Tilmeld dig MigogAalborg Nyt

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få weekendguiden samt alle ugens populære nyheder direkte i din indboks.

Ved tilmelding til MigogAalborg Nyt accepterer du vores samtidig vores vilkår og betingelser for nyhedbrevet.

Aalborg-ildsjæl står bag nyt modebrand: Miltonwear åbner pop up butik i midtbyen

Af Stine Kjølby Christensen

Komfortabelt og præsentabelt herretøj har fyldt medierne de seneste år. Det har fået mange kvinder til at råbe efter et feminint alternativ.

Nu er et nyt brand skudt op i Aalborg, klar til at opfylde præcis dé behov – til kvinder i hele landet.

 Navnet er MiltonWear, og ildsjælen Steffie Daarbak Bønsdorff, der står bag.

Steffie er kun 29 år, men har allerede mange års erfaring. Modebranchen har været en del af hendes liv, siden hun gik ud af folkeskolen.

Med en passion i hjertet og en iværksætter i maven, går hun nu efter drømmen.

I går flyttede hun tilmed ind i Møllegade 2, skråt overfor Sallings bagindgang, hvor MiltonWear i november og december har sin egen pop up-shop.

Designer selv sine styles

MiltonWear blev lanceret i august måned i år, og er klimaks på næsten to års intens forberedelse.

“Jeg er vokset op blandt mennesker, der brænder for mode, så det er helt naturligt, at min interesse for mode har udviklet sig med årene, og i dag fylder min hverdag.

Jeg startede med en grunduddannelse som beklædningshåndværker, og efterfølgende har jeg arbejdet i min mors modebutik i ni år,” fortæller Steffie og fortsætter:

“Jeg har altid haft en kæmpe passion for at kreere selv. Men det var faktisk først for to år siden, da jeg gik på barsel, at jeg gik helt målrettet efter drømmen om at designe fedt tøj til kvinder.”

 

Vis dette opslag på Instagram

 

Det blå jakkesæt kan altså bare noget særligt? Det har et friskt og sporty look. Men er stadig super præsentabelt, til arbejde eksemplvis. Jakkesættet er udviklet i en blanding af viscose, lidt polyester og elasthan. Som giver et super blødt, stretchy og komfortabelt materiale. Der samtidig holder formen. Kort sagt, er det lige så blødt og lækkert at have på kroppen, som det ser fedt ud ?. Bukserne 699,- Habitjakke 899,- ?Www.MiltonWear.dk

Et opslag delt af MiltonWear (@miltonweardk) den

Steffie tegner og designer selv alle sine styles, og hendes anden kollektion er allerede på trapperne.

Et brand i konstant udvikling

MiltonWear er kendetegnet ved sit feminine udtryk og en stor bevægelsesfrihed … og så skal det være let at sætte sammen. 

“Jeg har klædt kvinder på i så mange år, og har virkelig mærket, hvor travlt kvinder har i dag. Det kan være uoverskueligt at skulle sammensætte et fedt outfit.

Mine styles er designet til at kunne mikses og matches. Det er helt klart visionen med MiltonWear, at gøre det nemt for kvinder at se skide godt ud … også selv om de har travlt om morgenen.

 Især de bløde kvaliteter og to lodrette striber er blevet et kendetegn for brandet – men Steffies design er i konstant udvikling. 

Steffie henter sin inspiration alle steder. ”Det kan være et møbel eller en pude jeg lige ubevidst har observeret et sted.

Jeg kan vågne kl. 3 om natten med et nyt design eller snit – og så må der tegnes. Det er det mest naturlige for mig, og jeg synes, at det er det fedeste i hele verden,” siger hun og smiler.

 

Vis dette opslag på Instagram

 

Det lækreste jakkesæt til kvinder, der føles som nattøj. Sættet er lavet i en lækker viscosekvalitet som giver dig en usædvanlig strækbarhed og komfort. Tak til @movedansestudiejylland for at teste vores jakkesæt! I var totalt seje ?‍♀️ Du kan finde jakkesættet i 3 farver på ? www.miltonwear.dk

Et opslag delt af MiltonWear (@miltonweardk) den

En fantastisk start

Ud over det æstetiske aspekt i tøjet er der også tænkt over alt fra god pasform til lækre materialer.

“Jeg ved, hvor vigtigt det er, at tøj både sidder og føles godt, og her kan vi ikke komme udenom, at der er behov for nogle lækre materialer.

Derfor har det også været en lang proces at udvælge stofprøver. Jeg ville være sikker på, at det spillede fuldstændigt. Det synes jeg virkelig, at det gør nu.”

 MiltonWear forhandles på online, men findes også allerede i flere butikker i landet, og modtagelsen har været rigtig god.

Som nævnt så er der også mulighed for at se og prøve tøjet i den nye pop up butik midt i Aalborg.

Selv om starten har været flot, så formår Steffie at holde begge ben på jorden, og lægger sit fulde fokus på videreudviklingen af brandet. 

”Jeg har fået så mange positive tilbagemeldinger fra både forhandlere og kunder. Men det er også her, jeg føler mig stærkest.

Jeg kender behovene, og er god på kvalitet og pasform,” forklarer Steffie, som dog er meget ydmyg på andre parametre.

“Det er første gang, jeg kaster mig ud i sådan noget her, og min største svaghed er helt sikkert, at jeg ikke er særlig prangende som person.

Jeg er ikke vild med til at gøre opmærksom på mig selv. Men det øver jeg mig på.

Jeg vil stensikkert altid have en solid nordjysk mentalitet i mig. Jeg arbejder hårdt og konstant, og lige nu er der ikke én post i firmaet, jeg ikke klarer selv,” slutter Steffie.