Annonce
Tilmeld dig MigogAalborg Nyt

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få weekendguiden samt alle ugens populære nyheder direkte i din indboks.

Ved tilmelding til MigogAalborg Nyt accepterer du vores samtidig vores vilkår og betingelser for nyhedbrevet.

Nibe-butik er kendt i hele Danmark: Sådan startede eventyret for Blossom

Af Michael Qureshi
Indehaver af Blossom, Trine Kær
Indehaver af Blossom, Trine Kær

Af Kathrine Larsen

Når man har bevæget sig ud i Aalborgs kaotiske morgentrafik på Vesterbro eller omkring tunnelen, så er det en hel befrielse at komme ud til Nibe.

Her små 20 kilometer fra Aalborg bor der kun 7000 indbyggere, og der er bare lidt mere roligt i de her omgivelser. Men Nibe bærer på en smuk iværksætter-historie. Om en livsstil- og tøjbutik der har næsten ti gange så mange følgere på sociale medier som selve Nibes indbyggertal.

Butik Blossom har blomstret sig fra en lokal modebutik i lille Nibe til at være en af de store spillere i modebranchen, når man kigger på specialbutikker. Blossom har massive 60.000 Facebook-følgere og 11.200 på Instagram.

Danmarks mest kendte blogger Mascha Vang har flere gange skrevet ud til sine mange hundredetusinde følgere om denne butik uden at have fået en krone for det.

Blossom

Blossom

Vi drog derfor til Nibe for at finde svaret på, hvordan en butik fra Nibe pludselig er kendt i store dele af landet, og hver eneste dag sender tøj ud til alle mulige forskellige byer i Danmark. Ikke mindst Danmarks mode-mekka nummer 1, København.

Svaret ligger hos indehaver Trine Kær.

Trine, som selv bor i Nibe, har fra barnsben haft en drøm om at åbne sin egen butik, og for fire år siden blev drømmen til virkelighed.



Trine havde lige afsluttet sit sygeplejerskestudie og mente, at nu var tiden inde. Sammen med sin mand fik hun nøglerne til lokalerne, som skulle danne ramme om sin pigedrøm. Senere flyttede butikken over på Genboløsgade, hvor butikken i dag findes.

”Hver dag kommer der folk fra hele landet for at besøge vores butik. De følger os på Facebook og har derfor lyst til at se butikken med deres egne øjne”, fortæller Trine.

Der har sågar været et tilfælde, hvor en kunde har booket overnatning i byen for at besøge den populære butik.

Blossom

Det er især webshoppen, som trækker kunder til. Igennem webshoppen leverer Blossom til hele verden.

”Vi har sendt til mange forskellige steder i verden. Californien, Belgien, Milano, tilmed Saudi Arabien”, fortæller Trine om webshoppens verdensomspændende rækkevidde.

”Det er gået vanvittigt stærkt de sidste par år. Specielt efter vi fik webshoppen på. Vi har dejligt travlt”, fortæller Trine og smiler.

Blossom

At Mascha Vang har nævnt Blossom på hendes landskendte blog har bestemt heller ikke været med til at mindske travlheden.

”Hendes mor handler her, og så har Mascha været med sammen med sin kæreste og datter. Det elsker kunderne. Vi har helt klart kunne mærke interessen efter, hun har nævnt os”, fortæller Trine.

Og man forstår godt, hvorfor Mascha, hendes mor og alle Blossoms 60.000 følgere finder butikken nævneværdig.

Blossom forhandler ikke bare lækre mærker som Stine Goya, Tromborg, Baum und Pferdgarten, Mads Nørgaard, Comfy Copenhagen, Puma, Lollys Laundry og mange flere.

Den lille butik har også en helt speciel stemning, som man simpelthen må opleve.

”Det er ikke en butik, man bare løber igennem på to minutter. Vi har forsøgt at skabe en rigtig hyggelig stemning. Vi har venindepar, der kommer ind og sidder og sludrer på sofaen og drikker en kop kaffe en times tid, før de går rundt i butikken. Folk skal have en dejlig oplevelse, når de kommer her ind”, fortæller Trine Kær.

Man har forsøgt at give lidt af den samme stemning med i webshoppen. Her får hver køber et håndskrevet brev med i pakken.

Blossom

Følelsen af nærhed og hygge er også noget, man finder på Blossoms Facebookside og Instagramprofil.

Stort set hver dag er butikken aktiv på de sociale medier og interagerer med deres følgere gennem opslag om nyankomne og populære varer.

Specielt aktiviteten på de sociale medier er noget, der har lokket folk til.

”Folk roser os ofte for vores Facebook. Det er ikke det samme, vi poster hele tiden. Desuden kan folk godt lide at vide, hvem vi er, og at vi hygger os sammen. Blossom er Julie, Betina og mig; vi er et team, og folk kan godt lide at vide, at vi har det godt sammen”, fortæller Trine.

Blossom

Men med de sociale medier følger der også tanker med omkring, hvordan man bruger det, og hvor meget andre kan følge med i.

”Jeg tror ikke, man skal tænke for meget over, hvor mange det ryger ud til. Jeg tænker egentlig mest på, at det skal være relevant, det jeg lægger op”, fortæller Trine om butikkens brug af de sociale medier.

”Mange fortæller mig, de bruger vores Facebook og Instagram til at få inspiration til aftenens sæt tøj, og det er jo rigtig dejligt, at de kan bruge os på den måde”, fortæller Trine videre om kundernes reaktion til Blossoms brug af sociale medier.

Blossom viser hver dag nye varer på deres Facebook, men de bruger ikke modeller til at fremvise tøjet, som andre butikker gør. Trine og hendes medarbejdere trækker ofte selv i tøjet, eller også bruger de en fast husmodel. På den måde bliver det mere jordnært, og man kan som kunde lettere se sig selv i tøjet.

Blossom

På trods af den positive respons fra kunderne, har der også været udfordringer i at starte sin helt egen butik op fra bunden.

Trine har to børn og en mand, der ofte rejser i forbindelse med sit job, så der har været meget at se til fra starten af.

”Men jeg er også af den holdning, at produktet bliver bedre, hvis man har prøvet at have det hårdt. Nu har jeg ansatte, så jeg selv kan tage fri i weekenderne og så videre. På den måde er det blevet lettere, men det var hårdt i starten”, fortæller Trine.

Blossom

Af den grund ligger der også mange tanker bag en mulig udvidelse af Blossom. Der er ingen tvivl om, butikken og webshoppen har stort potentiale til at nå langt, men for Trine er det meget vigtigt at kunne følge med privat.

”Tingene er gået stærkt. Jeg startede ud med bare at være mig. Nu er vi flere, så der skal også være tid til at justerer og være i stand til at følge med privat også”, fortæller Trine.

Hun er dog bestemt ikke afvisende overfor tankerne om at udvide Blossom og måske rykke ind til Aalborg.

”Drømmen med Blossom er at blive den bedste webshop og måske med tiden at udvide med flere butikker. Nu må vi se”, slutter Trine hemmelighedsfuldt af med et smil.

Du kan selv tjekke deres webshop ud her

Har du læst?

Boom i Aalborg: Her er byens nye hotte butikker

Rains Aalborg
Rains-butikken i Aalborg set indefra

Del artikel

Andre læser også