Tilmeld dig MigogAalborg Nyt

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få weekendguiden samt alle ugens populære nyheder direkte i din indboks.

Ved tilmelding til MigogAalborg Nyt accepterer du vores samtidig vores vilkår og betingelser for nyhedbrevet.

Ny undersøgelse: Aalborg Universitet topper på Tinder

Af Emil Kjær Jørgensen

En ny undersøgelse for Tinder viser, at mange unge singler er interesserede i, hvilken uddannelse et potentielt match går på.

Aalborg Universitet topper på listen som det mest nævnte universitet på platformen.

Det skriver Tinder i en pressemeddelelse.

Fører foran KU og CBS

Det er en ny undersøgelse fra Tinder, der viser, at 87 % af unge singler anser universitetet som det ideelle sted at finde en partner.

Og hele 65 % angiver, at de vurderer potentielle matches på baggrund af studieretning og fælles faglige interesser.

De universiteter, der oftest nævnes i unge danskeres Tinder-bio, er 1) Aalborg Universitet, 2) KU og 3) CBS.

Mens AAU er kendt for et bredt udvalg af uddannelsesområder, fra sprog til økonomi til data-videnskab, så kan det ifølge psykolog Francesca Tighinean, faktisk være en idé at matche med én, som har andre faglige interesser end en selv.

Især hvis man ønsker at danne grobund for en længerevarende kærlighedsrelation.

Sammen med Tinder har hun listet de tre gode studie-matches, som du kan finde inspiration i, hvis du vil finde kærligheden:

Historie & økonomi 

To personer, der er intellektuelt kompatible, nyder at lære af hinanden. Der kan historie- og økonomistuderende udgøre et stærkt, kærlighedsfyldt par. Begge har tendens til at være nysgerrige, åbne for nye ideer og engagere sig i dybe samtaler.

De sætter pris på intellektuel stimulering og er åbne over for forskellige perspektiver. Begge parter har mulighed for at vokse i forholdet, fordi de viser vilje til at lære af hinanden og sætter pris på både orden og struktur i deres liv.

Fremmedsprog & virksomhedsstudier

Studerende, som læser et fremmedsprog og virksomhedsstudier, kan blive et rigtig godt match, da begge parter er gode til at kommunikere.

Unge, der læser virksomhedsstudier, er ofte direkte og selvsikre kommunikatører. Samtidigt kan de sproglige, takket være deres sproglige intelligens, udtrykke sig med klarhed og empati. Denne kombination kan føre til en effektiv og hensynsfuld kommunikation i et parforhold.

Psykologi & marketing

Det slår hurtigt gnister i et rum med marketing- og psykologistuderende. Begge parter er naturligt nysgerrige og har en tendens til at udforske nye ideer og perspektiver.

Det er et vigtigt aspekt, som opmuntrer til intellektuel vækst og nye erfaringer. Psykologistuderende udmærker sig ved at kunne lytte og kommunikere, mens marketingsstuderende er dygtige til de interpersonelle interaktioner. Sammen kan de indgå i en meningsfyldt og effektiv kommunikation, der fører til en bedre forståelse af hinanden og dybere forbindelse.

Del artikel