Tilmeld dig MigogAalborg Nyt

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få weekendguiden samt alle ugens populære nyheder direkte i din indboks.

Ved tilmelding til MigogAalborg Nyt accepterer du vores samtidig vores vilkår og betingelser for nyhedbrevet.

Aalborg-firma lancerer ICEBREAKER: Ny måde at lave isterninger på

Af Michael Qureshi
Kim Jensen fra Aalborg er manden bag ICEBREAKER
Kim Jensen fra Aalborg er manden bag ICEBREAKER

Kim Jensen fra Aalborg har i tre år arbejdet på at udvikle et nyt banebrydende koncept på isterninger.

I dag kunne den nordjyske crowdfunding-succes så endelig gå i luften med produktet, som de har døbt ICEBREAKER.

Kim Jensen har de seneste tre år arbejdet på at revolutionere isterningemarkedet. Resultatet er ICEBREAKER, som er en håndholdt isterningemaskine, der bryder med den traditionelle måde at lave og servere isterninger på.

3700 solgt før produktion gik i luften

Projektet er finansieret via crowdfunding-platformen Kickstarter, og allerede da man lancerede det på platformen var interessen eksplosiv.

3700 ICEBREAKERs blev solgt, inden produktet gik i produktion. Nu er ICEBREAKER klar til at gøre indtog på det danske marked – bl.a. hos førende detailkæder som Bahne, Sinnerup og udvalgte Kop & Kande-butikker.

“Jeg er enormt stolt over, at vi nu er klar til at lancere ICEBREAKER. Et produkt, som hele mit team har knoklet for at gøre til en realitet.

Vi har på intet tidspunkt gået på kompromis med teknologi, funktionalitet eller design, og nu er vi endelig klar til at introducere ICEBREAKER for første gang i Danmark, siger den nordjyske iværksætter Kim Jensen, som har stiftet ICEBREAKER Nordic ApS.

Icebreaker er en ny maskine der producerer isterninger

Altid let adgang til isterninger

Med ICEBREAKER er det en selvfølge altid at have let adgang til isterninger. Den kan indgå som en fast del af middagsbordet og bidrage til ekstra luksus i hverdagen. Et simpelt koncept – men selv det enkle kan vise sig at tage tid at udvikle, designe og producere.

“Selv om det er tre år siden, jeg gik i gang med at realisere min drøm om at revolutionere isterningemarkedet, har det taget tid at nå dertil, hvor vi er i dag.

ICEBREAKER skal være nem at bruge for alle, og derfor har hele udviklingsprocessen været kompliceret for netop at ende ud med et produkt, der både er simpelt at anvende og samtidig er i tråd med den nordiske designstil,” forklarer Kim Jensen.

Hører til på iværksætterslottet i Aalborg

 

ICEBREAKER er 100% dansk og er blevet til på det nordjyske iværksætterslot i Aalborg.

Projektet har vakt stor begejstring blandt medarbejdere, studerende og andre frivillige, der har hjulpet med at gøre ICEBREAKER til en realitet.

Teamet på Aalborghus slot kalder sig isbevægelsen, og det er der en særlig grund til.

“En stor del af ICEBREAKER er Kims passion, og man kan ikke undgå at blive grebet af den måde, han lever og ånder for at gøre ICEBREAKER til en succes.

Kims evne til at tro på projektet kan ikke undgå at smitte af på resten af teamet, og det resulterer i, at vi ikke ser det som et arbejde – men snarere et projekt, vi skal have til at lykkes.

Det er et kæmpe motivationsboost, som jeg tager med mig, når jeg skal ud at markedsføre ICEBREAKER,” siger Pernille Melchjorsen, marketingkoordinator i ICEBREAKER Nordic.

Opsagde lederstilling hos Novo Nordisk

Kim Jensen opsagde en lederstilling hos Novo Nordisk for at realisere ICEBREAKER-drømmen.

Han var glad for sit arbejde, men han har altid haft lysten til at skabe noget selv.

“Jeg er opvokset ude på landet, hvor jeg altid har brugt meget tid på at forme og skabe ting. Jeg har altid haft en iværksætter i mig, og jeg tænker altid på, hvordan man kan gøre noget smartere eller mere intelligent,” fortæller Kim Jensen.

Og på en tur til Texas opstod idéen til ICEBREAKER. Det er nu 16 år siden, for det tog tilløb at tage springet og starte egen virksomhed. Nu er ICEBREAKER i handlen, og selvom det har krævet hårdt arbejde at nå i mål, har Kim Jensen formået at holde gejsten oppe.

“Jeg har hele tiden brændt for, at det her projekt skulle lykkes. Derfor ser jeg det heller ikke som et arbejde, for det er lysten, der driver værket.

Og her har det selvfølgelig været godt at have et motiveret team bag mig, når der opstår udfordringer. Sammen er vi isbevægelsen, fordi vi rykker på de traditionelle tanker om brugen af isterninger, slutter Kim Jensen.

8 patenter i 10 lande

Rejsen med ICEBREAKER starter i år på det danske marked, men med 8 patenter fordelt på 10 lande er ambitionerne høje, og Kim Jensen har konkrete planer om at udvide til resten af verden.

Lige nu er det største fokus dog på den danske lancering, som bliver en del af den kommende julehandel.

Fakta om ICEBREAKER

  • Tre enkle steps: 1. fyld med vand, 2. læg på frys og 3. server
  • Isen serveres ved at dreje toppen med et ”twist”
  • Fås i fire unikke farver
  • Designet af den danske arkitekt og designer Henrik Bønnelycke, Bonnelycke mdd
  • Hver ICEBREAKER producerer 12 isterninger
  • Forhandles bl.a. i Bahne, Sinnerup og udvalgte Kop & Kande-butikker
    Vejledende pris 349 kr.
  • Du kan læse mere om Icebreaker her