Annonce
Tilmeld dig MigogAalborg Nyt

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få weekendguiden samt alle ugens populære nyheder direkte i din indboks.

Ved tilmelding til MigogAalborg Nyt accepterer du vores samtidig vores vilkår og betingelser for nyhedbrevet.

Aalborg-virksomhed driller giganterne med populær webshop

Af Michael Qureshi
Direktør Jesper Trude Larsen fra de3bedste.dk
Direktør Jesper Trude Larsen fra de3bedste.dk

Gugvej er en af de mest trafikerede veje i hele Aalborg.

Men hvis man ikke lige har bemærket skiltet ude på Gugvej, så er det nok de færreste, der ved, at de passerer en Aalborg-virksomhed med enorm vækst baseret på et godt koncept.

Firmaet De3bedste.dk på Gugvej 140 har specialiseret sig i at sikre, at forbrugerne får de bedste priser på markedet på populære produkter.

De satser på livsstilsprodukter, der er oppe i tiden, og som der er stor efterspørgsel på. På modefronten er det bl.a. brands som Tommy Hilfiger, DKNY, Karl Lagerfeld, Calvin Klein, Armani, Parajumpers, Hunter, Shoe the Bear, Secrid og mange flere.

de3bedste webshop aalborg

Et godt eksempel var, da de i slutningen af sidste år via deres netværk fik en leverance af de populære La La Berlin-tørklæder, som er virkelig hot blandt kvinder.

I danske butiksforhandlere af La La Berlin-tørklædet sælges det typisk for 2600 kr. og derover, men Aalborg-firmaet De3bedste.dk var ikke underlagt leverandør-restriktioner, så de kunne være de billigste i Danmark på tørklæderne.

Ikke overraskende gik der ikke længe, før man måtte melde udsolgt på tørklæderne på Gugvej.

”Jeg tror, vi selv blev lidt overrasket over responsen på det. Jeg syntes personligt, at det var dyrt for et tørklæde, og jeg var i tvivl, om vi kunne sælge en vare, der var så dyr. Men det buldrede bare afsted.

Det var mødre, der købte det til deres døtre. Det var studerende. Der var bare rift om det parti af tørklæder, som vi havde hentet hjem,” forklarer Jesper Trude Larsen, administrerende direktør i De3bedste.dk.

Det har også givet ham blod på tanden i forhold til at finde andre hotte produkter, som de fysiske butikker i Danmark skruer prisen i vejret på.

”Vi udfordrer lidt de eksisterende kanaler. Vi prøver altid om muligt at lægge os billigst i markedet. Vi er fritstillet på den måde, at vi ikke er bundet af nogle leverandørers prisaftaler. Nogle gange hvis en butik handler med et mere eksklusivt brand, så kan de finde på at kræve, at 25 procent af butikkens varer skal være deres mærke.

Vi har et stærkt netværk af leverandører, og det gør, at vi altid er i stand til at skaffe de bedste produkter til en billigere pris,” forklarer Jesper Trude Larsen.

de3bedste webshop aalborg

Det seneste år er væksten i ordrevolumen også eksploderet, og de3bedste.dk er blevet et langt mere kendt brand i hele Danmark som følge af deres prispolitik, som driller de helt store giganter på markedet.

De3bedste.dk har lager og kontorfaciliteter på Gugvej, men de har også fået fokus på at tiltrække Aalborg-kunder til deres nye showroom samme sted. Så nu har de åbnet det man kan kalde for en shop-in-shop.

”Mange sparede fragten ved selv at komme ned og hente deres varer, hvis de kom fra Aalborg. Og så blev folk altid lidt nysgerrige; Hvad har I ellers? Det har vi så taget konsekvensen af og skabt en mulighed for, at kunderne kan se og købe flere varer direkte hernede.

Jeg kan ikke se et argument for, hvorfor folk skal betale 47 kr. for Dolce Gusto kaffekapsler i et supermarked, når man kan få dem til 40 kr. hernede. Og vi har endda alle varianterne, hvor supermarkederne oftest har begrænset udvalg.

Eller give 119 kr. for American Crew voks hos frisøren, når vi sælger det for 87 kr. Det har i hvert fald en effekt, så folk kommer herned igen,” forklarer Jesper, der selv er lokal Gug-dreng.

de3bedste webshop aalborg

Hos De3bedste.dk har man også fra begyndelsen været meget opmærksomme på den gode kundeoplevelse- og service, selv om det ikke er en fysisk butik. Det mål er lykkedes, lyder det fra direktøren.

”Kundeservice er for os ikke en afdeling. Det er en holdning. Det synes jeg også, at vi har bevist. Vi har over 4200 anmeldelser på Trustpilot og har en score på 9,2. Vi reagerer aktivt på de input, kunderne har.

Jeg har hørt mange sige, at man ikke kan skabe længerevarende kunderelationer på e-handel, men det synes jeg faktisk vi har modbevist.

Ringer en kunde eksempelvis og spørger på et produkt, der ikke er inde på webshoppen, så bruger vi krudt på at forsøge at få det hjem til kunden,” lyder det fra Jesper Trude Larsen.

Navnet De3bedste.dk kan godt forvirre lidt. Man leder lidt efter billedet af de tre musketerer derude, eller tre partnere som har stiftet virksomheden. Men det handler om tre produkter faktisk.

”Det kommer af, at vi finder de tre bedste produkter i hver kategori ud af tusindsvis af varer. Eksempel el-kedler så fremhæves de tre mest populære. Vi ændrer aldrig selv manuelt på vores forside. Det er udelukkende baseret på statistikker, ud fra hvad vores kunder vælger.

de3bedste webshop aalborg

Tanken har hele tiden været at skabe en webshop, hvor det er let at danne sig et overblik. Man kan bedre forholde sig til tre forskellige el-kedler, som er populære, end at sidde og løbe hundredevis igennem på en webshop,” forklarer Jesper Trude Larsen.

Den hurtigt voksende Aalborg-virksomhed er også usædvanlig på webshop-delen i forhold til, at man kan ringe og bede om en tilbudspris på hvidevarer i hele køkkener eksempelvis.

”Vi er rigtig stærke på hvidevarer. Vi har eksperter tilknyttet, som kan lave tilbudsgivning på hvidevarer. Vi har ekspertisen, og det er ikke bare et excelark, vi tager udgangspunkt i.

Så vi har efterhånden faktisk en del, som ringer herind og hører på et pristilbud på hvidevarer i køkken- og bad. Så tager vi udgangspunkt i kundens behov og søger den rette løsning, så kunderne virkelig sidder tilbage og føler, at de har fået noget for pengene,” forklarer Jesper Trude Larsen.

Den øgede succes og popularitet har også gjort vækstdrømmene meget konkrete.

”Vi sælger rigtig mange varer i Norden. Hvis vi laver ren ønsketænkning, så har vi om tre år en detailbutik et sted i Aalborg. Derudover en stærk online tilstedeværelse i Norden. Det er for os et realistisk mål, og absolut noget vi stræber efter,” slutter Jesper Trude Larsen.

Del artikel

Andre læser også