ANNONCE
Tilmeld dig MigogAalborg Nyt

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få weekendguiden samt alle ugens populære nyheder direkte i din indboks.

Ved tilmelding til MigogAalborg Nyt accepterer du vores samtidig vores vilkår og betingelser for nyhedbrevet.

Antiinflammatorisk kost for begyndere

Af Annoncør

Antiinflammatorisk kost er blevet vældig populært inden for de seneste år –  og det er med god grund. En antiinflammatorisk koster holder dig nemlig i topform både mentalt og fysisk, og så kan det beskytte dig mod en række sygdomme.

Måske har du hørt om antiinflammatorisk kost?

Men måske ved du ikke helt, hvad det er, hvordan det kan gavne eller hvordan du kommer i gang med det. Derfor får du her det vigtigste du skal vide om antiinflammatorisk mad.

Hvad er en antiinflammatorisk kost?

Antiinflammatorisk kost er en diæt, der fokuserer på at reducere inflammation i kroppen. Kosten lægger stor vægt på at spise masser af fede fisk, kål, ingefær, nødder, bær og avocado, og begrænse mængden af sukker og alkohol.

Det kan lyde som en stor omvæltning at ændre sin kostvaner, så derfor kan det være en god idé at tage en ting af gangen. Du behøver ikke lave alle dine madvaner om på en gang. Lidt er nemlig bedre end ingenting, når det gælder antiinflammatorisk kost.

Der er mange forskellige råvarer, der kan skrue ned for inflammation i kroppen, som du kan begynde at få implementeret i din hverdag. Samtidig er er der også masser af inflammatorisk kost, som du kan starte med at skrue ned for.

Hvad gør en antiinflammatorisk kost?

I de seneste par år er der blevet forsket en del i diæters effekt på sundheden. En type kost, der har vist sig at være effektiv til at reducere inflammation, er en antiinflammatorisk kost.

Mange livsstilssygdomme mistænkes for at have skjult inflammation som årsag. Det vil sige en kronisk betændelsestilstand, der rumsterer i din krop og nedbryder den langsomt. Netop derfor kan antiinflammatorisk mad sænke risikoen for mange livsstilssygdomme.

En undersøgelse har vist, at hvis du spiser antiinflammatorisk i blot en måned, kan der måles en positiv effekt i kroppen. I et svensk forsøg kunne man blandt andet se hos deltagerne, at mængden af det farlige LDL-kolesterol i blodet, blev sænket med hele 33 procent. Mængden af blodets fedtstoffer faldt med 14 procent, og blodtrykket faldt med 8 procent. Derudover oplevede alle deltager en skarpere hukommelse og koncentration.

Vil du læse mere om, hvordan du selv kommer i gang med anti inflammatorisk kost og de gode effekter? Så læs med her.

Få professionel hjælp til en antiinflammatorisk kostplan

I Aalborg findes der flere diætister, som kan hjælpe dig igang med at spise antiinflammatorisk. Så hvis du synes det er lidt af en mundfuld at sætte dig ind i det hele selv og finde ud af, hvad der passer til dine behov, så kan det være en god idé at gå til en ekspert.

Søg efter “antiinflammatorisk kost i Aalborg” på Google og udforsk de forskellige muligheder.

Del artikel