Har millioner af fans: Beckham-søn er vild med Aalborg-firma
Der har været god grund til at skænke et ekstra glas vin på hovedkontoret hos RareWine på Østre Havn i Aalborg i denne uge.
I ugens løb blev navnet på Aalborg-firmaet nemlig delt som en steppebrand på sociale medier verden over, efter de blev nævnt af et særdeles velkendt navn.
Det var nemlig Brooklyn Beckham, ældste søn af David og Victoria, som lidt ud af det blå var så tilfreds med RareWine, at han lige ville sende en stor tak for deres leverance.
I er de bedste
Ja, det var faktisk mere end et tak.
Det var både med hjerter og kys på Brooklyn Beckhams Instagram-konto, hvor han har over 14 millioner følgere.
“Tusind tak RareWine for den mest fantastiske vin. Kys til jer – I er de bedste,” skrev Brooklyn Beckham med et billede af en eksklusiv vin og et par vinglas.
RareWine havde i forvejen over en halv million følgere og er verificeret af Instagram, men det har uden tvivl givet flere følgere og stor opmærksomhed, at den kendte model og influencer sendte en ubetinget kærlighedserklæring.
Omtalen kan potentielt være mange millioner kroner værd i sig selv, også fordi den ikke var sponsoreret men en oprigtig anbefaling.
En ærlig kundeoplevelse
Rarewine har ikke betalt for omtalen eller brugt Brooklyn Beckham tidligere i reklamer.
Så det er en ærlig kundeoplevelse fra Beckham-sønnen, hvilket blot gør det endnu federe at have tilfredse kunder blandt de største internationale navne.
Til daglig bor Brooklyn Beckham i Los Angeles, men familien har også boliger i byer som Miami, Madrid og London.
På Aalborg-kontoret hos RareWine gik det heller ikke ubemærket hen.
De har i forvejen en kundeliste, der både tæller Hollywood-skuespillere, NBA-spillere, kendte fodboldstjerner med flere.
De har ambassadører som Mikkel Hansen og Joakim Mæhle i hus.
Normalt udtaler de sig ikke konkret om kundeforhold, men i dette tilfælde knytter man gerne en kommentar.
”Stoltheden er lige så udbredt i vores organisation, uanset hvordan det kommer os for øre, eller fra hvem.
Som de fleste andre virksomheder, så samler vi også på glade forhold og stærke relationer.
Men selvsagt er vi da både glade og ydmyge når det kommer til udtryk offentligt.
Og så gør det da ikke noget at det er en almen kendt person med stor passion for vin og millioner af følgere, der omtaler os,” fortæller Lars Granat, som er CMO i Rarewine Group.
Forretningen vokser
Udover succes på sociale medier og verdensnavne som kunder, så går det også ganske glimrende for virksomheden, der i november aflagde et fremragende årsregnskab.
RareWine Group vækstede med knap 37% i forhold til året før.
Omsætningen i RareWine Group i det seneste regnskabsår rundede dermed kr. 945 millioner, og et overskud efter skat på knap kr. 54 millioner.
RareWine Group, med hovedsæde i Aalborg, har manifesteret sig som en af verdens største spillere indenfor handel, investering og opbevaring af ’rare & fine wine’.
Indenfor de seneste 18 måneder er der åbnet kontorer i henholdsvis Stockholm, Milano, Amsterdam og Genève. Virksomheden tæller godt 57 ansatte.
Derudover er der taget hul på endnu en etape i udvidelse af lagerkapacitet i Vester Hassing, hvor opbevaringsforretningen i det kommende år får yderligere fokus.