Brødre i nyt projekt: MyHeart Byg vil revolutionere byggebranchen

Skrevet af: Simone Vestergaard

Når nyopstartede iværksættere går ind og opretter deres CVR-nummer er det ofte på baggrund af en drøm om at skabe noget innovativt og banebrydende.

Men for MyHeart Byg var formålet et helt andet. Mikkel Muhl Laursen og Morten Vejen Laursen er brødre, og havde i mange år haft et stort afsavn til hinanden i hverdagen.

De er begge store familiemennesker og kommer fra en solid kernefamilie, men selvom man gerne vil nå alt muligt, så er der altså kun 24 timer i døgnet.

Det broderlige savn og kærlighed er nu endt ud i deres allerførste fælles virksomhed.

MyHeart Byg har med deres unikke koncept formået at skille sig ud fra mængden, og hvis man har mødt de to brødre, så ved man også, at de er alt andet end traditionelle og kedelige.

Makkerparret M&M er brødre med stort B, og de er ikke bange for at gå imod strømmen – de er fulde af energi og varm humor, og det kommer i den grad til kende i deres nye fælles projekt.

Sådan startede eventyret

Morten er uddannet håndværker og Mikkel er uddannet coach og leder i Forsvaret.

Mikkel startede fitnesscenteret MyHeart Fitness for seks år siden, fordi han synes at der var et alt for stort kropsfokus. Han besluttede sig for at skabe et miljø, hvor nøgleordene var fællesskab og humor.

Da Mikkel skulle åbne sit fitnesscenter, havde han dagligt besøg af håndværkere, der ikke mødte op til tiden – håndværkere der var stive i betrækket og som ikke kunne sætte sig ind i kundens behov.

Det irriterede ham, så han besluttede sig for også at lave sit eget byggefirma.

”Jeg tog fat i min bror Morten, og spurgte om ikke vi skulle lave et byggefirma bygget på de samme værdier, som vi selv sætter højt. Morten har arbejdet som håndværker i mange år, og han sagde heldigvis ja til ideen,” fortæller Mikkel.

”Vi snakkede meget om hvordan man kunne lave en breaker på håndværkerfaget. Det ender altid med, at det er manden i hjemmet der siger “ja” til et tilbud, og kvinden, der har indflydelse på den sidste finish.

Derfor tog vi det gamle slogan ”Happy Wife, Happy Life.” For på den måde kan vi sørge for, at begge parter bliver tilgodeset og tilfredse,supplerer Morten.

Vender lederrollen helt på hovedet

MyHeart Byg er et familieskabt firma indeholdende nøgleord som: fællesskab, smil, frirum og humor.

”Vi sigter mod at have Danmarks gladeste ansatte, for de er det ypperste vi har. Vores ansatte er dybt forskellige, men de vil allesammen mennesker, og de tror på vores koncept – og så er de mega dygtige håndværkere, ” fortæller Morten.

Ét af brødrenes store formål er, at det skal være sjovt at gå på arbejde. De tænker ikke på, hvor meget de kan trække ud af deres medarbejdere, men nærmere hvor meget energi de kan give dem hver dag.

”Hvis vi kan være den katalysator, der propper en masse glæde ind i vores medarbejdere, så de stadig har livskvalitet og overskud til deres familier, når de kommer hjem fra arbejde, så er vi som ledere glade. Anerkendelse er meget vigtigere, end vi regner med.

Vi vil for guds skyld ikke have stressede medarbejder; det kommer der ikke noget godt ud af. Derfor bruger Morten også rigtig meget tid på at snakke med vores ansatte, for hvis han på én eller anden måde kan gøre livet lettere for den enkelte person, så er det hele tiden værd,” forklarer Mikkel.

Tager kunderne med i processen

Morten agerer daglig leder i byggefirmaet med det store overblik over projekterne og medarbejderne. Han er i konstant dialog med kunderne, og for ham er den personlige kontakt ypper vigtig.

”Vi lægger stor vægt på kommunikationen med en kunde. Det er vores ydmyge opgave at formidle, hvad der kommer til at ske, så kunden er med hele vejen.

Hver dag når jeg og de andre håndværkere går hjem, så plejer vi lige at gå en runde sammen med kunden for at vise, hvad vi har lavet i dag.

På den måde er kunden med i processen, og forstår helheden – vi spørger altid ind til hvordan kunden forstår det vi siger, for på den måde kan vi undgå misforståelser eller utilfredsheder.

Både Mikkel og jeg tænker altid alternativt, hvilket betyder, at der altid skal være plads til flere løsninger, hvis kunden kommer med et ønske – og for at gøre det er man nødt til at vende tingene lidt på hovedet og se den pågældende situation fra en anden vinkel.

Vores forretning er ikke baseret på salg, men vores fokus ligger på, at kunden skal være glad gennem hele byggeprocessen,” forklarer Morten.

Det lille byggefirma bliver større og større

Da firmaet i efteråret startede op, bestod det kun af de to brødre. Nu er de fem, og de har rigtig travlt i den lille humoristiske biks, hvilket gør, at de nu har brug for endnu flere hænder.

”Hos os vægter de personlige værdier tungest. Jeg vil hellere ansætte en person, der har de korrekte sociale kompetencer og god humor, for mangler man lidt finish, så er det noget jeg kan lære mine medarbejdere på kort tid. De sociale værdier og ordentlighed er noget, man har med hjemmefra,” afslutter Morten.

Man kan på alle måder sige, at MyHeart Byg er alt andet end middelmådig. Mikkel og Morten har vendt skuden – og hvad fremtiden bringer, det vides ikke med sikkerhed. For med Mikkel og Morten bag roret, er der ingen begrænsninger.

Hvis du vil følge MyHeart Bygs rejse, så kig forbi her.

Har flere lækre mærker: CC Woman har skabt et skønt kvindeunivers

Skrevet af: Frederikke Hougaard Hansen

Dametøjsafdelingen CC Woman har i nu fem år delt lokaler med herretøjsforretningen, CC Christensen i Algade 13.

I første omgang blev der kun forhandlet brandet Esprit i afdelingen, og det er også stadig det brand, der vægtes højest i butikken.

Faktisk er CC Woman den eneste forhandler af Esprit i Aalborg.

For at skabe en bedre sammenhæng mellem kvinde- og herreafdelingen, blev der senere indført flere brands i afdelingen – herunder Tommy Hilfiger og Levete Room.

Inden CC Christensen overtog lokalerne i Algade, tilhørte de Vagn Larsen, som udelukkende solgte herretøj.

Mange forbinder derfor stadig lokalerne med herretøj og ved ikke, at der gemmer sig et lille, feminint univers i underetagen.

Nøje udvalgte brands og overskuelig shopping

I afdelingen har leder, Diana, Janne og Anne et godt indblik i, hvem deres kunder er, og hvad de søger.

Derfor har de valgt at skære helt ind til benet i forhold til de brands, de forhandler.

”Vores primære kunde er den lidt mere voksne pige, som tit mangler noget i kategorien mellem ung pige og dame.

Der kan vi mærke, at vi rammer et godt segment. Jeg tror der er mange kvinder derude, som søger det, vi har, men ikke har fundet os hernede endnu,” fortæller pigerne.

I mange forretninger kan man ofte bliver forvirret, hvis der er en masse forskellige brands i en forretning, og især hvis de hænger blandet.

Det er bestemt ikke tilfældet i CC Woman, hvor der fire nøje udvalgte brands.

De er placeret i hver deres område i afdelingen. Det gør shopping-oplevelsen overskuelig og ligetil.

 Disse brands er: Esprit, Tommy Hilfiger, Levete Room og Ichi.

”Vi har løbende sorteret lidt ud i nogle mærker, fordi vi ikke synes det passede ind, og ligeledes taget noget andre ind.

Jeg tænker, at vi er ved at være i mål med det udtryk, vi gerne vil give folk, og den stil, vi oplever, vores kunder efterspørger” fortæller Anne og tilføjer:

”Vi har gode mærker, som supplerer hinanden rigtig fint, hvor den samme ting ikke går igen, og hvor vi dækker forskellige prisklasser.

Her har vi Esprit og Ichi i den lidt billigere ende, hvor Tommy Hilfiger er det dyreste mærke vi har. Vores nye brand, Levete Room, placerer sig fint derimellem.”

Levete Room er nyt og unikt

Det økologiske og naturlige brand, Levete Room, er det nyeste brand i butikken. Faktisk er selve brandet helt nyt, og blev lanceret for under et år siden. Tøjet fra Levete Room skiller sig ud i butikken, med dets unikke boheme-inspirerede stil.

CC Woman var den allerførste fysiske butik i Aalborg til at få buddet om at forhandle det eksklusive brand.

I butikken kan man blandt andet finde en strikketrøje, hvor garnet er produceres af en lille italiensk familie og en nederdel, der er produceret af genbrugsflasker.

Det er en indikation på, at man med god samvittighed overfor miljøet kan bruge sine penge på Levete Room.

”Det fortæller lidt om, hvor unikke de enkelte styles er, og det må siges at være nogle specielle stykker tøj, som man ikke finder mange steder.

Ofte kan man ved andre brands godt finde de samme metervarer, men det er altså ikke tilfældet ved Levete Room – her er kvaliteterne og deres styles helt unikke,” fortæller Diana.

Instagram og Facebook kan du følge CC Womans dejlige kvinder og være de første til at se nye varer, opdage gode tilbud og deltage i konkurrencer.

CC Woman fejrer Black Friday på fredag med 25% på alle varer undtaget Tommy Hilfiger!

Som sendt fra himlen: Nu kan du få bragt Burger King ud i Aalborg

Skrevet af: Emil Kjær Jørgensen
Foto: Burger King PR
Foto: Burger King PR

Det er ikke valgmuligheder, der mangler, når vi her i byen har lyst til burger.

Aalborg er ramt af en decideret burger-epidemi, og nu melder en af byens helt store spillere sig ind med et ekstraordinært tiltag.

Burger King er nemlig gået sammen med Just Eat om at levere burgere til de sultne aalborgensere.

“Vores kunder har længe haft et brændende ønske om at få vores burgere leveret til døren, så det føles rigtig godt at kunne give danskerne en tidlig julegave.

Med Just Eat-samarbejdet mener vi, at vi har fundet en samarbejdspartner, der kan sikre, at de burgersultne danskere får levering af højeste kvalitet,” siger Sofie Navardsen, markedschef hos Burger King Danmark, i en pressemeddelelse.

Plej tømmermændende uden at forlade hjemmet

Konkurrenten McDonald’s leverer indtil videre kun i København, men Burger King har altså valgt at flere af Danmarks største byer skal have muligheden for at få leveret en Whopper ved døren.

Det gælder fra i morgen onsdag den 21. november i både Århus, Odense og altså her i Aalborg.

Just Eat er meget glade for det nye unikke samarbejde:

“Vi er enormt glade for at byde Burger King velkommen i Just Eat-familien. Burger King er mange danskeres go-to sted, når de vil spise en god burger, og vi er glade for nu at kunne bringe en af danskernes favoritter hjem i stuerne.

Nu går vi ind i en festlig højtid, og mon ikke der er nogle, der især vil glæde sig over at kunne klikke deres favorit burger hjem dagen efter en julefrokost eller 1. januar«,” siger Carsten Boldt, administrerende direktør i Just Eat.

Burger King kan bestilles direkte hjem til dig fra i morgen. Du kan bestille direkte hos Just Eat eller på Burger Kings hjemmeside.

International hæder: Nordjysk øl modtager fornem pris

Skrevet af: Emil Kjær Jørgensen
Foto: https://www.flickr.com/photos/cyclonebill/
Foto: https://www.flickr.com/photos/cyclonebill/

I folkemunde går den blandt andet under navnet “Øllets Gentleman”. Her er der selvfølgelig tale om hele Nordjyllands Limfjordsporter.

Selvom den ikke er for de sarte sjæle med smage af både både røg og tjære, har den opnået kultstatus blandt danske ølentusiaster.

Den er faktisk så populær, at der eksisterer et Limfjordsporter Laug, der selv beskriver sig som “Danmarks mest velsmagende laug, der er sat i verden for at fremme og bevare Limfjords-porteren.”

Limfjordsporter bliver mere og mere populær som årene går, og den undergærede øl med den cremede lysebrune skumtop har nu også høstet international hæder.

Bedste deltagende øl

I øl-landet over dem alle, Belgien, blev to øl fra Thisted Bryghus nemlig hædret ved Brussels Beer Challenge.

Det er en international smagekonkurrence, hvor de deltagende øl bedømmes af inviterede øl-dommere fra hele verden, blandt dem den danske øl-ekspert Carsten Bertelsen.

“Vi fik en sølvmedalje for Limfjordsporter i kategorien Baltic Porter, og Bronze for Jack & Beer i kategorien fadlagret øl under 10% ABV, og det er vi utroligt stolte af,” siger Brygmester Antoni Aagaard Madsen fra Thisted Bryghus i en pressemeddelelse.

Han fortæller, at der ikke blev uddelt guldmedalje i kategorien Baltic Porter, så den kendte nordvestjyske porter var bedste deltagende øl i denne kategori.

“Da vi hidtil ikke har solgt meget øl i udlandet, har vi ikke tidligere fået sendt øl til de internationale bedømmelser, men resultatet fra Bruxelles giver bestemt mod på at få vores øl bedømt internationalt igen,” fortæller Antoni Aagaard Madsen.

I konkurrencen deltog der øl fra ikke mindre end 29 lande fra fem kontinenter.

Et ikon i ølverdenen

Limfjordporterens smag beskrives af Thisted Bryghus som kompleks og er desuden domineret af lakrids, røg, ristet byg og maltsødme, og flot afstemt med en markant bitterhed fra humlen.

Thisted Bryghus købte ved lukningen af Urban Bryggeriet, Aalborg i 1986 rettighederne til navnet og den karakteristiske blå/orange etiket.

I 1989 kom Limfjordsporteren så på markedet fra Thisted Bryghus, men tidligere brygmester Peter Klemensen fortsatte med at udvikle på opskriften indtil 1997, hvor han ikke mente, at den kunne forbedres yderligere.

Sidenhen er denne øl blevet et ikon i ølverdenen, og det er et af de relativt få produkter fra Thisted Bryghus, der findes udenfor landets grænser – senest USA, hvor den fås på fad i adskillige velassorterede ølbarer.