Annonce
Tilmeld dig MigogAalborg Nyt

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få weekendguiden samt alle ugens populære nyheder direkte i din indboks.

Ved tilmelding til MigogAalborg Nyt accepterer du vores samtidig vores vilkår og betingelser for nyhedbrevet.

Beerwalk storsælger og udvider med nye steder: Nu er Heidi’s med

Af Michael Qureshi
Foto: Heidi's Bier Bar Aalborg - Facebook
Foto: Heidi's Bier Bar Aalborg - Facebook

Det er gået over alle forventninger med Visit Aalborgs populære tiltag Aalborg Beerwalk.

Konceptet med at gå fra sted til sted med et ølglas i hånden er et kæmpe hit, som både nordjyder og turister har taget godt til sig.

Salget har nu rundet 35.000, hvilket er langt flere, end selv Visit Aalborg havde turde drømme om. Det har medført, at man udvider Aalborg Beerwalk med tre nye steder.

Normalt indeholder Aalborg Beerwalk et ølglas, 6 kuponer til 15 cl øl samt et kort over de 6 ølskænkningssteder. Nu udvides paletten af øloplevelser med tre nye steder: The Harp, Heidis Bierbar og Basement Beer Bar. Således kan man ud fra en liste på ni vælge sine seks fortrukne pubber, når man går gennem Aalborgs gader.

Heidi’s Bier Bar er blandt de mest populære steder i Jomfru Ane Gade. Heidi’s er ejet af Restaurations Kompagniet (Rekom), der har en stor del af nattelivs-stederne i “Gaden”. For Heidi’s Bier Bar er det lidt et blåstempel, at Visit Aalborg har ønsket at få dem med ombord i den traditionsrige Beerwalk.

“Vi synes selv, at vi tilbyder en bred vifte af gode øl, og har mange gode produkter på hylderne. Så vi er selvfølgelig både stolte og glade over, at vi nu er en del af Aalborgs berømte Beerwalk. Vi håber, at der er mange af Beerwalk-gæsterne, der fremover vil tage et smut forbi Heidi’s Bier Bar,” siger distriktschef Sonnich Toulaev.

Heidis i Aalborg
Foto: Heidi’s Bier Bar Aalborg – Facebook

Søgaards Bryghus på C. W. Obels Plads har været en del af beerwalken fra begyndelsen, og har således fra start fået glæden af de tusinde besøgende fra nær og fjern:

“Vi har stor glæde af at være en del af konceptet. Mange kommer til os med højt humør og god stemning, da det ofte bliver brugt som opstart til festlige arrangementer eller som en hyggelig lørdagsbeskæftigelse, og det nyder vi kun godt af,” siger indehaver af det populære bryghus, Claus Søgaard.

Søgaard i Aalborg
Foto: Visit Aalborg

Selvom VisitAalborg lancerer en udvidet version af Aalborg Beerwalk, så er grundtanken med konceptet dog stadig nøjagtig det samme, som da turistorganisationen begyndte samarbejdet med ølstederne for seks år siden:

“Beerwalkens formål er at give en sjov, velsmagende og hyggelig oplevelse til både lokale såvel som turister. Den skal dels skabe ekstra aktivitet på pubbene og dels gøre folk opmærksomme på byens mange hyggelige skatte og øge kendskabet til lokalområderne,” siger Lars Bech fra VisitAalborg.

Aalborg Beerwalk koster 125 kroner for et glas, et kort over udskænkningsstederne samt 6 øl-vouchers.

Du kan læse mere om Beerwalk her

Del artikel

Andre læser også