Brødre i nyt projekt: MyHeart Byg vil revolutionere byggebranchen

Skrevet af: Simone Vestergaard

Når nyopstartede iværksættere går ind og opretter deres CVR-nummer er det ofte på baggrund af en drøm om at skabe noget innovativt og banebrydende.

Men for MyHeart Byg var formålet et helt andet. Mikkel Muhl Laursen og Morten Vejen Laursen er brødre, og havde i mange år haft et stort afsavn til hinanden i hverdagen.

De er begge store familiemennesker og kommer fra en solid kernefamilie, men selvom man gerne vil nå alt muligt, så er der altså kun 24 timer i døgnet.

Det broderlige savn og kærlighed er nu endt ud i deres allerførste fælles virksomhed.

MyHeart Byg har med deres unikke koncept formået at skille sig ud fra mængden, og hvis man har mødt de to brødre, så ved man også, at de er alt andet end traditionelle og kedelige.

Makkerparret M&M er brødre med stort B, og de er ikke bange for at gå imod strømmen – de er fulde af energi og varm humor, og det kommer i den grad til kende i deres nye fælles projekt.

Sådan startede eventyret

Morten er uddannet håndværker og Mikkel er uddannet coach og leder i Forsvaret.

Mikkel startede fitnesscenteret MyHeart Fitness for seks år siden, fordi han synes at der var et alt for stort kropsfokus. Han besluttede sig for at skabe et miljø, hvor nøgleordene var fællesskab og humor.

Da Mikkel skulle åbne sit fitnesscenter, havde han dagligt besøg af håndværkere, der ikke mødte op til tiden – håndværkere der var stive i betrækket og som ikke kunne sætte sig ind i kundens behov.

Det irriterede ham, så han besluttede sig for også at lave sit eget byggefirma.

”Jeg tog fat i min bror Morten, og spurgte om ikke vi skulle lave et byggefirma bygget på de samme værdier, som vi selv sætter højt. Morten har arbejdet som håndværker i mange år, og han sagde heldigvis ja til ideen,” fortæller Mikkel.

”Vi snakkede meget om hvordan man kunne lave en breaker på håndværkerfaget. Det ender altid med, at det er manden i hjemmet der siger “ja” til et tilbud, og kvinden, der har indflydelse på den sidste finish.

Derfor tog vi det gamle slogan ”Happy Wife, Happy Life.” For på den måde kan vi sørge for, at begge parter bliver tilgodeset og tilfredse,supplerer Morten.

Vender lederrollen helt på hovedet

MyHeart Byg er et familieskabt firma indeholdende nøgleord som: fællesskab, smil, frirum og humor.

”Vi sigter mod at have Danmarks gladeste ansatte, for de er det ypperste vi har. Vores ansatte er dybt forskellige, men de vil allesammen mennesker, og de tror på vores koncept – og så er de mega dygtige håndværkere, ” fortæller Morten.

Ét af brødrenes store formål er, at det skal være sjovt at gå på arbejde. De tænker ikke på, hvor meget de kan trække ud af deres medarbejdere, men nærmere hvor meget energi de kan give dem hver dag.

”Hvis vi kan være den katalysator, der propper en masse glæde ind i vores medarbejdere, så de stadig har livskvalitet og overskud til deres familier, når de kommer hjem fra arbejde, så er vi som ledere glade. Anerkendelse er meget vigtigere, end vi regner med.

Vi vil for guds skyld ikke have stressede medarbejder; det kommer der ikke noget godt ud af. Derfor bruger Morten også rigtig meget tid på at snakke med vores ansatte, for hvis han på én eller anden måde kan gøre livet lettere for den enkelte person, så er det hele tiden værd,” forklarer Mikkel.

Tager kunderne med i processen

Morten agerer daglig leder i byggefirmaet med det store overblik over projekterne og medarbejderne. Han er i konstant dialog med kunderne, og for ham er den personlige kontakt ypper vigtig.

”Vi lægger stor vægt på kommunikationen med en kunde. Det er vores ydmyge opgave at formidle, hvad der kommer til at ske, så kunden er med hele vejen.

Hver dag når jeg og de andre håndværkere går hjem, så plejer vi lige at gå en runde sammen med kunden for at vise, hvad vi har lavet i dag.

På den måde er kunden med i processen, og forstår helheden – vi spørger altid ind til hvordan kunden forstår det vi siger, for på den måde kan vi undgå misforståelser eller utilfredsheder.

Både Mikkel og jeg tænker altid alternativt, hvilket betyder, at der altid skal være plads til flere løsninger, hvis kunden kommer med et ønske – og for at gøre det er man nødt til at vende tingene lidt på hovedet og se den pågældende situation fra en anden vinkel.

Vores forretning er ikke baseret på salg, men vores fokus ligger på, at kunden skal være glad gennem hele byggeprocessen,” forklarer Morten.

Det lille byggefirma bliver større og større

Da firmaet i efteråret startede op, bestod det kun af de to brødre. Nu er de fem, og de har rigtig travlt i den lille humoristiske biks, hvilket gør, at de nu har brug for endnu flere hænder.

”Hos os vægter de personlige værdier tungest. Jeg vil hellere ansætte en person, der har de korrekte sociale kompetencer og god humor, for mangler man lidt finish, så er det noget jeg kan lære mine medarbejdere på kort tid. De sociale værdier og ordentlighed er noget, man har med hjemmefra,” afslutter Morten.

Man kan på alle måder sige, at MyHeart Byg er alt andet end middelmådig. Mikkel og Morten har vendt skuden – og hvad fremtiden bringer, det vides ikke med sikkerhed. For med Mikkel og Morten bag roret, er der ingen begrænsninger.

Hvis du vil følge MyHeart Bygs rejse, så kig forbi her.

I dag åbnede Donut Shoppen i Aalborg: Her er favoritterne

Skrevet af: Emil Kjær Jørgensen

Den 16. maj kunne vi afsløre, at midtbyen snart fik syndigt selskab af en ny Donut Shop.

I dag kl. 10.00 kunne Deshman Dallas og Nikilan Thisaiananthan så endelig klippe snoren til Donut Shoppen DK på Boulevarden 40.

“Vi har været oppe siden kl. 4 for at forberede både donuts og lokaler, så vi er trætte, men også mega spændte,” fortalte Deshman få minutter, før dørene gik op.

Køen foran butikken var allerede lang, da vi ankom 9.30 og de to venner og forretningspartnere er da også meget beærede over den velkomst, som de har fået fra hele Nordjylland.

Det har været muligt at forudbestille en kasse, og det har medført intet mindre end 500 forudbestillinger.

Èn af de bestillinger stod vi for her på redaktionen, for vi er naturligvis altid klar på at prøvesmage nye kulinariske tiltag, som kommer til byen.

Vi lod Deshman og Nikilan udvælge en kasse (6 stk.) med deres favoritter, som vi tog med ud i det dejlige aalborgensiske pinsevejr.

Fuld gas på toppings og flydende lækkerier

Donuts er blevet voldsomt populære i Danmark, og det skyldes ikke mindst det væld af lækre toppings, som man kan fedte dem ind i, som både kan tilfredsstille enhver sød tand og ikke mindst følgerne på Instagram.

Hverken udseende eller snaskhedsfaktor skuffer i Donut Shoppen’s udvalg, og heller ikke i de seks varianter, som vi fik tildelt.

Første donut i kassen var en såkaldt Bountybomb, som selvfølgelig er udsmykket med et stykke Bounty, men også rigelige mængder af både kokos, chokoladestykker oooooooog flydende chokolade, som en herlig overraskelse i midten.

Næste levende billede var en helt klassisk donut med sukkertopping – en vaskeægte evergreen, som man ikke går galt i byen med.

Bountybomb

Men vi er en sucker (sukker) for vilde toppings, og derfor var vi spændte på SourBomb, som er udsmykket med både surt krymmel og en omgang surt slik oveni hatten. En must try for alle, der altid vælger det sure slik i bland-selv butikken.

Vi fik heldigvis også smagt OreoBomb, hvor midten er fyldt til bristepunktet med vaniljecreme og TwixyBomb med Twix og karamelfyld.

ToffeeBomb

Den sidste variant var ToffeeBomb som virkelig får dig i karamel-himlen. Den består udover Toffifee nemlig af flydende karamel.

Således seks favoritter fra de to indehavere. Nu glæder vi os bare til at prøve alle 10 varianter …

Du kan vælge følgende donuts

  • BountyBomb (med chokofyld)
  • KinderBomb
  • OreoBomb (med vaniljefyld)
  • TwixyBomb (med karamelfyld)
  • Marshmallow
  • SourBomb
  • SnickyBomb
  • SugarBomb
  • Raspbomb (med Hindbærfyld)
  • ToffeeBomb (med chokofyld)

Donutsene bliver friskleveret til butikken hver eneste dag, og bliver glaseret og fyldt med alverdens toppings i butikken.

Udover donuts kan man også nyde alverdens kaffevarianter og kolde drikke i den 116 kvm. store butik.

Hvad: Donut Shoppen DK åbner
Hvor: Boulevarden 40, 9000 Aalborg
Hvornår: NU!!!

Priserne er 1 stk. for 25 kr., 6 stk. for 135 kr. eller 12 stk. for 255 kr.

Åbningstiderne hedder mandag – torsdag  10-19, fredag-lørdag 10-20 og søndag 10-19. 

Limited edition: Her kan du få den vildeste Nutella-snegl

Skrevet af: Emil Kjær Jørgensen

Hvis du skulle have glemt det, kan vi informere om, at det er Fars Dag på fredag, d. 5 juni.

Er du også træt af at give de obligatoriske bomuldsstrømper, noget udstyr til grillen eller en klassisk skjorte?

De fleste ved, at vejen til en mands hjerte går gennem maven, og på fredag har du for alvor mulighed for at tage kegler i hjemmet.

For Surdejsbageren har lavet et lille twist på bestselleren kanelsnegl, hvor den klassiske remonce er skiftet ud med det tætteste man kommer på flydende guld: Nutella.

Sneglen koster som sædvanligt en halv Vejgaard-dollar (25 kr.), og udover Nutella har den klassiske snegl fået selskab at ristede hasselnødder og knasende krokant.

Selvom sneglen først kan smages igen om en uge, lavede Henrik og Co en lille portion test-snegle, som bogstaveligt talt røg som varmt brød i dag.

Vi nåede lige at få fingrene i et enkelt eksemplar, og vi kan garantere en fantastisk oplevelse for alle, der elsker Nutella. Den skal helt bestemt nydes lun, hvor Nutella’en stadig er flydende.

Sådan får du fingrene i den

Nutella-sneglen kan i første omgang KUN (!) bestilles til afhentning Fars Dag (Grundlovsdag), og bestillingerne har allerede væltet ind efter, at Surdejsbageren lagde en lille teaser ud i går på Instagram.

“Der er jo store traditioner for at bestille og spise hveder til St. Bededag, så nu tester vi lige af om Fars dag skal have en ny tradition her i Aalborg,” fortæller ejer og surdejsbager Henrik Skougaard.

Men bare rolig. VI fortæller ikke nogen, hvis du bestiller en, to, tre eller fire dig til selv eller en anden du holder af.

Sneglene kan bestilles via Facebook, Instagram eller på mail info@surdejsbageren.dk

Vis din støtte til klubben: Nu kan du købe den helt særlige AaB-plakat

Skrevet af: Emil Kjær Jørgensen

På søndag spiller AaB den første betydende fodboldkamp siden starten af marts, når de skal på jagt efter tre point i Esbjerg.

Klubberne må endnu ikke have tilskuere på tribunen, og dermed må spillerne undvære den helt særlige stemning og ikke mindst den flotte visuelle kulisse af rød-hvide farver, som AaB’s fans altid leverer – både ude og hjemme.

Men selvom vi ikke har mulighed for at støtte spillerne på lægterne, er der heldigvis stablet en række tiltag på benene for støtte klubben i en svær tid.

AaB har startet projektet AaB er det hele værd, som i skrivende stund har indsamlet næsten 500.000 kr. og på kampdage opfordrer de desuden alle fans til at lade sit halstørklæde hænge ud ad vinduet som en symbolsk gestus.

Nu er vi her på MigogAalborg klar med endnu en mulighed for at vise AaB din støtte – både økonomisk og visuelt.

Støt AaB sammen med MigogAalborg

Mange nordjyder har allerede sikret sig Spot Byen plakaterne til at pryde hjemmet med ikoniske steder som eksempelvis Vestre Fjordpark, Tyren eller Aalborg Tårnet.

Spot Byen er et kreativt samarbejde udsprunget mellem MigogAalborg og Fotograferne Vesterbro, og det ligger i vores fælles DNA at være stolte af at bo i Aalborg.

Vi er også stolte af AaB; derfor skal klubben selvfølgelig også have sin helt egen plakat, som du allerede kan sikre dig her.

Prisen for plakaten starter fra 299 kr., og så støtter du samtidig med 20 kr. pr. solgt plakat til AaB. Derudover støtter vi CoolUnite Fonden med 6 % af overskuddet af alle solgte plakater.

På motivet har vi fundet plads til den ikoniske AaB-tyr, som står foran stadion, den helt særlige fan-mosaik, som viser AaB-logoet på fineste vis og ikke mindst det ikoniske stadion i baggrunden, hvorfra mange AaB-fans har masser af gode minder fra.

Plakaterne kommer i str. 50 x 70 og 70 x 100 og kan sendes eller afhentes hos Fotograferne Vesterbro.

Hvis du vil lure lidt på plakaterne, inden du køber, har du både mulighed for at se dem hos Fotograferne Vesterbro eller som noget helt nyt hos vores venner hos BoShop, som sælger både plakater og rammer i deres nye flotte butik på Østerågade 27.

Få farverige Aalborg ind i hjemmet

Udover de klassiske Spot Byen plakater i sort-hvid, har vi for nyligt sendt vores fotograf Kjetil Løjte ud i nattemørket i Aalborg, hvor han har skudt nogle helt fantastiske billeder af byen.

Vi kalder serien Dark Night, og i serien kan du bl.a få Musikkens Hus, Utzon Center, Kunsten med Aalborgtårnet i baggrunden, Budolfi Kirke med det ikoniske spir og Kulturbroen.

De plakater kan du sikre dig lige her.

Spot Byen tilbyder også løsninger til virksomheder, som ønsker at vise byen frem på bedste vis. Vi kan både tilbyde collager og akustikplader, som kan laves lige efter dit ønske. Send en mail til Jes for at høre nærmere.