Aalborg-par startede hjemme i stuen: Nu har de erobret hele landet

Skrevet af: Michael Qureshi
Ann-Louise har stor succes med luksusbaby.dk
Ann-Louise har stor succes med luksusbaby.dk

Det startede hjemme i stuen en dag i 2014. Aalborg-parret Ann-Louise Christine Aasted og Morten Kjær havde erhvervet sig en billig printer i Netto og fået bygget en webshop, som bare kunne det mest basale.

Da luksusbaby.dk den dag åbnede havde hverken Ann-Louise eller kæresten Morten overhovedet regnet med, at deres forretning ville erobre Danmark med stormstyrke.

På førstedagen landede de 77 bestillinger, hvilket fik ham der havde bygget webshoppen til at tro, at de bare sad og lavede en masse test-ordrer.

”Det er sjovt at tænke tilbage på, at vi stod der i stuen, som var fyldt med en masse papkasser og så pakkede ordrerne. Vi havde slet ikke regnet med en så massiv interesse til at begynde med. Vi fik så travlt, at vi ikke kunne nå at hente tvillingerne den dag,” fortæller Ann-Louise.

På den front var der dog ingen grund til panik, da parrets tvillinger Noor og Naia blev passet hos Ann-Louise’s mor, der også er børnenes dagplejemor.

En uvurderlig støtte i en hektisk hverdag, som både Ann-Louise og Morten formulerer det.

Interviewet, her lidt over et år efter, foregår et helt andet sted end hjemme i parrets stue.

Luksusbaby.dk har nu fået et kæmpe lager på Gasværksvej ude ved havneområdet i Aalborg. Her holder giganter som Telenor og KMD også til, og med det tempo webshoppen har, så kan luksusbaby.dk også blive giganter inden for børnetøj.

De forhandler ikke kun til babyer men også til større børn.

De har allerede lejet et fjernlager mere, og der er nærmest ikke personale eller timer i døgnet nok til at håndtere kundernes efterspørgsel.

Luksusbaby ser ud til at have ramt et hul i markedet på børnetøj online, hvor de efterhånden har samlet nogle af de hotteste mærker som Hugo Boss, MarMar, Tommy Hilfiger og til efteråret Ralph Lauren.

I begyndelsen var det noget af en udfordring at få lov til at sælge mærkerne som helt nystartet webshop.

”Det var svært i starten. Men så var jeg bare vedholdende. Reagerede de ikke, så skrev jeg bare fire gange mere til dem. Nu er det vendt. Nu er vi pludselig blevet nogle af de allerbedste kunder, hos dem vi plagede i begyndelsen,” forklarer Ann-Louise.
Hun er en ildsjæl, og det mærker man tydeligt i løbet af interviewet. Hun sidder både med sin computer og telefon foran sig, mens hun snakker. For kunderne er vigtigst for hende. Derfor har Luksusbaby også noget så ekstraordinært som kundeservice fra klokken 7 om morgenen til 23 om aftenen.

Webshoppen blev i første omgang etableret for, at Ann-Louise kunne gå ned i tid på sit daværende job. Så hun kunne være mere fleksibel i forhold til tvillingerne.

Morten, der til daglig er urobetjent i Nordjyllands politikreds, var med på at give en hjælpende hånd. Nu er det pludselig blevet sådan, at Morten jonglerer med to fuldtidsjob hos både Luksusbaby og i politiet.

”Kollegerne kalder mig Mr Luksusbaby. Men jeg kan da se, at de eller deres bedre halvdele handler på vores webshop, så de synes nok i bund og grund, at det er meget godt. Det er også sådan, at vores firmahold i politiet er sponsoreret af Luksusbaby, så det er da ret sjovt,” fortæller Morten og griner.

Aalborg luksusbaby
Ann-Louise og Morten i det store lager i Aalborg

Han forklarer, at det giver ham en masse værdi at arbejde begge steder.

”Jeg synes, det er en skøn kombination. Hvis jeg udelukkende var betjent, så var der måske en fare for at blive lidt mavesur med årene. Jeg synes, at begge jobs giver hver deres afbræk. Det er også fantastisk at arbejde sammen med sin kæreste. Jeg står så mest for økonomi, personalesamtaler og markedsføring,” forklarer Morten.

Det er Ann-Louise, der har bygget Luksusbaby op til at være en trendsætter, og webshoppen nævnes ofte, når de helt store børnemagasiner anbefaler butikker at handle i.

Men hvad er hemmeligheden bag at nå over 30.000 følgere på Instagram og knap 27.000 på Facebook med tonsvis af ordrer dagligt?

”Det startede med, at jeg var træt af, at der ikke var noget på nettet med udelukkende god smag til børn. Mange havde måske nogle af de gode mærker, men så var der også alt muligt andet i en helt anden billig kategori. Der manglede et sted, hvor der var god smag over hele linjen,” lyder det fra Ann-Louise.

Især de sociale medier har bidraget enormt til væksten på webshoppen.

”Instagram har især været en vigtig faktor til vores succes. Men jeg synes ikke, at vi spammer vores kunder med nye vilde tilbud eller alle mulige kampagner. Faktisk har vi kun haft 15 procents rabat som det største tilbud. Det var den dag, vi åbnede, og da vi i år fejrede et års fødselsdag, lyder det fra business-kvinden fra Aalborg.

Det succesfulde par bag Luksusbaby er sandelig ikke kommet sovende til succesen. De fortæller selv, at de nok bruger i omegnen af 100 timer om ugen på arbejde.

”Jeg har været kompromisløs. Hvis vi eksempelvis har prioriteret en aften sammen med nogle venner, så må jeg i stedet svare mails 2.30 om natten. Vi har ikke haft ferie i to år. Der er blevet knoklet, og det er kun sket to gange, hvor en bestilling ikke er kommet afsted samme dag. Pakkerne skal bare afsted, og det ved medarbejderne også. Om vi så skal køre personligt efter posten,” forklarer Ann-Louise.

Luksusbaby Aalborg
Der er masser af lækre luksusvarer til børn på luksusbaby.dk

Men nu hvor der er så meget fokus på andre børn i Luksusbaby, så kunne man frygte, at det omvendt gik ud over kvalitetstid med deres egne børn. Men det er ikke tilfældet, lyder det enstemmigt.

”Vi har tilpasset vores liv sådan, at så måske ikke har så travlt om morgenen som andre familier. Eller vores børn er lidt længere oppe end de andres børn. Så står de måske lidt senere op. Vi ser ikke så firkantet på det, at vi skal være hjemme på samme tidspunkt som alle andre forældre. Vores børn mærker stadig et nærvær, fordi Morten og jeg er gode til at supplere hinanden, forklarer Ann-Louise.

”Og så har vi en bedstemor vi ikke kunne undvære. Ann-Louises mor har været vores redningsplanke i det her projekt. Nu skal børnene så til at gå i børnehave efter sommerferien, men det løser vi også, forklarer Morten yderligere.

Til sommer kommer også en længe ventet ferie til familien.

”Vi tager på forlænget weekend til Disneyland,” siger Ann-Louise og smiler.

For Luksusbaby er bare ikke som de andre.

Fem spørgsmål om Aalborg

Yndlingsbutik:

(Morten)
Vangsgaard tøjbutik – super at komme ind og de ved stort set hvad jeg skal bruge. Specielt deres ansat, Henrik

Yndlingsrestaurant: 

Restaurant: Pingvin – skøn Tapas omgang.

Yndlingshygge:

Følger lidt dem vi er med og tilpasser os.

Favoritsted:

Zoo

Det bedste ved Aalborg:

Er den jyske mentalitet men samtidig storbyens dynamiske kræfter.

Tjek luksusbaby ud her

Fik du læst om Dorte, der har åbnet en ny lækker Deli i Aalborg?

Droppede direktør-job i Arla: Nu har Dorte åbnet lækker Deli i Aalborg

 

 

Efter 38 år: Derfor lukker kendt slagterbutik

Skrevet af: Stine Kjølby Christensen

I 38 år er der blevet langet store bøffer over disken i slagterforretningen Slagter Ole på Skrågade 5 i Nørresundby.

Kundetilfredsheden, som blandt andet viser sig i anmeldelserne på butikkens Facebook-profil, taler sit tydelige sprog:

Slagterforretningen har indtil nu været kendt og elsket for sin høje kvalitet, sin kræsen om kødet samt det store udvalg både friskskåret kød, hjemmelavede færdigretter samt uforgængelig klassikere som ribeye, frikadeller, koteletter og grillpølser.

Alligevel måtte Slagter Ole i går, søndag d. 19. august, lukke forretningen ned én gang for alle.

“Jeg har drevet butik i Nørresundby i 38 år. Det er en veldrevet butik, men i 2017 var der en række udefrakommende begivenheder, som gjorde, at jeg kom ud med et underskud.” skriver Slagter Ole i et opslag på Facebook.

Et trist farvel

Desværre nåede butikken aldrig at vende skuden, før det var for sent.

“Det har ikke været muligt at rekonstruere butikken her i 2018, hvilket nu har fået den konsekvens, at jeg af økonomiske og helbredsmæssige årsager, må lukke Slagter Ole.”

Den triste nyhed blev modtaget med klagesang fra de mange stamkunder, der har haft sin gang i butikken:

“Katastrofe for Nørresundby og omegn. Hvor skal man nu køre hen efter de lækre varer man ikke kan købe i supermarkederne?” skriver en kunde blandt andet.

Usikker fremtid for Dimsen

Det er ikke kun aalborgenserne, der har taget slagtervarer med hjem til middagsmaden. Også flere af byens populære spisesteder har benyttet Slagter Ole som fast leverandør.

Blandt andre Skovs Pølsevogn på Nytorv, som årligt får leveret  1,3 tons ribbenssteg  til sin fænomenale Aalborg-hitter, Dimsen. 

Men ikke engang steg i de mængder, var nok til at holde Slagter Ole ovenvande.

“Det er jo virkelig tragisk for manden, og jeg er meget ked af, at han lukker. Jeg har fået steg fra så mange forskellige steder, men kvaliteten har aldrig været så høj som den fra Slagter Ole.” siger Pia Skov, som er indehaver af pølseboden på Nytorv.

Lukningen har allerede fået konsekvenser for Dimsen fra i dag, da Pia ikke kunne få leveret sin steg. Heldigvis fandt hun en midlertidig leverandør, så aalborgenserne ikke skulle undvære deres daglige dims.

Men betyder det så, at det også kan blive et farvel til Dimsen?

“Nej, bestemt ikke! Så ville der jo blive ramaskrig og demonstration, det går virkelig ikke!” siger Pia med et grin, som nu er på jagt efter en ny leverandør.

Pia Skov har fået leveret steg fra Slagter Ole i flere år.

En situation, som Slagter Ole også beklager:

“Jeg vil gerne beklage over for de erhvervsdrivende, mine kollegaer, i Nørresundby.

Jeg er oprigtig ked af, at det skulle gå sådan med min butik. Tak allesammen – uden jer havde jeg ikke haft min fantastiske butik og alle de gode oplevelser.” slutter Slagter Ole sit Facebook-opslag.

Ejendomsmægler med helt nyt koncept: Fast billigt salær

Skrevet af: Christine Luca Hornemann
Digitalbolig.dk
Digitalbolig.dk

Salg af bolig kan være en jungle.

Hvilken ejendomsmægler skal man vælge, og hvilke ting ønsker man som sælger at lægge vægt på?

At sælge en bolig er noget, vi oftest kun gør et par gange i livet. Boligmarkedet kan være ugennemsigtig og ofte uoverskueligt, og hvis det er første gang, man skal sælge sin bolig, ved man ikke, hvor man skal starte. Samtidig kan det også være en dyr fornøjelse.

I postnummer 9000 er der lige nu 32 aktive ejendomsmæglere med adresse i Aalborg, og konkurrencen mellem mæglerne er hård, når aalborgenserne vil have solgt deres bolig.

Det vil DigitalBolig nu gøre op med, og med deres helt nye koncept ønsker mæglerfirmaet nemlig at lave et billigt fast salær på de forskellige boligtyper.

Personlig mægler i en digital verden

Selvom firmaet DigitalBolig lyder udelukkende digitalt, skal man ikke lade sig skræmme – det er altså et fysisk ejendomsmæglerfirma, der også har en fysisk butik.

”Selvom vi hedder DigitalBolig, er vi ligesom den gamle traditionelle mægler i fysisk butik i en digital verden. Det betyder, at vi stadig er en personlig mægler, som mødes med kunden og fremviser for en potentiel køber. Vi har også en fysisk butik på Frederikstorv i Aalborg,” fortæller Carina Bach Kristiansen, partner i DigitalBolig.

“Vi er en tidssvarende mægler, som tilbyder flere digitale løsninger, som gør det nemmere for sælger og køber at mødes,” supplerer Tue Klinggaard.

Digitalbolig.dk

Fast billig salær

Oftest vælger boligsælgere at få besøg af flere ejendomsmæglere for at undersøge de forskellige services, som tilbydes, og vi er jo trods alt i Nordjylland, så hvem kan yde den bedste service, til den billigste pris?

Digitalbolig.dk

“Det er et helt nyt koncept, vi lancerer. Der er stor forskel på kulturen i Aalborg og udkantsbyerne. I Aalborg by ønsker boligejerne at få solgt hurtigt til den billigste pris. Vi vil nu gøre det let for dem, og tilbyde en billig pris fra start,” fortæller Carina Bach Kristiansen, Partner i DigitalBolig.

Priserne vil være forskellige, alt fra om det er en ejerlejlighed, et rækkehus eller en villa som skal sælges.

“Tilbuddet er for alle kunder. Det gælder også uden for Aalborg By. Hos os får man fast billigt salær og markedsføring – uden at gå på kompromis,” fortæller Tue Klinggaard, Partner i DigitalBolig.

Med et fortsat brandvarmt marked kan det som boligsælger betale sig at sondere terrænet for både at finde den bedste og billigste løsning, inden man sætter sin bolig til salg.

100% salg af ejerlejligheder

Med 32 aktive ejendomsmæglere i Aalborg, kræver det, at man som mægler skiller sig ud, og det gør DigitalBolig på et helt bestemt marked.

På Boligsidens “Find Mægler” viser en statistik pr. dags dato, at DigitalBolig har solgt 100% af de ejerlejligheder, som de har taget ind i kommissionær.

Det betyder på godt nordjysk, at alle de ejerlejligheder som DigitalBolig har sat til salg, også er blevet solgt.

Står du med overvejelser om at sælge din bolig, men gerne vil have et overblik over eventuelle udgifter forbundet med et salg?

Så kan du med fordel tage et kig på DigitalBoligs hjemmeside – der kan du læse mere om, hvad det koster at sætte en bolig til salg.

Prøv Aalborgs helt nye søgeportal på ejer- og lejebolig

MigogAalborg Bolig har lanceret Boligswipe som er en ny og meget lettere måde at søge boliger på. Find de boliger der matcher dig inden for location og søgekrav – og nærstuder så de rigtige

Følg vores nye boligmedie MigogAalborg Bolig her – alt med ejendomme og de fedeste boliger i Aalborg

INFO:

På MigogAalborg Bolig skriver vi om de spændende boliger i Aalborg og omegn, som skiller sig ud på den ene eller anden måde. Vores artikler er ikke sponsoreret, medmindre det står tydeligt markeret.

Er du ejendomsmægler eller har en bolig til salg og mener MigogAalborg Bolig bør omtale en bolig eller projekt, så skriv til christine@migogaalborg.dk eller direkte på vores Facebook.

Totalt gennemført: Kom med til årets største oktoberfest i Aalborg

Skrevet af: Simone Vestergaard

Hvis nu vi siger lederhosen, dirndl, gebrokkent tysk, store fadøl, og tyske slagerhits, så ved vi hvis allesammen godt, hvad klokken har slået.

Mottoet “Bier, Möse und Hornmusik” skal sætte rammen for aftenen i Hallen på Østre Allé i Aalborg, når årets Oktoberfest finder sted.

De eneste krav er, at man skal have det gode humør klar og ja-hatten, eller allerhelst tyrolerhatten på.

Stor mulighed efter 20 år

Klaus Anton Lundgaard, medarrangør på Oktoberfest, har længe haft lyst til at arrangere sin egen tyrolerfest, og i år kom muligheden så:

”Jeg er forsanger i bandet Vejgaard Tårnblæserlaug, og vi har faktisk været i gang med vores egen tyrolerstil i godt og vel 20 år nu. Vi har spillet til rigtig mange fester, og oplevet lidt af hvert.

Nu synes jeg så, at tiden var til at prøve kræfter med vores eget event, baseret på egne krav og erfaringer. Og vi synes selv, at vi har samlet den perfekte aften.

Der er både noget af drikke, noget at spise, noget at grine af og noget at danse til.

Derudover så har vi Erdinger, Madbixen, DJ Dalgaard og ja, Vejgaard Tårnblæserlaug der sammen sørger for at aftenen bliver helt unik.

Vores mål er at levere Danmarks sjoveste og mest gennemførte Oktoberfest.”

Hallen skal fyldes

Oktoberfesten d. 29. september favner bredt, og alle generationer er velkomne, så længe man er klar på en hyggelig aften i godt selskab.

Folkefesten bliver, som tidligere nævnt, afholdt i hallen på Østre Allé, og Klaus Anton håber at hallen bliver fyldt.

”Vi håber på at folk vil støtte op om arrangementet, og se det som en god mulighed for, at holde en firmafest, eller en god aften med vennerne.

Jeg kan sige så meget at der er plads til en god slat mennesker, så vi satser på, at hallen bliver godt fyldt.” afslutter Klaus Anton.

Tyrolerfesten er et samarbejde mellem Vejgaard Tårnblæserlaug, Jetset Show Production og Aalborg Håndbold Klub.

Deres KÆMPE Oktoberfest Buffet byder på

  • Ølmarinert Svinefilet
  • Texas Marineret Short Rib
  • Krydderet Flank Steaks 
  • Frankfurter med tilbehør
  • Råstegte kartofler
  • Sommersalat med pasta og bær
  • Kold kartoffelsalat
  • Hjemmelavet Urtedressing
  • Kryddersmør
  • Kuvert brød med flagesalt

Billetter til arrangementet kan købes her.