Tilmeld dig MigogAalborg Nyt

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få weekendguiden samt alle ugens populære nyheder direkte i din indboks.

Ved tilmelding til MigogAalborg Nyt accepterer du vores samtidig vores vilkår og betingelser for nyhedbrevet.

Aalborg-startup får millioninvestering efter 9 måneder

Af Annoncør

Den aalborggensiske tech-startup, Rabatta, har fået en millioninvestering efter blot 9 måneder på markedet. De seks stiftende medlemmer får selskab af fire business angels, der giver Rabatta en værdiansættelse på 10 millioner.  Virksomheden blev stiftet i Marts 2021, og siden da har Rabatta fået næsten 100.000 danskere til at installere Rabatta på deres computer, tablet eller mobil. 

Hvis du shopper på nettet har du sikkert bemærket, at stort set alle webshops har et felt til at skrive rabatkoder i. Ofte mangler du dog noget at skrive heri, selvom der faktisk findes rabatkoder på internettet, som kan give rabat på din bestilling. Googler man efter rabatkoder havner man ofte på sider, der har døde rabatkoder, som ikke virker. Til at overkomme den problemstilling har Rabatta skabt et gratis værktøj, der automatisk scanner internettet for rabatkoder, og tester dem for dig, når du handler på nettet. Det er ganske gratis og kan hentes på alle platforme.

Rabatkodeunivers i vild vækst

Det har været et sandt væksteventyr, som Rabatta har været igennem på virksomhedens første ni måneder. Efter stiftelsen af selskabet i marts gik Rabatta viralt på mediet TikTok, og havde i løbet af en måned allerede en brugerbase på 30.000 danskere. Siden da har der været fart på foretagendet, der i dag kan hentes og bruges gratis til både Google Chrome, Safari samt i App Store til iPhone og Play Store til Android.

Næsten 100.000 danskere bruger allerede Rabatta

I dag har næsten 100.000 danskere hentet rabatkodeværktøjet fra Rabatta, og det er planen at endnu flere skal ombord. I hvert fald, hvis det står til den tekniske direktør for selskabet, Benjamin Mikkelsen:

“Jeg er enormt stolt af det, vi har opnået med Rabatta allerede. Vi er nu igang med at optimere rabatkodeværktøjet, så vi kan forbedre shoppingoplevelsen for danskerne – og spare dem endnu flere penge”

Kurs mod udlandet – nabolande står først på listen

Planen for det kommende år for Rabatta er fuldstændig klar. Flere forbrugere skal have mulighed for at spare penge med Rabatta. Målet er først og fremmest at få flere danskere til at installere Rabatta, og derudover er det næste skridt et udlandseventyr til Tyskland, Norge og Sverige. Den nyeste version af rabatkodeværktøjet er netop klargjort og er klar til at blive udrullet i nabolandene til januar. Derfor kan svenskerne, nordmændene og tyskerne også gøre sig klar til at spare flere penge, når de shopper online ligesom de danske forbrugere har kunne gøre i 2021.