Går op i flammer: Kom med til afbrænding af Cimbrertyren

Cimbrertyren har prydet på Vesterbro siden det herrens år 1937.
… Og det bliver den heldigvis ved med!
For det er selvfølgelig ikke den Cimbrertyr, der skal afbrændes, men i stedet en flot kopi, der er lavet til netop det formål.
Afbrænding i dag
Det er Aalborg Karneval, der inviterer til afbrænding af Cimbrertyren.
Det sker i forbindelse med Den Internationale Parade fredag den 17. maj kl. 17.
Det heles starter kl. 17 på Kennedy Plads. Herfra går paraden ned ad Østerågade, Nytorv og til Honnørkajen.
Her afsluttes paraden traditionen tro med ceremonien “Tyrens begravelse”, som i år er flyttet fra Gabels Torv til Honnørkajen.
Alle er velkomne til at komme forbi og lune sig, når tyren ser rødt og går op i flammer.

Det er en historisk karnevalstradition verden over, at man afbrænder symboler, og her følger Aalborg Karneval altså trop.
Så er det ellers med at krydse fingre for, at ofringen bærer frugt, og at vi får (sol)strålende vejr, når karneval for alvor går løs lørdag d. 25. maj.