Bilreklame hitter

Skrevet af: Redaktionen

Bilreklame populær som aldrig før

Et af de første tegn på effekterne af en krise er, at virksomhederne skruer ned for deres markedsføring. Det kan sikkert mærkes mange steder, men ikke i branchen for bilreklame

Går man en tur rundt i byen, er trenden ikke til at tage fejl af. Flere og flere biler har reklame på og de bliver mere og mere kreative. Det bekræfter flere eksperter og rådgivere overfor os. Vi har i mange år været vant til at taxaer, som fortsat er en stor del af bybilledet, havde reklamer, at busser, som er en endnu større del af byen, havde reklamer. De bliver set meget, så derfor giver det umiddelbart også mening, at der skal sidde et budskab, som mange ser. Men driver du en virksomhed, hvor dine biler kører meget rundt i byen, giver det rigtig god mening, at du gør opmærksom på firmaet imens.

Bilreklame virker

Mange virksomheder ser nemlig en fidus i at gøre reklame for deres firma eller deres produkter på de biler der har kørende rundt i bybilledet. Det nye er dog mængden af bilreklamer og udformningen. De branchefolk vi har talt med bekræfter, at behovet for både højere kvalitet og kreativitet er stigende. Tiderne hvor du bare havde et logo i bagruden, er forbi er forbi. I dag vil virksomhederne skille sig ud og derfor vælger flere og flere at hel dekorere bilerne med både logo og kreative dekorationer omkring – i dag kan en bilreklame sagtens fylde hele bilen. Det virker til, at her gælder reglen om jo større, jo bedre eller jo større jo flere mennesker ser din reklame. Alle vil skille sig ud og så bliver det ofte vildere og vildere, men her råber fagfolkene vagt i gevær.

Rådgivning og ekspertise er vigtigt

Mange skilte og reklamevirksomheder har egen grafisk afdeling og tilbyder rådgivning om udformning af din næste bilreklame og det benytter flere og flere sig af, fortæller dem vi har været i kontakt med. Meldingen herfra er samstemmende, at tendensen om jo større jo bedre er rigtig, men at flere og flere også har indset, at kvalitet er vigtigt og derfor har reklame og skilte virksomhederne travlt. Store formater kan sagtens virke, men det er afgørende, at formatet af din bilreklame passer til både det du vil signalere som virksomhed og det budskab du vil kommunikere, fortæller de fagfolk vi har været i kontakt med. Mindst lige så vigtigt er det, at bilreklamen er lavet i en ordentlig folie kvalitet, så den holder formen, men også kan bære det format du har valgt.

Læringen herfra er tydelig. Bilreklamer og den mobile reklame platform er kommet for at blive. De bliver større og mere kreative, ikke kun fordi størst ses af flest, men også fordi mulighederne bliver flere og flere og virksomhederne selv går mere op i at skille sig ud. Heldigvis er kvaliteten også i fokus og det er her at skilte og reklamevirksomhederne føler de kan gøre en forskel som fagfolk, at levere den løsning kunden vil have og i højeste kvalitet, så den holder. Det er kun til glæde for os almindelige borgere som færdes i byrummet, at alt bliver mere kreativt, men også holder en høj kvalitet. Dejligt med en positiv reklame nyhed i et marked som lige nu er nedadgående.

Aalborg i rød zone: Flere testbiler og personale hentes fra andre steder i landet

Skrevet af: Michael Qureshi
Foto: Line Bloch Klostergaard, Region Nordjylland
Foto: Line Bloch Klostergaard, Region Nordjylland

Aalborg Kommune er lige nu i den forkerte røde zone på Danmarkskortet på Statens Serum Institut.

Seneste opdaterede tal er, at Aalborg har et incidens-tal på 69, hvilket betyder, at man har 69 smittede per 100.000 indbyggere.

Tallet skal gerne være omkring de 20.

Brønderslev Kommune er også mørkerød med et incidens-tal på hele 182.

Region Nordjylland får nu hjælp fra andre regioner, da der ses et stigende og stort smittetal i størstedelen af de nordjyske kommuner.

Samtidig er 18 af regionens podere blevet hjemsendt, da en enkelt poder har vist sig smittet med coronavirus. Tre lånte testbiler samt yderligere personale er på vej.

Kilde: Statens Serum Institut

Testbiler fra Midtjylland og personale fra Sjælland

Der er yderligere testkapacitet på vej til Nordjylland.

Fra i dag mandag kommer der hjælp fra både Region Sjælland og Region Midtjylland, da en nordjysk poder er blevet konstateret smittet – og dette har resulteret i, at 18 andre podere – alle medicinstuderende – er blevet hjemsendt, og forbliver det indtil, der foreligger to negative prøvesvar.

Samtidig ses et stigende og bekymrende smittetal i hele regionen.

“Vi oplever et meget stort pres for at lade sig teste. Det skyldes de bekymrende smittetal fordelt i hele regionen.

Derfor er det utroligt godt, at andre regioner nu prioriterer nogle af deres testressourcer til Nordjylland,” siger regionsrådsformand Ulla Astman (S).

Blev opsat testcenter midt i Aalborg på en dag

Hun fortæller, at regionen konstant arbejder benhårdt på at øge testkapaciteten.

Blandt andet blev der med under en dags varsel opsat et midlertidigt teststed i Aalborg Kongres og Kulturcenter, hvor der søndag blev testet 850 borgere.

Derudover er fire dage med test i Dronninglund overstået – her er over 4000 borgere blevet testet.

“Den meget store testaktivitet sammenholdt med at 18 podere nu er hjemsendt, gør at vi rækker hånden ud til andre regioner, og de har på under halvanden time sørget for at sætte hurtigt ind hos os, så vi opmander midlertidigt med tre testbiler og 11 ekstra podere,” siger Ulla Astman.

Der er i den seneste tid blevet opjusteret kraftigt på den nordjyske testkapacitet, og regionen arbejder hele tiden på at optimere og maksimere testkapaciteten, så man også kan være med til at stoppe smittekæder hurtigt og effektivt gennem test, opsporing og isolation.

Aktuelt er der ved at blive oprettet endnu flere faste teststeder i hele regionen, så der kommer et nært og hurtigt testtilbud til alle nordjyder.

Samtidig er der også allerede flere gange blevet opjusteret på antallet af mobile testenheder, som kører ud til de steder, hvor der er størst behov.

 

Nyt legetøjskoncept kommer til Aalborg: Her får børnene nyt legetøj hver måned

Skrevet af: Redaktionen

Som børnefamilie vil man gerne have nemme og overskuelige løsninger, så man kan få så meget kvalitetstid med sit barn som muligt.

Mange gange skal man dog handle, sortere og finde ud af, hvad der er det helt rigtige. For hvilken slags legetøj både udvikler og underholder ens barn på det stadie, det er på lige nu?

Alt dette har det nye koncept LeJetøjskassen svaret på.

Hver måned, fra barnet er 0 til 3 år, modtager man som abonnent på LeJetøjskassen en kasse med kvalitetslegetøj, som er specielt udvalgt ud fra forskning til at passe til barnets udviklingstrin.

“Jeg sammenligner tit konceptet med en måltidskasse, fordi vi har gjort alt forarbejdet.

Vi leverer en afmålt portion viden om dit barns udvikling og de rette ingredienser i form af legetøj til at kunne skabe en meningsfyldt leg med dit barn,” siger iværksætteren bag LeJetøjskassen Dorthe Klitgaard.

Legetøjet, som er i LeJetøjskassen, er til gavn for både barnet og miljøet, fordi det genbruges hver måned – selvfølgelig efter omhyggelig rengøring og sterilisering.

Det rette legetøj på det rette tidspunkt

Både tiden under barsel og efterfølgende kan være hård.

Sorte rander, konstant søvnunderskud og et overforbrug af kaffe var bare nogle af de ting, Dorthe Klitgaard selv oplevede.

Derfor satte hun sig for at gøre hverdagen nemmere for andre.

“Under min barsel gik det op for mig, at viden omkring babyers mentale udvikling burde aktiveres i relation til legetøj.

Det gav bare så god mening at lave et legetøjskoncept, der skulle sørge for, at alle børn kan få det rette legetøj på det rette tidspunkt,” fortæller hun.

Netop det rette legetøj på det rette tidspunkt er et hovedfokus hos LeJetøjskassen.

Udvælgelsen af legetøj sker på baggrund af en række eksperters udsagn samt den poplære bog om tigerspring, ”Vidunderlige Uger”, så der bliver sørget for, at både stabletårn, biler og legetøjsklaverer kommer til barnet, når det passer perfekt i forhold til udviklingstrinnet.

Selve konceptet

For iværksætteren Dorthe Klitgaard har det været altafgørende at gøre hverdagen som forælder så nem som mulig i forhold til at underholde og udvikle kognitivt og motorisk sit barn.

Det omfatter altså også fragten af legetøjet, der sker ved din hoveddør hver måned. Nemt og enkelt.

Men det er ikke det eneste. For bag konceptet gemmer der sig også et ønske. At stoppe overforbruget og have fokus på kvalitet.

“Vi sender kun legetøj ud, der er i topkvalitet. Vi vil væk fra overforbrug og rodebunker af legetøj og have mere kvalitet – både når det gælder leg og legetøj,” siger Dorthe Klitgaard.

Intropris til Aalborg

Aalborgenserne er de første i landet, der får mulighed for at prøve LeJetøjskassen af.

Det lanceres med en intropris på 299 kr./måned resten af året.

Den pris er uden nogen former for binding eller noget som helst skrevet med småt af en ganske simpel årsag: Det skal være nemt at være forælder.

Læs mere om konceptet og tilmeld dig www.lejetojskassen.dk

International triumf: 17-årige Valdemar vinder kæmpe Formel 4-løb

Skrevet af: Michael Qureshi

17-årige Valdemar Eriksen, der har sin skolegang i Aalborg, kørte i weekenden tredje afdeling af det spanske F4-mesterskab på den 4,4 km lange Formel 1-bane Circuito de Jerez i Spanien.

Valdemar startede P6, men kørte et fejlfrit løb med en super start og gode overhalinger, og kunne dermed køre over stregen som vinder.

Det spanske Formel 4-mesterskab er ét af de største og hårdeste i verden med 20 kørere og top-10 kørte i dagens løb alle deres hurtigste omgang indenfor en tiendedel af et sekund af hinanden, hvilket bevidner, at konkurrencen er vanvittig tæt.

Var uheldig lørdag – men kørte sig til tops søndag

Valdemar fik en kanonstart på Løb 1 lørdag eftermiddag og lå P5 efter kun 2 omgange, men da en forankørende bremsede uventet tidligt, ramte Valdemar ham desværre og endte i gruset.

I løb 2 søndag eftermiddag startede Valdemar P6, fik en god start igen, og overhalede sig stille og roligt gennem feltet indtil han 2 omgange før det ternede flag overhalede sig til P1 og opbyggede et forspring på et sekund inden han krydsede stregen som vinder.

MP Motorsport har siddet på stor set alt denne sæson, og med 7 kørere i feltet, har det været svært. Valdemar viste dog i dag, at når teamet og ham selv rammer det hele rigtigt, er de ikke urørlige.

En fantastisk sejr

“Jeg er så glad, at jeg næsten ikke kan være i mig selv.

Jeg har været ramt af så meget uheld denne sæson, ikke mindst i sidste weekend, hvor jeg blev kørt af banen fra en sikker sejr kun én omgang før slutflaget, til jeg igen endte i gruset i går.

Så er det bare ekstra fedt at kunne give drengene, teamet og mine sponsorer sådan en fantastisk sejr,” lyder det fra Valdemar Eriksen, der har en masse lokale sponsorer i Aalborg og omegn.”

Han fortsætter

“Jeg har været på podiet en del gange i MRF Challenge, men det her er min første internationale sejr.

Det var en hel speciel følelse at køre først over stregen med mit team hængende udover banen og juble og selvfølgelig at høre ”Der er et yndigt land” fra øverste trin på podiet og med Dannebrog ved min side, er noget jeg aldrig glemmer.”

Tak til dem der støtter

Han slutter af med en stor tak til dem, der støtter ham hele vejen rundt.

“Jeg vil gerne sige en stor tak til mine sponsorer i VER Business Club, stor tak til min drivers coach Benjamin Bailly, til min race engineer Edgar Pastrana, Torben Keller min fysiske træner, Carsten Oldengaard min mentaltræner og hele Team DRIVEX.”

Der bliver ikke tid til at hvile på laurbærrene for Valdemar, for allerede i næste weekend køres 4. afdeling af mesterskabet i Valencia.