Se med i aften: Aalborg-iværksættere er med i Løvens Hule
OBS! Hvis du ikke vil vide, hvad der sker i afsnittet, skal du ikke læse videre.
Det bliver langt fra første gang, men i aften er endnu et Aalborg-makkerpar med i Løvens Hule.
Der er tale om Tina Hare og Natasja Andersen, der i aftenens afsnit taler til forældrenes hjerter, når de præsenterer deres produkt “A Dash of Magic”.
Kort fortalt, står A Dash of Magic for interaktive breve fra blandt andre Julemanden og Tandfeen, der skal skabe magiske barndomsminder for familier og børn.
Nikolaj Nyholm skulle ikke engang bruge et kvarter, før han havde budt på virksomheden A Dash of Magic i Løvens Hule, hvor også Morten Larsen investerede. Siden har de solgt magiske breve til børnefamilier for mere end én million kroner.
De gik derfra med en investering på 240.000 kr for 20 pct. af deres virksomhed, og det tog ikke længe at overbevise ‘løverne’.
“I studiet hørte vi to kvinder, som tydeligt vidste noget om aktivering af børn og det at skabe magiske stunder.
Efterfølgende har vi oplevet, at der er et kæmpe potentiale for magi til børn, og vi glæder os til, at se virksomheden glæde endnu flere familier og børn derude,” siger Morten Larsen og Nikolaj Nyholm.
Udsolgt og omsætningsrekorder
Siden sommerens optræden har virksomheden slået alle dens egne rekorder. Alene i november og december omsatte A Dash of Magic for 1 mio. kr. (sammenlignet med 710.000 kr. i hele 2022) og måtte melde udsolgt på alle egenproducerede produkter.
“Vores vækst er et bevis for behovet for analogt samvær i en travl hverdag. 20 minutters nærvær, fælles leg og fantasi gør en kæmpe forskel for både barn og forældre, og at vi kan være med til at skabe det rum, er vi enormt stolte af.
Sammen med Morten og Nikolaj kan vi udbrede det endnu mere,” siger Tina Hare, der er medstifter af A Dash of Magic.
Klar til påske og udlandet
Nu er Tina og Natasja klar til at tage næste skridt i virksomhedens liv, som særligt sidstnævnte glæder sig til.
I maj er hun nemlig tilbage fra barsel, efter at hun, kun tre uger efter optagelserne, blev mor til en lille dreng.
Først skal påsken dog klares. Her forventer de et stort salg af personlige breve fra påskeharen og æggejagter.
Derefter vil Tina og Natasja begynde at udforske nye markeder, hvor bl.a. Norge og Tyskland er øverst på prioriteringslisten.
“Jeg nyder min barsel, men det bliver også godt at vende tilbage.
Det har været fedt at se, hvordan virksomheden har udviklet sig, siden jeg blev mor.
Nu glæder jeg mig til at kunne skabe magiske stunder for min søn, lige som Tina har gjort for sine børn, og som vi kan se, vi hjælper andre med – snart også uden for landets grænser,” siger Natasja Andreasen.