Tilmeld dig MigogAalborg Nyt

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få weekendguiden samt alle ugens populære nyheder direkte i din indboks.

Ved tilmelding til MigogAalborg Nyt accepterer du vores samtidig vores vilkår og betingelser for nyhedbrevet.

5 gode grunde til at vælge Magento til din webshop

Af Annoncør

Magento giver uendelige muligheder med sin store fleksibilitet, som gør det muligt at tilpasse webshoppen fuldstændigt efter brand, marked osv. Med en Magento shop kan du tage den nemme vej med et standardiseret og enkelt tema og design eller udnytte alle de relevante tilgængelige plug-ins og udvidelser til at skabe en 100 % skræddersyet webshop.

I begge tilfælde er det en god idé at vælge en Magento-udvikler, som har erfaring med at arbejde med platformen. Det giver det bedste resultat og sikrer samtidig, at du ikke oplever problemer, som kommer til at gå ud over dine kunder.

Magento er både en god mulighed for nye virksomheder, der starter deres første webshop, og for etablerede virksomheder der migrerer til Magento. Begge typer virksomheder har mulighed for at vokse ved at bygge mere på shoppen, når det er nødvendigt, udvide til andre lande med multi-store og meget mere, hvilket vidner om den høje skalerbarhed, der er kendetegnet ved Magento – både når det kommer til B2C og B2B.

Er du nysgerrig efter at vide mere om, hvorfor du bør vælge Magento til din webshop, kan du læse med nedenunder – her gennemgår vi fem gode grunde til, at det er det valg, du skal tage.

  1. Gratis eller betalt version

Magento er en open-source platform med to e-handelsløsninger til udvikling for virksomheder i alle størrelser: en gratis version og en betalt version. Den gratis kan alle hente og bruge, og det er især en god mulighed for nye virksomheder, hvor der er adgang til en masse funktioner og mulighed for at downloade udvidelser og plug-ins.

Den betalte version kan det samme, men der er flere funktioner end gratisversionen – for eksempel højere sikkerhed, bedre ydeevne og højere skalerbarhed, hvorfor den er særligt egnet til større virksomheder og virksomheder i vækst.

  1. Flere konverteringer med strømlinet checkout-proces

Med en Magento shop har du adgang til forskellige betalingsmuligheder både offline og online. Det er med til at give kunderne mere lyst til at gennemføre køb på siden, fordi de får en bedre oplevelse, når de har mange betalingsmuligheder at vælge imellem – heriblandt Klarna, PayPal og lignende. Det er også noget, der kan tilpasses forskellige markeder, så du sørger for at give de bedst mulige valgmuligheder til din målgruppe.

  1. Mulighed for at udvide globalt

Magento er kendetegnet ved høj skalerbarhed, og med multi-store-funktionen er det nemt for virksomheder at administrere forskellige sider med forskellige brands, kundesegmenter og regioner, der er i vækst. Magento har også mange praktiske funktioner til at udvide globalt som muligheden for lokale valutaer, forskellige sprog og betalingsmuligheder, tilpassede design til forskellige markeder og lignende.

  1. Mange tilpasningsmuligheder

Kreativitet er en stor del af Magento. Med de mange udvidelser og plug-ins er det muligt at skræddersy og ændre de indbyggede funktioner i et standardiseret tema for at tilpasse det til det specifikke brand og marked. I den betalte version er Adobe Stock desuden indbygget, så Magento-udviklere har mulighed for frit at bruge billeder, videoer og andre medier til deres projekter.

  1. Gode marketingredskaber

En e-handelsside er meget afhængig af marketing og synlighed på internettet for at få kunder ind på siden og overtale dem til at foretage et køb eller en anden handling. Magento har en række standardfunktioner, som virksomhederne kan bruge til deres marketingtiltag som metatags, beskrivelser, rabatkoder, søgemaskinevenlige url’er, nyhedsbreve, remarketing e-mails osv.