Brand på plejehjem: Brandvæsen og politi er rykket talstærkt ud

Opdateret 21.58: Området er ryddet og alt er under kontrol.
I skrivende stund er området omkring Østerbro og Kjellerupsgade godt fyldt op af både brandbiler og politibiler.
Øjenvidner melder om røg fra et vindue i plejehjemmet Thomasminde, der har adresse på Østerbro 8 i Aalborg.
Nordjyllands Beredskab har endnu ikke meldt noget nærmere ud om hverken branden eller årsagen hertil, men er lige nu til stede i området.
Odin 112, der melder om landsdækkende alarmer, skriver, at der er tale om en “Bygn.brand-Institution”.
Alarmen kom 21.00.39, og beredskabet har altså været til stede kort tid efter dette.
Det var en mindre brand i en skraldespand, der havde sat alarmen igang. Efterfølgende fik personalet på Thomasminde evakueret beboerne og sørget for at branden ikke spredte sig. Det skriver Nordjyske.
“Vi gik ind og fik slukket og ventileret. Der er ikke sket større skader, men der er vand på gulvet og røglugt, så beboeren får et andet værelse,” fortæller Henrik Christensen fra Nordjyllands Beredskab til Nordjyske.
Da ambulance og paramediciner ankom, blev beboeren på stedet tjekket, og det blev vurderet, at der ikke var behov for videre tjek for røgforgiftning.