Basen er i Aalborg: Ny legetøjskæde buldrer frem i hele landet

Skrevet af: Michael Qureshi

Det var et sats af de store, da virksomheden Coolshop med hovedkontor her i Aalborg Kommune gik fra ren webshop til fysiske butikker.

Nærmere bestemt legetøjsbutikker med navnet Kids Coolshop blandt andet en stor af slagsen i City Syd.

For præcis et år siden startede det med fem af landets største Legekæden-butikker, som blev forvandlet til Kids Coolshop. Men den 4. januar åbnede fire mere under navnet.

Dermed har kombinationen af fysiske butikker og en stærk e-handelsmotor med ét skabt en af Danmarks største indkøbere af legetøj.

Har oplevet eksplosiv vækst

Først var det i Aalborg, Frederikshavn, Horsens, Silkeborg og Svendborg, at de tidligere Legekæden-butikker fik Kids Coolshop på facaden. Nu slutter Aarhus S, Odense, Køge og Vordingborg sig også til den hastigt voksende legetøjskæde, der således nu dækker Jylland, Fyn og Sjælland.

Den landsdækkende etablering sker i et ellers presset marked.

De første fem butikker har efter at være blevet en del af Kids Coolshop oplevet en nærmest eksplosiv vækst i både størrelse, indtjening og salg, hvor flere af butikkerne er steget med op til 40 procent.

Det skyldes blandt andet, at Kids Coolshop i modsætning til flere af de konkurrerende store kæder ikke er tvunget til at sælge deres egne brands. I stedet kan Kids Coolshop i kraft af Coolshops indkøbsvolumen være først med det allernyeste legetøj og reagere lynhurtigt på de trends, der rykker allermest.

Har skabt sin egen ambassadør med Youtube-kanal

Samtidig har Kids Coolshop skabt sin helt egen ambassadør i form af figuren Mester K, der har sin egen YouTube-kanal og jævnligt besøger de forskellige butikker i kæden. D

Dermed kan Kids Coolshop kommunikere med kædens primære målgruppe i deres sprog, hvilket har smittet positivt af på omsætningen.

“Vi har haft modet til at gå nye veje i markedsføringen af Kids Coolshop, og vi kommunikerer levende og engageret med de yngste på deres foretrukne kanaler. Derudover har vi en kæmpe styrke i den e-handelsmotor, der ligger bag Kids Coolshop. Et godt eksempel er de allestedsnærværende fidget spinners.

Dem begyndte kunderne på Coolshop.com meget tidligt at søge efter i vores webbutik, og den slags mønstre kan vi reagere ekstremt hurtigt på. Derfor var vi blandt de første i landet til at føre produktet, og i det hele taget driver vi forretningen i Kids Coolshop med udgangspunkt i store datamængder og pludselige skift i kundernes købsmønstre. Det har vist sig at være en effektiv strategi, siger Jacob Risgaard, partner i Coolshop.com, der selv har mere end to millioner kunder i hele Norden.

I kombination med de nu ni fysiske legetøjsbutikker og ikke mindst den personlige tilstedeværelse af ejerne i legetøjsbutikkerne er der således skabt en effektiv symbiose mellem nethandlen og det traditionelle købmandsskab.

De fire nye Kids Coolshop butikker åbnede alle d. 4. januar, og man lover flere spændende nyheder på hylderne i Aalborg-butikken i City Syd.

Udsolgt hurtigt: Juledamptoget klar med nye datoer lige før juleaften

Skrevet af: Emil Kjær Jørgensen
Foto: John Lykholt
Foto: John Lykholt

4. december skrev vi, at det gamle juledamptog, Limfjordsbanen, efter to års pause, omsider er tilbage på skinnerne i Aalborg.

Det kan du læse mere om her.

Juletogene  lørdag den 15. december og søndag den 16. december blev hurtigt udsolgt, og Limfjordsbanen indsætter derfor ekstra afgange den 22. og 23. december.

Det skriver de i dag i en pressemeddelelse.

To forskellige ruter

Den 22. december er der afgang kl. 11 og kl. 14 til Aalborg Øst. Toget gør et ophold her på cirka 30 minutter, inden toget kører tilbage til Aalborg station.

I Aalborg øst er der uddeling af varme drikke og klejner, og der er slik og sodavand til børnene.

Togturen tager cirka 2 timer med opholdet i Aalborg Øst. Billetterne kan kun købes i forsalg via Billetto.dk.

Aalborg Havn har muliggjort denne tur ved at stille sporet til Østhavnen til rådighed for Limfjordsbanen.

Den 23. december kører Limfjordsbanen til Lindholm station og man kommer over Jernbanebroen.

Toget afgår fra Aalborg station kl. 11.00, kl. 13.00 og kl. 15.00.

Turen tager med ophold i Lindholm ca. 45 minutter og billetter til disse afgange købes på stationen før afgang med toget.

Hvad: Juletur med Limfjordsbanen
Hvor: Toget kører fra Aalborg Station mod Aalborg Øst Station
Hvornår: 22. og 23. december fra kl. 11.

Du finder yderligere information og hele køreplanen her.

Boyband-stjerner kommer til Aalborg: Syng med på Westlife og Boyzone hits

Skrevet af: Michael Qureshi
Keith Duffy og Brian McFadden
Keith Duffy og Brian McFadden

Det er som om, arrangørerne af Vi Elsker 90’erne sætter hele pladen fuld for 2019.

De har allerede præsenteret adskillige topnavne, som gør det til største lineup nogensinde. Men det bliver bedre endnu.

Således kan MigogAalborg helt eksklusivt afsløre, at stjerne-duoen Brian McFadden og Keith Duffy bliver en del Vi Elsker-plakaten her i Aalborg lørdag d. 31. august.

De har begge været del af to af historiens største boybands nogensinde.

Nemlig Westlife og Boyzone. Sammen har de så dannet duoen Boyzlife, der turnerer verden rundt med de allerstørste hits sammensmeltet fra de to giga boybands.

Vi snakker altså World Of Our Own, My Love, Fool Again, Looking Like That, Uptown Girl osv fra Westlife cv’et. Boyzone husker de fleste nok for megahits som Words, No Matter What, Love Me For A Reason, Picture of You osv.

Syv førstepladser i træk på hitlisterne

Da Westlife var størst, nåede Brian McFadden at opleve 12 førstepladser på hitlister i både Storbritannien samt resten af Europa. Westlife slog endda rekord med syv førstepladser i træk på UK-hitlisten.

Keith Duffy og Boyzone nød samme gigantiske succes og slog også lejr på førstepladserne, hver gang de udgav en ny sang.

Som enkeltstående personer er det to af de allerstørste navne, Vi Elsker 90’erne nogensinde har haft med på deres Tour.

“Vi er utrolig stolte af at præsentere to så store navne. Både Brian McFadden og Keith Duffy har med Westlife og Boyzone spillet en stor rolle i millioner af menneskers liv verden over, og de var nogle af de allerstørste, da de to boybands var på toppen.

Nu har de fundet et helt fantastisk set-up, som de turnerer rundt for fulde huse i hele verden med.

Jeg glæder mig til at de skal opleve atmosfæren fra Vi Elsker 90’erne, og jeg håber, at Aalborg tager godt imod dem,” siger partner i Vi Elsker 90’erne Riffi Haddaoui til MigogAalborg.

Andre kæmpe navne er allerede præsenteret

90’erne var og vil altid være et legendarisk årti.

Blandt de øvrige navne som d. 31. august 2019 skal vælte Aalborg i en overflod af kendingsmelodier er den tyske techno gruppe Scooter. Derudover er Cascada, som blandt andet har hittet stort med det uundgåelige nummer Everytime We Touch, også klar til at lægge Aalborg ned.

Både børn og voksne af 90’erne husker Daze og deres mega hits Tamagotchiog og Superhero, som altså også lægger vejen forbi Aalborg til sommer og det samme gør den italienske electro-gruppe Eiffel 65.

Det kan du læse mere om her.

Og det bliver vildere endnu. Vi tør godt love at det bliver ”too sexy for my love” når den britiske popgruppe Right Said Fred, som blev verdenskendte med debut nummeret I’m Too Sexy, giver den gas på ægte 90’er manér.

Derudover præsenterede de også i weekenden Snap, som blandt andet blev verdenskendt med giga-hittet “Rhytm is a dancer”.

Stadig vildt billige billetter i Early Bird salg

Hvis du allerede er overbevist om, at du i den grad skal med til Vi Elsker 90’erne, så kan du lige nu få fingrene i de eftertragtede Early Bird-billetter, hvor prisen er skruet helt i bund.

Det er de kun i et kort stykke tid endnu, før de går på normalpris, så man sparer en ret stor del ved at booke allerede nu – måske som julegave.

Hvad: Vi Elsker 90’erne
Hvor: Mølleparken
Hvornår: Lørdag d. 31. august 2019
Billetter her

Følg Facebook-begivenheden og vær opdateret på de seneste navne her

Skal du købe eller sælge?: Disse særlige kendetegn spiller en stor rolle for prisen

Skrevet af: Christine Luca Hornemann
danbolig.dk, Julius Posselts Vej 1D, 2. 3., 9400 Nørresundby
danbolig.dk, Julius Posselts Vej 1D, 2. 3., 9400 Nørresundby

Når der enten sættes en bolig til salg eller handles en, så har nogle helt særlige specifikationer indflydelse på udbudsprisen eller valget af boligen ved en handel.

En ny opgørelse fra Boliga viser, at sælgere af boliger med udsigt, elevator eller altan forventer en højere kvm. pris., hvor omvendt at køberne kan skrive boligen på den sorte liste, hvis boligen ikke opfylder særlige specifikationer.

Særlige faciliteter kan være afgørende

Helt særlige specifikationer har indflydelse for udbudsprisen for sælgerne.

Omvendt kan det for køberne have stor betydning, om disse specifikationer er tilgængelige i boligen.

“Særlige “features” kan have helt afgørende betydning for boligkøberne – alt efter hvor svært og dyrt, det er at tilføje det til boligen.

Og hvis den ønskede “feature” ikke er tilstede, kan det sagtens betyde, at boligen ryger på den “sorte liste”,” siger Henrik Hauthorn Jensen, der er boligmarkedsanalytiker hos Home.

Særligt ved lejligheder hvor der er en altan eller elevator kan være afgørende for et køb, da disse ikke er billige eller nemme at etablere.

”For lejligheder kan det for eksempel være “altan” eller “elevator”, som nogle købere har som et ufravigeligt krav, og det kan være umuligt eller meget besværligt og dyrt at etablere.

Drømmer man derimod om en terrasse, en udestue, en brændeovn eller lignende features i sit hus, så kan dette relativt let tilføjes boligen og har ikke afgørende betydning for om man vælger – eller fravælger – den,” siger Henrik Hauthorn Jensen.

Altan og elevator

Netop ordet “altan” er populært, når de boligsøgende selv tilføjer parametre i deres søgninger på Boliga‘s hjemmeside.

Netop dét ord er det mest benyttede ord i fritekstsøgefeltet. Og skal der være altan på lejligheden, så har prisforventningerne hos sælgerne også været højere.

32.638 kr. lød den gennemsnitlige udbuds kvm. pris for lejligheder på fra januar til slutningen af november.

34.872 kr. var den steget til, hvis “altan” var blevet skrevet ind i teksten om boligen. Det er en prisforskel på 2.234 kr.

“Altaner giver beboerne himmel over hovedet og et nyt rum, hvor de kan drikke morgenkaffe og grille om sommeren.

Når man bor i byen, savner mange et frirum, og der er altanen helt oplagt,” siger Casper Gorm Knudsen, administrerende direktør i altan.dk.

Priserne stiger dog endnu mere, hvis der er “elevator” til lejligheden. 36.852 kr. har de ifølge Boliga været udbudt til salg for, hvilket er lige over 4.000 kr. mere pr. kvm. end gennemsnittet.

Ordet udsigt er den største prispresser

For villaer var en af de helt store pris-pressere dog ordet “udsigt”, hvor den gennemsnitlige udbudspris gik fra 16.316 kr. til 18.127 kr.

“Udsigt er i rigtig høj kurs blandt boligkøberne, og især udsigt til hav og fjord trækker, men også til sø, skov og marker er eftertragtet.

Når det ikke slår hårdere igennem på priserne, skyldes det, at der også er masser af boliger med udsigt, som ikke nødvendigvis er specielt dyre men som ligger naturskønt,” siger Henrik Hauthorn Jensen.

“Have” fik villa-sælgerne til at sætte prisen op til 18.063 kr. – en stigning på 10,7 procent.

Boligas opgørelse har opgjort den gennemsnitlige udbudskvadratmeterpris på villa/rækkehuse, ejerlejligheder og sommerhuse i perioden 1. januar til 30. november 2018. Der er desuden lavet beregninger på udbuds kvm. prisen, hvis specifikke – populære – søgeord optræder i annoncen.