Tilmeld dig MigogAalborg Nyt

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få weekendguiden samt alle ugens populære nyheder direkte i din indboks.

Ved tilmelding til MigogAalborg Nyt accepterer du vores samtidig vores vilkår og betingelser for nyhedbrevet.

Aalborgensiske gamere tjener penge via Twitch

Af Annoncør

Annonce

Over det sidste år, er der sket en stor vækst i forhold til transmission af diverse turnering indenfor esport.

  • DR har sendt udsendelsen: ”Astralis – mod stjernerne”.
  • DR Ultra: ”Martin er gamer”
  • DR3: ”Gamerne – Danmarks nye sportsstjerner”

Og dertil kommer transmission fra Dreamhack og andre store turneringer såsom Copenhagen Games, som både Pixel.tv og Twitch.tv live streamer fra.

Så hvad er det, der gør, at hele familien Danmark nu sammen ser Counter Strike og andre games på tv i weekenderne?

De 3 afgørende faktorer

Der er tre afgørende faktorer for, at gaming er blevet så populært, på så kort tid:

  1. Alle har som udgangspunkt en computer og adgang til hurtigt internet
  2. Kampene kører i små tidsintervaller, så der er tale om action på højt niveau, hvor man ikke sidder og falder i søvn
  3. Adgang til spillet hele døgnet rundt. Da alt foregår online, så kan du både spille og se gaming streamers online, lige når du har lyst

Og specielt gaming streamers bruger i dag Twitch, og det gør man også, når man kommer fra Aalborg.

Aalborgensiske gamere

I Aalborg er man som by-mottoet siger: ”Vild med verden”, og gamerne fra Aalborg er ingen undtagelse.

Gamerne fra Aalborg udgør en stor del af både streamer og fanskaren på den internationale streaming-platform: ”Twitch”. Her spilles også FIFA, og deriblandt er der en del AaB fans, hvorfor kommentarer som: ”Såå u”, kan ses i kommentarsporet.

En del virksomheder har nu fået øjnene op for, at esport har overhalet andre mere traditionelle sportsgrene. Derfor er de aalborgensiske streamers begyndt at tjene penge via Twitch. Streamerne præsenterer gangske enkelt produkter for deres fans. Det kan være alt fra caps til drikkevarer og gamingudstyr.

Og det giver god mening for både streamerne og de brands, som har set denne nye markedsføringsmulighed.

Idet der er tale om en win-win, så er det formentlig kun toppen af isbjerget, som vi har set indtil videre.