3 tips til at øge din digitale tilstedeværelse med Facebook annoncering.


Digital marketing er for mange virksomheder i dag, en uvurderlig ressource. Dagligt benytter mange virksomheder Facebook annoncering til pleje af eksisterende kundeforhold, men i særdeleshed også til brug i jagten på nye kundeforhold.
Der er mange muligheder for ekspansivt at formide din virksomheds budskab gennem flere objektiver som er skræddersyet præcis til din virksomheds behov.
I denne artikel finder du 3 konkrete tips til at øge forbedre din nuværende- eller kommende annonceringsindsats på Facebook:
- Vælg det rette objektiv.
At vælge det rette objektiv er alfa-omega for, at dine annoncer rammer de rigtige brugere.
I denne process skal du finde ud af hvilken værdi din virksomhed vil skabe for jeres nuværende- og kommende kunder.
Du kan på Facebook vælge mellem mange objektiver defineret efter “top, mid eller low” funnel. Med andre ord kan du skræddersy dine annoncer specifikt til dine kunders placering i denne funnel – hvad enten om det er på kendskab, opskrivning til mailliste eller konverteringer af dine produkter/ydelser.
- Effektiv målretning skaber værdi.
Via Facebook har du som annoncør mulighed for at skræddersy dit budskab til din eksakte målgruppe. Du kan vælge om du vil målrette brugere som allerede har interegeret med din virksomhed, eller sætte annonceringen til at finde helt nye kundeforhold.
Med utallige muligheder for målretning, er det kun fantasien der sætter grænserne din målretning, og hvis ikke det skulle være nok, så kan Facebook også finde lignende kundeforhold til brug i annoncering baseret på krypteret data fra din virksomheds CRM system.
3. Test, test lidt mere og slut af med test.
Rom blev ikke bygget på én dag, og det gør dine Facebook kampagner heller ikke. Sørg for at blive ved med at teste forskellige annoncetekster, budskaber og kreativer af, for at finde den helt rigtige vej til dine kunders behov.
Ved kontinuerligt at teste nye ting af, kan du som annoncør hurtigere finde ud af hvad der virker, og hvad der ikke virker. Måske du ikke burde sigte efter top-funnel objektiver hvis din virksomhed er klar til low-funnel objektiver – og vice versa.
Når du har gjort dig disse tanker om din nuværende- eller kommende Facebook annoncering, vil du stå absolut stærkere end før. Hvis du vil læse mere om mulighederne, kan du læse mere om facebook annoncering her.