Efter nervepirrende slutning: Aalborg vinder første DM-finalekamp

Aalborg Håndbold er kommet foran 1-0 i DM-finaleserien efter en nervepirrende sejr på 30-29 over Skanderborg AGF søndag eftermiddag i en udsolgt Sparekassen Danmark Arena i Aalborg.
Aalborgenserne fik ellers en vanskelig start på opgøret.
Gæsterne fra Skanderborg AGF var skarpest fra kampens begyndelse og førte det meste af første halvleg, hvor Aalborg kæmpede med både fejl og brændte chancer.
Ved pausen var aarhusianerne foran 16-14.
Efter pausen kom Aalborg dog ud med fornyet energi.
Anført af et stærkt forsvar og flere afgørende redninger fra Niklas Landin fik hjemmeholdet hurtigt vendt kampen og bragte sig foran for første gang efter knap otte minutter af anden halvleg.
Aalborg fik undervejs opbygget en føring på fire mål, men Skanderborg AGF nægtede at give op.
Gæsterne kæmpede sig tilbage og skabte maksimal spænding i slutfasen, hvor stillingen flere gange var helt lige.
Med under to minutter tilbage stod der 29-29, og kampen kunne have tippet til begge sider.
Mads Hoxer sendte dog Aalborg foran 30-29, inden dramaet kulminerede i de sidste sekunder.
Her fik Skanderborg AGF tilkendt et straffekast, som kunne have sendt kampen i forlænget spilletid.
Men Niklas Landin viste endnu engang sin klasse og reddede forsøget til stor jubel blandt de mere end 5.000 tilskuere i arenaen.
Dermed tog Aalborg Håndbold det første stik i DM-finalen og er nu én sejr fra det danske mesterskab.
Læs også: KUN på søndag: Kæmpe kagebuffet til 149 kr. i smukke rammer