ANNONCE
Tilmeld dig MigogAalborg Nyt

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få weekendguiden samt alle ugens populære nyheder direkte i din indboks.

Ved tilmelding til MigogAalborg Nyt accepterer du vores samtidig vores vilkår og betingelser for nyhedbrevet.

Eneste i Nordjylland: Din Mægler i top-10 over bedste ejendomsmæglere på sociale medier

Af Aske Bisgaard Pedersen

De sociale medier vinder mere og mere indpas for virksomheder, og for ejendomsmæglere er det et vigtigt redskab i deres daglige arbejde.

Derfor er det også et stort skulderklap, at Din Mægler i Aalborg som den eneste ejendomsmægler i Aalborg er kommet i top-10 over Danmarks bedste SoMe-ejendomsmæglere i et stærkt felt med hundredvis af nominerede.

Top ti blandt 300 nominerede

Det er Mæglerakademiet, der hvert år følger ejendomsmæglernes evne til at markedsføre sig på de sociale medier og anerkender de mæglere, der går forrest og udmærker sig som mæglernes førende SoMe-kanoner.

I 2022 var der nomineret i alt 300, hvor dommerpanelet udvalgte de ti bedste ejendomsmæglere til slutræset – og her kan Din Mægler bryste sig af at være med ikke bare som den eneste Aalborg-mægler, men som den eneste i hele Nordjylland.

Og det er en hæder, ejendomsmægleren på Hadsundvej 5 er meget stolt af:

“Vi har brugt rigtig meget krudt på vores markedsføring og de sociale medier. Da vi startede, var det vores mission også at være gode på de sociale medier, der er et vigtigt og effektivt redskab til at komme ud med vores budskaber.

Vi ser det som et stort skulderklap, at vi er de eneste i Nordjylland i top-10, da Mæglerakademiet er guruen i vores branche for, hvordan man markedsfører sig,” fortæller indehaveren af Din Mægler, Rasmus Lund.

Din Mæglers videoer er anderledes som eksempelvis denne fra Facebook:

Den flotte placering som en af Danmarks absolut bedste er heller ikke noget, Din Mægler i Vejgaard er kommet sovende til.

Der ligger en stor indsats bag både med en klar strategi, rød tråd og en dedikeret indsats for at sikre, at der kommer kvalitetsindhold tilpasset de forskellige kanaler som Facebook, Instagram og TikTok.

“Jeg er uafhængig i min forretning og er ikke en del af en landsdækkende kæde, hvor markedsføring skal være ens og strømlinet i hele landet. Derfor er vi ikke tvunget til at benytte standardprincipper, og vi kan på den måde tilpasse markedsføringsstrategien, så den passer til den konkrete bolig.

Det gør også, at vi bruger de sociale medier anderledes end andre. Vi har eksempelvis et eksternt firma tilknyttet, der kommer hvert år og holder os opdateret på, hvordan vi rammer vores kunder på bedste vis,” forklarer Rasmus.

Din Mægler har desuden haft ansat medarbejdere internt, der arbejder med videoproduktion og opslag på sociale medier.

Desuden deltages der løbende hvert år i nye workshops, hver gang bl.a. Facebook, Instagram og TikTok ændrer retningslinjer inden for annoncering for at kunne udbytte platformene bedst muligt.

Det er også det klare fokus, der er et af de parametre, der ligger til grund for Din Mæglers nominering og senere flotte placering:

“De fremhævede, at vi har en god rød tråd i det, vi gør. Det er ikke kun boligrelaterede opslag, men lige så meget at vise mæglernes hverdag.

Når kollegaer har fødselsdag, eller når vi holder julefrokost, så viser vi også det. Når en nyhed skal sættes til salg, laver vi også et sneak peak af boligen og forklarer hr. og fru Danmark, at vi har den til salg,” forklarer Rasmus og uddyber:

“Hvis folk så vil forbi og se boligen, inden den kommer til salg på nettet, har de mulighed for det.”

Vil geare yderligere op i 2023

Anerkendelsen fra Mæglerakademiet gør dog ikke, at Rasmus og resten af teamet hos Din Mægler læner sig tilbage og tager til takke med at være blandt landets ti bedste SoMe-ejendomsmæglere.

Tværtimod har det blot givet ekstra blod på tanden:

“I 2023 vil vi geare endnu mere op – især på TikTok og Instagram,” forklarer Rasmus, der også oplever, at det dedikerede arbejde bærer frugt:

“Vi har fået rigtig god feedback på, at vi har en nærværende markedsføring, der virker troværdig og er i øjenhøjde, og det er også den måde, vi ser os selv og forsøger at markedsføre os.

Ude i byen oplever vi også, at folk kender os – og det vidner jo om, at vi rammer den rigtige målgruppe,” afslutter Rasmus.

Du kan se, hvordan Din Mægler tager sig ud på Facebook her.

Del artikel