Amerikansk fænomen hitter: Bo har Aalborgs første Foodtruck

Skrevet af: Michael Qureshi
CheerUp Foodtruck får snart masser af selskab rundt omkring i Aalborg og Nørresundby
CheerUp Foodtruck får snart masser af selskab rundt omkring i Aalborg og Nørresundby

Af Stine Kjølby Christensen

Shhh, det er en hemmelighed, det her. Kan vi holde det bare mellem os?

For vi gider ikke rigtig lange køer, vi vil have det her for os selv. For Aalborg har fået sin første gennemførte Foodtruck. Et amerikansk fænomen der er megapopulært i USA.

Og her i Aalborg er det også lynhurtigt blevet et hit. Da vi fik nys om CheerUp Foodtruck, gik vi straks i gang med at finde ud af, hvor vi kunne finde den.

Siden d. 16. februar har Bo’s foodtruck været at finde i bybilledet. Trucken går under navnet ”CheerUp! Foodtruck” og tilbyder sæsonbestemt street food af meget høj kvalitet.

Læs også: Kæmpe hit i Aarhus: Nu rykker de Street Food Market til Aalborg

Du kan finde Bo’s Foodtruck på Frederikstorv onsdag og lørdag samt på Nørresundby Torv om fredagen
Gourmetkokken vil møde aalborgenserne

Indtil videre kan trucken findes på Frederikstorv onsdag og lørdag eller på Nørresundby Torv om fredagen, hvor Bo glæder sig til at møde aalborgenserne i formiddagstimerne.

”Helt lavpraktisk drømmer jeg om at møde aalborgenserne, inden de kører videre ud i byen. Truckens placeringer og åbningstider lige nu gør, at jeg primært fokuserer på sandwichs og morgenmadsretter.

Én af mine egne favoritter er den økologiske sødmælkskefir med hjemmelavet müsli og urtesukker”, fortæller Bo til migogaalborg.dk.

Cheerup Foodtruck Kefir
Økologisk sødmælkskefir med hjemmelavet müsli og urtesukker.
Et simpelt og miljøbevidst madkoncept

Pladsen er trang i den lille truck, men Bo er vant til at arbejde i små køkkener, så det bekymrer ham ikke. Indtil videre er han fascineret af den alternative og simple måde at drive en ”restaurant” på, og den måde, hvorpå trucken kan tilpasse sig omgivelserne.

”I formiddagstimerne på Frederikstorv er der flest gæster fra den ældre generation. Derfor har jeg for eksempel valgt at have gammeldags øllebrød på menukortet, som de fleste kender.

På nuværende tidspunkt har jeg kun fem valgmuligheder på kortet, så det er nemt for mig at udskifte, som jeg lige synes, det passer ind”.

CheerUp Foodtruck Morgenmad
Morgenmadstallerken med økologisk brød, biodynamiske æg, sprøde pølser og stegt grønt.

Bo er en ægte Aalborg-dreng, og har tidligere arbejdet som chefkok rundt omkring i byen.

Netop Bos mange års erfaring inden for kokkebranchen er også grunden til, at han har nogle helt bestemte krav til den mad, som han vil servere for aalborgenserne:

”Jeg kan godt lide filosofien om kun at tage dét, som jorden selv kan give os. Derfor er jeg også meget omhyggelig med at udvælge de helt rigtige råvarer, der er så biodynamiske som muligt”, forklarer Bo.

Læs også: Officielt i dag: Sådan bliver Aalborgs nye vilde Streetmekka

Fra London til Aalborg

Idéen og drømmen om hans egen foodtruck har rødder helt tilbage til hans tid i London, hvor han oplevede, hvordan folk stimlede i lange rækker ved foodtrucken foran The British Museum.

Og Bo faldt selv pladask for maden og konceptet:

”Jeg smagte maden og tænkte: “Det her er jo perfekt!”. Den der umiddelbarhed, der er ved det, giver jo den samme glæde, som når jeg har stået på en gourmetrestaurant og lagt sidste hånd på en ret. Glæden er ligeså stor, og kontakten er ligeså god.” fortæller Bo.

Det er allerede afgjort, at Bo og hans foodtruck skal servere mad for årets karnevalsdeltagere, og i løbet af foråret og sommeren forventer Bo også at få udvidet ”CheerUp! Foodtruck”-ruten, så han kan parkere endnu mere centralt – og endnu tættere på aalborgenserne.

Få lækre fordele og kanontilbud på steder som
  • Applaus
  • Sinnerup
  • Wildebeest Gastropub
  • Luksusbaby
  • Restaurant Mortens Kro
  • Restaurant MEAT
  • Café Vesterå
  • Søgaards Bryghus
  • SACKit
  • Shoppen i City Syd
  • Penny Lane Café
  • XO By SushiSushi
  • D’Wine Bar
  • Cafeministeriet
  • Maggie Mae
  • Delimarché Café
  • We Feat
  • CANblau (fra april)
  • Tech Ammo
  • Hasseris Skin Lounge 
  • WeDoBurgers
  • Nam Social Dining & Drinks
  • Landmad
Skynd dig at tilmelde dig Club Aalborg – lige nu får de første 1000 medlemmer første måned gratis (normalpris 35 kr.) uden binding – vi er allerede ved at nå de 1000 første – tilmeld dig på det her link
Gastromand i Aalborg
Landmad i Vesterå er med i Club Aalborg

Har flere lækre mærker: CC Woman har skabt et skønt kvindeunivers

Skrevet af: Frederikke Hougaard Hansen

Dametøjsafdelingen CC Woman har i nu fem år delt lokaler med herretøjsforretningen, CC Christensen i Algade 13.

I første omgang blev der kun forhandlet brandet Esprit i afdelingen, og det er også stadig det brand, der vægtes højest i butikken.

Faktisk er CC Woman den eneste forhandler af Esprit i Aalborg.

For at skabe en bedre sammenhæng mellem kvinde- og herreafdelingen, blev der senere indført flere brands i afdelingen – herunder Tommy Hilfiger og Levete Room.

Inden CC Christensen overtog lokalerne i Algade, tilhørte de Vagn Larsen, som udelukkende solgte herretøj.

Mange forbinder derfor stadig lokalerne med herretøj og ved ikke, at der gemmer sig et lille, feminint univers i underetagen.

Nøje udvalgte brands og overskuelig shopping

I afdelingen har leder, Diana, Janne og Anne et godt indblik i, hvem deres kunder er, og hvad de søger.

Derfor har de valgt at skære helt ind til benet i forhold til de brands, de forhandler.

”Vores primære kunde er den lidt mere voksne pige, som tit mangler noget i kategorien mellem ung pige og dame.

Der kan vi mærke, at vi rammer et godt segment. Jeg tror der er mange kvinder derude, som søger det, vi har, men ikke har fundet os hernede endnu,” fortæller pigerne.

I mange forretninger kan man ofte bliver forvirret, hvis der er en masse forskellige brands i en forretning, og især hvis de hænger blandet.

Det er bestemt ikke tilfældet i CC Woman, hvor der fire nøje udvalgte brands.

De er placeret i hver deres område i afdelingen. Det gør shopping-oplevelsen overskuelig og ligetil.

 Disse brands er: Esprit, Tommy Hilfiger, Levete Room og Ichi.

”Vi har løbende sorteret lidt ud i nogle mærker, fordi vi ikke synes det passede ind, og ligeledes taget noget andre ind.

Jeg tænker, at vi er ved at være i mål med det udtryk, vi gerne vil give folk, og den stil, vi oplever, vores kunder efterspørger” fortæller Anne og tilføjer:

”Vi har gode mærker, som supplerer hinanden rigtig fint, hvor den samme ting ikke går igen, og hvor vi dækker forskellige prisklasser.

Her har vi Esprit og Ichi i den lidt billigere ende, hvor Tommy Hilfiger er det dyreste mærke vi har. Vores nye brand, Levete Room, placerer sig fint derimellem.”

Levete Room er nyt og unikt

Det økologiske og naturlige brand, Levete Room, er det nyeste brand i butikken. Faktisk er selve brandet helt nyt, og blev lanceret for under et år siden. Tøjet fra Levete Room skiller sig ud i butikken, med dets unikke boheme-inspirerede stil.

CC Woman var den allerførste fysiske butik i Aalborg til at få buddet om at forhandle det eksklusive brand.

I butikken kan man blandt andet finde en strikketrøje, hvor garnet er produceres af en lille italiensk familie og en nederdel, der er produceret af genbrugsflasker.

Det er en indikation på, at man med god samvittighed overfor miljøet kan bruge sine penge på Levete Room.

”Det fortæller lidt om, hvor unikke de enkelte styles er, og det må siges at være nogle specielle stykker tøj, som man ikke finder mange steder.

Ofte kan man ved andre brands godt finde de samme metervarer, men det er altså ikke tilfældet ved Levete Room – her er kvaliteterne og deres styles helt unikke,” fortæller Diana.

Instagram og Facebook kan du følge CC Womans dejlige kvinder og være de første til at se nye varer, opdage gode tilbud og deltage i konkurrencer.

CC Woman fejrer Black Friday på fredag med 25% på alle varer undtaget Tommy Hilfiger!

Som sendt fra himlen: Nu kan du få bragt Burger King ud i Aalborg

Skrevet af: Emil Kjær Jørgensen
Foto: Burger King PR
Foto: Burger King PR

Det er ikke valgmuligheder, der mangler, når vi her i byen har lyst til burger.

Aalborg er ramt af en decideret burger-epidemi, og nu melder en af byens helt store spillere sig ind med et ekstraordinært tiltag.

Burger King er nemlig gået sammen med Just Eat om at levere burgere til de sultne aalborgensere.

“Vores kunder har længe haft et brændende ønske om at få vores burgere leveret til døren, så det føles rigtig godt at kunne give danskerne en tidlig julegave.

Med Just Eat-samarbejdet mener vi, at vi har fundet en samarbejdspartner, der kan sikre, at de burgersultne danskere får levering af højeste kvalitet,” siger Sofie Navardsen, markedschef hos Burger King Danmark, i en pressemeddelelse.

Plej tømmermændende uden at forlade hjemmet

Konkurrenten McDonald’s leverer indtil videre kun i København, men Burger King har altså valgt at flere af Danmarks største byer skal have muligheden for at få leveret en Whopper ved døren.

Det gælder fra i morgen onsdag den 21. november i både Århus, Odense og altså her i Aalborg.

Just Eat er meget glade for det nye unikke samarbejde:

“Vi er enormt glade for at byde Burger King velkommen i Just Eat-familien. Burger King er mange danskeres go-to sted, når de vil spise en god burger, og vi er glade for nu at kunne bringe en af danskernes favoritter hjem i stuerne.

Nu går vi ind i en festlig højtid, og mon ikke der er nogle, der især vil glæde sig over at kunne klikke deres favorit burger hjem dagen efter en julefrokost eller 1. januar«,” siger Carsten Boldt, administrerende direktør i Just Eat.

Burger King kan bestilles direkte hjem til dig fra i morgen. Du kan bestille direkte hos Just Eat eller på Burger Kings hjemmeside.

International hæder: Nordjysk øl modtager fornem pris

Skrevet af: Emil Kjær Jørgensen
Foto: https://www.flickr.com/photos/cyclonebill/
Foto: https://www.flickr.com/photos/cyclonebill/

I folkemunde går den blandt andet under navnet “Øllets Gentleman”. Her er der selvfølgelig tale om hele Nordjyllands Limfjordsporter.

Selvom den ikke er for de sarte sjæle med smage af både både røg og tjære, har den opnået kultstatus blandt danske ølentusiaster.

Den er faktisk så populær, at der eksisterer et Limfjordsporter Laug, der selv beskriver sig som “Danmarks mest velsmagende laug, der er sat i verden for at fremme og bevare Limfjords-porteren.”

Limfjordsporter bliver mere og mere populær som årene går, og den undergærede øl med den cremede lysebrune skumtop har nu også høstet international hæder.

Bedste deltagende øl

I øl-landet over dem alle, Belgien, blev to øl fra Thisted Bryghus nemlig hædret ved Brussels Beer Challenge.

Det er en international smagekonkurrence, hvor de deltagende øl bedømmes af inviterede øl-dommere fra hele verden, blandt dem den danske øl-ekspert Carsten Bertelsen.

“Vi fik en sølvmedalje for Limfjordsporter i kategorien Baltic Porter, og Bronze for Jack & Beer i kategorien fadlagret øl under 10% ABV, og det er vi utroligt stolte af,” siger Brygmester Antoni Aagaard Madsen fra Thisted Bryghus i en pressemeddelelse.

Han fortæller, at der ikke blev uddelt guldmedalje i kategorien Baltic Porter, så den kendte nordvestjyske porter var bedste deltagende øl i denne kategori.

“Da vi hidtil ikke har solgt meget øl i udlandet, har vi ikke tidligere fået sendt øl til de internationale bedømmelser, men resultatet fra Bruxelles giver bestemt mod på at få vores øl bedømt internationalt igen,” fortæller Antoni Aagaard Madsen.

I konkurrencen deltog der øl fra ikke mindre end 29 lande fra fem kontinenter.

Et ikon i ølverdenen

Limfjordporterens smag beskrives af Thisted Bryghus som kompleks og er desuden domineret af lakrids, røg, ristet byg og maltsødme, og flot afstemt med en markant bitterhed fra humlen.

Thisted Bryghus købte ved lukningen af Urban Bryggeriet, Aalborg i 1986 rettighederne til navnet og den karakteristiske blå/orange etiket.

I 1989 kom Limfjordsporteren så på markedet fra Thisted Bryghus, men tidligere brygmester Peter Klemensen fortsatte med at udvikle på opskriften indtil 1997, hvor han ikke mente, at den kunne forbedres yderligere.

Sidenhen er denne øl blevet et ikon i ølverdenen, og det er et af de relativt få produkter fra Thisted Bryghus, der findes udenfor landets grænser – senest USA, hvor den fås på fad i adskillige velassorterede ølbarer.