Aalborg-par startede hjemme i stuen: Nu har de erobret hele landet

Det startede hjemme i stuen en dag i 2014. Aalborg-parret Ann-Louise Christine Aasted og Morten Kjær havde erhvervet sig en billig printer i Netto og fået bygget en webshop, som bare kunne det mest basale.
Da luksusbaby.dk den dag åbnede havde hverken Ann-Louise eller kæresten Morten overhovedet regnet med, at deres forretning ville erobre Danmark med stormstyrke.
På førstedagen landede de 77 bestillinger, hvilket fik ham der havde bygget webshoppen til at tro, at de bare sad og lavede en masse test-ordrer.
”Det er sjovt at tænke tilbage på, at vi stod der i stuen, som var fyldt med en masse papkasser og så pakkede ordrerne. Vi havde slet ikke regnet med en så massiv interesse til at begynde med. Vi fik så travlt, at vi ikke kunne nå at hente tvillingerne den dag,” fortæller Ann-Louise.
På den front var der dog ingen grund til panik, da parrets tvillinger Noor og Naia blev passet hos Ann-Louise’s mor, der også er børnenes dagplejemor.
En uvurderlig støtte i en hektisk hverdag, som både Ann-Louise og Morten formulerer det.
Interviewet, her lidt over et år efter, foregår et helt andet sted end hjemme i parrets stue.
Luksusbaby.dk har nu fået et kæmpe lager på Gasværksvej ude ved havneområdet i Aalborg. Her holder giganter som Telenor og KMD også til, og med det tempo webshoppen har, så kan luksusbaby.dk også blive giganter inden for børnetøj.
De forhandler ikke kun til babyer men også til større børn.
De har allerede lejet et fjernlager mere, og der er nærmest ikke personale eller timer i døgnet nok til at håndtere kundernes efterspørgsel.
Luksusbaby ser ud til at have ramt et hul i markedet på børnetøj online, hvor de efterhånden har samlet nogle af de hotteste mærker som Hugo Boss, MarMar, Tommy Hilfiger og til efteråret Ralph Lauren.
I begyndelsen var det noget af en udfordring at få lov til at sælge mærkerne som helt nystartet webshop.
”Det var svært i starten. Men så var jeg bare vedholdende. Reagerede de ikke, så skrev jeg bare fire gange mere til dem. Nu er det vendt. Nu er vi pludselig blevet nogle af de allerbedste kunder, hos dem vi plagede i begyndelsen,” forklarer Ann-Louise.
Hun er en ildsjæl, og det mærker man tydeligt i løbet af interviewet. Hun sidder både med sin computer og telefon foran sig, mens hun snakker. For kunderne er vigtigst for hende. Derfor har Luksusbaby også noget så ekstraordinært som kundeservice fra klokken 7 om morgenen til 23 om aftenen.
Webshoppen blev i første omgang etableret for, at Ann-Louise kunne gå ned i tid på sit daværende job. Så hun kunne være mere fleksibel i forhold til tvillingerne.
Morten, der til daglig er urobetjent i Nordjyllands politikreds, var med på at give en hjælpende hånd. Nu er det pludselig blevet sådan, at Morten jonglerer med to fuldtidsjob hos både Luksusbaby og i politiet.
”Kollegerne kalder mig Mr Luksusbaby. Men jeg kan da se, at de eller deres bedre halvdele handler på vores webshop, så de synes nok i bund og grund, at det er meget godt. Det er også sådan, at vores firmahold i politiet er sponsoreret af Luksusbaby, så det er da ret sjovt,” fortæller Morten og griner.

Han forklarer, at det giver ham en masse værdi at arbejde begge steder.
”Jeg synes, det er en skøn kombination. Hvis jeg udelukkende var betjent, så var der måske en fare for at blive lidt mavesur med årene. Jeg synes, at begge jobs giver hver deres afbræk. Det er også fantastisk at arbejde sammen med sin kæreste. Jeg står så mest for økonomi, personalesamtaler og markedsføring,” forklarer Morten.
Det er Ann-Louise, der har bygget Luksusbaby op til at være en trendsætter, og webshoppen nævnes ofte, når de helt store børnemagasiner anbefaler butikker at handle i.
Men hvad er hemmeligheden bag at nå over 30.000 følgere på Instagram og knap 27.000 på Facebook med tonsvis af ordrer dagligt?
”Det startede med, at jeg var træt af, at der ikke var noget på nettet med udelukkende god smag til børn. Mange havde måske nogle af de gode mærker, men så var der også alt muligt andet i en helt anden billig kategori. Der manglede et sted, hvor der var god smag over hele linjen,” lyder det fra Ann-Louise.
Især de sociale medier har bidraget enormt til væksten på webshoppen.
”Instagram har især været en vigtig faktor til vores succes. Men jeg synes ikke, at vi spammer vores kunder med nye vilde tilbud eller alle mulige kampagner. Faktisk har vi kun haft 15 procents rabat som det største tilbud. Det var den dag, vi åbnede, og da vi i år fejrede et års fødselsdag, lyder det fra business-kvinden fra Aalborg.
Det succesfulde par bag Luksusbaby er sandelig ikke kommet sovende til succesen. De fortæller selv, at de nok bruger i omegnen af 100 timer om ugen på arbejde.
”Jeg har været kompromisløs. Hvis vi eksempelvis har prioriteret en aften sammen med nogle venner, så må jeg i stedet svare mails 2.30 om natten. Vi har ikke haft ferie i to år. Der er blevet knoklet, og det er kun sket to gange, hvor en bestilling ikke er kommet afsted samme dag. Pakkerne skal bare afsted, og det ved medarbejderne også. Om vi så skal køre personligt efter posten,” forklarer Ann-Louise.

Men nu hvor der er så meget fokus på andre børn i Luksusbaby, så kunne man frygte, at det omvendt gik ud over kvalitetstid med deres egne børn. Men det er ikke tilfældet, lyder det enstemmigt.
”Vi har tilpasset vores liv sådan, at så måske ikke har så travlt om morgenen som andre familier. Eller vores børn er lidt længere oppe end de andres børn. Så står de måske lidt senere op. Vi ser ikke så firkantet på det, at vi skal være hjemme på samme tidspunkt som alle andre forældre. Vores børn mærker stadig et nærvær, fordi Morten og jeg er gode til at supplere hinanden, forklarer Ann-Louise.
”Og så har vi en bedstemor vi ikke kunne undvære. Ann-Louises mor har været vores redningsplanke i det her projekt. Nu skal børnene så til at gå i børnehave efter sommerferien, men det løser vi også, forklarer Morten yderligere.
Til sommer kommer også en længe ventet ferie til familien.
”Vi tager på forlænget weekend til Disneyland,” siger Ann-Louise og smiler.
For Luksusbaby er bare ikke som de andre.
Fem spørgsmål om Aalborg
Yndlingsbutik:
(Morten)
Vangsgaard tøjbutik – super at komme ind og de ved stort set hvad jeg skal bruge. Specielt deres ansat, Henrik
Yndlingsrestaurant:
Restaurant: Pingvin – skøn Tapas omgang.
Yndlingshygge:
Følger lidt dem vi er med og tilpasser os.
Favoritsted:
Zoo
Det bedste ved Aalborg:
Er den jyske mentalitet men samtidig storbyens dynamiske kræfter.
Tjek luksusbaby ud her
Fik du læst om Dorte, der har åbnet en ny lækker Deli i Aalborg?
Droppede direktør-job i Arla: Nu har Dorte åbnet lækker Deli i Aalborg