Aalborg-firma tager spilkoncept til udlandet: Vind en bil med hyggespil

Skrevet af: Michael Qureshi
Skill Games direktør, Kim Sloth Bengtsen
Skill Games direktør, Kim Sloth Bengtsen

Af Kathrine Larsen

Aalborg-virksomheden Skill Games ApS har sat sig et mål. De vil revolutionere det online spilmarked.

Virksomheden har kontor i det gamle posthus på Algade, og hvis du tror, det ser ud indeni, som det gør udenpå, tager du grueligt fejl.

Det er et topmoderne sted, som direktør Kim Sloth Bengtsen fortæller, er nyligt renoveret. Lokalerne er store og lyse, og det summer af liv.

Indgangen til det gamle posthus og den snoede trappe, som leder op til kontoret, er det eneste, der minder en om, man befinder sig i en gammel bygning. Det er to kontraster mellem det gamle Aalborg og det nye tech-liv.

Der er sågar indrettet en bar, hvor medarbejderne mødes hver fredag til en øl eller to.

Men lad os bevæge os tilbage til de online-spil. For hvad er det egentlig for noget?

De fleste har hørt om eller prøvet onlinespillet Candy Crush, og det er egentlig også det letteste spil at sammenligne med.

Skill Games har udviklet et spil-univers kaldet Zombi Zalad, hvor spillere kan spille spil som Zalad Schok og Pop Pop.

Spilleren køber et abonnement til Zombie Zalad og har derved adgang til alle universets spil og kan herefter slå sig løs, lige så længe og meget vedkommende har lyst.

Konceptet om, at spilleren køber et abonnement for at få adgang til et spil-univers med mange forskellige spil, er et banebrydende koncept.

Det er ligesom streamingtjenesten Netflix, hvor man køber et månedligt abonnement af 79 kr., hvorved man så køber sig adgang til et væld af film, serier og dokumentarer.

Abonnement-servicen betyder, at der er ingen tilkøb eller noget ekstra, man kan betale for at gå videre til næste bane eller lignende, som man eksempelvis ser ved Candy Crush.

Her er det udelukkende spillerens egne egenskaber, der bliver sat på prøve, og du kan kun rykke frem i spillet, hvis du er god og bliver bedre. Herved undgår man også, at indbetalingen til sådanne spil tager overhånd for den enkelte.

Men Skill Games ønsker også at alle deres spillere skal føle sig som vindere. Det sker ved at introducere ”coins” i spillet.

Spilleren kan modtage coins ved bare at logge ind i spillet, og det gælder altså om at samle så mange coins som muligt, for de kan nemlig veksles til fysiske produkter som f.eks. en PlayStation, en parfume, og hold nu fast, udbetaling til en bil eller sågar et hus.

”Lige nu har vi en PlayStation i shoppen, som er sat til 80.000 coins. En spiller kan nå at indsamle de coins på gennemsnitligt 2 uger. En coin er 5 øre i virkeligheden, så selvfølgelig skal der en del til for at indsamle coins til udbetalingen på et hus eller at lease en bil, men det er egentlig bare for at slå fast, at alt kan lade sig gøre”, fortæller Kim Sloth Bengtsen.

Spilleren vælger simpelthen selv, hvad han/hun ønsker i den tilknyttede shop, og i princippet er det kun den enkelte spiller, der sætter grænser for hvor mange coins, vedkommende kan samle, og dermed få vekslet om til gaver i shoppen.

Skill Games er en del af en større virksomhed ved navn Internet Zoo, som ejer flere mindre virksomheder såsom Lotto24 og den tidligere datinghjemmeside datemig.dk, som nu, efter at have gået internationalt, hedder Loveawaits.

”Skill Games er vores lille baby oven på alle de erfaringer, vi har gjort os de sidste syv år, hvor vi har erfaring fra både gambling- og dating-branchen”, fortæller Kim Sloth Bengtsen, som tidligere selv har været tilknyttet Lotto24.

Erfaringer og ambitioner er bestemt ikke en mangelvare hos den nye virksomhed.

Skill Games har en forventning om at have en omsætning på 20 millioner i 2017. Det lyder ambitiøst, men Kim Bengtsen mener bestemt ikke, det er usandsynligt.

”Vi er inde på et marked, der lige nu er blodrødt. Markedet er kæmpestort, og små virksomheder som os kan komme ind og tilbyde et nicheprodukt og få succes. Vi ved godt, vi næppe er de næste King (skaberne af Candy Crush), men vi har stadig store forventninger til vores virksomhed og omsætning”, fortæller direktøren.

Planen er at lancere det nye produkt i Frankrig d. 20. januar.

Frankrig er valgt som det første sted at lancere, fordi Skill Games har stor erfaring med det franske marked, og man ønsker at få en god start og teste det nye koncept på et marked, man har stort kendskab til.

Konceptet kommer til Danmark engang slut sommer, så det danske marked er bestemt ikke glemt.

”Vi har planer om at være i fem lande inden for de første to år. Vi vælger primært at fokusere på de europæiske lande”, fortæller Kim om ambitionerne med Skill Games’ nye koncept.

Selvom Skill Games kunne have valgt at have kontor alle steder i hele verden, har de altså valgt at være i Aalborg.

”Vi er selv fra Aalborg, det er vores hjemby. Nordens Paris. Det er et inspirerende sted at drive virksomhed, og jeg vil vove at påstå, at Aalborg er den by i landet, der sker mest på denne front lige nu”, fortæller Kim Bengtsen.

”Talentmassen har udviklet sig i Aalborg. Det er noget helt andet, end det var for to år siden. Vi har tidligere følt os nødsaget til at tage til Kiev, hvor vi har vores andet kontor, for at finde udviklere, men i dag er Aalborg godt med”, fortsætter han.

Med kontor i både Aalborg og Kiev og freelancere i hele verden er Skill Games et godt eksempel på fremtidens virksomheder, som ikke er bundet til et sted, men ser muligheder i hele verden.

Ny ejendomsmægler i Aalborg: Jysk Mægler vil gøre boligsalget billigere for kunderne

Skrevet af: Christine Luca Hornemann
Fra venstre: Kenneth Laustsen og Mikkel Gullach
Fra venstre: Kenneth Laustsen og Mikkel Gullach

At sælge sit hjem er noget de fleste kun gør et fåtal af gange i livet, og det kan tilmed blive til en dyr fornøjelse, hvis man ønsker at skifte bopæl.

Jysk Mægler er en ny ejendomsmægler på boligmarkedet i Aalborg, som vil gøre op med de høje omkostninger, der kan være i forbindelse med salg af bolig.

Jysk Mægler er en online digital mægler, der tilpasser sin markedsføring efter hvert enkelt bolig – og ifølge mæglervirksomheden er det måden, du som sælger kan spare penge.

Støtter lokalforeninger

Jysk Mægler slog officielt dørene op d. 1 Maj, men ikke fysisk. Jysk Mægler er nemlig ikke en fysisk ejendomsmæglerbutik, men en online mægler, som du kan besøge via deres hjemmeside.

Idemanden bag firmaet er Kenneth Laustsen, der også er ejendomsmægler, og han styrer forretningen fra sit kontor på hjemmeadressen.

“Selvom Jysk Mægler ikke er en fysisk butik, så yder jeg samme service som en ejendomsmægler i en fysisk butik.

Jeg holder enten møder hjemme hos kunden, så de ikke skal bekymre sig om parkering eller børnepasning. Ellers er jeg fan af at afholde mine møder på Ulla T i Vestbyen,” fortæller Kenneth.

Udover Kenneth, er der allerede ansat endnu en ejendomsmægler, Mikkel Gullach, i virksomheden hos Jysk Mægler.

“Vi skal arbejde i forskellige områder, hvor vi hver især kender hvert hjørne i lokalområdet.

Jeg arbejder primært i Aalborg, Nørresundby og byerne omkring. Mikkel Gullach er ansvarlig for Svenstrup og omegn, som er hans spidskompetencer.”

Fra venstre: Mikkel Gullach, Kenneth Laustsen

Den nyoprettede mæglervirksomhed har en helt særlig vision; foruden at sælge boliger med den største kundetilfredshed, vil de også værne om det lokale ved at bakke lokalforeningerne op i de byer, hvor boligerne bliver solgt.

“Vi skal bygge det lokale samfund op. En mægler arbejder i lokalområdet, og man skal værne om sin arbejdsplads. Derfor bakker vi op om lokalforeningerne hver gang der bliver solgt en bolig.

Når jeg sælger en bolig i Aalborg, så bakker vi eksempelvis en sportsforening i området op med en pose penge,” fortæller Kenneth.

Tilpasser markedsføringen til den enkelte bolig

En ting ejendomsmæglervirksomheden differentierer sig på, er at al markedsføringen på boligerne, der er til salg, foregår digitalt, og det er der en helt særlig årsag til.

Ifølge Kenneth, så er flere af ejendomsmæglernes markedsføringspakker standardpakker. Det er én af de ting, som de gør anderledes ved Jysk Mægler.

“Et eksempel er, at hvis en lignende ejendom, som den jeg får til salg i samme område, blev solgt på 92 dage, så skal markedsføringen passe til den pågældende bolig og til de 92 dage. Ikke mindre dage og ikke over.

På den måde betaler sælgerne ikke mere end hvad der er nødvendigt,” forklarer Kenneth.

Fra venstre: Kenneth Laustsen og Mikkel Gullach

Der er store planer for fremtiden hos Jysk Mægler.

Kenneth går nemlig med drømmen om at åbne Jysk Mægler i hele Jylland. Både nord og syd for Limfjorden.

Der er allerede planer om nye mæglere i 2020 – og det fortsat uden en fysisk butik – men du kan besøge Jysk Mæglers hjemmeside her.

 

Oplev de sejeste superbiler: Cool Car Race slutter i Aalborg i år

Skrevet af: Michael Qureshi

Hvis du er til vilde biler som Ferrari, Lamborghini, Porsche og mange flere dyre bilmærker, så er Cool Car Race noget for dig.

Cool Car Race begyndte i 2010 som et løb for velhavende erhvervsfolk, der gerne ville støtte børn med behov for en ekstra håndsrækning.

Det blev startet af Aalborg-virksomheden Coolshop med stifterne Jacob Risgaard og Mark Nielsen i front. I 2012 rykkede løbet ud af Flyvestation Aalborg og ud på de rigtige veje i stedet.

Aalborg bliver ikke forbigået i år

Siden har Cool Car Race været rundt i hele Danmark samt i mange udenlandske byer. Sidste år var dog frygteligt for bilentusiaster i Aalborg, som var vant til, at løbet de fleste år startede i den nordjyske hovedstad.

For her blev Aalborg helt forbigået på ruten. Men nu er vi tilbage til det normale. Ruten er netop i dag blevet offentliggjort, og det er fedt at se, at man slutter af på hjemmebanen i Aalborg.

Starter på Rådhuspladsen

Løbet køres fra 23-25 august. Det hele starter på selve Rådhuspladsen i København.

“Vi er glade for igen at slutte turen i Aalborg. For første gang bliver det muligt at se alle stop og følge turen real time på et kort.

Det er også værd at bemærke, at det er en ren Danmarks-Tour i år,” siger Jacob Risgaard til MigogAalborg.

Har samlet over 4 mio. kr. ind til velgørenhed

Cool Car Race har gennem årene samlet over fire mio. kr. ind til velgørenhed. Sidste år slog man rekorden og fik samlet over 1,5 mio. kr. ind, som blev doneret via Coolunite til syge børn.

Der er 40 superbiler med i løbet som stort set alle har to kørere med. Så handler det om at få samlet så mange penge ind via netværk, sociale medier og forskellige stunts langs ruten.

Vi kan i hvert fald godt skrive under på, at vi glæder os til at se nogle af verdens fedeste biler komme rullende ind i Aalborgs gader, hvor de højest sandsynligt slutter nede ved Havnefronten.

Du kan tjekke ruten og årets løb ud her

Bliver vildt og vådt: Aalborgs store vandfestival Waater vender retur

Skrevet af: Stine Kjølby Christensen

Det var en sprøjtende succes, da Waater Festival sidste år fik premiere i Østre Havn.

I august måned fik Aalborg sin allerførste vandfestival, og efter en næsten ulidelig varm sommer kunne timingen vist ikke have været bedre.

Mod alle odds formåede Waater alligevel at ramme ind i de to dage på sommeren, hvor vandet flød fra oven.

Dette afskrækkede heldigvis ikke aalborgenserne fra at springe ombord, så festivalen alligevel fik den bedste start, de kunne forestille sig.

Derfor vender Waater selvfølgelig også tilbage i år. Denne gang den sidste weekend i august, 31. august – 1. september.

Igen i år kan erfarne og uerfarne vandhunde prøve kræfter med almindelige og ualmindelige vandaktiviteter i både sikre og trygge rammer.

Festivalen byder på alt fra et spring på Danmarks største Waater Blob, leg med SUP boards, mega SUP board, flydende trampolin, dyk på land, ture i kanoer og kajakker, adgang til Kabelparken og GoBoats – og meget, meget mere.

Igen i år er alle aktiviteter helt gratis. 

Over overfladen vil der ose af ægte festivalstemning og kunne købes måde mad, is og kølige drikke.

Programmet vil blive offentliggjort løbende, men allerede nu står det klart, at årets festival bliver endnu større og vildere end den sidste.

Et vådt og vildt firmarrangement

Udover at underholde festivalens publikum med de mange vandaktiviteter, har Waater også gjort en aktiv indsats for at få inkluderet byens virksomheder og de ansatte, der er friske på en van(d)vittig oplevelse, og samtidig opnå en stor og anderledes eksponering under festivalen.

Dette sker primært i festivalens hovedkonkurrence, hvor tilmeldte virksomheder dyster mod hinanden på den store, oppustelige luftpude.

Waater ønsker nemlig også at festivalen skal være et oplagt firmaarrangement, hvor lokale virksomheder kan konkurrere mod andre, imens flere tusinde publikummer kigger på.

”For det første er aktiviteten enormt sjov i sig selv, hvor man som kollegaer kan være sammen på en helt anderledes måde, end hvis man fx går ud og tager et spil bowling,” forklarer Nichlas Tougaard, som til dagligt er Partner og kreativ Direktør i reklamebureauet Det nye Sort – og derudover idémanden bag Waater.

”Som deltagere i konkurrencen har man både mulighed for at lege med udklædning og gadgets – mens man samtidigt eksponerer virksomheden og dens image på en helt ny måde.”

Bliv eksponeret på en anderledes måde

A. Enggaard og Handelsbanken har allerede skrevet sig på deltagerlisten, hvoraf op til 9 ansatte kan danne et hold.

Tre af de 9 får lov at vise sine talenter på Blobben, der bedømmes ud fra henholdsvis flotteste udklædning, bedste moves, højden på springet og den vildeste landing i vandet.

“Mens virksomheder får lov at slå sig løs, så kan publikummerne jo samtidigt få lov at opleve virksomhederne i helt andre roller, end de er vant til at se dem i.

Man bliver knyttet sammen med en positiv oplevelse, og der ligger nogle rigtig gode værdier i at turde være med i noget anderledes og vise sig fra en sjovere side, end man måske normalt forbinder bankdirektører eller revisorer med.

Og så er man jo også bare med til at støtte op om et sjovt og lokalt arrangement,” forklarer Nichlas.

Den store Blob-konkurrence finder sted på festivalens åbningsdag og har plads til 10 deltagende virksomheder.

Så kunne du og din virksomhed tænke sig at tage del i festlighederne, så læs mere eller tilmeld jer lige her.