30.000 kunder om året: AN-TV er blandt Aalborgs travleste butikker

Skrevet af: Michael Qureshi

Det er ikke sikkert, at man lige tænker over det, når man passerer AN-TV på Boulevarden.

Men det er faktisk en af Aalborgs travleste butikker bedømt på kundebesøg.

På årsbasis kommer der mellem 26-30.000 kunder ind af døren i butikken. Havde de åbent 365 dage om året, ville det være 82 kunder i snit om dagen.

Men der skal også fratrækkes søndage, helligdage, jul og nytår og så videre.

“Rekorden hedder 853 besøg på en dag. Det var, da vi fjernede de norske, tyske og svenske kanaler analogt og lagde dem over på en tv-boks.

Køen var så lang, at der var en time og 20 minutters ventetid,” fortæller Kasper Cheng-Ottzen til MigogAalborg.

Kasper har været butikschef i Stofa-regi i 14 år og i AN-TV butikken i seks år, og har været en stor drivkraft i at få serviceret de over 42.000 kunder, som antenneforeningen har i Aalborg-området.

Foreningen er ejet af medlemmerne selv

Det er ikke helt let at forstå strukturen bag AN-TV butikken, og det er blandt andet også noget, som hele teamet i butikken arbejder intenst på at få gjort mere ved.

AN-TV står for Aalborg og Nørresundby Antenneforening. Selve foreningen er ejet og drevet med bestyrelse af medlemmerne selv.

Foreningen driver butikken, men personalet er ansat af Stofa.

For AN-TV har et stærkt og tæt bånd med Stofa igennem mange år, og i dag er det en af få fysiske servicebutikker tilbage i hele landet.

“Vi havde engang en fyr, der kørte helt fra Næstved på Sjælland herop, fordi han ville være sikker på at se en Pay-Per-View boksekamp.

Den tætteste fysiske kundeservice-løsning var os her i Aalborg,” siger Kasper og griner af endnu en anekdote om livet i AN-TV.

Flere unge i bestyrelsen nu

Butikschefen erkender, at hovedparten af kunderne i butikken er mere grå i toppen.

Sådan var det også i bestyrelsen i antenneforeningen i en lang årrække. Men tiderne er ved at skifte på alle fronter.

“Ved sidste bestyrelsesvalg kom der flere unge mennesker i alderen 22-35 år ind i bestyrelsen.

Det giver et langt bredere perspektiv, når en tv-pakke skal sammensættes. Det er vigtigt, at de unge også er med inde over beslutninger.

Stofa kører også lige nu en studiestartskampagne, hvor man får 50 kr. i rabat i 12 måneder, når man opretter internetabonnement hos Stofa.

Det er der rigtig mange, som benytter sig af, og der er også flere, som kommer ind i butikken, hvis tingene ikke lige spiller,” forklarer Kasper.

Du kan gøre brug af kampagnen her

Typiske fejler når nettet driller

Kundeservice er så vigtig, at medarbejderne nogle gange går med kunden hjem for at løse udfordringen, hvis kunden bor i midtbyen eksempelvis.

“Mange af de her unge studerende, som lige er startet på deres uddannelse, har måske været vant til, at internet er klaret hjemme hos mor og far.

Nu er de flyttet hjemmefra, og så kan det godt volde nogle problemer. Så løser vi det sammen.

Vi ved typisk, hvad problemet er, når kunderne henvender sig, fordi vi har prøvet det så mange gange før,” fortæller Kasper.

“En af de typiske fejl unge som gamle er, at man gemmer sit modem helt væk. Det er jo ikke særlig kønt, så nogen smider det ind i et skab eller under sofaen.

Så er det altså, at det har svært ved at fange signal,” griner han.

Hvad er fremtiden på hastighed?

Apropos internet så er det også oplagt at høre en af eksperterne på, hvor hurtigt nettet kommer til at køre i fremtiden.

“Jeg tror, vi inden for fem-seks år kommer til at køre med gigabithastighed.

Fremtiden er, at alt i hjemmet kommer til at køre på trådløst netværk, og det kommer til at kræve noget båndbredde og hastighed.

Det næste er jo også de her 8K fjernsyn, så når hele familien er online og streamer og gamer, så belastes det jo helt vildt,” forklarer Kasper.

Tidligere på måneden havde AN-TV butikken besøg af MigogAalborgs vært Zjakalen, som var i praktik i butikken.

Det gik dog knap så godt, som du kan se i videoen herunder, og Kasper Cheng-Ottzen var som chef heller ikke imponeret.

“Vi har ikke tænkt os at ansætte Zjakalen. Han var lidt for doven til den slags profil, vi går efter hernede, haha.

Men jeg vil anbefale ham ligesom alle andre, at komme med på vores kurser, som vi afholder i efteråret og vinteren.

Vi har blandt andet kurser i smart tv og nye produkter. Vi snakker faktisk om det, folk godt vil vide noget om, og det er blandet aldersgruppe, der plejer at komme. Man kan følge med på vores Facebook-side, hvornår næste kursus afholdes,” slutter Kasper.

Man kan tjekke i bladet AN-TV Nyt for kurser.

AN-TV
Boulevarden 18
9000 Aalborg

 

Så skal der stemmes: Her er finalisterne til AALBORG AWARDS 2019

Skrevet af: Redaktionen

Så er vi klar til at løfte sløret for, hvem der er kommet igennem nåleøjet og er blandt finalisterne til årets AALBORG AWARDS.

Over 18.000 har stemt i den indledende nomineringsrunde, og det har været ekstremt tæt i langt de fleste kategorier.

I år har vi valgt at tage 6 finalister med i hver kategori til AALBORG AWARDS, der afholdes lørdag d. 30. marts i Aalborg Kongres & Kultur Center.

Det bliver en af årets fedeste fester, og det er Vi Elsker 90’erne, der står for et Mega Afterparty. Se her hvilket kæmpe internationalt 90’er navn, der spiller til afterparty.

Du kan selv komme med til den store fest – der kan vælges mellem både siddepladser- og ståpladser. Der er drinks, show og afterparty inkluderet i billetten. Se billetterne her

Men du skal igen hjælpe med at stemme. For læsernes stemme har også en betydning for finalisterne.

Her voterer juryen med en stemme hver, og så tæller læsernes stemme i den her nye afstemning (den starter i bunden af artiklen) også med 1 stemme.

Juryen i år består af;

Gastromand v. Mads Schytte og Anders Damm Christensen
Peter Christian Jensen, direktør Ruths Hotel
Mark Bering, direktør Himmerland Golf & Spa Resort
Tina Mikkelsen, store manager, Magasin Aalborg
Michael Qureshi, redaktør MigogAalborg
Læsernes stemme

Vi har lavet en side om AALBORG AWARDS, hvor du kan læse mere om showet og se vores mange fantastiske sponsorer her

Ellers så er det bare om at stemme, så vi kan få afgjort, hvem der er Byens Bedste i de forskellige kategorier.

powered by Typeform

Efter 27 år i Østerågade: Kenza Sko flytter i nye lokaler

Skrevet af: Stine Kjølby Christensen

Grundet forbrugernes stigende tendens til onlineshopping, sker det desværre oftere og oftere, at de små, lokale butikker må lukke ned.

Men! Det er heldigvis ikke reglen frem for undtagelsen. Vi ser nemlig også, at mange aalborgensiske butikker oplever det stik modsatte og i stedet vælger at udvide forretningen.

Dette sker nu for Kenza Sko, der i 27 år har haft til huse i Østerågade 25.

Kenza Sko er blandt andet kendt og elsket for deres håndplukkede varer fra især Italien og Spanien samt deres outlet med besparelser på 30-50 %.

Ny lokation – næsten

Fredag d. 1. marts kan indehaverne Anja Søgaard og Ingrid Kjærulff Christensen byde velkommen på deres helt nye lokation … kun 10 meter fra den forrige.

“Vi har været meget glade for at ligge så centralt i byen, så det vil vi selvfølgelig gerne fortsætte med,” fortæller Anja til MigogAalborg.

“Vi er utrolig glade for, at vi ikke er blandt dem, der ser sig nødsagede til at lukke. Tværtimod har vi brug for at øge vores kapacitet og at kunne udvikle på konceptet. Vi ser derfor meget frem til at flytte ind i de nye og dobbelt så store lokaler.”

Selvom flytningen betyder, at specialbutikken får fordoblet sine kvadratmeter, så var det langt fra det største krav til de nye lokaler.

Faktisk var flytningen aldrig blevet aktuel, hvis ikke det var fordi, at den nye adresse lige præcis blev Østerågade 23, der – ligesom de gamle lokaler – er en del af Jørgen Olufsens gamle købmandsgård fra 1616.

“Den eneste grund til vi flytter er, at vores nabolokale blev ledigt. Efter 27 år er det her charmerende og stemningsfyldte hus blevet en del af Kenzas identitet, og kunderne er ligeså vilde med det, som vi er,” fortæller Anja.

De gamle bjælker, bindingsværket og munkestensgulvene går altså igen i de nye lokaler.

Lægger alle kræfter på Aalborg

Anja og Ingrid har indtil for nyligt også haft en Kenza-butik i København, men grundet den stigende efterspørgsel og muligheden for nye lokaler, valgte de at lukke den og i stedet lægge alle kræfter i butikken i Aalborg.

De ekstra kvadratmeter betyder også, at sortimentet i fremtiden udvides med endnu mere tøj fra mærker som WolfordKarl LagerfeldTeen Feet samt pelse fra Kopenhagen by Andersen.

Et udvalg, der også adskiller Kenza Sko fra andre af byens butikker.

“Vores vision er helt sikkert, at vi gerne vil kunne tilbyde vores kunder nogle varer, de ikke kan finde andre steder.

Der findes rigtig mange nichefabrikker i eksempelvis Italien, hvor kvaliteten er høj, og prisen er bedre – og det er også gennem vores besøg hos disse, at vi udvælger vores helt unikke sortiment.”

Indkøber specielt til kunderne

Et element, som Kenzas kunder aldrig ville kunne få gennem onlineshopping, er også det meget personlige forhold til Anja og Ingrid: et forhold, der har kæmpe betydning for de varer, som udvælges til butikken.

“Vi har et ekstremt personligt forhold til vores kunder, så når vi er afsted efter nye varer, så håndplukker vi til lige præcis dem.

Vi kender dem og ved hvilken stil, de kan lide, så derfor er det let for os at opfylde specialønsker – nogle af vores kunder er ligefrem tredje eller fjerdegenerations, der er kommet her, ligesom deres mormor gjorde før dem.

Hos os kommer man ikke kun for skoene.”

I anledning af de nye lokaler inviterer Kenza Sko til åbningsfest d. 25. februar fra kl. 10 på den nye adresse i Østerågde 23.

Programmet er som følger:

10.00: Kaffe, rundstykker og en lille skarp foran butikken
10.30: Thomas Kastrup-Larsen kigger forbi og klipper snoren

Hele eftermiddagen byder Kenza på champagne, cupcakes, kaffe samt lækre goodiebags til de 23 første købende kunder.

Hvad: Reception hos Kenza Sko
Hvor: Østerågade 23
Hvornår: 25. februar, fra kl. 10.

Stor opgradering: Burger Shack introducerer verdenskendt kød

Skrevet af: Stine Kjølby Christensen

I marts 2018 vandt de prisen som Byens bedste burger til Aalborg Awards, i juli løb de med titlen som Danmarks bedste burger – og nu har den populære burgerkæde netop fejret sin 3 års fødselsdag.

Der er altså fart på Burger Shack, der holder i skrivende stund har 11 butikker fordelt i Danmark – den ene i Aalborg.

I følge Burger Shack bygger successen på gode værdier, der blandt andet omfatter ord som økologi, bæredygtighed og dyrevelfærd – men nu melder kæden også ud, at der sker endnu en opgradering på de i forvejen populære burgere.

Prisvindende kød

Fremover får bøfferne et gigantisk nyk op op af kvalitetsskalaen: De introducerer nemlig det berømte Wagyu-kød i alle kædens oksekødsbøffer.

“Wagyu-kød er noget, de fleste har hørt om, men ikke smagt.

Hvis vi siger Kobe kød vil de fleste mennesker forbinde det med noget, de ikke har råd til. Det vil vi lave om på,” skriver Burger Shack i en pressemeddelelse.

“Derfor var det en fantastisk følelse, da vi mødte Anders fra Bomhuset i Skive, som er en af Danmarks eneste producenter af Wagyu-kød.

Da vi hørte hans historie – og smagte kødet – var vi solgte. Og vidste, at vi ville gøre, hvad der skulle til, for at få hans wagyu-kød ind i vores burgere.”

Nu består en burgerbøf altså af kød fra tre forskellige prisvindende gårde: Kildegården, Himmerland & Bomhuset Wagyu.

Wagyu kød er blandt andet kendetegnet ved sin høje fedtmarmorering, store smag og for at være helt utroligt mørt.

Bedre kvalitet, samme pris

Selvom mange forbinder det kostbare kød med at være dyrt, så bliver der ikke grund til bekymring hos Burger Shack.

Det vil stadig være et sted, hvor alle har råd til at spise hos.

“Visionen hos Burger Shack har altid været en konstant udvikling af produktet, så kunden altid får det bedste produkt. Den mission stopper aldrig. En anden vision er, at alle altid skal have råd til en god burger og prisstigninger er ikke noget, vi er glade for; så de to visioner kan engang i mellem være svære at forene.

Men jeg føler, vi har ramt plet med det her nye tiltag. Det er vi fantastiske stolte af.”

Prisen på en Shack Burger Menu er 85 kr. inkl. sodavand og pommes frites. På mandag er der dog en ekstra god grund til at prøvesmage det nye tiltag – her kan du nemlig få en menu for kun 50 kr.

Frække overraskelser: Guf & Kugler er klar til ny is-sæson

Skrevet af: Stine Kjølby Christensen

Foråret banker på døren, og det samme gør en ny sæson i den populære isbutik, Guf & Kugler.

Til maj kan den tilmed fejre sin 1 års fødselsdag i Slotsgade.

Foruden at have givet byen et væld af lækre is-muligheder, så har de to is-søstre også fået skabt sig et brand, der er en ligeså stor del af oplevelsen – og samtidigt umuligt at undgå at bemærke.

Guf & Kugler er måske især blevet kendt for deres mange vilde (og til tider sjofle … ) tiltag.

I sommers introducerede de eksempelvis MorgengufferenSoftice pyntet med morgen-toppings!

I julemånederne gik det helt over gevind, da butikken blev pyntet op i bedste Gertrud Sand-stil og menukortet bugnede af lækkerier, såsom jule-softice, en gin & tonic under navnet GINgle Bells, kanel-is og meget mere.

Siden har Ismutter og Søsterguf været på velfortjent “sommerferie” – men har man fulgt med på de sociale medier, så ved man også, at de ikke har hvilet på laurbærrene.

Verdens eneste bollemaskine

I morgen, d. 22. februar kl. 10, åbner de op for endnu en sæson i Slotsgade, og vi har naturligvis været forbi dem for at høre deres bud på forårets absolutte must-trys.

“Vi har virkelig mange icebreaking news!

Mens Guf & Kugler har haft lukket, har vi jo blandt andet brugt ventetiden på en tur til Italien,” fortæller Søsterguf og fortsætter:

“Her faldt vi over en helt fantastisk bollemaskine, som vi fik lov at låne med hjem til både Aalborg og Nibe!”

Bollemaskinen skal blandt andet bruges til Guf & Kuglers nye fastelavnsbolle: Sprød, smørbagt bolle med kold is i midten.

“Vi har øvet og øvet på bollemaskinen, og det er blevet så lækkert!” udbryder de to søstre i kor.

“Man vælger selv, hvilken is, man vil have i – så der skulle altså være gode muligheder for en varieret kost.

Vi har jo 24 valgmuligheder.”

Bacon-crunch til de tobenede

I anledning af sæsonåbningen skal den famøse bollemaskine, der ifølge søstrene er den eneste i verden, altså producere lækre fastelavnsboller til Aalborgs isnydere.

Når denne højtid er slut, har søstrene selvfølgelig planer om få andre boller på … isen?

“Vi vil altså også gerne være med på burgerbølgen, så vi håber, at den kan blive en ny slags morgenguffer, eller noget man kan crave, når man har tømmermænd.”

Og ingen tømmermænd uden bacon. Wait, what?

“I år er jo grisens år, så vi har planer om at introducere bacon-crunch, som kan kombinere det salte med det søde,” siger Ismutter, som gerne deler historien bag:

“Vi har jo længe lavet hundeplatter med bittesmå softice-toppe og bacon-crunch … men så blev vores to-benede kunder jo misundelige.”

I løbet af foråret kan du altså skifte din vanlige bolsje-crunch ud med den mere saltede slags.

En halv meter is

Det kan vist ikke komme bag på nogen at i Guf & Kugler kan det aldrig blive for meget. 

Isbaren er allerede pyntet op til påske i bedste bedstemor-stil med porcelænsfigurer, gækkebreve og påskekugler dinglende om ørene.

Derfor melder de også klar til at introducere deres hidtil største is; der endnu er navneløs.

I anledning af foråret kan Guf & Kugler præsentere flere is-nyheder. Én af dem, er saltet karamel.

Ismutter og Søsterguf håber nemlig, at aalborgenserne vil være med til at navngive det 34 cm lange vidunder.

“Aalborgenserne har taget rigtig godt imod Nibegufferen, men vi synes også, at de skal have deres egen.

Derfor håber vi at kunne inddrage isnyderne i omegnen i processen, så vi sammen kan få skabt det helt perfekte design til vores nye Aalborg-is,” siger Søsterguf.

“Vi har selvfølgelig testet den, og den kan altså godt blive en halv meter lang!”

Hos Guf & Kugler kan du få is i alle størrelser.

Der er altså lagt op til lidt af hvert i Slotsgade, når de to is-søstre byder velkommen til en ny is-sæson: og de lover, at de har mange flere frække overraskelser i ærmet.

Hvad: Sæsonåbning hos Guf & Kugler
Hvor: Slotsgade 2
Hvornår: 22. februar, kl. 10