Assistance tilkaldt: Beredskabet kæmper med stor naturbrand tæt på Aalborg

Nordjyllands Beredskab kæmpede her til eftermiddag med en større naturbrand tæt på Aalborg.
Det meddeler de på X.
Det er på Vadskærvej øst for Vadum, at Station Aalborg har været til stede med 2 autosprøjter, 2 tankvogne og indsatsleder.
Branden var så kraftig, at den krævede assistance.
Det fik man klokken 15.44, hvor Station Aabybro blev kaldt til assistance med en tankvogn.
Klokken 16.00 fortæller vagtchef ved Nordjyllands Politi, Rene Kortegaard, til Nordjyske, at der er styr på situationen igen.
“Man har været ved at rive en ejendom ned og tændt et bål – men ilden bredte sig til nogle træer og videre til et større område,” fortæller vagtchefen til mediet.
Station Aalborg er fremme ved en større naturbrand
— Nordjyllands Beredskab (@NjylBeredskab) May 5, 2025
Vi er fremme på stedet med 2 Autosprøjter | 2 Vandtankvogne | Indsatsleder