Aalborg-virksomhed driller giganterne med populær webshop

Skrevet af: Michael Qureshi
Direktør Jesper Trude Larsen fra de3bedste.dk
Direktør Jesper Trude Larsen fra de3bedste.dk

Gugvej er en af de mest trafikerede veje i hele Aalborg.

Men hvis man ikke lige har bemærket skiltet ude på Gugvej, så er det nok de færreste, der ved, at de passerer en Aalborg-virksomhed med enorm vækst baseret på et godt koncept.

Firmaet De3bedste.dk på Gugvej 140 har specialiseret sig i at sikre, at forbrugerne får de bedste priser på markedet på populære produkter.

De satser på livsstilsprodukter, der er oppe i tiden, og som der er stor efterspørgsel på. På modefronten er det bl.a. brands som Tommy Hilfiger, DKNY, Karl Lagerfeld, Calvin Klein, Armani, Parajumpers, Hunter, Shoe the Bear, Secrid og mange flere.

de3bedste webshop aalborg

Et godt eksempel var, da de i slutningen af sidste år via deres netværk fik en leverance af de populære La La Berlin-tørklæder, som er virkelig hot blandt kvinder.

I danske butiksforhandlere af La La Berlin-tørklædet sælges det typisk for 2600 kr. og derover, men Aalborg-firmaet De3bedste.dk var ikke underlagt leverandør-restriktioner, så de kunne være de billigste i Danmark på tørklæderne.

Ikke overraskende gik der ikke længe, før man måtte melde udsolgt på tørklæderne på Gugvej.

”Jeg tror, vi selv blev lidt overrasket over responsen på det. Jeg syntes personligt, at det var dyrt for et tørklæde, og jeg var i tvivl, om vi kunne sælge en vare, der var så dyr. Men det buldrede bare afsted.

Det var mødre, der købte det til deres døtre. Det var studerende. Der var bare rift om det parti af tørklæder, som vi havde hentet hjem,” forklarer Jesper Trude Larsen, administrerende direktør i De3bedste.dk.

Det har også givet ham blod på tanden i forhold til at finde andre hotte produkter, som de fysiske butikker i Danmark skruer prisen i vejret på.

”Vi udfordrer lidt de eksisterende kanaler. Vi prøver altid om muligt at lægge os billigst i markedet. Vi er fritstillet på den måde, at vi ikke er bundet af nogle leverandørers prisaftaler. Nogle gange hvis en butik handler med et mere eksklusivt brand, så kan de finde på at kræve, at 25 procent af butikkens varer skal være deres mærke.

Vi har et stærkt netværk af leverandører, og det gør, at vi altid er i stand til at skaffe de bedste produkter til en billigere pris,” forklarer Jesper Trude Larsen.

de3bedste webshop aalborg

Det seneste år er væksten i ordrevolumen også eksploderet, og de3bedste.dk er blevet et langt mere kendt brand i hele Danmark som følge af deres prispolitik, som driller de helt store giganter på markedet.

De3bedste.dk har lager og kontorfaciliteter på Gugvej, men de har også fået fokus på at tiltrække Aalborg-kunder til deres nye showroom samme sted. Så nu har de åbnet det man kan kalde for en shop-in-shop.

”Mange sparede fragten ved selv at komme ned og hente deres varer, hvis de kom fra Aalborg. Og så blev folk altid lidt nysgerrige; Hvad har I ellers? Det har vi så taget konsekvensen af og skabt en mulighed for, at kunderne kan se og købe flere varer direkte hernede.

Jeg kan ikke se et argument for, hvorfor folk skal betale 47 kr. for Dolce Gusto kaffekapsler i et supermarked, når man kan få dem til 40 kr. hernede. Og vi har endda alle varianterne, hvor supermarkederne oftest har begrænset udvalg.

Eller give 119 kr. for American Crew voks hos frisøren, når vi sælger det for 87 kr. Det har i hvert fald en effekt, så folk kommer herned igen,” forklarer Jesper, der selv er lokal Gug-dreng.

de3bedste webshop aalborg

Hos De3bedste.dk har man også fra begyndelsen været meget opmærksomme på den gode kundeoplevelse- og service, selv om det ikke er en fysisk butik. Det mål er lykkedes, lyder det fra direktøren.

”Kundeservice er for os ikke en afdeling. Det er en holdning. Det synes jeg også, at vi har bevist. Vi har over 4200 anmeldelser på Trustpilot og har en score på 9,2. Vi reagerer aktivt på de input, kunderne har.

Jeg har hørt mange sige, at man ikke kan skabe længerevarende kunderelationer på e-handel, men det synes jeg faktisk vi har modbevist.

Ringer en kunde eksempelvis og spørger på et produkt, der ikke er inde på webshoppen, så bruger vi krudt på at forsøge at få det hjem til kunden,” lyder det fra Jesper Trude Larsen.

Navnet De3bedste.dk kan godt forvirre lidt. Man leder lidt efter billedet af de tre musketerer derude, eller tre partnere som har stiftet virksomheden. Men det handler om tre produkter faktisk.

”Det kommer af, at vi finder de tre bedste produkter i hver kategori ud af tusindsvis af varer. Eksempel el-kedler så fremhæves de tre mest populære. Vi ændrer aldrig selv manuelt på vores forside. Det er udelukkende baseret på statistikker, ud fra hvad vores kunder vælger.

de3bedste webshop aalborg

Tanken har hele tiden været at skabe en webshop, hvor det er let at danne sig et overblik. Man kan bedre forholde sig til tre forskellige el-kedler, som er populære, end at sidde og løbe hundredevis igennem på en webshop,” forklarer Jesper Trude Larsen.

Den hurtigt voksende Aalborg-virksomhed er også usædvanlig på webshop-delen i forhold til, at man kan ringe og bede om en tilbudspris på hvidevarer i hele køkkener eksempelvis.

”Vi er rigtig stærke på hvidevarer. Vi har eksperter tilknyttet, som kan lave tilbudsgivning på hvidevarer. Vi har ekspertisen, og det er ikke bare et excelark, vi tager udgangspunkt i.

Så vi har efterhånden faktisk en del, som ringer herind og hører på et pristilbud på hvidevarer i køkken- og bad. Så tager vi udgangspunkt i kundens behov og søger den rette løsning, så kunderne virkelig sidder tilbage og føler, at de har fået noget for pengene,” forklarer Jesper Trude Larsen.

Den øgede succes og popularitet har også gjort vækstdrømmene meget konkrete.

”Vi sælger rigtig mange varer i Norden. Hvis vi laver ren ønsketænkning, så har vi om tre år en detailbutik et sted i Aalborg. Derudover en stærk online tilstedeværelse i Norden. Det er for os et realistisk mål, og absolut noget vi stræber efter,” slutter Jesper Trude Larsen.

Kæmpe byggeprojekt igangsættes snart: Her kommer der 280 nye lejligheder

Skrevet af: Michael Qureshi
Foto: Stigsborg Havnefront
Foto: Stigsborg Havnefront

Endnu et stort ejendomsprojekt på Stigsborg i Aalborg Kommune er nu undervejs.

Pensionsselskabet Lærernes Pension har erhvervet sig to byggefelter ved Stigsparken, hvor der skal bygges 280 lejligheder.

Planerne for det 54 hektar store Stigsborgområde i Aalborg er i fuld gang med at blive realiseret.

Senest har pensionsselskabet Lærernes Pension skrevet kontrakt på køb af to byggefelter, hvor der skal bygges 21.000 kvadratmeter bolig fordelt på 280 lejligheder.

Bypark som nabo

Byggefelterne ligger placeret i den nordligste del af området med Aalborgs største bypark Stigsparken som nærmeste nabo.

Bebyggelsen kommer til at bestå af to etagehuskarréer på 3-6 etager, og 1. etape af byggeriet forventes færdig i midten af 2022:

“Vi glæder os meget over at blive en del af Stigsborg-området i Nørresundby. Det skyldes ikke mindst den ambitiøse strategi for en bæredygtig bydel og implementering af FN´s verdensmål, forklarer finansdirektør Henrik Walther Mogensen fra Lærernes Pension.

Han fortsætter;

“Vores byggeri får en fantastisk beliggenhed ved Stigsparken og parkpromenaden samt med Limfjorden helt tæt på.”

Boliger til alle behov

Lærernes Pension har de seneste år udvidet sin boligportefølje i København, Aarhus og Aalborg, og i sidstnævnte er boligprojekter på Godsbanen og Nørresundby Havnefront mellem broerne for nylig blevet færdige.

De nye boliger på Stigsborg vil variere fra ca. 50 til 120 kvadratmeter, og der vil være både to-, tre- og fireværelses lejligheder.

Alle boliger vil have adgang til attraktive udeopholdsmuligheder i form af altan, forhave eller terrasse samt grønne gårdrum.

Derudover vil der være rig mulighed for alskens former for grønne oplevelser i Stigsparken lige øst for bebyggelsen.

Område tager form

Hos byudviklingsselskabet Stigsborg P/S er direktør Anton Hessellund meget tilfreds med den generelle udvikling af området og de planer, som er lavet i samarbejde med Lærernes Pension:

“Det er cirka et år siden, at vi etablerede Stigsborg P/S og efterfølgende igangsatte udviklingen af områdets etape 1 ”Parkkvarteret”.

Herefter er det gået over al forventning, og det skyldes ikke mindst den ambitiøse helhedsplan for området med etablering af ny folkeskole, park, maritime aktiviteter, infrastruktur m.v. Det har helt klart været med til at øge investorernes interesse markant,” forklarer han.

Han siger supplerende, at der netop er blevet lagt sidste hånd på en bylivsstrategi, der blandt andet skal være med til at sikre en række aktiviteter til fremme af byliv, interaktion mellem borgerne samt deleøkonomi.

Byggeriet bliver en del af Parkkvarteret, som er første etape i etableringen af bydelen. Parkkvarteret omfatter ca. 200.000 etagemeter byggeretter til bolig, erhverv, parkeringshuse, offentlige funktioner mv.

Aalborg Kommune arbejder i øjeblikket med færdiggørelse af lokalplanen for første etape, og Stigsborg P/S forventer at igangsætte etablering af infrastruktur i området i 2019.

Her skal blandt andet anlægges en bygade, som skal forbinde området med den eksisterende Engvej i nord.

Fylder et år i næste uge: Så mange har besøgt Salling ROOFTOP

Skrevet af: Michael Qureshi

I næste uge er det præcis et år siden, at Salling ROOFTOP slog dørene op til deres store satsning med udsigt ud over hele Aalborgs midtby og Limfjorden.

Der er ingen tvivl om, at det har været en fornuftig satsning for stormagasinet. I hvert fald har man allerede rundet en halv million gæster på et år på den spektakulære tagterrasse.

Det store byrum er dermed på rekordtid blevet en af Jyllands mest populære attraktioner. Det skriver Salling i en pressemeddelelse.

Sammenligner man den med besøgstal fra Visit Denmarks nylige statistik over populære attraktioner i Danmark, så ville ROOFTOP i Aalborg placere sig blandt Top 15 i hele landet.

Det gør selvfølgelig en forskel, at det er gratis at tage på ROOFTOP i modsætning til de øvrige attraktioner på toplisten.

Overgår alle forventninger

Opskriften på de mange besøgende har naturligvis været den enestående udsigt, deres skywalk med direkte kig ned på gågaden fra 30 meters højde og så ikke mindst en masse events der har givet genlyd.

Det imponerende besøgstal sætter en tyk streg under, at stormagasinets Rooftop-koncept tiltaler mange og passer perfekt ind i tiden.

“Vi er meget overvældede over, at nordjyderne har taget så godt imod Salling ROOFTOP. Det har i flere år været vores ambition, at Salling skal være et oplevelseshus, hvor shopping og gode oplevelser kombineres.

Men vi havde ikke forestillet os, at så mange mennesker ville lægge vejen forbi. Det overgår alle vores forventninger,”  siger store director Anja Kibsgaard.

Netop Sallings oplevelsesstrategi har da også medvirket til det imponerende besøgstal.

I løbet af foråret har man kunnet opleve både DJ’s, koncerter og samarbejder med byens kulturinstitutioner, og stormagasinet garanterer, at der også i sensommeren er fokus på ROOFTOP-oplevelser.

Fødselsdagen markeres i næste uge med tre dages fejring, der byder på både perlende bobler, fødselsdags-cupcakes, 2 for 1 tilbud på cocktails og smørrebrød samt sprøde toner fra DJ’s.

Så der er garanti for en god fest på toppen af byen, og alle er inviterede.

Startskuddet lyder torsdag i næste uge.

Programmet for fødselsdagsugen

Torsdag 22. august 10-19

2 cocktails for ens pris

2 stk. smørrebrød for ens pris

Fredag 23. august 10-20

2 stk. smørrebrød for ens pris

Gratis bobler og cupcakes kl. 16-17

2 cocktails for ens pris

DJ fra 16-19

Lørdag d. 24. august 10-17

2 stk. smørrebrød for ens pris

DJ fra 12-16

 

 

Spar penge på kendte mærker: Blue City i Aalborg holder Late Summer Sale

Skrevet af: Michael Qureshi

Savner du allerede stranden, varmen og bølgeskvulpet i ørerne?

Hos Blue City i Bispensgade kan du forlænge sommeren lidt endnu og være klar til arbejde, studiestart eller bare hverdagen med varme sommertilbud på brugt elektronik med 2 års garanti.

Så kan du vente med at scrolle gennem billederne fra Mallorca lidt endnu, for du kan gøre klar til hverdagen uden at vælte budgettet.

Hos den landsdækkende kæde Blue City har man i Aalborg stærke priser på MacBooks, iPhones, bærbare, Samsung, Huawei, stationære og meget mere.

En perfekt mulighed for at blive klar til studierne uden at skulle aflyse planerne i efterårsferien.

Man skal have råd til elektronik

Hos Blue City Aalborg har de stærke og stilrene MacBooks, samt effektive bærbare som passer ethvert behov i studielivet og derhjemme.

”Vi ser det som en nødvendighed at folk har mulighed for at købe brugt elektronik, både sikkert og til gode priser, der ikke vælter budgettet.

Både for kloden og for vores kunder. Her får hele Aalborg og omegn mulighed for at opruste til hverdagen uden at skulle aflyse efterårsferien,” siger Kenneth, butikschef hos Blue City Ålborg.

Shopping med god samvittighed

Der er absolut også noget bæredygtigt ved at man køber sin elektronik brugt.

Så får du både god samvittighed og en mere effektiv hverdag på samme tid.

“Vores kunder har siden 2014 sparet jorden for 25 millioner kg ressourcer. Vær med til at styrke den positive statistik,” lyder det fra butikschefen.

Find alle tilbud online her eller i selve Aalborg-butikken.

Om du søger den nye iPhone X, iPhone 8, Samsung Galaxy, Macbook Air eller en ny bærbar PC,  så finder du alle produkter med tilbud i de relevante kategorier.

Alle tilbuddene for Late Summer Sale 2019 finder du på www.bluecity.dk eller i butikken på Bispensgade 27C.