lindholm

Cafeen Aalborg

Caspers

Cafe Bonden

MEAT

Morten Kro

NOBU

Nam

Pingvin

Australian Barbecue

La Bogetta

CANBlau

Slagter Stiller

Hasseris Slagter

Hasseris Bageri (leverer til erhverv)

Baks Fisk

Vodskov Kro

Den gamle frue

Orangeriet

Salt & Peber

Mums

Duus Vinkælder

Cafe Ulla Therkelsen

Cafe Luna

Cafe Ministeriet

Cafe Bord1

Bistro V

La Bonta

Penny Lane

MigogAalborgs store fest

Kom med til AALBORG AWARDS

Vil du med til en af årets fedeste fester? Vi hylder byens bedste steder – så kommer Burhan G og giver mini-koncert og det hele slutter med kæmpe afterparty. Billetterne bliver solgt hurtigt lige nu, så skynd dig og book.

Læs mere lige her

Sund succes i Vestbyen: Din Vitamin Bar udvider nu konceptet

Skrevet af: Jens Erik Møller

Den har efterhånden tre år på bagen, og det bliver ved med at gå fremad for Din Vitamin Bar, der er Vestbyens sunde alternativ til områdets mange fastfood steder.

“Vi får rigtig god respons fra kunderne, og vi kan mærke, at vi er anderledes end det, de er vant til at se,” fortæller Sofie Løvkvist, der er indehaver af forretningen.

Og det går så godt hos Din Vitamin Bar, at den nu er klar til at udvide forretningen med levering af mad ud af huset til både virksomheder og til private arrangementer.

“Vi får mange henvendelser om at levere ud af huset. Nu har vi taget springet og er startet op med at levere ud af huset til firmaer og den slags,” siger Sofie.

Virksomhed får leveret frisk juicekur hver morgen

Ifølge indehaveren er det allerede især blandt virksomheder blevet et stort hit.

“Mange firmaer efterspørger et sundt alternativ, og vi har for eksempel en kunde, der får leveret en frisk juicekur hver morgen til alle sine medarbejdere,” siger Sofie.

Men det er ikke kun juicekuren, der kan leveres ud af huset. Der tilbydes også smoothies og sunde shakes samt sandwiches og salater, hvis en arbejdsplads uden kantine ønsker et sundt alternativ til den kedelige madpakke hjemmefra.

Alt sammen ud fra princippet om en sundere frokost og en hverdag med overskud. Og så er langt det meste lavet fra bunden.

Det er naturligvis også muligt at bestille levering til større selskaber, hvor gæsterne skal bespises med sund og næringsrig mad. Det alsidige madkoncept hos Din Vitamin Bar kan nemlig skræddersyes til ethvert formål, understreges det af Sofie.

Salatbar ud over det sædvanlige

I øjeblikket har Din Vitamin Bar stor succes med deres store salatbar, hvor der er fokus på forskellige allergener. Der er alt, om du så er vegetar, spiser glutenfrit, laktosefrit eller andet.

Her er der altid mellem 15 og 20 friske og hjemmelavede salater specielt sammensat af køkkenet hos Din Vitamin Bar.

“Vi smager os frem, men ser selvfølgelig også på, hvad kunderne køber. Så selvom der skiftes løbende ud, så er der for eksempel altid en pastasalat og en kartoffelsalat.”

De ved også, hvad de taler om.

Sameh, der står i køkkenet, er tidligere grønthandler, og kender derfor til alverdens frugt og grønt og hvad, der er i sæson netop nu. Det smitter naturligvis af på butikkens udvalg. Ikke kun med hensyn til salatbaren, men også i forhold til butikkens populære juicekure.

For det er ikke bare salatbaren, der er populær hos Din Vitamin Bar. Forskellige juicekure trækker, ifølge Sofie, også kunder til i massevis.

“Vi kunne især mærke det 2. januar, hvor salget gik helt amok,” fortæller en smilende Sofie.

Hos Din Vitamin Bar kan man nemlig købe forskellige juicekure til tre, fem eller syv dage, hvor de sørger for den rette sammensætning af vitaminer og mineraler, så man selv kan nyde drikken uden at bekymre sig om at købe ind, blende eller vaske op. Den fås i flere varianter, og kunden får seks flasker med hjem pr. dag.

De forskellige juicekure er alle bygget på 75 procent grønt og 25 procent frugt, og ifølge Din Vitamin Bar, er det kure, som både booster ens energiniveau og stadig smager godt.

Opgør med traditionel fastfood

Hos Din Vitamin Bar gør de op med traditionel take-away, der er tilberedt med fritureolie eller andre fedtholdige ingredienser. I stedet har butikken fokus på et sundt alternativ, der både smager godt, booster energiniveauet og ikke mindst kan konkurrere på prisen.

Din Vitamin Bar har haft stor succes med det sunde koncept, siden de åbnede for tre år siden. Mange stikker hovedet ind i forretningen på Kastetvej for at få stillet den lille sult med en sandwich eller smoothie, og personalet er bogstavelig talt på fornavn med de fleste.

For kunderne bliver ved at vende tilbage, når de først har været der en gang.

Ifølge Sofie er hemmeligheden, at de altid har kunden 100 procent i fokus.

“Vi går meget op i, at der ikke er pinlig tavshed. Der er ikke noget værre for kunden,” siger Sofie.

Ud over maden, som er det vigtigste, har Din Vitamin Bar også gjort en del ud af at virke visuelt indbydende – både når man kommer forbi på fortovet udenfor, og når man træder ind i butikken.

Selvom det er den unge, hippe stil med musik i døren og farver på væggene, så kommer der kunder i alle aldre. Fælles for dem alle er, at de gerne vil spise lidt sundere.

Du kan med fordel følge Din Vitamin Bar på Facebook. Her opdateres med de nyeste ændringer i menuen, der er konkurrencer, og så får du 10 procent rabat på dit køb, hvis du har liket siden.

Gør klar til foråret: Dessertkøkken åbner i Aalborg Street Food

Skrevet af: Jens Erik Møller

Der er i øjeblikket stille i hallerne i Skudehavnen, hvor Aalborg Street Food – The Lighthouse holder til.

Men man skal ikke lade sig narre. Folkene bag er i fuld gang med at planlægge den kommende sæson, som skydes i gang 23. marts.

Siden Aalborg Street Food – The Lighthouse åbnede i juni 2017 er nogle køkkener lukket igen.

Derfor er der nu plads til et par nye køkkener, oplyser medejer Isabel Enevoldsen.

“Vi leder efter køkkener, som adskiller sig fra det, vi har i forvejen, og som giver mening på et Street Food marked. Det kan for eksempel være et thai-køkken,” fortæller Isabel Enevoldsen, men understreger samtidig, at det ikke kun er maden, der er i fokus.

“Vi er rimelig åbne overfor, hvad det kan være, men det skal være nogle, som har lyst til at være en del af et fællesskab, og som bidrager til den gode stemning. Køkkenerne herude er ikke konkurrenter, for uden hinanden kunne vi ikke være her.”

Kommer mange flere events

Gennem dets første sæson har Aalborg Street Food The Lighthouse satset på skæve og anderledes events, der har trukket mange folk til Vestbyen. Blandt andet har bingo, oktoberfest, torvedage samt loppemarkeder været populære.

“Vi er et særligt sted med mange events, og de nye køkkener skal være nogle, som har lyst til at være en del af sådan et sted,” siger Isabel Enevoldsen.

Der er plads til 15 forskellige køkkener, og der er allerede nu stor interesse fra flere madsteder om at flytte ud i skudehavnen, når stedet åbner 23. marts.

Pandekager og vafler

Med en første sæson, der er gået ganske godt, er ejerne bag Aalborg Street Food The Lighthouse klar til at skyde en ny sæson i gang med mange nye initiativer.

Og allerede nu kan Isabel løfte lidt af sløret for, hvad der kommer til at ske, når de slår dørene op til deres anden sæson om mindre end to måneder. Blandt nyhederne er eksempelvis et særligt dessertkøkken, der ifølge Isabel får et stort udvalg af is, pandekager og vafler. Derudover kommer der et køkken med kylling rotisserier.

Men populære køkkener som Duck It, Indisk og Danyar fish and chips er naturligvis fortsat er en del af Aalborg Street Food The Lighthouse.

Nyt loungeområde og selskabslokale

Det er ikke kun køkkenerne, der bliver opdateret.

Hele konceptet har fået et gennemsyn. De rustikke omgivelser og lokaler udnyttes fuld ud, og selve indgangspartiet bliver i den sammenhæng omdannet til et nyt loungeområde, og der indrettes et selskabslokale.

Her kan man ifølge Isabel Enevoldsen holde en anderledes fødselsdag, sit bryllup eller en firmafest, og Aalborg Street Food The Lighthouse hjælper gerne med at stable arrangementer på benene.

Derudover vil man gerne satse på endnu flere enkeltstående events, og i den forbindelse har man valgt at udvide med hele to eventkoordinatorer, som lige nu arbejder med at planlægge hele sæson 2018.

Hvis man ønsker at være en del af Aalborg Street Food The Lighthouse – enten som køkkenejer, med et sjovt event eller blot ønsker at låne et lokale – så kan man kontakte stedet på administration@aalborg-streetfood.dk