Drama i Øgaden: 34-årig overfaldt uskyldige på åben gade

Det blev en voldsom aften for en række borgere i og omkring Øgadekvarteret i Aalborg mandag eftermiddag.
Her begik en 34-årig mand en række umotiverede overfald mod tilfældige mennesker, før han blev anholdt af politiet.
Det skriver TV2 Nord og Nordjyske.
Overfaldene begyndte på Bornholmsgade, hvor gerningsmanden standsede en 31-årig kvinde, der kom cyklende, og sparkede hende umotiveret i maven.
Gerningsmanden løb herefter videre mod syd, hvor han overfaldt en 21-årig kvinde, der var ude at løbe. Han slog hende flere gange i ansigtet.
En 34-årig mand på el-løbehjul forsøgte at gribe ind, men han blev i stedet truet på livet af gerningsmanden. Gerningsmanden flygtede herefter mod Østre Allé og steg på en bus.
I bussen forsøgte han at nikke en 38-årig mand en skalle, men manden fik afværget situationen og forsøgte at fastholde gerningsmanden.
Det lykkedes dog gerningsmanden at slippe fri og løbe ud af bussen, hvor en patrulje fra Nordjyllands Politi stod klar og foretog anholdelsen.
Den 34-årige mand blev derefter taget med på stationen, hvor han ifølge vagtchef, Christian Tilsted virkede både påvirket og forstyrret.
Mandag aften var det usikkert, om manden skulle fremstilles i grundlovsforhør i dag, tirsdag.
Ingen af de involverede personer fik alvorlige skader ved overfaldene, omend det må have været en voldsom oplevelse.
Opdateres.
Læs også: Bliver revet væk: Her er byens mest hypede fastelavnsbolle