30.000 kunder om året: AN-TV er blandt Aalborgs travleste butikker

Skrevet af: Michael Qureshi

Det er ikke sikkert, at man lige tænker over det, når man passerer AN-TV på Boulevarden.

Men det er faktisk en af Aalborgs travleste butikker bedømt på kundebesøg.

På årsbasis kommer der mellem 26-30.000 kunder ind af døren i butikken. Havde de åbent 365 dage om året, ville det være 82 kunder i snit om dagen.

Men der skal også fratrækkes søndage, helligdage, jul og nytår og så videre.

“Rekorden hedder 853 besøg på en dag. Det var, da vi fjernede de norske, tyske og svenske kanaler analogt og lagde dem over på en tv-boks.

Køen var så lang, at der var en time og 20 minutters ventetid,” fortæller Kasper Cheng-Ottzen til MigogAalborg.

Kasper har været butikschef i Stofa-regi i 14 år og i AN-TV butikken i seks år, og har været en stor drivkraft i at få serviceret de over 42.000 kunder, som antenneforeningen har i Aalborg-området.

Foreningen er ejet af medlemmerne selv

Det er ikke helt let at forstå strukturen bag AN-TV butikken, og det er blandt andet også noget, som hele teamet i butikken arbejder intenst på at få gjort mere ved.

AN-TV står for Aalborg og Nørresundby Antenneforening. Selve foreningen er ejet og drevet med bestyrelse af medlemmerne selv.

Foreningen driver butikken, men personalet er ansat af Stofa.

For AN-TV har et stærkt og tæt bånd med Stofa igennem mange år, og i dag er det en af få fysiske servicebutikker tilbage i hele landet.

“Vi havde engang en fyr, der kørte helt fra Næstved på Sjælland herop, fordi han ville være sikker på at se en Pay-Per-View boksekamp.

Den tætteste fysiske kundeservice-løsning var os her i Aalborg,” siger Kasper og griner af endnu en anekdote om livet i AN-TV.

Flere unge i bestyrelsen nu

Butikschefen erkender, at hovedparten af kunderne i butikken er mere grå i toppen.

Sådan var det også i bestyrelsen i antenneforeningen i en lang årrække. Men tiderne er ved at skifte på alle fronter.

“Ved sidste bestyrelsesvalg kom der flere unge mennesker i alderen 22-35 år ind i bestyrelsen.

Det giver et langt bredere perspektiv, når en tv-pakke skal sammensættes. Det er vigtigt, at de unge også er med inde over beslutninger.

Stofa kører også lige nu en studiestartskampagne, hvor man får 50 kr. i rabat i 12 måneder, når man opretter internetabonnement hos Stofa.

Det er der rigtig mange, som benytter sig af, og der er også flere, som kommer ind i butikken, hvis tingene ikke lige spiller,” forklarer Kasper.

Du kan gøre brug af kampagnen her

Typiske fejler når nettet driller

Kundeservice er så vigtig, at medarbejderne nogle gange går med kunden hjem for at løse udfordringen, hvis kunden bor i midtbyen eksempelvis.

“Mange af de her unge studerende, som lige er startet på deres uddannelse, har måske været vant til, at internet er klaret hjemme hos mor og far.

Nu er de flyttet hjemmefra, og så kan det godt volde nogle problemer. Så løser vi det sammen.

Vi ved typisk, hvad problemet er, når kunderne henvender sig, fordi vi har prøvet det så mange gange før,” fortæller Kasper.

“En af de typiske fejl unge som gamle er, at man gemmer sit modem helt væk. Det er jo ikke særlig kønt, så nogen smider det ind i et skab eller under sofaen.

Så er det altså, at det har svært ved at fange signal,” griner han.

Hvad er fremtiden på hastighed?

Apropos internet så er det også oplagt at høre en af eksperterne på, hvor hurtigt nettet kommer til at køre i fremtiden.

“Jeg tror, vi inden for fem-seks år kommer til at køre med gigabithastighed.

Fremtiden er, at alt i hjemmet kommer til at køre på trådløst netværk, og det kommer til at kræve noget båndbredde og hastighed.

Det næste er jo også de her 8K fjernsyn, så når hele familien er online og streamer og gamer, så belastes det jo helt vildt,” forklarer Kasper.

Tidligere på måneden havde AN-TV butikken besøg af MigogAalborgs vært Zjakalen, som var i praktik i butikken.

Det gik dog knap så godt, som du kan se i videoen herunder, og Kasper Cheng-Ottzen var som chef heller ikke imponeret.

“Vi har ikke tænkt os at ansætte Zjakalen. Han var lidt for doven til den slags profil, vi går efter hernede, haha.

Men jeg vil anbefale ham ligesom alle andre, at komme med på vores kurser, som vi afholder i efteråret og vinteren.

Vi har blandt andet kurser i smart tv og nye produkter. Vi snakker faktisk om det, folk godt vil vide noget om, og det er blandet aldersgruppe, der plejer at komme. Man kan følge med på vores Facebook-side, hvornår næste kursus afholdes,” slutter Kasper.

Man kan tjekke i bladet AN-TV Nyt for kurser.

AN-TV
Boulevarden 18
9000 Aalborg

 

Anden-show udsolgt på et døgn: Ekstra-show er nu på plakaten

Skrevet af: Michael Qureshi

Det kom lidt ud af det blå, da Aalborg Kongres & Kultur Center forleden meldte ud, at Anders ”Anden” Matthesen kommer til Aalborg med et helt nyt show “ANDEN bringer ud” allerede i januar.

På mindre end 24 timer blev showet udsolgt og satte en tyk streg under den position som Danmarks comedy-konge nummer et, som Anden pt indtager.

At sælge over 1300 billetter på 24 timer er ganske udsædvanligt, og især med så kort varsel, hvor der kun er en måned til showet.

Heldigvis viste Andens strategi sig at holde. Så nu er der netop meldt et ekstra-show ud.

Den kendte komiker og stand-up ’er er klar til endnu et show samme aften – lørdag den 19. januar kl. 21.30.

AKKC-direktør lyttede til fans

Direktør for AKKC Nicolaj Holm lyttede til de mange fans, der gik forgæves i deres iver for at sikre sig billetter.

Mailboksen var godt proppet, så mandag morgen tog Nicolaj Holm fat og sikrede sig et ekstra-show med den populære komiker.

Anders ’Anden’ Matthesen er kendt for at gå egne veje og bryde grænser inden for stand up.

Og nu gør han det igen.

På Andens nye tour bliver det ikke mindst samspillet med publikum, der kommer i højsædet, og kender man en smule til, hvor hurtig og skarp Anden er med en kæk kommentar, er der lagt op til både lårklaskende sjovt og uforudsigeligt stand up.

Modsat Anders Matthesens tidligere shows vil de nye stand up-aftener formentlig ændre sig fra aften til aften i indhold og stil, og det vil have karakter af at ’møde folk, der hvor de er’.

Perfekt start på mandagen: Gratis kaffe i Lagkagehuset

Skrevet af: Emil Kjær Jørgensen

I slutningen af september kunne vi her på MigogAalborg afsløre, at Lagkagehuset åbner i midtbyen i det nye år.

Det kan du læse mere om her.

Lagkagehuset har dog allerede en yderst populær lokation her i byen; nemlig drive-in på Otto Mønstedsvej 1 ved Meny.

Her holder mange bilister i kø hver morgen for at få det lækre brød og ikke mindst en tiltrængt kop kaffe.

Men i morgen giver Lagkagehuset det sorte guld. Frem til kl. 10 kan du nyde gratis kaffe i alle Lagkagehusets butikker i landet.

Det skriver de i en pressemeddelelse.

Lagkagehuset på Otto Mønstedsvej åbner allerede kl 6.00 mandag morgen, så der er masser af muligheder for at komme forbi og få den perfekte start på en ny uge.

Fejrer nye bønner

Årsagen til den gratis kaffe er, at Lagkagehuset tager yderligere et par trin op ad kvalitets-trappen ved at investere i et af Englands førende risterier, Modern Standard.

Det er netop fra i morgen, mandag d. 10. december, at danskerne kan smage de nye bønner.

“Alle skal se, smage og opleve, at vi gør os umage med kaffen, og vores kaffemestre i hver eneste Lagkagehuset i Danmark har været på træningslejr for at sikre, at kaffen ved servering giver gæsterne smil på læben,” skriver Lagkagehuset blandt andet i pressemeddelelsen.

De fortsætter:

“Når du drikker kaffe fra Modern Standard i Lagkagehuset, drikker du Specialty Coffee, der dækker over kaffe af særlig høj kvalitet, og et indgående kendskab til hvilken farm bønnen kommer fra, og hvordan den er blevet behandlet i alle led i kaffens rejse.

Vores kaffe er brygget på arabicabønner fra Brasilien og Colombia, og er etisk handlet direkte mellem risteri og kaffefarm, hvilket indebærer at kaffefarmen er betalt 30 % over Fair Trade prisen.”

Foto: Lagkagehuset

De nye bønner i Lagkagehuset beskrives således:

Filterkaffe fra Colombia:

“Vores colombianske filterkaffe er fyldig og har en afbalanceret sødme, med noter af karamel. Kaffen er brygget på arabicabønner fra farmen El Porvenir, der breder sig over områderne La Castilla og Pitalito i regionen Huila.”

Espresso fra Colombia og Brasilien:

“Vores espressoblend består af 30% bønner fra samme farm El Porvenir i Colombia og 70% bønner fra farmen Santa Luzia, der ligger i området Sul de Minas, Minas Gerais i Brasilien.

Således kombinerer vi fylden fra den brasilianske bønne med kompleksiteten fra den colombianske bønne. Det giver en fyldig, rund og afbalanceret espresso med noter af chokolade og karamel.”

Hvad: Gratis kaffe
Hvor: Lagkagehuset over hele landet
Hvornår: Mandag den 10. december frem til kl. 10

HiFi Klubben har stor succes i Slotsgade: Alt kan testes i butikken

Skrevet af: Emil Kjær Jørgensen

1. maj var dagen, hvor HiFi Klubben endegyldigt kunne vinke farvel til de gamle og forældede lokaler på Vesterbro i Aalborg.

De har nu til huse i Slotsgade 7 i centrum af Aalborg, og selvom kæden består af 30 butikker fordelt i hele landet, betragtes butikken i Aalborg centrum som en af kædens allerflotteste.

Vi tog en tur forbi den lækre butik til en lille snak med med butikschef, Lars Bo Pedersen, om hvorvidt det også var lykkes at rykke succesen med sig.

Her fik vi en sludder om alt lige fra perfekt lyd, æstetik og ikke mindst et lille, men meget vigtigt spejl …

Husfreden kan sikres med det rette udstyr

Vi starter rundturen i tv-afdelingen, for når det er tid til at skifte fjernsynet, er det ofte en jungle at finde rundt i og mulighederne synes uendelige.

Men hos HiFI Klubben har de gjort det meste af arbejdet for én.

Der er nemlig kun et helt skarpt og håndplukket udvalg med garanti for det bedste af det bedste.

“Vi har eksempelvis ingen 2017-modeller i vores udvalg. Alt er med den nyeste teknologi,” uddyber Lars Bo.

Men de fleste har nok opdaget, at lyden i fladskærmen er alt andet end lækker. Det er der heldigvis råd for.

HiFi Klubben oplever især en stor efterspørgsel efter de såkaldte Soundbars. De løfter lydniveauet betragteligt, og stjæler ikke ret meget plads under fjernsynet.

“Vi hører ofte, at de er en direkte grund til, at husfreden er sikret derhjemme. En Soundbar er meget æstetisk og fylder ikke meget, så det er et fint kompromis, hvis man både vil have et stilfuldt hjem og en god lydoplevelse.”

Sonos er stadig et af mest populære mærker inden for Soundbars, men mærket som canadiske Bluesound er ifølge Lars Bo, et endnu bedre valg, hvis man går efter den bedste lydoplevelse.

Jyllands største udvalg inden for lyd til hjemmet

Hvis man vil gå skridtet videre i den samlede lydoplevelse, er indbygningshøjtalere i væg eller loft det helt rigtige valg.

Hi Fi Klubben i Aalborg har med den nylige flytning til Slotsgade, faktisk Jyllands største udvalg i indbygningshøjtalere, som er lækker lyd, der nemt kan skjules i hjemmet.

Det er kun fantasien, der sætter grænser for, hvad man kan med indbygningshøjtalerne. Det kan både indbygges i køkkenet, soveværelset – eller som mange vælger – i stuen, hvor det både kan fungere som en lydopgradering til fjernsynsoplevelsen eller som prikken over i’et, når der skal holdes fest.

“Vi oplever en større og større efterspørgsel efter det. Vi har mange forskellige løsninger, og noget for enhver prisklasse. En god tommelfingerregel er, at man for 6-10.000 kr. pr. rum, kan få rigtig lækker indbygningslyd i hjemmet,” fortæller Lars Bo.

HiFi Klubben står som altid klar med de helt rigtige råd, til lige netop dit behov. De kommer gerne hjem og tjekker mulighederne hjemme hos dig, inden de foreslår en løsning.

“Mange vælger at tage os med på råd i starten af en byggeproces, hvor vi i fællesskab med håndværkerne kan sikre, at man får den fedeste indbygningslyd, uden at gå på kompromis med indretningen i hjemmet.”

Hvis man tilmelder sig HiFi Klubbens kundeklub, vil man løbende modtage invitationer til diverse events og demoaftener. Du kan også følge med på Facebook lige her.

ALT kan testes i butikken

Inden man tager beslutningen om enten fjernsynet, indbygningshøjtalerne eller de helt rigtige høretelefoner, kan de testes i butikken.

“Jeg talte lige op her den anden dag, og der havde vi over 240 højtalere sat til! Vores mantra er, at der skal komme lyd ud af alting herinde. Uanset kombinationen, kan vi afspille det, så man kan høre, om det er den helt rigtige løsning,” fortæller Lars Bo

I Slotsgade har de også et seperat lytterum, hvor akustikken er lavet, så den er så tæt som muligt på den, man oplever hjemme i sin egen stue.

“Vi lever af tilfredse kunder, så vi vil være helt sikre på, at man får den rigtige lyd med hjem. Vi oplever en stor tilfredshed med, at man lige kan teste det af her, inden man siger endeligt ja.”

Når man har taget den svære beslutning, er der ingen tvang om køb. Medarbejderen taster blot ens valg ind i systemet, og så bliver det sendt videre til ens e-mail.

Der kan man så finde online links til de påfølgende produkter, og når beslutningen er taget trykker man blot “Godkend” og vælger om man vil have sendt alt hjem, eller hente det i en af HiFi Klubbens 30 butikker på landsplan.

Lille spejl på væggen der …

Her seks måneder efter åbningen, er Lars Bo og resten af staben utrolig glad for den modtagelse, de har fået.

Men selvom HiFi Klubben er de førende eksperter inden for lyd og billede, var der alligevel noget, som de var nødt til at ændre efter ganske kort tid.

“Vores udvalg af høretelefoner er en af byens største, men kunderne efterspurgte hele tiden et spejl; de skulle jo se, om de så cool ud med dem på,” siger Lars Bo med et smil og fortsætter:

“Så nu har vi hængt et fint spejl op ved siden af vores mange høretelefoner, så både lyd og look kan tjekkes ud.”