Annonce
Tilmeld dig MigogAalborg Nyt

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få weekendguiden samt alle ugens populære nyheder direkte i din indboks.

Ved tilmelding til MigogAalborg Nyt accepterer du vores samtidig vores vilkår og betingelser for nyhedbrevet.

Ændring for første gang i 30 år: Derfor lyser AKKC grønt i disse dage

Af Michael Qureshi

Hvis man har gået en tur for at få nytårsaften ud af kroppen og kommet forbi Aalborg Kongres & Kultur Center har man måske set det.

I disse dage er AKKC nemlig gået helt grønt. Både med plakater, skilte og ikke mindst grønt lys rundt omkring i vinduer og på bygningen.

Og hvad er nu det for noget, tænker de fleste sikkert? Jo, det er der såmænd en ret god grund til.

For bæredygtigheden i AKKC bliver ekstra synlig nu.

For godt et år siden blev AKKC det første certificerede bæredygtige eventsted i Danmark, og den godkendelse blev i 2018 bekræftet ved en ekstern auditering.

Ingen kultur- og konferencehuse i Danmark har på halvandet år formået at gøre AKKC rangen efter.

Strategien og indsatsen bærer allerede nu frugt hos mødearrangører, hos store internationale kunstnere, som viser stor interesse for bæredygtigheden.

Startede allerede nytårsaften

Så nu er tiden kommet til visuelt at vise alle, Aalborg Kongres & Kultur Centers unikke bæredygtige image i branchen, og det gik i gang allerede nytårsaften ved at huset gik grønt.

For første gang i 30 år har AKKC skiftet logo og fået et nyt og helt anderledes grafisk design som skal vise den nye identitet og fremtiden for AKKC.

“Vi møder hver eneste dag interesse for vores bæredygtige profil, og senest har vi ved en stor mødemesse spurgt mødeplanlæggere om betydningen, og hvad de vægter mest, at vi kan tilbyde, og hvordan vi kan hjælpe dem med at spare på ressourcerne.

Og de fortalte os, at der er interesse for og en vigtighed i, at eventlokationer tænker bæredygtighed ind.

Desuden pegede de heldigvis også på de tiltag, vi har som en del af driften som et bæredygtigt eventsted.

Der er uden tvivl kommet en stor opmærksomhed i mødeindustrien omkring bæredygtighed, og her kan AKKC bruge sit afsæt som First Mover til at skaffe sig et lufthul ned til de øvrige konkurrenter i branchen,” fortæller Nicolaj Holm, direktør for AKKC.

Ændring for første gang i 30 år: Derfor lyser AKKC grønt i disse dage
Det nye AKKC Logo

Går et spændende 2019 i møde

Kulturinstitutionen går uden tvivl et forrygende godt år i møde, hvor omsætningen i alle tre forretningsområder – kultur, møder og kongresser og messer og udstillinger ser ud til at sprænge rammerne.

På kulturen er det salget af de store koncerter som Anne, Sanne og Lis samt Maroon 5 samt de store musicals som Terkel, Evita, Sanne the musical og Mamma Mia, der sammen med comedy og stand-up booster billetsalget.

Møde- og konferenceafdelingen kan se frem mod et af de største år nogensinde med over 30 nationale og internationale møder med 300 til 4.200 deltagere.

Messeafdelingen har ligeledes i 2019 et højt aktivitetsniveau f.eks. med den store internationale fiskerimesse DanFish International, Outdoor og den traditionsrige Forårsmessen, hvor f.eks. dyrkning i haven får langt større fokus helt i tråd med AKKC’s grønne profil.

Dertil kommer Bryllupsmesse, Krop-Sind-Ånd Helsemesse, Mulighedernes Dag og Retro Guld.

Det nye logo er skabt af Aalborg-virksomheden Konxion, som også selv fokuserer meget på ressourceforbrug f.eks. ved deres store Modern Marketing Zoo i januar, hvor man kan gå på opdagelse i den digitale verden.

Del artikel

Andre læser også